Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 75
Like Tree34Likes

Wątek: Zostać pilotem.

  1. #41

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale serio, kręci cię tylko latanie myśliwcami? Nie bierzesz pod uwagę nic innego związanego z samolotami? Spróbuj wyobrazić sobie siebie w różnych zawodach związanych z lotnictwem. Mnie to pomogło w decyzji, co chcę robić w życiu.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  2. #42
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamex91 Zobacz posta
    nawet nie wiecie jaka to frajda leciec parą w locie koszącym 15 m nad plażą wzdluz morza, albo w dolinie zarosnietej drzewami
    A Ty wiesz???

    Lot koszący ma swoją "specyfikę": jako "prowadzony", musisz skupić 90% uwagi na "prowadzącym" aby utrzymać pozycję w szyku (pozostałe 10% uwagi to "oko" do kabiny na parametry) - z podziwianiem widoków więc słabo...
    Jako "prowadzący" tez musisz zwracać uwagę na utrzymanie, w miarę, stałych parametrów lotu (prędkość, wysokość) oraz robić łagodne skręty aby "prowadzony" miał możliwość utrzymania się na pozycji. Chyba, że lecimy w tzw. luźnym szyku - wtedy zrozumiem i te "górskie doliny"


    Cytat Zamieszczone przez adamex91 Zobacz posta
    krecic wiraze wokol krzaczorow i udawac ze atakuje sie traktory (wszystko bez przekraczania ograniczen zawartych w opisie cwiczenia w programie szkolenia!
    Brawo Ty! Zwróć tylko uwagę, że Twoje dobre samopoczucie nie musi przekładać się na postronne, cywilne osoby.
    A opowieści o "pewnych sytuacjach" lepiej zostawić na spotkania przy... kawie, bo po tym co napisałeś, niejeden BL-owiec zmyłby ci głowę
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 01-11-2016 o 09:38
    STYRO and Canonier like this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  3. #43
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Ale serio, kręci cię tylko latanie myśliwcami? Nie bierzesz pod uwagę nic innego związanego z samolotami? Spróbuj wyobrazić sobie siebie w różnych zawodach związanych z lotnictwem. Mnie to pomogło w decyzji, co chcę robić w życiu.
    Latanie po prostu by latać gdziekolwiek, raczej nie. Albo myśliwce (gdzie nie mam szans), albo McDonald (bo w końcu Pol-His) lub ew. coś innego

  4. #44

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    Latanie po prostu by latać gdziekolwiek, raczej nie. Albo myśliwce (gdzie nie mam szans), albo McDonald (bo w końcu Pol-His) lub ew. coś innego
    Po tym poście wydaje mi się, że jesteś po prostu chwilowo zafascynowany "czymś fajnym". Jeżeli Twoje myślenie o lotnictwie jest aż tak wąskotorowe, pomyśl na wszelki wypadek o alternatywie lepszej niż McDonald's.

  5. #45
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mr. Crusher Zobacz posta
    Po tym poście wydaje mi się, że jesteś po prostu chwilowo zafascynowany "czymś fajnym". Jeżeli Twoje myślenie o lotnictwie jest aż tak wąskotorowe, pomyśl na wszelki wypadek o alternatywie lepszej niż McDonald's.
    Nie jestem zafascynowany tylko chwilowo. Po prostu przestałem wierzyć w to, że kiedykolwiek doszkolę się do tak wysokiego poziomu w matematyce i fizyce, by robić to, co chcę. McDonald's był formą żartu, bo w końcu humanista, tak na prawdę w formie alternatywy myślę o nauce programowania w różnych językach.

  6. #46
    pho
    pho jest nieaktywny
    Awatar pho

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    alternatywy myślę o nauce programowania w różnych językach.
    I znowu bez matmy ? Wiem, że się da bo sam miałem na studiach ludzi którzy nie ogarniali nawet podstaw matmy - ale to inna historia. Ale tez będzie Ci trudno bez elementarnej wiedzy matematycznej wziąć się za programowanie. Do programowania z matmy nie trzeba być orłem ale musisz ogarniać podstawy do tego logiczne myślenie i w sumie dużo cierpliwości to podstawa. W każdym zawodzie związanym z technologiami i technika matma się przewija :>

  7. #47
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    Sprawa jest prosta. Jeśli chcesz być na czasie, mieć dużo znajomych w swoim wieku, wolne weekendy i dobrą zabawę, a na końcu dobrze płatną pracę, po prostu sie za latanie nie zabieraj. Nie odnajdziesz sie.

    Mam 18 lat, pracuje po 12h na dzień w weekendy, żeby po miesiącu zarobić na 2h w C152. Jesteś na to gotowy?

    PS: W pełni rozumiem, że temat dotyczy "darmowej" ścieżki do latania. Ale nie zmienia to faktu, że wymaga to ogromnej ilości pracy i poświęcenia.

  8. #48
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitekman Zobacz posta
    Sprawa jest prosta. Jeśli chcesz być na czasie, mieć dużo znajomych w swoim wieku, wolne weekendy i dobrą zabawę, a na końcu dobrze płatną pracę, po prostu sie za latanie nie zabieraj. Nie odnajdziesz sie.

    Mam 18 lat, pracuje po 12h na dzień w weekendy, żeby po miesiącu zarobić na 2h w C152. Jesteś na to gotowy?

    PS: W pełni rozumiem, że temat dotyczy "darmowej" ścieżki do latania. Ale nie zmienia to faktu, że wymaga to ogromnej ilości pracy i poświęcenia.
    Rozwiń proszę. Chętnie dowiem się więcej

  9. #49
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pho Zobacz posta
    I znowu bez matmy ? Wiem, że się da bo sam miałem na studiach ludzi którzy nie ogarniali nawet podstaw matmy - ale to inna historia. Ale tez będzie Ci trudno bez elementarnej wiedzy matematycznej wziąć się za programowanie. Do programowania z matmy nie trzeba być orłem ale musisz ogarniać podstawy do tego logiczne myślenie i w sumie dużo cierpliwości to podstawa. W każdym zawodzie związanym z technologiami i technika matma się przewija :>
    Bez matmy? Z matmą, oczywiście, ale matematyka w tym zakresie jest praktycznie niczym, w porównaniu do pilotażu naddźwiękowego odrzutowca, gdzie każdy ruch to matematyka+fizyka

  10. #50
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    Bez matmy? Z matmą, oczywiście, ale matematyka w tym zakresie jest praktycznie niczym, w porównaniu do pilotażu naddźwiękowego odrzutowca, gdzie każdy ruch to matematyka+fizyka
    Źle to sobie wyobrażasz. Pilot w trakcie lotu (także naddźwiękowego) nie prowadzi skomplikowanych obliczeń fizycznych, wiedza matematyczna i fizyczna niezbędna jest by zrozumieć i zaliczyć przedmioty na studiach. Wśród programistów masz zdecydowanie więcej absolwentów matematyki niż wśród pilotów .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #51

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Źle to sobie wyobrażasz. Pilot w trakcie lotu (także naddźwiękowego) nie prowadzi skomplikowanych obliczeń fizycznych, wiedza matematyczna i fizyczna niezbędna jest by zrozumieć i zaliczyć przedmioty na studiach. Wśród programistów masz zdecydowanie więcej absolwentów matematyki niż wśród pilotów .
    Nie chodzi o wiedzę, tylko o wyobraźnię. Wyobraźnia "mat-fiz" pozwala rozumieć konsekwencje poczynań w przestrzeni i czasie, zachodzące zależności. A, oprócz lotu, masz także zadanie do wykonania. Warunki się zmieniają, trzeba planować, przewidywać, oceniać. U podstaw leży właśnie biegłość matematyczna. Poza tym samolot bojowy to kawał techniki, którą trzeba rozumieć, żeby ją wykorzystać.

    M.
    Shark 4-6 likes this.

  12. #52

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Jeśli tak jesteś zafascynowany lataniem na myśliwcach, że każda inna forma lotnictwa jest dla Ciebie ble to nie powinieneś się martwić, do matury zajawka Ci minie i nie będziesz miał problemu. Ja jak zaczynałem, to jeszcze w trakcie zajęć teoretycznych możliwość tylko usiąść w kabinie najmniejszej możliwej cessny i pokręcenie "VORem" było niesamowitym i wspaniałym przeżyciem, a jeśli ktoś mówi że jeśli nie jety to nic to naprawdę nie warto.

    Powinieneś też wiedzieć, że nawet jeśli by Ci się udało wszystko (czego jeśli naprawdę tego chcesz szczerze Ci życzę) to nie będzie tak, że wstaniesz rano, wypijesz kawę podjedziesz swoim CBR pod samolot i porobisz przy wschodzącym słońcu kosiaki nad Mińskiem Mazowieckim. Większość dnia / tygodnia / miesiąca będziesz robił rzeczy z goła inne niż latanie, a tego latania w wojsku na myśliwcach też nie ma 5 godzin dziennie codziennie tylko dużo mniej - ale tu już koledzy którzy z tego żyją powiedzą Ci więcej.
    STYRO and Shark 4-6 like this.

  13. #53
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Jeśli tak jesteś zafascynowany lataniem na myśliwcach, że każda inna forma lotnictwa jest dla Ciebie ble to nie powinieneś się martwić, do matury zajawka Ci minie i nie będziesz miał problemu. Ja jak zaczynałem, to jeszcze w trakcie zajęć teoretycznych możliwość tylko usiąść w kabinie najmniejszej możliwej cessny i pokręcenie "VORem" było niesamowitym i wspaniałym przeżyciem, a jeśli ktoś mówi że jeśli nie jety to nic to naprawdę nie warto.

    Powinieneś też wiedzieć, że nawet jeśli by Ci się udało wszystko (czego jeśli naprawdę tego chcesz szczerze Ci życzę) to nie będzie tak, że wstaniesz rano, wypijesz kawę podjedziesz swoim CBR pod samolot i porobisz przy wschodzącym słońcu kosiaki nad Mińskiem Mazowieckim. Większość dnia / tygodnia / miesiąca będziesz robił rzeczy z goła inne niż latanie, a tego latania w wojsku na myśliwcach też nie ma 5 godzin dziennie codziennie tylko dużo mniej - ale tu już koledzy którzy z tego żyją powiedzą Ci więcej.
    Wiem, jak mało jest faktycznego latania, Toyo o tym wspominał. Tak czy inaczej polatać chociaż te 2 godziny tygodniowo i tak jest niesamowitym przeżyciem.

  14. #54

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Shark, żeby nie było że tylko krytykuję, to jeśli twoim zdaniem latanie to jest to, to przemyśl jeszcze sobie na spokojnie. Bo naprawdę, latanie czymkolwiek od szybowca po miga jest fantastycznym przeżyciem (latałem migiem może nie latałem ale parę sprzętów się przewinęło jako pilot/ pasażer), a karier możliwych związanych z lataniem jest wiele - wojsko, lotnictwo komercyjne, akrobacja, multum Nie tylko efami i migami świat stoi. Zawsze możesz zapisać się do lokalnego aeroklubu na tzw. lot zapoznawczy i wtedy sam się przekonasz, czy to dla Ciebie czy nie - to się czuje ;D

  15. #55
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Shark, żeby nie było że tylko krytykuję, to jeśli twoim zdaniem latanie to jest to, to przemyśl jeszcze sobie na spokojnie. Bo naprawdę, latanie czymkolwiek od szybowca po miga jest fantastycznym przeżyciem (latałem migiem może nie latałem ale parę sprzętów się przewinęło jako pilot/ pasażer), a karier możliwych związanych z lataniem jest wiele - wojsko, lotnictwo komercyjne, akrobacja, multum Nie tylko efami i migami świat stoi. Zawsze możesz zapisać się do lokalnego aeroklubu na tzw. lot zapoznawczy i wtedy sam się przekonasz, czy to dla Ciebie czy nie - to się czuje ;D
    Cóż, na migi jakoś niesamowicie mnie nie ciągnie, głównie z powodu rosyjskiej myśli technicznej. Poza tym, pilotowanie czegoś, co napędzane jest normalnymi silnikami "śmigłowymi", bądź też tzw. "cywilnymi" (takimi, które po prostu nie muszą zapewniać tyle ciągu ile te w wojskowych naddźwiękowcach) silnikami odrzutowymi, a czegoś, co 1 macha zjada w chwilę i praktycznie jest zbudowane "wokół" silnika z niesamowitym ciągiem, otwierającego wiele możliwości, jest zupełnie innym przeżyciem i, co najważniejsze, potrzebuje innego stylu pilotażu, więc to, że polecę raz cessną, a drugi szybowcem nie da mi żadnego rozeznania.

    EDIT: Nie miało to brzmieć z jakąkolwiek pogardą - po prostu wydaje mi się, że są to fakty.

  16. #56
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    normalnymi silnikami "śmigłowymi",
    Silniki które masz na myśli to po prostu tłokowe/spalinowe (tak jak w samochodach .
    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    (takimi, które po prostu nie muszą zapewniać tyle ciągu ile te w wojskowych naddźwiękowcach)
    Silniki odrzutowe używane w cywilnych samolotach potrafią mieć parokrotnie większy ciąg niż te z myśliwców .
    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    więc to, że polecę raz cessną, a drugi szybowcem nie da mi żadnego rozeznania.
    Ale da Ci rozeznanie, czy w ogóle podoba Ci się latanie. Jak Ci się uda dostać do Dęblina to też najpierw czeka Cię szkolenie na małych samolotach tłokowych, potem dopiero Orliki i Mastery, następnie przydział do jednostki i przeszkolenie na typ docelowy. Zresztą jak już tutaj pisano Z1/A nie gwarantuje wcale F-16, możesz też trafić na śmigłowce czy transportowe, że o radzieckim MiGu nie wspomnę .
    Shark 4-6 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #57
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Silniki odrzutowe używane w cywilnych samolotach potrafią mieć parokrotnie większy ciąg niż te z myśliwców .
    W jakichś ogromnych samolotach, które przecież trzeba jakoś unieść - owszem.
    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Zresztą jak już tutaj pisano Z1/A nie gwarantuje wcale F-16, możesz też trafić na śmigłowce czy transportowe, że o radzieckim MiGu nie wspomnę.
    Ależ ja zdaję sobie z tego sprawę Poza tym, niechęć do MiG'ów niczym by nie kierowała - idę do sił zbrojnych RP, to znaczy, że nie mam tam nic do gadania ws. tego, czym faktycznie latam (jeśli w ogóle będę latał). Latanie na 23 (one jeszcze są w PolAF? ) czy 29 nie jest końcem świata (chociaż oczywiście lepiej na 29).
    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jak Ci się uda dostać do Dęblina to też najpierw czeka Cię szkolenie na małych samolotach tłokowych, potem dopiero Orliki i Mastery.
    Owszem, wiem na czym asy zaczynają Niestety nie mamy Hawk'ów jak chłopcy z wysp w służbie królowej :/

  18. #58
    pho
    pho jest nieaktywny
    Awatar pho

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Migów 23 nie mamy już, ostatnie sztuki zostały spisane ze stanu w 1999 (jeżeli mylę się co do roku, poprawić mnie). Może i Hawk'ów nie mamy - ale gdybyś wybrał drogę pilota wojskowego po Orlikach przeszedł byś na Mastery (M-346 - wiesz taki następca TS-11) i jakoś nie wydaje mi się by była to gorsza opcja
    Shark 4-6 likes this.

  19. #59
    Awatar Shark 4-6

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pho Zobacz posta
    Migów 23 nie mamy już, ostatnie sztuki zostały spisane ze stanu w 1999 (jeżeli mylę się co do roku, poprawić mnie). Może i Hawk'ów nie mamy - ale gdybyś wybrał drogę pilota wojskowego po Orlikach przeszedł byś na Mastery (M-346 - wiesz taki następca TS-11) i jakoś nie wydaje mi się by była to gorsza opcja
    Nie wiedziałem, że Iskry już nie iskrzą Miło słyszeć o samolotach, które osiągami łapią Hawki za stopy

  20. #60
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    Nie wiedziałem, że Iskry już nie iskrzą
    Iskry jeszcze jak najbardziej latają, ale jak Ty napiszesz maturę, to już w służbie będą Mastery - Polacy zakończyli szkolenie na M-346 - Altair Agencja Lotnicza
    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    Miło słyszeć o samolotach, które osiągami łapią Hawki za stopy
    Akurat osiągami Master bije Hawka (nawet lata naddźwiękowo ), ale te nie są najistotniejsze dla samolotu szkolnego. Zdecydowanie jest nowocześniejszą maszyną niż Hawki.
    Cytat Zamieszczone przez Shark 4-6 Zobacz posta
    Owszem, wiem na czym asy zaczynają
    Od parudziesięciu lat nie ma w SP asów myśliwskich (i oby się to nie zmieniło). Tytuł asa dostaje się po zestrzeleniu pięciu maszyn .
    Shark 4-6 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •