Szkoda, że dopiero w wersji MPT.
Miałem okazję polatać wersją TC-I i pamiętam, że każdorazowe dodanie mocy trzeba było kompensować sterem kierunku. Nawet pomiędzy kolegami śmialiśmy się, że to idealny statek powietrzny do przyszłego szkolenia na śmigłowcach - ster kierunku i DSS działały podobnie jak ster kierunku i DSM w Mi-2
Najbardziej jednak bolało nas to, że tak wcześnie, niektóre egzemplarze trafiły na eksponaty muzealne - przecież dopiero co na nich lataliśmy!!! Smutna ta "wojskowa" gospodarność....
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 01-10-2015 o 18:21
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Podczas rozbiegu (albo może i nie tylko) będzie można tego uniknąć dzięki automatycznemu trymerowi steru kierunku, bo chyba i to ulepszenie wchodzi w skład systemu automatycznego kompensowania wpływu strumienia zaśmigłowego (ATS).
Choć już w TC-II jest pod tym wględem poprawa, bowiem sam zespół napędowy jest skierowany w prawo o bodajże 3 stopnie od osi podłużnej.
Ostatnio edytowane przez Orlik_ ; 01-10-2015 o 18:50
Panowie - minęło już trochę czasu, a w internatach na temat Orlika MPT cisza. Czy faktycznie na okęciu nic się nie dzieje?
O ile pamiętam, to w Orliku TC-I też tak jest. Ogólnie jest to metoda francuska, Niemcy stosowali zaklinowanie steru kierunku pod jakimś kątem, Włosi różną rozpiętość skrzydła lewego i prawego, a Amerykanie (o ile czegoś nie pochrzaniłem) w F4U zastosowali stały slot na części przykadłubowej skrzydła.
dranio
Porzucenie projektu PZL-130 TC-III.
Nie bÄdzie OrlikĂłw z Glass Cockpit - DziennikZbrojny.pl
Tak oto pogrzebaliśmy kolejną polską konstrukcję, chyba jedyną obok Sokoła i SW-4 jaka miała jakieś szanse na rozwój?
nie pierwszy nie ostatni raz... szansą na rozwój jest oczywiście sprzedaż ale chyba nikt się specjalnie nie garnie do kupna orlików.
A wy się łudziliście że historia z orlikiem się jakoś inaczej zakończy?. Znów zepchnięty na skraj lotniska by go nikt nie widział....
Co prawda mowa nie o MPT, ale ruszyły rozmowy na temat modernizacji do TC-II 12 sztuk TC-I.
Kolejne Orliki TC-II dla SiĹ Powietrznych - Wydawnictwo militarne ZBIAM
Ciekawe jaki będzie finał tych negocjacji w sprawie tych TC - I, dziwne tym bardziej, że M-346 ma być tylko osiem, bo tak niskie są potrzeby szkoleniowe, teraz cześć TC- II ma być modernizowana ( gdzieś to czytałem na tym forum, chodzi o poprawę zdolności aerodynamicznych),
Orlik
Zakładki