CFT
Czyli tak jak myślałeś, zbiorniki na paliwo
Witam od dłuższego czasu zastanawiam sie co to za urządzenia na F-16. Baza F-16 w Krzesinach - zdjęcie w tym linku jest polski F-16 i właśnie w okół kadłuba ma to coś co nie wiem czym jest Takie dwa garby z jednej i drugiej strony. Wcześniej myślałem, że może dodatkowe zasobniki na paliwo, ale wątpie w to
CFT
Czyli tak jak myślałeś, zbiorniki na paliwo
Polegaj na swojej intuicji - to są konforemne zbiorniki paliwa
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
I polskie 16 latają zazwyczaj z zamontowanymi? Bo właśnie często jak oglądam ich zdjęcia to z tymi zbiornikami. Na samym wewnetrznym zbiorniku ile godzin mogą latać z prędkością przelotową?
Jeśli lot jest wykonywany na oszczędzanie paliwka, to na wewnętrznym zbiorniku, nasz f-16 może się utrzymać w powietrzu około dwóch godzin.
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Tak informacyjnie dla ciebie sprajt2 .
Pozdrawiam,
Norbert
Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
A nie zastanawia Was ,czemu tego wynalazku nie stosuja bracia amerykanie ?
Moze to i powód A wynalazcy tego ,,ustrojstwa,, tankowce tez maja .
Instalacja CFT na starszych maszynach wymaga dość kosztownej przebudowy płatowca i jest po prostu nieopłacalna (jak dotąd tylko Taiwan zdecydował się na taki zabieg, z tym ze oni nie mogą kupić nowych maszyn ze względów politycznych i za modernizacje szesnastek są gotowi płacić jak za raptory). To samo tyczy się mocniejszych silników (tutaj znów wyjątek Tajwanu potwierdza regułę) i w mniejszym stopniu instalacji ECM (jak na złość tutaj Tajwan konsekwentnie pcha się w zasobniki ;]).
Dlaczego USAF nie kupuje block 50/52+ lub block 60 jest chyba oczywiste i nie wymaga wyjaśnień.
Reszta upośledzeń amerykańskich Viperów wynika z miejsca jakie zajmują w strukturze USAF i z faktu, ze raczej nigdy nie będą wykonywać części zadań stawianych przed Polskimi i Izraelskimi F-16 (tutaj można oczywiście wstawić resztę użytkowników block 50/52+) bo po prostu jest do tego inny, dedykowany sprzęt (albo był, wykruszył się i teraz nie ma $$$ na pokrycie wszystkich potrzeb vide EF-111 i próby jego zastąpienia).
I warto dodać, że w Polskich Siłach Powietrznych tylko określone egzemplarze F-16 zostały dostarczone z CFT (jedna para zbiorników jest przypisana do danego egzemplarza jak sie domyślam, pewnie dałoby sie zamontować do każdego no ale...) a są to: jednoosobowe : 4046, 4052, 4056, 4060, 4061, 4069, 4072, 4073 i dwuosobowe 4076, 4077, 4079-83, 4085-87
elcin - z tym przypisaniem CFT do konkretnego egzemplarza to nie do końca jest tak jak piszesz. Są wymienne i wymieniają przykład: z podanych przez Ciebie 4080 lub 4052 na tegorocznym Zlocie na Krzesinach były bez, natomiast 4058, 4064 miały pozakładace komforemniaki.
Każdy eF ma "swój" komplet CFT i wg. przepisów nie można ich zamieniać między samolotami. Można zaś je zdejmować i zakładać. Operacja trwa ok. 2 godzin.
CFT przylegają dużą częścią swojej powierzchni do płatowca. Możliwe, ze w czasie eksploatacji następują jakieś trwale odkształcenia zbiorników.
Zakładki