Re: c.d pytania szczegolowe
[quote="uszatek"]
Cytat:
Zamieszczone przez Grzegorz5710
Takie schronohangary miały w zasadzie wszystkie pułki latające na 21 - ten na zdjęciu to z lotniska w Debrznie - stan z ubiegłego roku. Były one przystosowane do uruchamiania samolotów wewnątrz.
nie dorobily sie: mierzecice
hm...jesli dobrze pamietam to jakies hangary byly na wysokosci podejscia na polnocnej stronie?
Re: c.d pytania szczegolowe
Cytat:
Zamieszczone przez uszatek
Sek w tym ze hangary naszych braci sa nieco inne - masywniejsze, inny tyl, chyba na pewno sa dostosowane do uruchamiania w nich silnikow.
Pamiętaj, że nasi bracia w Układzie mieli na swoich lotniskach kilka typów schronohangarów, różniących się wielkością i rozwiązaniami konstrukcyjnymi, stosownie do użytkowanych typów samolotów. Bywało tak, że jak jednostka się przezbrajała, to schronohangary też wymieniali na nowszy model, bo stare były za małe dla nowego sprzętu albo np. trzeba było stworzyć możliwość uruchamiania dwóch silników, do czego była potrzebna inna konstrukcja schronu niż dla samolotu jednosilnikowego.
No i standardy ilościowe w naszej części Europy mieli inne. Jako zasada obowiązywała liczba ukryć wystarczająca dla kompletu samolotów pułku.
Cytat:
czy 29te tez uruchamiaja silniki w srodku, bo z tego co widac to raczej jest standardowy schron a samolot ma dwa silniki, wiec otwor na spaliny troche maly
Wylot dla dwóch silników to jeden problem.
Drugi problem jest taki, że do typowego schronohangaru dla MiG-21 o ile wiem MiG-29 wchodzi "na styk". Zostają mu dosłownie centymetry wolnego miejsca po obu stronach. W tej sytuacji o wykołowaniu o własnych siłach z takiego ukrycia raczej nie może być mowy. Grozi uszkodzeniem samolotu. Czy w tej sytuacji uruchamianie silnika wewnątrz w ogóle ma sens?
Przed przezbrojeniem jednostki w MiGi-29 powinny były być zbudowane schronohangary innego typu. Ale w naszym przypadku życie widocznie jak zwykle nie przystaje do teorii.
Cytat:
z tego co widac to raczej jest standardowy schron
Sądzę, że nie ma jednego "standardowego schronu". Były one budowane według kilku typowych projektów, więc każdy "inny" schron też byłby "standardowy". :)
JacekB
Re: c.d pytania szczegolowe
nie dorobily sie: mierzecice[/quote]
hm...jesli dobrze pamietam to jakies hangary byly na wysokosci podejscia na polnocnej stronie?[/quote]
mierzecice maja wysokie obwalowania, wieksze i wyzsze oraz o innym ksztalcie niz to ma miejsce w strefach rozsrodkowan typowych dla wiekszosci zapasow. Wydaje mi sie ze mogly byc robione do MIGa 19.
http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc...type=2&scale=2
bylem i widzialem na wlasne oczy - schronohangarow brak.
w temacie schronohangarow do F16 http://calbud.com.pl/display.php?site=146&lang=7
Piszac o "delikatnych" wrotach porownywalem je do tego co widzialem np w Brzegu, rosyjskie sa naprawde grube w porownaniu z naszymi.
Podejrzewam iz schronohangary na lotniskach SP byly dokladnie tego samego typu i mialy te same wymiary. roznily sie istnieniem bocznych pomieszczen pomocniczych.
Czy sam schronohangar mial jakies oznaczenie typu?
Trafilem kiesys na oznaczenie DADOS w temacie schronohangarow w pienieznicy. Czy moze ma ktos zdjecia tego hangaru?
Re: c.d pytania szczegolowe
Cytat:
Zamieszczone przez uszatek
Podejrzewam iz schronohangary na lotniskach SP byly dokladnie tego samego typu i mialy te same wymiary. roznily sie istnieniem bocznych pomieszczen pomocniczych.
Dla MiG-21, MiG-23 i rodziny Su-7/20/22 budowano u nas ukrycia jednakowej wielkości? Przecież to są różne ligi, jeśli chodzi o wymiary. Trudno mi uwierzyć, ale może i tak było. Nie wiem. Sojusznicy budowali zróżnicowane wg wielkości samolotów.
Cytat:
Czy sam schronohangar mial jakies oznaczenie typu?
Z posiadanych przeze mnie zdjęć i schematów wynika, że bracia w Układzie mieli co najmniej 6 różnych typów schronohangarów i miały one swoje oznaczenia typu. Jak było u nas, tego nie wiem.
JacekB