Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree4Likes

Wątek: Co to a urządzenia na F-16

  1. #1
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie Co to a urządzenia na F-16


    Polecamy

    Witam od dłuższego czasu zastanawiam sie co to za urządzenia na F-16. Baza F-16 w Krzesinach - zdjęcie w tym linku jest polski F-16 i właśnie w okół kadłuba ma to coś co nie wiem czym jest Takie dwa garby z jednej i drugiej strony. Wcześniej myślałem, że może dodatkowe zasobniki na paliwo, ale wątpie w to

  2. #2
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    CFT
    Czyli tak jak myślałeś, zbiorniki na paliwo

  3. #3
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Polegaj na swojej intuicji - to są konforemne zbiorniki paliwa

  4. #4
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    I polskie 16 latają zazwyczaj z zamontowanymi? Bo właśnie często jak oglądam ich zdjęcia to z tymi zbiornikami. Na samym wewnetrznym zbiorniku ile godzin mogą latać z prędkością przelotową?

  5. #5
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    I polskie 16 latają zazwyczaj z zamontowanymi?
    To zależy od potrzeb szkoleniowych. Pierwotnie CFT miały być, w 31.bazie, używane w konfiguracji podwieszeń A-A wraz z podkadłubowym.Na paliwie "wewnętrznym" spokojnie mogą polatać z godzinkę z okładem(moje przypuszczenia).

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Jeśli lot jest wykonywany na oszczędzanie paliwka, to na wewnętrznym zbiorniku, nasz f-16 może się utrzymać w powietrzu około dwóch godzin.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  7. #7
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź

  8. #8
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Tak informacyjnie dla ciebie sprajt2 .
    Sawicz, Bery, pyza_snk and 1 others like this.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  9. #9
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    A nie zastanawia Was ,czemu tego wynalazku nie stosuja bracia amerykanie ?

  10. #10
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Bo mają flotę tankowców powietrznych

  11. #11
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Moze to i powód A wynalazcy tego ,,ustrojstwa,, tankowce tez maja .

  12. #12
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    A nie zastanawia Was ,czemu tego wynalazku nie stosuja bracia amerykanie ?
    Z tego samego powodu dla którego ich Vipery nie mają min. APG-80 i zaawansowanych, zintegrowanych z płatowcem systemów ECM.

    Ale w twojej głowie chyba rodzi sie jakas teoria spiskowa, wiec się nie krepuj i nam ją objaw ;]

  13. #13
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    min
    Cytat Zamieszczone przez Ogar Zobacz posta
    Z tego samego powodu dla którego ich Vipery nie mają min. APG-80 i zaawansowanych, zintegrowanych z płatowcem systemów ECM.
    A jaki to powód ?

    Cytat Zamieszczone przez Ogar Zobacz posta
    Ale w twojej głowie chyba rodzi sie jakas teoria spiskowa, wiec się nie krepuj i nam ją objaw ;]
    E ,tyś sie chłopie naoglądał zwiastów filmu o pewnym psychiatrze i jego pannach ,i Cie najwyrazniej bierze min na psychoanalizy.

  14. #14
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Instalacja CFT na starszych maszynach wymaga dość kosztownej przebudowy płatowca i jest po prostu nieopłacalna (jak dotąd tylko Taiwan zdecydował się na taki zabieg, z tym ze oni nie mogą kupić nowych maszyn ze względów politycznych i za modernizacje szesnastek są gotowi płacić jak za raptory). To samo tyczy się mocniejszych silników (tutaj znów wyjątek Tajwanu potwierdza regułę) i w mniejszym stopniu instalacji ECM (jak na złość tutaj Tajwan konsekwentnie pcha się w zasobniki ;]).

    Dlaczego USAF nie kupuje block 50/52+ lub block 60 jest chyba oczywiste i nie wymaga wyjaśnień.

    Reszta upośledzeń amerykańskich Viperów wynika z miejsca jakie zajmują w strukturze USAF i z faktu, ze raczej nigdy nie będą wykonywać części zadań stawianych przed Polskimi i Izraelskimi F-16 (tutaj można oczywiście wstawić resztę użytkowników block 50/52+) bo po prostu jest do tego inny, dedykowany sprzęt (albo był, wykruszył się i teraz nie ma $$$ na pokrycie wszystkich potrzeb vide EF-111 i próby jego zastąpienia).

  15. #15
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    I warto dodać, że w Polskich Siłach Powietrznych tylko określone egzemplarze F-16 zostały dostarczone z CFT (jedna para zbiorników jest przypisana do danego egzemplarza jak sie domyślam, pewnie dałoby sie zamontować do każdego no ale...) a są to: jednoosobowe : 4046, 4052, 4056, 4060, 4061, 4069, 4072, 4073 i dwuosobowe 4076, 4077, 4079-83, 4085-87

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    elcin - z tym przypisaniem CFT do konkretnego egzemplarza to nie do końca jest tak jak piszesz. Są wymienne i wymieniają przykład: z podanych przez Ciebie 4080 lub 4052 na tegorocznym Zlocie na Krzesinach były bez, natomiast 4058, 4064 miały pozakładace komforemniaki.

  17. #17
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie

    Każdy eF ma "swój" komplet CFT i wg. przepisów nie można ich zamieniać między samolotami. Można zaś je zdejmować i zakładać. Operacja trwa ok. 2 godzin.

  18. #18
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sawicz Zobacz posta
    Każdy eF ma "swój" komplet CFT i wg. przepisów nie można ich zamieniać między samolotami. Można zaś je zdejmować i zakładać. Operacja trwa ok. 2 godzin.
    Dlaczego nie można ich zamieniać między samolotami? Czy nie powinno być tak samo jak ze zwykłymi zbiornikami podwieszanymi? Te chyba można wieszać na każdym samolocie?
    Tomek

  19. #19
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    CFT przylegają dużą częścią swojej powierzchni do płatowca. Możliwe, ze w czasie eksploatacji następują jakieś trwale odkształcenia zbiorników.

  20. #20
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie


    Polecamy

    Samolot ma przypisany swój komplet baniaków i generalnie tylko z nimi powinien latać. Jest tak również na Su-22, MiGach itd.Co do CFT, to po prostu, raz założone dopasowują się niejako do kształtu kadłuba nosiciela. Oczywiście gdyby się uprzeć to można pewnie zrobić "miszmasz"

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •