Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Czy samoloty wojskowe mogą korzystać z infrastruktury cywilnej?


    Polecamy

    Lotnisko w Radomiu to dwa lotniska w jednym (RDO i EPRA). Na potrzeby lotniska cywilnego zainstalowane m.in. nowe oświetlenie pasa i dróg kołowania, nowe światła podejście i radiolatarnię. Czy z tej infrastruktury mogą korzystać samoloty wojskowe? Ciekawi mnie szczególnie radiolatarnia DVOR/DME.

  2. #2
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez koriolan Zobacz posta
    a potrzeby lotniska cywilnego zainstalowane m.in. nowe oświetlenie pasa i dróg kołowania, nowe światła podejście i radiolatarnię. Czy z tej infrastruktury mogą korzystać samoloty wojskowe? Ciekawi mnie szczególnie radiolatarnia DVOR/DME.
    Sugerujesz, że podczas lądowania/kołowania/startu wojskowego SP światła są wyłączane? Krótko - mogą.

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez koriolan Zobacz posta
    dwa lotniska w jednym (RDO i EPRA)
    RDO i EPRA to dwa oznaczenia jednego lotniska i nie jest to podział na cywilne / wojskowe.

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    RDO to kod IATA, a EPRA to ICAO. Ani nikt świateł nie wyłącza, VOR też nadaje bez przerwy, jeśli wojskowy SP ma odbiornik, to bez problemu może z niego korzystać .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    RDO to kod IATA, a EPRA to ICAO. Ani nikt świateł nie wyłącza, VOR też nadaje bez przerwy, jeśli wojskowy SP ma odbiornik, to bez problemu może z niego korzystać .
    Rozumiem, a czy "radomskie" Orliki i Bryzy mają takie odbiorniki?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ZTCW, to i Orlik i Bryza, F-16, a także MiG-29 po ostatniej modernizacji (z bazy w Mińsku Maz.) mają odbiorniki wyposażenie VOR/DME. Su-22 nie ma.

    dranio

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Ogólnie to chyba odpowiedź jest standardowa.
    Jeżeli statek powietrzny wyposażony jest w odbiornik dopasowany do korzystania z odpowiedniej infrastruktury naziemnej np: radio-nawigacyjnej a pilot ma uprawnienia/jest przeszkolony do korzystania z tego urządzenia i dodatkowo charakterystyka zadania bądź jego część uwzględnia korzystanie z takowej lub po prostu przyda się, to czemu nie? Kto zabroni?

    Z rękawów w gate'ach raczej nie korzystają - przynajmniej nasi

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •