Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie Parametry skrzydeł samolotów.


    Polecamy

    Witam mam do was pytanie gdzie można znaleźć parametry skrzydeł samolotów. Poszukuję takich parametrów jak:
    -rozpiętość (z tym nie ma problemu)
    -średnia cięciwa aerodynamiczna
    -wydłużenie
    -zbieżność
    -wznios
    -kąt zaklinowania u nasady
    -zwichrzenie geometryczne
    -powierzchnia (nośnia z tym też nie ma problemu)
    Proszę o podpowiedzi gdzie to można znaleźć.
    Potrzebuję tych danych do obliczenia parametrów startu.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ogólnie można znaleźć w sieci. Parę z tych parametrów trzeba będzie obliczyć samodzielnie.

    Jak zwichrzenie geometryczne wpływa na parametry startu?

    Poza wszystkim, musisz znać parametry skrzydła KONKRETNEGO samolotu, a nie mieszać parametry skrzydeł RÓŻNYCH samolotów.
    Aha - zapomniałeś o najważniejszym parametrze: PROFILU SKRZYDŁA.

    Coś mi się wydaje, że chcesz iść na skróty...

    dranio

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    To co napisałem jest z przykładu wiec nie ja to wymyśliłem. Zadaniem jest obliczyć parametry startu dowolnego samolotu. Tylko jak nie znając się w ogóle na lotnictwie.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak jak napisałem Ci na PM: na takim poziomie ogólności nie da się!

    Albo inaczej, odpowiedź brzmi: od 100 do 1200 m. Większość samolotów zmieści się w tym przedziale.

    dranio

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotrekwoj1 Zobacz posta
    Zadaniem jest obliczyć parametry startu dowolnego samolotu.
    Chodzi o konkretne obliczenia czy wyprowadzenie wzoru?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    Konkretne wyliczenia.
    Skąd odczytujemy lub jak się oblicza kąt natarcia Kąt natarcia podczas startu(w chwili oderwania i II fazy rozbiegu) dla su-17?

  7. #7

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie ma czegoś takiego. Możesz startować w szerokim zakresie kątów natarcia w zależności od prędkości, konfiguracji mechanizacji skrzydła, położenia sterów, temperatury, gęstości powietrza, kąta pomiędzy wektorem ciągu a ziemią, itd.
    Zakładając odpowiednio długi pas i dostateczną moc silnika wystartujesz zarówno jadąc cały czas poziomo jak i szorując tyłkiem po pasie. Obrazowo siły działające "w górę" musze być większe od tych działających "w dół". Jest to możliwe przy nieskonczonej liczbie różnych konfiguracji.

    Podejrzewam, że próbujesz korzystać z podstawowych wzorów na temat siły nośnej. Tylko pamiętaj o tym, że są one empiryczne. To jest trochę tak jakbyś próbował, korzystając z fizyki Newtonowskiej na poziomie gimnazjum, obliczyć gdzie ci spadnie kula śniegowa puszczona z ośnieżonego dachu. Działa tu ogromna liczba zmiennych. Takie rzeczy najczęściej rozwiązuje się numerycznie (komputerowo), przy pewnych upraszczających, ale dających dostateczną dokładność, założeniach. Nie da się tego rozwiązać analitycznie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •