Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Dezorientator kotow

Wątek: F/A-18F konfiguracja uzbrojenia

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2018

    Domyślnie F/A-18F konfiguracja uzbrojenia


    Polecamy

    Nie jestem znawcą uzbrojenia współczesnych samolotów dlatego mam pytanie o konfigurację podwieszenie. Chodzi o F/A-18 F wersja wczesna z VFA-103.
    Czy taka opcja jest sensowna i w miarę realna.

    - Końcówka skrzydła AIM-9X na LAU-127.
    - belka III SUU80 AGM-88 na wyrzutni LAU 118
    - belka II SUU-79 2x AIM-120B Na wyrzutni LAU-115 z dwoma wyrzutniami torowymi LAU-127
    - belka I SUU-79 2x AIM-120B Na wyrzutni LAU-115 z dwoma wyrzutniami torowymi LAU-127

    - podwieszenie boczne - zasobnik nawigacyjno-celowniczy AN/ASQ-228 (Chociaż nie jest chyba konieczny),
    - Belka centralna SUU-78 - pusta.

    Czy potrzebuję jeszcze jakiegoś innego zasobnika w związku z AGM-88

  2. #2
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Renji Zobacz posta
    Nie jestem znawcą uzbrojenia współczesnych samolotów dlatego mam pytanie o konfigurację podwieszenie. Chodzi o F/A-18 F wersja wczesna z VFA-103.
    Czy taka opcja jest sensowna i w miarę realna.

    - Końcówka skrzydła AIM-9X na LAU-127.
    - belka III SUU80 AGM-88 na wyrzutni LAU 118
    - belka II SUU-79 2x AIM-120B Na wyrzutni LAU-115 z dwoma wyrzutniami torowymi LAU-127
    - belka I SUU-79 2x AIM-120B Na wyrzutni LAU-115 z dwoma wyrzutniami torowymi LAU-127

    - podwieszenie boczne - zasobnik nawigacyjno-celowniczy AN/ASQ-228 (Chociaż nie jest chyba konieczny),
    - Belka centralna SUU-78 - pusta.

    Czy potrzebuję jeszcze jakiegoś innego zasobnika w związku z AGM-88
    Bez paliwa? Wątpie.
    Moim zdaniem nie potrzebuje zasobnika do misji antyradarowej z Harmem.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Hornety i Super Hornety mają mały zasięg, więc praktycznie zawsze latają ze zbiornikami.

    Co do konfiguracji innego uzbrojenia: najlepiej przejrzeć fotki, jakich setki w internecie.

    dranio

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie

    Temat być może już nieaktualny, ale odpowiem (bo pewnie nie jesteś jedynym modelarzem, który ma takie dylematy):

    Na początek proponuję przyjąć numerację węzłów uzbrojenia stosowaną przez użytkownika, gdzie nr 1 to końcówka lewego skrzydła, nr 6 to centralny węzeł podkadłubowy, nr 11 końcówka prawego skrzydła itd. - Twoje oznaczenia I, II i III mogą być mniej czytelne.

    AIM-9X na końcówkach skrzydeł jak najbardziej OK.

    Osiem AMRAAM-ów i dwa HARM-y w jednym zestawie Trochę dziwne. Albo samolot wykonuje misję powietrze-powietrze, a wtedy wianuszek AIM-120 jest jak najbardziej na miejscu (choć to wariant podwieszeń raczej na pokazy lotnicze albo trzecią wojnę światową, mało sensowny na co dzień), albo zwalcza obronę przeciwlotniczą HARM-ami, a wtedy aż tyle AMRAAM-ów na pewno nie jest mu potrzebne.

    F/A-18, niezależnie od wersji (od F/A-18A po EA-18G) nie potrzebuje żadnego dodatkowego zasobnika do odpalania AGM-88.

    Sprzeciwiałbym się stawianiu F/A-18A...D i F/A-18E/F w jednym szeregu, jeśli chodzi o zapas paliwa, ale zbiornik dodatkowy na centralnym węźle (nr 6) z reguły jest raczej konieczny, zwłaszcza na samolotach operujących z lotniskowca.

    Zasobnik ATFLIR (podwieszany przez specjalny adapter wyłącznie na węźle nr 5) może być przydatny, choć nie jest konieczny do misji powietrze-powietrze. Ponieważ jego zamontowanie, podłączenie i sprawdzenie zabiera trochę energii i czasu, może nie być demontowany do zadań myśliwskich. Może mu towarzyszyć AMRAAM na węźle nr 7.

    Sugestia drania, co by patrzeć na zdjęcia, jest IMHO jak najbardziej słuszna. Ponoć nie wszystkie opcje, które chodziły na F/A-18A/C, chodzą na F/A-18E/F. A niegdysiejszy postęp komputeryzacji sprawił, że w F/A-18 stosowane bywają warianty asymetryczne.

  5. #5
    Ros
    Ros jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2018

    Domyślnie

    Tutaj jest porównanie wersji E/F i C:

    Artykuł jest jednak z 2006 roku więc prawdopodobnie powyższa grafika jest, przynajmniej częściowo, nieaktualna.

  6. #6
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ros Zobacz posta
    Artykuł jest jednak z 2006 roku więc prawdopodobnie powyższa grafika jest, przynajmniej częściowo, nieaktualna.
    Czy USN, RAAF, albo którykolwiek z potencjalnych nabywców SuperHorneta ma używa jeszcze AIM-7? Pisząc o używaniu mam na myśli rakiety aktualnie podwieszane na samolotach, a nie zakonserwowane gdzieś w składach mobilizacyjnych na okoliczność III Wojny Światowej.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Czy USN, RAAF, albo którykolwiek z potencjalnych nabywców SuperHorneta ma używa jeszcze AIM-7? Pisząc o używaniu mam na myśli rakiety aktualnie podwieszane na samolotach, a nie zakonserwowane gdzieś w składach mobilizacyjnych na okoliczność III Wojny Światowej.
    Raczej mało prawdopodobne. Zdaje się, że ostatnie zdjęcia F/A-18 (w tym E/F) czy F-15C ze Sparrowami są właśnie z 2005/2006 roku.

    To zaś, czy dane do odpalania AIM-7 pozostają w aktualnych wersjach oprogramowania pokładowego Super Hornetów, zapewne objęte jest tajemnicą. Co do przyszłych nabywców, wszystko jak na razie pozostaje w sferze pobożnych życzeń Boeinga...

  8. #8
    Awatar Radek 75

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie

    Nie jest to co prawda info o Hornetach ale niektórzy klienci dostają do nowych samolotów ,,stare" rakiety:

    Warto podkreślić, że chociaż irackie F-16 formalnie reprezentują standard Block 50/52, ich możliwości bojowej – zwłaszcza w zakresie walki powietrznej – ogranicza uzbrojenie dostarczone przez Amerykanów. Irak nie otrzymał na przykład pocisków średniego zasięgu AIM-120 AMRAAM, jedynie AIM-7M-F1/H Sparrow. Z kolei pociski krótkiego zasięgu Sidewinder dostarczono jedynie w wersji AIM-9L/M.

    Dostarczono ostatnie F-16IQ | Konflikty.pl

  9. #9

    Dołączył
    May 2014
    Mieszka w
    BRS/LHR

    Domyślnie

    A co wy tam możecie wiedzieć o konfiguracji uzbrojenia F/A-18? 😜 😉

    Tu jest tak zwana konfiguracja mega....





    Jezu jak ja dawno Megadeth nie słuchałem, będzie ze dekade jak nic... 🤔
    briest likes this.
    A306, A313, A318, A319, A320, A20N, A321, A330 (23), A343, A359, A388, AT72, B712, B737 (23478), B757 (23), B763, B777 (2W), B787 (89), CRJ7, CRJ9, CRJK, DHC3, DHC8, ER4, E70, E75, E90, E95, F50, F70, PZL104, RJ85

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Radek 75 Zobacz posta
    Nie jest to co prawda info o Hornetach ale niektórzy klienci dostają do nowych samolotów ,,stare" rakiety:[...]
    W przypadku Fighting Falconów dla Iraku na pewno było z tym o tyle łatwiej, że AIM-7 używały już kiedyś F-16 amerykańskiej Gwardii Narodowej. Gdyby AIM-7 miałyby przejść pełny program testów na F-16 (prób separacyjnych, integracji oprogramowania, próbnych odpaleń itd.) specjalnie pod kątem maszyn dla Iraku, nie byłoby to opłacalne - nawet biorąc pod uwagę fakt, że tam ryzyko wpadnięcia amerykańskiej technologii w nieodpowiednie ręce jest maksymalne.

    Dla zainteresowanych niżej jeden z maksymalnych (rzeczywistych) wariantów uzbrojenia bombowego Super Horneta, testowany niedawno na F/A-18F z VFA-213:
    https://www.navy.mil/view_image.asp?id=240843

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •