Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree1Likes
  • 1 Post By hideto

Wątek: Airbus MRTT bez osprzętu

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie Airbus MRTT bez osprzętu


    Polecamy

    Witam, na Okęciu gościł niedawno A330, niby w wersji MRTT, ale nie miał żadnych przewodów tankujących:

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że ta wersja nie posiada sztywnego przewodu, a zasobniki pod skrzydłami zostały zdemontowane. Czy to możliwe?

  2. #2
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    A Raf potrzebuje do czegoś sztywny przewód ? Wszystkie ich maszyny wykorzystują przewód giętki. Natomiast pod skrzydłami są wyraźne znaki w miejscach gdzie powinny być zasobniki z przewodami.
    Canonier likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    A Raf potrzebuje do czegoś sztywny przewód ? Wszystkie ich maszyny wykorzystują przewód giętki. Natomiast pod skrzydłami są wyraźne znaki w miejscach gdzie powinny być zasobniki z przewodami.
    Na przykład C17 korzysta ze sztywnego bomu
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 03-09-2012 o 13:02 Powód: wielka litera

  4. #4
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Jeden statek powietrzny, z zasięgiem który i tak na luzie starcza, żeby sobie przeskoczyć Atlantyk i dotrzeć w dowolne miejsce w europie ?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Na pusto to tak, z ładunkiem już nie tak na luzie.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    W google, z pełnym ładunkiem ciśnie 4,5k KM, z ludźmi na pace ponad 10k.

    Tak czy siak, nie sądzisz, że to trochę za mało by wyposażać swój sprzęt w sztywny przewód ?

    Tak swoją drogą, jest jakaś znacząca korzyść ze sztywnego bomu ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to trochę większe ciśnienie podawanego paliwa, ale czy coś poza tym ?

  7. #7
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Australia rozwiązała ten problem zamawiając A-330 MRTT ze środkowym sztywnym boomem,i zewnętrznymi giętkimi.Plik:KC-30A RAAF YBBN 20111106.jpg

  8. #8
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    Tak czy siak, nie sądzisz, że to trochę za mało by wyposażać swój sprzęt w sztywny przewód ?
    Pytanie co było najpierw zamawiane i ile kosztuje opcja A330 MRTT z bomem. Bo w tej sytuacji są ograniczeni w kwestii kolejnych maszyn. A propos - F-35 jak będzie tankował?

    Sztywnym bomem podaje się paliwo pod większym ciśnieniem - szybciej samolot się tankuje, jeśli tankuje cała eskadra czy klucz można już trochę czasu (i paliwa oczekujących) zaoszczędzić.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    4,5k KM
    Koni mechanicznych?

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A propos - F-35 jak będzie tankował?
    Patrząc po filmikach z youtube tak i tak (pewnie są 2 wersje): link.


    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Sztywnym bomem podaje się paliwo pod większym ciśnieniem - szybciej samolot się tankuje, jeśli tankuje cała eskadra czy klucz można już trochę czasu (i paliwa oczekujących) zaoszczędzić.
    Hmm, ale giętkie są 2. Chyba, że różnica w ciśnieniu jest dużo większa. W ogóle to mam wrażenie, że już był o tym temat, ale nie mogę znaleźć.

  10. #10
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Giętkie mogą byc też trzy w tym modelu A-330.
    Voyager KC-2 ma 2 zasobniki do tankowania.
    Voyager KC-3 ma 3 zasobniki do tankowania. Oba typy samolotu w RAF

  11. #11
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    No właśnie, rosyjskie Iły 76 w wersji tankowca, również mają po 3 przewody. Przy czym ze względu na wielkość samego IŁa i maszyn które oni tankują, chyba nie jest realne tankowanie 3 SUk na raz.

  12. #12
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Trzy na raz w Ile-76,to raczej nie.Albo dwa zewnętrzne dla mniejszych odbiorców,albo jeden środkowy dla np TU-160.
    Air Parade at Monino 2007 - YouTube.
    Tu jest Midas pokazany


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •