Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie Liczba pilotów na samolot


    Polecamy

    Dobry wieczór,
    Od dawna intryguje mnie pewna kwestia. Mianowicie ilu to pilotów przypada na 1 maszynę ? Np. weźmy samolot bojowy - f16. Na wersji "C" lata tylko 1 osoba w bazie, ma tzw. swój samolot ? Czy różne zmiany, różni piloci
    Ma ktoś potwierdzone info ? ;P

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Różne zmiany, różni piloci.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Podobno dążymy do 1,5 pilota na 1 samolot
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  4. #4
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Na F-16.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie

    Czyli nikt nic więcej sprecyzowanego ? ;P

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Ok, przyjmijmy, że mamy te 1,5 na f-16, strzelam - 2 na mig 29. I co, rano przychodzą do roboty, planują lot i jest hasło "Stefan, bierz tego z lewej, a Mietek dzisiaj tego z prawej, bo wczoraj leciałeś którymś innym!", czy są jakoś przyporządkowani do konkretnego egzemplarza?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    A jak sobie kolega wyobraża sytuację gdy samolot idzie na remont? Kilkutygodniowe wakacje dla "przyporządkowanego" pilota?

    W bazie nigdy nie ma 100% obsady pilotów na lotach. Są urlopy, choroby, WOSzK-i, kursy itd. itp.. Podobnie z samolotami. Nie wiadomo czy samolot który jest wyznaczony na loty tego dnia poleci (jakaś pierdółka, błąd komputera).

    Lata ten kto jest tym co jest. Zwykle .
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie

    No to dobra, pewnie normalnie każdy ma swój samolot jak zwykle i jest zasada, jak jest wolny twój to latasz, jak nie, szukasz innego ;P

    Ale pytałem o inną sprawę. Ilu np. mamy pilotów czynnych na 1 samolot. Czy wyszkoliliśmy 1/2 czy 5 na egzemplarz

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie


    Polecamy

    A ja właśnie o to drugie pytam Wiadomo, że jak remont, czy awaria, to co innego. Ale właśnie chodzi mi technicznie o sam przydział samolotu/śmigłowca. Jak to się odbywa? Właśnie tak, że co do zasady lata się na samolocie X, chyba, że jest remont, to wtedy dostaje się coś innego, co akurat jest wolne, czy raczej tak, jak napisałem, że przychodzi pilot do roboty i kto pierwszy ten lepszy do danego egzemplarza? Czy jest ktoś, kto planuje, że dzisiaj są takie i takie zadania, leci pilot X i Y, biorą samolot 1 i 4, bo 2 ma remont, a 3 ma np. za mało godzin do przeglądu, a 2 jeszcze jest pod opieką mechaników? Jest osoba, która to planuje (nie pytam o pilnowane zdatności do lotu ogólnie, tylko już konkretnie logistykę, która maszyna dzisiaj leci itp). Trochę więcej szczegółów poproszę, jeśli ktoś wie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •