Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24
Like Tree28Likes

Wątek: Dostawy sprzętu wojskowego - amatorstwo na najwyższym poziomie.

  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Dezorientator kotow Zobacz posta
    Kiedyś w SP były pomysły, żeby w Dęblinie szkolili na Su-7 (a może to był Su-22?). Na szczęście szybko z tego zrezygnowano. Pokaż mi kraj, w którym w szkole lotniczej uczą latać na samolotach bojowych?

    Jak wspomniał JacekB, było takie szkolenie na Lim-2, Lim-5, po którym absolwenci szli do jednostek bojowych wyposażonych w te samoloty, będąc przeszkolonymi, ale to dość odległe czasy.
    Dobrze kojarzysz ze szkoleniem na Su, ale chodziło o Su-22. Wprowadzono taki eksperyment, aby podchorążowie czwartego roku przeszkalali się na typ bojowy (Su-22 i MiG-21), założenie było takie, że zaraz po promocji osiągną odpowiedni poziom wyszkolenia. W praktyce okazało się, że nie daje to oczekiwanych efektów, gdyż przerwa od ukończenia tego szkolenia, do rozpoczęcia latania (w tym czasie egzaminy, promocja, urlop) jest tak długa, że muszą powtarzać niemal całe szkolenia od początku. Nie było ciągłości treningu, przez co generowało to dodatkowe koszty, przy niewielkim zysku na czasie.

    Było to w latach 90-91. Później zmieniono system i szkolono na TS-11 do uzyskania trzeciej klasy pilota wojskowego.

    Inną sprawa, to zderzenie "szkoły" z lotnictwem bojowym, że tak się wyrażę, instruktorzy z pułków bojowych mieli nieco mniejszy współczynnik cierpliwości, ale to temat na inny czas.


    EDIT
    Poprawiłem cytat.JacekB
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 19-03-2020 o 19:14 Powód: poprawiłem cytat.

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dezorientator kotow Zobacz posta
    Jak dorośniesz, to będziesz mógł zrobić prawo jazdy, a wtedy ze zdziwieniem zauważysz, że kursu nie robi się na Veyronie, tylko na Corsie i to najczęściej 1.0. Zastanów się czemu? Kiedyś w SP były pomysły, żeby w Dęblinie szkolili na Su-7 (a może to był Su-22?). Na szczęście szybko z tego zrezygnowano. Pokaż mi kraj, w którym w szkole lotniczej uczą latać na samolotach bojowych?




    To tylko zacementuje patologie, bo nikt normalny nie będzie się pchał do urzędów wiedząc, że przy zwykłym problemie z interpretacją przepisów grozi mu kara śmierci. Ileż to mieliśmy akcji z aresztowaniami „złodziei w biały kołnierzykach”, po czym okazywało się, po kilku latach, że ludzie są niewinni. Chciałbyś mieć niewinnych ludzi na sumieniu?

    Idź lepiej pograć w Playstation, bo zaśmiecasz nam forum
    W kwestii samolotów nic nie pisałem o szkoleniu na samolotach nadźwiękowych tylko o takich które mogą przenosić uzbrojenie. Przykładem był BAe Hawk. Nawet nowy czeski L-39NG umożliwia przenoszenie uzbrojenia.

    Jak ktoś nie potrafi podjąć decyzji za którą jest gotów ponieść odpowiedzialność to nie powinien pracować w urzędzie. Urzędnik reprezentuje państwo, jakie decyzje takie państwo. Najlepiej zatrudnić ekspertów i urzędników pokroju Berczyńskiego.

    EDIT: poprawiłem cytat. JacekB
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 19-03-2020 o 19:19 Powód: poprawiono cytat.

  3. #23
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aeromikie Zobacz posta
    W kwestii samolotów nic nie pisałem o szkoleniu na samolotach nadźwiękowych tylko o takich które mogą przenosić uzbrojenie. Przykładem był BAe Hawk. Nawet nowy czeski L-39NG umożliwia przenoszenie uzbrojenia.
    Ale potrafisz uzasadnić posiadanie uzbrojonego samolotu szkolnego w środkowej Europie, czy sam fakt, ze takie coś istnieje ma być argumentem? Lotniskowce też istnieją, ale to nie znaczy, że operowanie nimi na Bałtyku ma sens.

    Pisałeś jakieś bzdury o kawalerii powietrznej tkwiącej mentalnie w Wietnamie, a sam sie zafiksowałeś na coś, co przestało mieć w Europejskich warunkach rację bytu kilkadziesiąt lat temu. Jakoś nikt nie pracuje nad następcami G.91, AMX i Jaguara.

  4. #24

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Ale potrafisz uzasadnić posiadanie uzbrojonego samolotu szkolnego w środkowej Europie, czy sam fakt, ze takie coś istnieje ma być argumentem? Lotniskowce też istnieją, ale to nie znaczy, że operowanie nimi na Bałtyku ma sens.

    Pisałeś jakieś bzdury o kawalerii powietrznej tkwiącej mentalnie w Wietnamie, a sam sie zafiksowałeś na coś, co przestało mieć w Europejskich warunkach rację bytu kilkadziesiąt lat temu. Jakoś nikt nie pracuje nad następcami G.91, AMX i Jaguara.
    W kwestii samolotu szkolnego z uzbrojeniem powrócę już do rzeczonego Air Marshala IAF. Uzbrojone samoloty szkolno bojowe są użyteczne w likwidowaniu BSL ze względu na korzystniejszy zakres prędkości użytkowych. Dodatkowo korzystna jet możliwość likwidacji BSL uzbrojeniem lufowym, dla tego z sympatią wspominał "Iszkrasy" które Hindusi użyli do zestrzeliwania Pakistańskich BSL. Zwykła analiza sił i środków, oni są w tym dobrzy.

    W dobie BSL i relacji koszt efekt to zrozumiałe że takich samolotów klasy Jaguara się nie projektuje nie wiem jak to ma się do Hawka, albo L39NG ? Jaguar do Hawka ma się jak piernik do wiatraka.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •