787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Lim-5 nr "1711"

  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie Lim-5 nr "1711"


    Polecamy

    Może ktoś z Szanownych Forumowiczów ma dane na temat wcześniejszej służby samolotu Lim-5 nr taktyczny "1711"? Maszyna ta w połowie lat 80-tych została postawiona w Wyszkowie przed Szkołą Podstawową nr 4 i przez kolejne kilka lat sukcesywnie doprowadzona do ruiny przez buty i tyłki uczniów tejże placówki. Pocięta na złom skończyła swój pracowity żywot gdzieś na szrocie. Podejrzewam, że samolot przyjechał do Wyszkowa z Modlina. Była to najbliższa baza wykorzystująca dużą ilość Lim-ów ale pewności nie mam. Z góry dzięki za jakieś info.

  2. #2
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Czy to napewno LiM 5 ??
    LiM 5 o numerze fabrycznym 1C-1711 dostarczony został w dniu 22 czerwca 1960 r. do 40 PLM w Świdwinie. Był w BSP Mierzęcice jeszcze we wrześniu 1991 r.

  3. #3

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Czy to napewno LiM 5 ??
    LiM 5 o numerze fabrycznym 1C-1711 dostarczony został w dniu 22 czerwca 1960 r. do 40 PLM w Świdwinie. Był w BSP Mierzęcice jeszcze we wrześniu 1991 r.
    Na 100 procent Lim-5 lub rosyjski MiG-17F. Podstawowa wersja bez stacji radiolokacyjnej, 1 działko 37 mm i dwa 23 mm. Na pewno nie był to Lim-2 ( skrzydła o większym skosie, po 3 płozy, większe hamulce aerodynamiczne i brak spadochronu hamującego ). W kabinie wszystko jeszcze działało, można było poruszać sterami ). Numer także się zgadza. Na pewno nie był to "1717" bo ten był ostatnim latającym w Polsce bojowym Lim-em. Możliwe, żeby samolot o który mi chodzi miał zmieniony numer taktyczny przed dostarczeniem go do Wyszkowa?

  4. #4
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Na 100 procent Lim-5 lub rosyjski MiG-17F.
    A były rosyjskie MiG 17 u nas ??

  5. #5

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Na 100 procent Lim-5 lub rosyjski MiG-17F.
    A były rosyjskie MiG 17 u nas ??
    Wydaje mi się, że przed rozpoczęciem licencyjnej produkcji dostaliśmy kilka lub kilkanaście sztuk ( wystąpiły między innymi na pokazach lotniczych w Warszawie w 1956 r. ). Tak gdzieś czytałem ale nie mam 100% pewności. W każdym bądź razie spotkałem gdzieś w sieci porównanie do polskich Limów ( nasze podobno były lepiej wykonane ) ale nie zacytuję teraz źródeł.

    Kurczę - co do numeru tego Lima to już sam nabrałem wątpliwości. Przedtem byłem pewien, że dobrze pamiętam. Nie dysponuję niestety zdjęciem ale przez dobre 5 lat widziałem go codziennie wchodząc do szkoły i niejedną godzinę przesiedziałem na jego skrzydle. Ale minęło prawie 20 lat a pamięć jest ulotna. Może to był 1117? Na pewno była tam siódemka a reszta to jedynki. Samolot przyjechał na ciężarówce z przyczepą. Na pace przednia połowa kadłuba + włożone z boku wymontowane skrzydła - na przyczepie część ogonowa. Montowali go żołnierze i mówię wam - w szkole to była nie lada atrakcja. A co dopiero potem - "nalot" w kabinie tego Limka to mam chyba ze sto godzin.

  6. #6

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Przepraszam, że piszę jeden post po drugim, ale jeszcze raz po głębokim zastanowieniu i konsultacji z kolegami:
    - Na pewno był to Lim-5, bo miał napisy eksploatacyjne w języku polskim.
    - Numer to "1711" lub "1117" - innej możliwości nie ma ( dałbym sobie rękę uciąć, że jednak "1711" ).

    Na stronkach dotyczących Wyszkowa nie znalazłem żadnego info czy fotki, a była to spora atrakcja. Całe rodziny przychodziły się fotografować z samolotem. No - ale to jeszcze nie była epoka aparatów cyfrowych. Samolot zdemontowano na przełomie roku 1989/1990.

  7. #7
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że przed rozpoczęciem licencyjnej produkcji dostaliśmy kilka lub kilkanaście sztuk ( wystąpiły między innymi na pokazach lotniczych w Warszawie w 1956 r.
    Według moich informacji nie otrzymaliśmy oryginalnych rosyjskich MiG 17 F. Natomiast pierwsze 4 egzemplarze seryjne wyprodukowane w Mielcu były z części rosyjskich . Nosiły numery boczne 0001, 002, 003, 004.

    Samolot 1117 nie latał w naszym lotnictwie wojskowym

    Z samolotami będącymi pomnikami jest o tyle skomplikowana sprawa, że samoloty te miały dość często nadawane numery fikcyjne i po tylu latach jest dość często trudne do ustalenia ich faktyczny do ustalenia.

  8. #8

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz5710
    Z samolotami będącymi pomnikami jest o tyle skomplikowana sprawa, że samoloty te miały dość często nadawane numery fikcyjne i
    Pewnie w tym wypadku tak było. Szkoda.

  9. #9

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie


    Polecamy

    Pojawił się przełom w śledztwie. Jest wreszcie fotka tej maszyny, choć tu już w dość "steranym" stanie. Okazało się, że dobrze zapamiętałem numer taktyczny, ale po przemyśleniach wydaje się on prawdziwy. Czerwona farba, jaką go namalowano posiadała charakterystyczną siatkę pęknięć identyczną jak namalowane na samolocie szachownice. To by świadczyło, że szachownice i numer nanoszono w tym samym czasie.

    https://zapodaj.net/8cd71a3b43520.jpg.html

LinkBacks (?)

  1. 20-11-2011, 16:51
  2. 13-06-2011, 15:42
  3. 15-04-2011, 16:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •