Taki artykuł się dziś pokazał:
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-o...re_from_detail
Wersja do druku
Taki artykuł się dziś pokazał:
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-o...re_from_detail
Aż nie chce się wierzyć. Jest to prawda to trudno nawet to skomentować.
Nie wiem, jaka jest rzeczywista sytuacja z pilotami F-16, ale artykuł jest mocno tendencyjny - piszą w nagłówku "piloci F-16 wpadli w polityczne turbulencje", poczym w tekście jest o 2 generałach, którzy przestali latać, bo awansowali na wyższe stanowiska...
Poza tym obstawiam, że jednym z powodów masowych odejść jest dobra sytuacja na rynku linii lotniczych. Dokładnie ten sam problem mają w US Airforce
Ja na jednym ze szkoleń które odbywałem w wakacje siedziałem w "ławce" z pilotem F16. Gość miał blisko 2 tys. godzin i też zamierzał odejść, bo w ramach "awansu" przenieśli go z Krzesin do Warszawy i od tego czasu głównie siedział za biurkiem a samolot widział może raz na 2 tygodnie i zwyczajnie go to w....iało, bo nie po to szedł na pilota, żeby przekładać papiery - stąd decyzja w przejściu do cywila i podejżewam że to nie jest wyjątkowy przypadek.
Wspaniały artykuł. Mam tezę, gdybanie na jej poparcie, brak konkretu... poleje dramatyczna narracja i będzie sztos.
Niestety sytuacja podobnie jak w innych specjalistycznych zawodach będzie się pogłębiała niezależnie od tego kto będzie przy władzy, jesteśmy w pułapce średniego rozwoju. Roztrwoniliśmy te rzekome setki miliardów z UE na aquaparki, ścieżki rowerowe pośrodku niczego, sracze na rynkach czy malowanie trawy na zielono, zamiast inwestować w infrastrukturę, innowacje czy badania naukowe. Efekt jest taki, że mamy w kraju mało wysokopłatnych miejsc pracy oraz zbyt małe wpływy do budżetu, żeby zapewnić wyższe płace m.in. lekarzom, pielęgniarkom czy choćby pilotom wojskowym, o których jest mowa w temacie. A będzie tylko gorzej...
Artykuł z podobnym przekazem dotyczącym gazu z Rosji wisiał tam wczoraj. Przekaz Onetu jest jasny, wszystko jest w PL do d.... Natomiast można się było nieźle ubawić czytając w weekend na Onecie artykuł o rzekomo świetnych niemiecko chińskich relacjach gospodarczych :mrgreen:
O rzetelności dziennikarzy w dzisiejszym świecie świadczą przykłady redaktorów Wosia czy Sroczyńskiego, którzy za inny punkt widzenia niż oficjalna linia redakcji zostali wyrzuceni na zbity pysk, żeby było jasne, taka rzeczywistość jest od prawa do lewa... A dziennikarz też człowiek, ma kredyt do spłacenia, musi dać jeść rodzinie, chce jeździć przyzwoitym samochodem, pojechać z rodziną na weekend czy wakacje.
To dla równowagi proszę spojrzeć na "oficjalne", prorządowe serwisy: tam - z kolei - wszystko w PL jest fantastyczne! Takie: "alleluja i do przodu":lol:
Ok, dosyć o tego typu mediach, które, jak powszechnie wiadomo, żyją z newsów i różnorakich "och-ów" i "łał-ów".
Co do problemu z pilotami, to nie od dzisiaj wiadomo, że w wojsku NIE MA żadnego, rozsądnego zarządzania zasobami ludzkimi! Istnieje protekcjonizm, nepotyzm i lizusostwo, jako metody korzystnej zmiany etatu lub przypadek, mobbing i "wyznaczanie na inny etat" jako wyraz negatywnej oceny delikwenta. Nikt się nie zastanawia, że w danego człowieka zainwestowano miliony - jeśli chcemy awansować lub się rozwijać a nie mamy odpowiedniego "poparcia", to większość rozmów kończy się na: "nie, bo nie" albo: "jak się nie podoba, to możesz iść do cywila - za bramą czekają dziesiątki na twoje miejsce".
W samych siłach powietrznych, sprawa dotyczyła (lub dotyczy) wspomnianych pilotów F-16, mechaników "efów", dowódców załóg na Herculesie, pilotów ze specpułku, pilotów SH-2G, pilotów CAS i wielu, wielu innych. Każdy "specjalista", który kilkukrotnie zderzy się z "NIE" przełożonego, a ma "wysługę" oraz możliwość pracy poza SZ RP, zrzuca mundur i mówi PA PA!
To są naturalne reguły rynku, których tylko twardogłowe "trepy" nie rozumieją i próbują blokować odpływ ludzi poprzez różne "koszmarki" prawne: a to zmiany w emeryturach, a to problemy z rekonwersją czy uznawaniem nalotu, a to obcinanie świadczeń, etc.
U nas nadal pokutuje model "wschodni": "zaszczytna" służba, trochę grosza w ramach etatu, trochę przywilejów i NAPRZÓD! A jeśli podniesiesz głos, że coś nie jest OK, to zaraz wielkie halo o niewdzięczności i cytuję: "sraniu we własne gniazdo". Zupełnie jak ci w "czarnych sukienkach" - o nas mówimy dobrze, albo wcale.:mad:
Dlatego też, przed nami daleka droga do poziomu, gdzie wojsku będzie zależeć na "zatrzymaniu" żołnierzy, w których zainwestowano krocie (tak jak np na Zachodzie), bo zdecydowanie łatwiej powiedzieć, że "sam odszedł do cywila" niż zaproponować mu wymiernie korzystniejszą pracę lub rozwój.
Autorowi chodziło chyba o to, że niektórzy (jak C. Wiśniewski) awansowali w oszałamiającym tempie, ponieważ poprzednicy byli niewygodni politycznie. W jego przypadku, najpierw był szefem KBWLLP, poniewaz poprzednik (M. Grochowski) nie chciał zmieniac raportu Millera.
Żeby nie było C.Wiśniewski to bardzo kompetentny człowiek, ale to nie tak powinno wyglądać.
W zeszłym roku byłem u bonka. Wszędzie byli byli wojskowi, piloci, mechanicy, i inni zwiazani z lotnictwem.Odchodza z armii z powodu płacy .Do linii lotniczych, do bonka. Zjawisko istnieje wszedzie. Uczyli mnie byli wojskowi z Niemiec, WB, Francji Norwegii., Brazylijczycy
Ile zarabia taki najniższy mechanik od F-16 na EPKS?
Tajne/poufne? :twisted: :mrgreen:
Tyle co sztabowiec + tzw. beton tj od 150 do 450 zł brutto na efach mają ten dodatek trochę większy za supertechnike
..:: DowĂłdztwo Generalne RodzajĂłw SiĹ Zbrojnych :: AktualnoĹci / Najnowsze - Sprostowanie ::..Cytat:
Piloci F-16 nie odchodzą masowo z armii, jak podała to autorka tekstu. W tym roku odeszło ze służby tylko kilku pilotów z nabytymi prawami emerytalnymi. Liczba odchodzących na emeryturę pilotów nie zwiększyła się w porównaniu z poprzednimi latami i utrzymuje się na podobnym poziomie. W jednostkach podporządkowanych Dowództwu Generalnemu Rodzajów Sił Zbrojnych, wyposażonych w samoloty F-16 ukompletowanie pilotów jest na odpowiednim poziomie, który pozwala na prawidłową realizację zadań. Dokładne liczby dotyczące liczby pilotów są informacją niejawną.
Zastępca rzecznika prasowego DG RSZ
ppłk Marek Pawlak
*
*
"Sprostowanie" - jak zwykle - pełne eufemizmów i uogólnień: skoro np. w 2016 i 2017 odeszło po 5 pilotów, to w tym roku jest podobnie - czytaj OK, a realizację zadań, z 10-ciu zmniejszymy na 3 i też jest "OK" - bo zostały "zrealizowane". Typowy, prasowy "bełkot", aby tak powiedzieć, żeby nic nie powiedzieć:twisted:
*ps. oczywiście to cytaty z wklejonego artykułu a nie wypowiedzi kolegi @Rafciooo77