Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree7Likes
  • 1 Post By layoverlover
  • 4 Post By SAR37
  • 1 Post By duders
  • 1 Post By Pyro1

Wątek: Mi-2 własności lotne

  1. #1
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie Mi-2 własności lotne


    Polecamy

    Witam kolegow,
    Swojego czasu wykonalem takie zdjecie podczas startu naszego poczciwego Mi-2:





    Widac na nim wyraznie iz pilot nie trzyma rak na drazku sterowym. Jako iz nie jestem pilotem, a inzynierem lotnictwa z ciekawosci mam pytanie do kolegow pilotow smiglowcow na tym zacnym forum. Czy jest mozliwe by faktycznie na Mi-2 podczas startu objawiala sie tzw. samosterownosc, w skrocie czy jest mozliwa taka sytuacja tak jak na zdjeciu, czy tez kolega pilot na prawym fotelu pilotowal jednak ten smiglowiec podczas startu…
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Ten z prawej na pewno trzyma stery. Wątpię, żeby bawili się w latanie bez trzymanki przy starcie, na małej wysokości Aczkolwiek przy spokojnym powietrzu można tak wytrymerować śmigłowiec, żeby przez chwilę "leciał sam".

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Tomaszów maz

    Domyślnie

    Nie mam dużego doświadczenia w lataniu na mi-2, ledwie 60 godz ale w porównaniu do r-22 czy sw-4 jest ona (mi dwójka) baardzo stabilna i po prawidłowym wytrymerowaniu nawet podczas startu pilot ma szansę na oderwanie rąk na 1-3 sekundy.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Ten egzemplarz to dwuster. Drugi trzyma drąga a debeściak pozuje do zdjęcia

  5. #5
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    Typowy dwuster a trymer w Mi-2 nie jest klasycznym trymerem ale rzeczywiście pozwala na używanie praktycznie zerowej siły na drążku w locie ustalonym w warunkach zbliżonych do idealnych czyt. zerowego wiatru itp.
    70-300 + D5100


  6. #6
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    To, że dwuster, można poznać po ciężarku na płozie ogonowej...
    Canonier likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    To, że dwuster, można poznać po ciężarku na płozie ogonowej...
    A co ten ciężarek robi?
    Co tu napisać....

  8. #8
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    A co ten ciężarek robi?
    Ciężarek kompensuje wagę drugiego kompletu sterownic aby zachować środek ciężkości (prawie) w tym samym miejscu osi podłużnej, jak przy pojedynczym komplecie sterownic.
    A propos zdjęcia: "typowa zabawa" pod publiczkę
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 24-07-2017 o 08:53
    frik, jarekch, Valdi and 1 others like this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  9. #9

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    To, że dwuster, można poznać po ciężarku na płozie ogonowej...
    Jesteś pewien??
    Z tego co wiem to każdy Mi-2 ma przeciwwagę na płozie ogonowej, jeżeli dobrze pamiętam o masie 12 kg

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    Z tego co wiem to każdy Mi-2 ma przeciwwagę
    No nie:
    Mil (PZL-Swidnik) Mi-2 - Heliforce | Aviation Photo #3975587 | Airliners.net
    Co tu napisać....

  11. #11
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    Jesteś pewien??
    Z tego co wiem to każdy Mi-2 ma przeciwwagę na płozie ogonowej, jeżeli dobrze pamiętam o masie 12 kg
    Nie każdy, nie każdy, ale zdecydowana większość użytkowanych w Polsce. Wersje z pojedynczym układem sterowania, tzw. "solówki" są (były?) wyjątkami.
    Z tego co pamiętam, w 47 SZPŚ, w Nowym Mieście nad Pilicą, za moich czasów (lata 90-te) były tylko 2 "solówki" używane głównie do pełnienia dyżurów SAR. W całości "parku maszynowego" stanowiło to mniej niż 10% wszystkich śmigłowców Mi-2 w w/w Jednostce.
    ps. nie wiem jak dużo "solówek" było/jest w Pruszczu Gdańskim i Inowrocławiu, ale podejrzewam, że też niewiele. Wersję "dwuster" łatwiej wykorzystać do różnego rodzaju zadań (szkolenie, trening, etc.).
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 25-07-2017 o 10:40
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  12. #12

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Już jakiś czas minął od tego jak pracowałem przy Mi-2 i teraz zastanawia mnie też czy wersje "bojowe" były "dwustery". Przecież one mają pulpit sterowania pociskiem rakietowym. Wiem że drugi tj. prawy drążek się kładło na podłodze. Teraz tylko sobie przypomnieć wszystko

  13. #13
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    Przecież one mają pulpit sterowania pociskiem rakietowym. Wiem że drugi tj. prawy drążek się kładło na podłodze.
    Ów pulpit pamiętam na niektórych modelach "szkolnych" ("kładąc" drążek, trzeba było go troszeczkę odchylić w prawo) - nie wiem tylko czy nadal używają PPK
    No chyba, że mnie już pamięć zawodzi
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  14. #14

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Wszystkie ppk w Wojsku Polskim używane przez szeroko pojęte lotnictwo skończył się resurs między 2014 a 2015 rokiem. Ani jeden śmigłowiec w LWL nie ma możliwości strzelania przeciwpancernymi pociskami kierowanymi z uwagi na ich brak.

    Wyjątkiem mógłby być system Spike ale on nie jest adaptowany do statków powietrznych w WP.

  15. #15
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Serdecznie dziękuję za informacje i opinie !
    Śmigłowiec jest na pewno dwusterem, sprawdziłem i na pozostałych moich zdjęciach widać wyraźnie drugi drążek. Podczas startu tego śmigłowca wykonałem całą serię zdjęć i wg. czasów wykonania wynika iż pilot oderwał ręce od drążka na około 1,5 s Na ostatnim zdjęciu z serii wygląda że sięga już po drążek.





    Z tym wyważeniem jest to ciekawa sprawa, sprawdziłem swoje archiwum i wynika z tego iż to wyważenie wprowadzono w późniejszym okresie eksploatacji Mi-2 na wszystkich na pewno wojskowych wersjach tego śmigłowca. Wczesne egzemplarze nie posiadają tego wyważenia niezależnie od wersji.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  16. #16
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    W zdecydowaniej większości Mi-2 należące do Heliseco też były dwusterami, przynajmniej te którymi latałem. Ostatnia Mi-2 należąca do ex LPU Heliseco którą latałem przez kilka dni jeszcze w tamtym roku to był SP-SFD który był jednosterem więc i takie się zdarzały. Z tego co pamiętam to takim był też SP-SDM. SEP, SES, SGN, SBN, SGL itp to 2stery.
    70-300 + D5100


  17. #17

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk_szym Zobacz posta
    W zdecydowaniej większości Mi-2 należące do Heliseco też były dwusterami, przynajmniej te którymi latałem. Ostatnia Mi-2 należąca do ex LPU Heliseco którą latałem przez kilka dni jeszcze w tamtym roku to był SP-SFD który był jednosterem więc i takie się zdarzały. Z tego co pamiętam to takim był też SP-SDM. SEP, SES, SGN, SBN, SGL itp to 2stery.
    W większości były jednak jednosterami. Wszystkie Mi-2 w Heliseco malowane fabrycznie na czerwono żółto były jednosterami a na niebiesko żółto dwusterami. Ciężarek często demontowano również w dwusterach podczas lotów agro kiedy śmigłowiec był wyposażony w aparaturę w celu zmniejszenia masy.
    patryk_szym likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez duders Zobacz posta
    W większości były jednak jednosterami. Wszystkie Mi-2 w Heliseco malowane fabrycznie na czerwono żółto były jednosterami a na niebiesko żółto dwusterami. Ciężarek często demontowano również w dwusterach podczas lotów agro kiedy śmigłowiec był wyposażony w aparaturę w celu zmniejszenia masy.
    Czyli pamięć mnie nie zawodzi. Rzeczywiście w Heliseco z tymi malowaniami tak było.

  19. #19
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie

    A nie masz na myśli niebiesko-biało-czerwonych malowań? "rolników?
    70-300 + D5100


  20. #20

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez patryk_szym Zobacz posta
    A nie masz na myśli niebiesko-biało-czerwonych malowań? "rolników?
    Na początku były dwa malowania. Niebiesko-żółte i czerwono-żółte.
    patryk_szym likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •