Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree11Likes
  • 1 Post By Krótka Prosta
  • 3 Post By ahmed799
  • 7 Post By SAR37

Wątek: Pilot wojskowy- jak nim zostać i jego życie

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2018

    Question Pilot wojskowy- jak nim zostać i jego życie


    Polecamy

    Witam!
    Mam kilka pytań odnośnie pracy jako pilot wojskowy.

    1. Czy mam szansę dostać się na studia w tym kierunku do Dęblina po niezbyt rozsławionym technikum, będąc dziewczyną o wzroście niespełna 165 i wadze nieco mniejszej niż 50 kg? Nie skreśla mnie to na starcie?

    2. Z jakich przedmiotów muszę mieć dobre oceny, żeby zwiększyć szanse oraz jakie rozszerzenia dobrze byłoby napisać na maturze? I z których podstaw na maturze warto byłoby mieć przyzwoity wynik? Jaki to musiałby być wynik?

    3. W formularzu rekrutacyjnym, w rubryce "dodatkowe szkolenia" (czy jakoś tak) raczej nic bym nie mogła wpisać, gdyż choć bym chciała nie mam czasu i pieniędzy na szkolenia czy kursy w aeroklubach, czy to też nie zmniejsza moich szans dość znacząco?

    4. Załóżmy, że przeszłam wszystkie testy zdrowotne, sprawnościowe, dostałam się do Dęblina na kierunek pilot wojskowy. Jak wygląda zwykły dzień takiego studenta? Czy popołudniami miałabym choć 2-3 razy w tygodniu czas wolny na np. rozwijanie swojej pasji?

    5. Jako, że uprawiam jeździectwo sportowo i biorę udział w wielu zawodach ogólnopolskich i międzynarodowych, czy raz w miesiącu bądź raz na dwa miesiące miałabym możliwość nieobecności na zajęciach już w czwartek i piątek z powodu wyjazdu właśnie na takie zawody? Czy szkoła nie toleruje takich nieobecności?

    6. Załóżmy, że ukończyłam tą szkołę i jestem pilotem wojskowym. Jako, że pochodzę z pomorza to załóżmy że pracowałabym w jednostce w Malborku (bo o ile się orientuję to tam takowa istnieje). Jak wyglądałby mój dzień, tydzień czy miesiąc pracy? Ile godzin dziennie się pracuje? Nadal zależałoby mi na kontynuowaniu mojej pasji chociaż 2-3 razy w tyg, popołudniami (od godziny np. ok 18) i w weekendy.

    7. Jak wyglądają średnie wynagrodzenia takiego pilota wojskowego? I jak wygląda średnia emerytura? I w jakim wieku mogę na nią przejść?

    To chyba tyle, co chciałabym wiedzieć, mile widziane odpowiedzi od osób, które ukończyły szkołę w Dęblinie na tym kierunku, bądź nadal tam uczęszczają.

    Pozdrawiam,
    chestnut
     

  2. #2
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Witaj!
    Na wszystkie Twoje pytania odpowie wątek „WSOSP” w dziale „Lotnictwo wojskowe” - miłej lektury.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc

     

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Przeglądałam ich stronę wzdłuż i wszerz ale nie znalazłam konkretnych, jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania :P
     

  4. #4
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Sorki, ze to napisze ale po zadaniu pytania w punkcie 7.....odpusc sobie.
     

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Nie rozumiem dlaczego, to chyba normalne, że interesuję się takimi rzeczami, w końcu to oprócz pasji będzie moim źródłem dochodu na życie
     

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chestnut Zobacz posta
    Przeglądałam ich stronę wzdłuż i wszerz ale nie znalazłam konkretnych, jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania :P
    Na pytania 1 - 3 z pewnością znajdziesz odpowiedź w wątku który wskazał SAR37. Na pozostałe nikt ci konkretnych i jednoznacznych odpowiedzi nie udzieli, a to z tej prostej przyczyny że od momentu gdy zostaniesz szergową-podchorążym twój cykl życia będzie podlegał regulaminom i rozkazom. Będziesz jeść, spać, myć się, uczyć, odpoczywać, wchodzić i wychodzić z jednostki i dostawać uposażenie i odchodzić na emeryturę zgodnie z regulaminem i na rozkaz. A te mogą się zmieniać i zależeć od bezpośredniego przełożonego.
    Generalnie musisz sobie uświadomić, że bycie podchorążym a później żołnierzem zawodowym, to nie to samo co bycie studentem, a później pracownikiem. To służba i tej służbie trzeba podporządkować swoje życie.
    noise6 likes this.
     

  7. #7
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chestnut Zobacz posta
    Przeglądałam ich stronę wzdłuż i wszerz ale nie znalazłam konkretnych, jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania :P
    Bo w kwestii zarobków, sposobu pracy, kariery wojskowej oraz emerytury nikt nie da Ci konkretnych odpowiedzi - to suma wielu zmiennych, z przewagą indywidualnych zdarzeń losowych.
    Tak jak wspomniał @Krótka Prosta, po wejściu w świat pt. "armia", wiele rzeczy jest niezależnych od Ciebie i nie da się przyłożyć jednego, znanego szablonu, który będzie pasował do kilku, kilkunastu osób. To nie lotnictwo cywilne, gdzie większość rzeczy jest obwarowana odpowiednimi przepisami i regulacjami, których się przestrzega (bo jak się nie przestrzega, to się traci uprawnienia i certyfikaty, a to "mocno" boli - nie tylko finansowo). W wojsku spotkałem się z tyloma nieprawdopodobnymi (i niedorzecznymi) sytuacjami, tyloma różnymi "widzimisię" przełożonych w interpretacji prostych przepisów, że trzeba by wróżki do przewidzenia rozwoju "kariery" danego pilota.

    Gdybyś czytała uważnie wskazany wątek, to dostrzegłabyś pewne subtelności, odpowiadające na wszystkie Twoje pytania - może nie wprost, ale do łatwego ogarnięcia.

    BTW: napisałaś, że jesteś z Pomorza i najbliżej masz do Malborka - no sorry, ale rozbawiłaś mnie do łez Znam przypadki ludzi, którzy pochodzą spod Bieszczad a całe życie zawodowe spędzili w Świdwinie (na drugim końcu Polski), bo na południu nie było odpowiedniej (do specjalizacji) jednostki lub przełożony powiedział na wniosek o przeniesienie, że: "nie, bo nie!".
    A propos emerytury: obecnie trzeba przepracować w wojsku minimum 25 lat, ale na emeryturę można przejść nie wcześniej, niż po ukończeniu 55 lat. Jeśli więc myślisz o zdobyciu nalotu w wojsku a potem próbie sił "w cywilu" to raczej zapomnij o tej opcji.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc

     

  8. #8
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    Szanse że się dostaniesz masz zawsze, można próbować wielokrotnie, nauka to rozszerzona matura z matmy, fizyki i angielskiego, ile procent trzeba mieć? Nikt tego nie wie bo co roku ulega to pewnym zmanom, to nie medycyna że trzeba mieć 90% ale mając 30-40% może być slabo.
    Punkty za dodatkowe szkolenie są bardzo cenne ale jeśli twoich rodziców na to nie stać to musisz jak najlepiej napisać mature.Czas wolny - jest każdy ma przecież swoje rodziny dzieci, czas pracy jest zróżnicowany, wielokrotnie siedzi się w pracy dużo dłużej niż wynika to z przepisów i nie zawsze jest możliwość odbioru nadgodzin, to służba a nie praca. młody podporucznik w jednostce że wszystkim dodatkami otrzymuje ok 4000-4500, wraz z większą ilością wylatanych godzin - kolejny próg z nalotem to wzrost uposażeni a o ok 200zł, na emeryturę możesz przejść gdy skończysz 55 rok życia lub wysluzysz 25 lat (lub coś koło tego) emerytura to sprawa bardzo indywidualna i ciężko ją oszacować
     

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chestnut Zobacz posta
    Jak wyglądałby mój dzień, tydzień czy miesiąc pracy? Ile godzin dziennie się pracuje? Nadal zależałoby mi na kontynuowaniu mojej pasji chociaż 2-3 razy w tyg, popołudniami (od godziny np. ok 18) i w weekendy.
    Szkolenie lotnicze, szkolenie lotnicze i jeszcze raz szkolenie lotnicze. Godziny różne np 10-16 same loty, do tego wczesniej przygotowanie do lotow, omówienie po lotach i robi sie 10-12 godzin. Do tego szkolenie w nocy loty 18-24.
    Jak minie kilka lat i się wyszkolisz wchdzisz na DB i siedzisz 24h w pracy do tego przebazowania itp.
    Jak nie czujesz lotnictwa nawet o nim nie myśl bo to dla ludzi z pasją ktorzy jej się oddają w 100%.

    Zakladasz ze trafisz do Malborka bo pochodzisz z pomorza,a przeszło przez myśl że nie spelnisz warunków na "szybkie" i trafisz na wolnomotorne do krakowa lub smiglaki do tomaszowa maz?
    Trzeba zejść na ziemię a nie bez licencji latać w obłokach.
    tangier, noise6 and Krótka Prosta like this.
     

  10. #10

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Panowie, rozmawiacie z młodą dziewczyną a nie przedstawicielem ortalionowego rycerstwa z Łodzi. Więcej ogłady. Dziewczyna młoda, drobna, zakładam że ładna a Wy tak bez ceregieli niszczycie jej marzenia będące jeszcze w stadium embrionu Brakuje jeszcze aby ktoś krzyknął : "zgwałćmy ją aby zapamiętała nasze słowa"
    Kolega noise ładnie odpowiedział - niby zachęcił, ale subtelnie dał do myślenia - bierzmy z niego przykład
     

  11. #11
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Panowie, rozmawiacie z młodą dziewczyną a nie przedstawicielem ortalionowego rycerstwa z Łodzi. Więcej ogłady.
    Czy to znaczy, że mam się podniecać, ślinić i całować po rączkach jak - nie przymierzając - niektórzy "pułkownicy" po przyjęciu pierwszych kobiet do wojska???
    I gdzie, w powyższych wypowiedziach, zauważyłeś brak ogłady???

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Brakuje jeszcze aby ktoś krzyknął : "zgwałćmy ją aby zapamiętała nasze słowa"
    Czyżby "głodnemu chleb na myśli"?...

    Nieważne czy takie pytania zadaje nastoletnia panienka, czy dojrzały facet - nie należy "owijać w bawełnę" tylko rzeczowo przedstawiać fakty, nawet te najtrudniejsze.
    Marzenia, marzeniami, ale w moich czasach, kiedy mi zależało na lotnictwie to przeczytałem wszystkie książki o tej tematyce w pobliskiej bibliotece i z niecierpliwością czekałem na kolejny numer Skrzydlatej Polski (zamawiany do kiosku w liczbie.... 1 sztuki!) aby zdobyć jakieś info.
    Skoro teraz mamy prawie nieograniczony dostęp do wszelkich informacji w necie (na kilku forach lotniczych - nie tylko tutaj) oraz różne blogi, vlogi i fanpejdże to może warto ruszyć "dupę w troki" i samemu coś zrobić w tej - rzekomo wymarzonej - dziedzinie... To tyle w kwestii "subtelności".
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc

     

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Mój post był napisany w połowie dla żartu.
    Ale druga jego część była na "poważnie". Wszystko zależy jak traktujesz dzieci, ludzi młodych - którzy szukają swojego miejsca na ziemskim padole. I zastanawia mnie czy tak samo odpowiedziałbyś swojemu dziecku na te pytania. A powiedzmy sobie szczerze, większość odpowiedzi były na zasadzie zero-jeden. To nie były konstruktywne odpowiedzi. Dziewczyna pyta od dość specyficzny sposób życia, zarobkowania, tj. zostanie pilotem wojskowym. Nie specjalnie szukałem pytań na jej odpowiedzi, ale z pobieżnego używania "szukajki" w Googlu nie znalazłem fanpejdży, vlogów polskich pilotów wojskowych. Tak naprawdę, wynikiem szukania są właśnie tematy na tym forum.

    Nie wiem czy miałeś kontakt z osobą która pisała pracę magisterską tylko z wykorzystaniem internetu. Taki był warunek promotora. Bo ja miałem z takimi ludźmi kontakt. Może szukając w języku angielskim trafień masz dużo, ale po polsku to orka na ugorze. Tematy powtarzają się, nie ma odniesień do autorów etc. Podsumowując. Im masz bardziej precyzyjne pytania tym mniej znajdziesz na nie odpowiedzi w internecie, szczególnie dotyczy to zainteresowań niszowych. A takim dla mnie jest zostanie pilotem wojskowym. Sam wiesz ilu ich w WP jest. Tak naprawdę to garstka zapaleńców / wybrańców - zwał jak zwał. Nie szczególnie widzę aby było wiele opisów z dnia służby takowego pilota. Co innego cywilni. Według mnie zaczynanie kariery lotnika od wojska to porażka. Szczególnie od naszego. A prawda jest taka że innego wojska za bardzo nie mamy. Gdybym miał iść w skrzydła to na pewno uderzałbym w branżę cywilną, gdzie dowolność pracy jest większa, sprzęt sam mogę dostosować do moich upodobań i co najważniejsze miejsca gdzie latam. Ale każdy ma swój rozum i niech robi jak jemu najlepiej pasuje.

    W mojej wypowiedzi, pominąłem fakt że dziewczyna pyta się według zasady : "a może pilot samolotu wojskowego lub może piekarz a może ..." Widać że to dopiero początki z szukaniem informacji a być może ich koniec jeżeli mowa o lotnictwie wojskowym. Nie mniej jednak forma przekazu była raczej średnia. Osobiście obrałbym sposób na "bułkę przez bibułkę"
     

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Może szukając w języku angielskim trafień masz dużo, ale po polsku to orka na ugorze. Tematy powtarzają się, nie ma odniesień do autorów etc. Podsumowując. Im masz bardziej precyzyjne pytania tym mniej znajdziesz na nie odpowiedzi w internecie, szczególnie dotyczy to zainteresowań niszowych
    Z całym szacunkiem do Twojej wypowiedzi. Jeżeli coś mnie interesuje to sięgam języka u źródła tzn. są organizowane różne imprezy jak air show, dni otwarte baz lotniczych, czy też szkół wojskowych, ewentualnie też można zapisać się na "focenie" sp w jednostkach i wykorzystać to do kontaktu z ludźmi służącymi w lotnictwie.
    Dziewczyna jest z pomorza więc są w tym województwie możliwości bo ma aż 4 jednostki eksploatujące samoloty i śmigłowce.
    Jak piszą i mówią szukanie nie gryzie więc koniec języka za przewodnika i naprzód
     

  14. #14
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Tak naprawdę, wynikiem szukania są właśnie tematy na tym forum.
    I tym radosnym akcentem zakończymy, zanim się wątki poboczne jeszcze mocniej rozwiną, bo temat był już wielokrotnie poruszany - wystarczyło poszukać odpowiedzi, a w wypadku braku jakiejś informacji tam dopytać, a nie tworzyć kolejny temat.

    http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...niu_wsosp.html

    http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...c_pilotem.html

    http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...sportowce.html

    http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...438-wsosp.html
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-03-2018 o 22:11
     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •