Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 34 z 34
Like Tree7Likes

Wątek: PZL-130 Orlik MPT - zamówienia zagraniczne

  1. #21
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Jakie śmigło ma Orlik MPT?
    Hartzell D4N-2DX/D9512AX
    jarekch likes this.

  2. #22

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xon Zobacz posta
    Hartzell D4N-2DX/D9512AX
    D9512AX/AF to model samej łopaty.

  3. #23
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flugzeugwerke Zobacz posta
    Kompensator momentu od śmigła jest już w MPT, można o tym gdzieś poczytać.
    Szkoda, że dopiero w wersji MPT.
    Miałem okazję polatać wersją TC-I i pamiętam, że każdorazowe dodanie mocy trzeba było kompensować sterem kierunku. Nawet pomiędzy kolegami śmialiśmy się, że to idealny statek powietrzny do przyszłego szkolenia na śmigłowcach - ster kierunku i DSS działały podobnie jak ster kierunku i DSM w Mi-2
    Najbardziej jednak bolało nas to, że tak wcześnie, niektóre egzemplarze trafiły na eksponaty muzealne - przecież dopiero co na nich lataliśmy!!! Smutna ta "wojskowa" gospodarność....
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 01-10-2015 o 18:21
    flugzeugwerke likes this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  4. #24

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Szkoda, że dopiero w wersji MPT.
    Miałem okazję polatać wersją TC-I i pamiętam, że każdorazowe dodanie mocy trzeba było kompensować sterem kierunku.
    Podczas rozbiegu (albo może i nie tylko) będzie można tego uniknąć dzięki automatycznemu trymerowi steru kierunku, bo chyba i to ulepszenie wchodzi w skład systemu automatycznego kompensowania wpływu strumienia zaśmigłowego (ATS).

    Choć już w TC-II jest pod tym wględem poprawa, bowiem sam zespół napędowy jest skierowany w prawo o bodajże 3 stopnie od osi podłużnej.
    Ostatnio edytowane przez Orlik_ ; 01-10-2015 o 18:50

  5. #25

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    Panowie - minęło już trochę czasu, a w internatach na temat Orlika MPT cisza. Czy faktycznie na okęciu nic się nie dzieje?

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Orlik_ Zobacz posta
    Podczas rozbiegu (albo może i nie tylko) będzie można tego uniknąć dzięki automatycznemu trymerowi steru kierunku, bo chyba i to ulepszenie wchodzi w skład systemu automatycznego kompensowania wpływu strumienia zaśmigłowego (ATS).

    Choć już w TC-II jest pod tym wględem poprawa, bowiem sam zespół napędowy jest skierowany w prawo o bodajże 3 stopnie od osi podłużnej.
    O ile pamiętam, to w Orliku TC-I też tak jest. Ogólnie jest to metoda francuska, Niemcy stosowali zaklinowanie steru kierunku pod jakimś kątem, Włosi różną rozpiętość skrzydła lewego i prawego, a Amerykanie (o ile czegoś nie pochrzaniłem) w F4U zastosowali stały slot na części przykadłubowej skrzydła.

    dranio

  7. #27

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcfly Zobacz posta
    Panowie - minęło już trochę czasu, a w internatach na temat Orlika MPT cisza. Czy faktycznie na okęciu nic się nie dzieje?
    Porzucenie projektu PZL-130 TC-III.

    Nie będzie Orlików z Glass Cockpit - DziennikZbrojny.pl

  8. #28
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Tak oto pogrzebaliśmy kolejną polską konstrukcję, chyba jedyną obok Sokoła i SW-4 jaka miała jakieś szanse na rozwój?

  9. #29
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie

    nie pierwszy nie ostatni raz... szansą na rozwój jest oczywiście sprzedaż ale chyba nikt się specjalnie nie garnie do kupna orlików.

  10. #30
    baz
    baz jest nieaktywny
    Awatar baz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    A wy się łudziliście że historia z orlikiem się jakoś inaczej zakończy?. Znów zepchnięty na skraj lotniska by go nikt nie widział....

  11. #31

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Co prawda mowa nie o MPT, ale ruszyły rozmowy na temat modernizacji do TC-II 12 sztuk TC-I.
    Kolejne Orliki TC-II dla Sił Powietrznych - Wydawnictwo militarne ZBIAM

  12. #32

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Ciekawe jaki będzie finał tych negocjacji w sprawie tych TC - I, dziwne tym bardziej, że M-346 ma być tylko osiem, bo tak niskie są potrzeby szkoleniowe, teraz cześć TC- II ma być modernizowana ( gdzieś to czytałem na tym forum, chodzi o poprawę zdolności aerodynamicznych),
    Orlik

  13. #33

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

  14. #34
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Brawo Airbus! ... a nie, minister mówi teraz, że to polskie zakłady lotnicze...
    AB
    Krótka Prosta, jarekch and pwaos like this.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •