Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Holkar

Wątek: A400M osłona drzwi dla skoczków

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie A400M osłona drzwi dla skoczków


    Polecamy

    Na poniższych zdjęciach widać boczne drzwi dla skoczków wraz z osłoną (pierwsze zdjęcie pochodzi z planu filmowego, drugie przedstawia zwykły samolot):

    https://youtu.be/afS5ks54tms


    W poniższym artykule znalazłem fragment mówiący w skrócie o tym, że nowe osłony zostały zamontowane, ponieważ bez nich przy otwartych drzwiach w środku za bardzo "wiało":
    Visible in the released image, the A400M's new side door deflectors were added to the development aircraft fleet after initial tests with the ramp and side doors open resulted in high noise levels and turbulence inside the cargo hold, says Fernando Alonso, Airbus Military's senior vice-president flight and integration test centre.
    PICTURE: First paratroops jump from Europe's A400M - 11/8/2010 - Flight Global
    Chciałbym zapytać:
    (1) czy te osłony zostały zamontowane z myślą o skoczkach (a powyższy fragment oznacza, że tylko zmienili kształt osłon na nowy), czy początkowo miało ich w ogóle nie być i rzeczywiście zostały dodane później tylko ze względu na przepływ powietrza wewnątrz ładowni?
    (2) czy w rzeczywistości fragment osłony podwozia pod bocznymi drzwiami chowa się tworząc płaski stopień dla skoczków tak, jak to widać na pierwszym obrazku?
    (3) czy podobne osłony występują w innych samolotach?

  2. #2

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    1) Osłony te odchylają strumień powietrza od kadłuba, przez co skoczkowie mogą bezpiecznie opuścić samolot, bez ryzyka, że w jakiś tam sposób obiją się o bok maszyny.
    2) Logika mówi, że tak - chowa się. Desant z założenia ma być szybki, a taka nierówność i powstały przez to próg na pewno tego nie ułatwią.
    3) Takie osłony ma też np. Hercules
    Canonier likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuję za odpowiedź, faktycznie w Herculesie też są osłony, tylko bez otworów. W zasadzie jak dobrze poszukałem, to wszystkie samoloty zaprojektowane do desantu mają takie coś. Teraz to wszystko wygląda logicznie, na początku trochę się zdziwiłem, bo widziałem Herculesa, czy C-17 nie raz, ale nic takiego nie zauważyłem. Okazuje się, że Amerykanie zrobili te osłony "porządniej" i złożone nie wystają poza obrys kadłuba.
    Poniżej zamieszczam znalezione zdjęcia osłon z innych samolotów, może komuś się przyda.
    Ciekawi mnie jeszcze jak jest rozwiązane otwieranie bocznych drzwi w C-17 - na zdjęciach z boku widać, że osłona podwozia jest w tym miejscu dość gruba, ale chyba nie ma innej opcji niż po prostu grube drzwi, które wypełniają tą lukę, a po otwarciu jakoś mieszczą się do środka kabiny. Nie znalazłem niestety żadnych filmików, jak to z zewnątrz wygląda podczas otwierania, tak samo z tym płaskim wyjściem w A400M.
    C-17

    C-130

    C-141

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •