Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By SAR37

Wątek: Pilot wojskowy -----> Pilot Liniowy

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie Pilot wojskowy -----> Pilot Liniowy


    Polecamy

    Witam, czy Pilot wojskowy może w jakiś sposób zostać Pilotem liniowym ?.

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Może, nalot z lotnictwa państwowego jest zaliczany do wymagań na cywilne licencje, w ATO jest robiony indywidualny tok szkolenia teoretycznego i praktycznego na podstawie doświadczenia i uprawnień pilota z lotnictwa państwowego, trzeba zdać egzaminy na poszczególne licencje.

    Internetowy System AktĂłw Prawnych
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jetPilotExe Zobacz posta
    Witam, czy Pilot wojskowy może w jakiś sposób zostać Pilotem liniowym ?.
    W LOCIE było takich wielu już od 1929 roku. Chyba nawet większość wywodziła się z wojska.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Chyba nawet większość wywodziła się z wojska.
    Chyba nie .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Były pilot wojskowy mi mówił jakieś 15 lat temu, może trochę więcej, że linie nie chcą brać pilotów po wojsku. Ma to związek z brawurą, skupieniu na wykonanie zadania za każdą cenę itd. Nie wiem czy się coś zmieniło od tego czasu.
    Co tu napisać....

  6. #6
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Ma to związek z brawurą, skupieniu na wykonanie zadania za każdą cenę
    Taki ktoś nie przejdzie już na etapie szkolenia na TR
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  7. #7
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Były pilot wojskowy mi mówił jakieś 15 lat temu, może trochę więcej, że linie nie chcą brać pilotów po wojsku. Ma to związek z brawurą, skupieniu na wykonanie zadania za każdą cenę itd. Nie wiem czy się coś zmieniło od tego czasu.
    Oj, zmieniło się, zmieniło... Po części jest to zasługa rozbudowanych procedur naboru cywilnego personelu latającego, które - oprócz wiadomości teoretycznych i praktyki - uwzględniają też, tzw. "nietechniczne" umiejętności w szeroko rozumianym kontekście CRM-u. Istotną rolę w naborze pilotów "do linii" (w domyśle: przewóz pasażerów "pod AOC") stanowią psychologowie, którzy korzystają z wielorakich instrumentów oceny zdolności do służby w powietrzu danego kandydata.
    Jeśli trafi się "kozak" to prędzej czy później (niektórzy dobrze się "maskują" na etapie naboru) wyjdzie jego "prawdziwy" charakter a wtedy będzie tylko jedna droga: pa pa!
    O ile w lotnictwie samolotowym "jest z czego wybierać" najlepszych kandydatów, o tyle, w lotnictwie śmigłowcowym (z racji dużo kosztowniejszego szkolenia) obecnie panuje mizeria i często "z armii" trafiają się "odrzuty" pośledniej jakości
    BTW: oddając głos sprawiedliwości: "cywilnych" pilotów śmigłowcowych (z odpowiednim doświadczeniem), też jest "jak na lekarstwo" a i wśród nich zdarzają się "elementy niepożądane".
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 05-08-2017 o 17:06
    nobie1973 likes this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •