Pamięci Lotników Polskich 1945-2000
Pamięci Lotników Polskich 1945-2000
"Nigdy nie rezygnujcie"
W.Churchil
Tylko tam są piloci którzy zginęli. Nie ma ujętych wypadków gdzie pilot wyszedł cało. Wiec pytanie jakiej listy kolega szuka
Konkretnie szukam poległych. Czy idzie to znalesc w necie a nie w jakiejs książce ?
Interesuje mnie tez lista lotnisk radzieckich w Polsce oraz sprzęt jaki na nich był
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Też mam tą księgę. Nabyłem na Air Show bodaj 2003.
4 marca 1988r., godz. 17.45
Pilot: por. pil. inż. Jarosław Górecki s. Jana ur. 25.10.1959 r. w m. Biała Podlaska; absolwent Liceum Lotniczego z 1978 r., WOSL z 1982 r.;pilot klucza z 11. plm OPK we Wrocławiu; pilot 3. klasy, pośmiertnie awansowany do stopnia kapitana.
Nalot: 510 godz. na samolotach: TS-11 Iskra, Lim-5, MiG-21. Nalot na MiG-21MF - około 241 godz.
Zadanie: Lot w NZWA.
Okoliczności katastrofy: Pilot samolotu MiG-21MF wykonywał start z dopalaniem na lotnisku we Wrocławiu. Po oderwaniu się od ziemi, na wysokości 15-20 m, podczas wznoszenia, nastąpiło zwarcie dyszy silnika na zakresie dopalania i silnik przestał działać. Pilot nie podjął próby wykatapultowania się, pomimo jednoznacznych komend kierownika lotów i warunków umożliwiających bezpieczne opuszczenie samolotu.
Przyczyna: Bezpośrednią przyczyną katastrofy była niesprawność silnika wynikająca z uszkodzenia przewodu powietrznego doprowadzającego powietrze pod ciśnieniem do pompy paliwowej dopalacza. Nadmierna ilość paliwa spowodowała przepalenie łopatek turbiny i przerwanie pracy silnika.
"Pamięci lotników wojskowych 1945-2003" pod redakcją J.Zielińskiego, Warszawa 2003.
Byłem st.mechanikiem w 60 lpsz i pamiętam pil. Jacka Sądla który zginął w 1981(Siemirowice)szukam opisu tego zdarzenia.Pozdr.
24 lipca 1981 r., godz. 19.53
Pilot: ppor. pil. inż. Jacek Sądel s. Stanisława, ur. 26.02.1957 r. w Oświęcimiu; absolwent Liceum Lotniczego z 1976 r., WOSL z 1979 r.;pilot 7. plmsz w Cewicach; pilot 3. klasy.
Nalot: 265 godz. 29 min. na samolotach: TS-11 Iskra, Lim-6. Nalot na Lim-6 - około 29 godz.
Zadanie: Lot w celu opanowania fotografowania skośnego za pomocą LAF.
Okoliczności katastrofy: Pilot samolotu Lim-6 bis wykonywał fotografowanie skośne za pomocą LAF(lotnicze aparaty fotograficzne) przy jeziorze Duże obok miejscowości Karwno. Samowolnie zniżył wysokość lotu nad jeziorem poniżej nakazanej - 500 m. Za późno rozpoczął wznoszenie i spowodował zderzenie samolotu z wysokopiennym lasem.
Przyczyna: Przyczyną katastrofy była samowolna zmiana zadania przez pilota.
"Pamięci lotników wojskowych 1945-2003" pod redakcją J.Zielińskiego, Warszawa 2003.
Dzięki voy!
A czy jest jakis spis wypadków z których pilot wyszedł cało (albo w miarę cało) ?
wszystkie awarie to są wypadki w których pilot wyszedł cało lub w miarę cało. A było tego baaaaardzo dużo
Wiem, że było tego dużo. Szczególnie w latach gdy intensywnie rozwijano lotnictwo.
Tak pytam bo chcę zweryfikować swoją wiedzę na temat zdarzeń w których uczestniczył mój bliski znajomy. Nie spytam Go bo zginął (nie lotniczo)
No i jak Ci pomóc - jakie to lata bo np 51 rok to 28 awarii a w następnych latach też mnogo ich było.
Zakładki