Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 36 z 36

Wątek: Spitfire

  1. #21

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Zgierz [EPLL]

    Domyślnie


    Polecamy

    ja bym wolał uzbierać wszystkie wersje Mustanga P-51 bądź P-40^^ marzenia xD
    Pozdrawiam wszystkich
    Kacper

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    in myspace

    Domyślnie spalanie

    Siema..
    Szukam i szuka,, i nigdzie nie mogę tego znaleźć.. może dlatego że po prostu o tym się już nie mówi..;/ - a w dobie kryzysu paliwowego tak mnie męczy pytanie - ILE samoloty z okresu II WŚ klasy Spitfire i wszystkie z jego okresu zarówno po stronie osi jak i ALiantów przy mocach silników wahająych się między 1100 a 1700 km - w starej technologii - to ile te silniki w tych wspaniałych maszynach POŻERAŁY PALIWA na np godzinę czy 20minut lotu...????!! - ktoś ma jakieś źródła, dane..?? - inetersuje mnie spalanie średnie jak i szczegółowo - w jakich granicach to oscylowało - np podczas spokojnego lotu A - B na 60% przepustnicy a do ilu litrów spalania (byłbym wdzięczny za tę jednostkę), dochodziło podczas zaciętej walki powietrznej gdzie przepustnice i Turba były wyciśnięte na max możłiwości + różnorakie innowacyjne dodatki jak Nitro (niemieckie) czy specjalne turba (alianckie)...??
    Bardzo mnie to ciekawi..
    ile ile ile.. pożerały te samoloty paliwa na godzinę lotu a ile na np 20 minut w ferworze walki.. i jak się to ma do dzisiejszych czasów i ostatnich już nie dobitków samolotów z silnikami tłokowymi które gdzieś tam czasem jeszcze latają...

    o odrzutowcach raczej osobny temat..

    jeśli ktokolwiek wie to będę wdzięczny (jako maniak lotniczy).

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    in myspace

    Domyślnie :P

    No nikt nie wie....???? - ale czad.. - tylu tu fachowców i na prawdę nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć na takie pytanie....?? (nawet się zrymowało)..
    Ja juz trochę szykałem w google (wiem że nie gryzie no i tą stronę wygrzebałem) ale jakoś mętnie wszystko tam opisują a nic konkretnego na moje pytanie...
    ILE TAKI SMOK JAK SPITFIRE CZY MESSERSCHMIT MÓGŁ SPALAĆ BENZYNY (CZY TAM NA CZYM LATALI) NA NP GODZ PRACY SILNIKA...??
    Ja wiem że już w samochodach osobowych w tamtym czasie których silniki miały potężne pojemność (8 - 10 litra standart), rozwijały ledwo po 60, 80 km.. i paliły galony paliwa co parę kilometrów.. a więc ja mogło być z samolotami.. - chyba tu się sprawa miała analogicznie.. - wielgachnych gabarytów motory o pojemnościach których nawet wolę nie zgadywać - skonstruowane na szybernaście cylindrów.. - i spalanie na poziomie...?? - aż strach mi o tym myśleć... - jesli ktos jednak sypnął by szczegółami czy tabelkami innymi rozpiskami.. - było by cudnie..

  4. #24
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merlin II
    Specific fuel consumption: 0.63 lb/(hp•h) (382 g/(kW•h))
    Cytat Zamieszczone przez DB 601
    Specific fuel consumption: 270 g/(kW·h) (0.44 lb/(hp·h))
    Za wiki, po 10 sekundach szukania.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    in myspace

    Domyślnie

    "0.63 lb/(hp•h) (382 g/(kW•h)" - a można by jakoś bardziej łopatologicznie.. - nie każdy tu jest technikiem inżynierem z wykształcenia toteż nie bardzo rozumię ten zapis...
    Może bardziej na potoczny język.. czyli.. Litrów na Godzinę..???

  6. #26
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No dobra, to masz tak "po ludzku" i poglądowo - Spitfire Mk IA ok 191 litrów na godzinę lotu.

  7. #27
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    To co w nawiasie dla Spitfire, silnik Merlin II - zużycie 382 gramy paliwa na 1 kilowat mocy silnika w ciągu godziny lotu. Wiki dla tego silnika podaje przy 3 tys. obrotów na pułapie 5 tys stóp moc 775 kW, co daje niecałe 300 litrów na godzinę lotu, jeśli dobrze wyliczyłem. Czyli wychodzi podobnie, jak śmigłowiec Mi-2 Znalazłem to w kilka minut googlami i wyliczyłem, dla Messerschmitta teraz znajdź i podaj na forum Ty
    Pozdrawiam!
    Maciek


  8. #28
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Tam w moim cytacie możesz kliknąć na linki które dokładnie tłumaczą na czym polega ta miara zużycia paliwa.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #29

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    in myspace

    Domyślnie

    "(..)5 tys stóp moc 775 kW, co daje niecałe 300 litrów na godzinę lotu(..) - Nooooooooooooooooo, dziękuję, nie mam więcej pytań...
    Nic dziwnego, że dziś Ci niedostatek paliwa na świecie, skoro w czasie jednej Wojny Światowej trwającej raptem 7 lat zużyto więcej paliwa niż przez ostatnie 50 lat pokoju i względnej "harmonii"...
    300 l na godzinę lotu na średnich obrotach.. - można sobie tylko wyobrazić ile to pożerało na full obrotach i przy wzbogacanych mieszankach dla większej mocy by z maszyny wycisnąć max prędkości i siły przy zwrotach w wirze walki powietrznej..;O w tych momentach spalanie musiało pewnie wzrastać 3-krotnie.. wobec tego ile litrów można/trzeba było wlać do takiej maszyny..?:/
    A gdzie do spalania ciężkich bombowców, a nie mówiąc już o tym ile to litrów ropy i benzyny wysokooktanowej zwyczajnie zniszczono przez bombardowania i naloty oraz akcje sabotażowe - i to wszystko z dymem sru w atmosfere.. - to wszystko gdyby nie wojna pewnie wystarczało by nam jeszcze z 300 lat przy cenach jak barszcz tanich za litry czy galon paliwa..
    Ech.. - Wojna to droga zabawa.. nie ma co.. tyle że bez niej lotnictwo tak szybko by się nie rozwinęło.. i dziś pewnie dopiero byśmy testowali śmigła 6-cio łopatkowe..

    I już wiem czemu tymi starymi samolotami nikt praktycznie już nie lata a kolekcjonerzy którzy je mają i kasę na nie.. i tak nie przesadzają i raczej ich stare "zabawki" stoją więcej w hangarach na ziemi niz przeszywają z rykiem powietrze..
    Coś nie do pomyślenia.. - a ja kiedyś myślałem że taki Antonow AN2 spalający średnio 80 - 100 l na godzinę - to pali dużo...
    Szok..:O!!
    Może ktoś wie ile litrów mógł zabrać taki spitfire lub messerschmit na raz zatankowany do pełna i faktycznie ile trwały takie loty w boju nim się paliwo skończyło..
    Ponoć najlepszym długodystansowcem był P-51b Mustang - ale jak to zrobili..?

  10. #30
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Antek to chyba pali więcej niż 100 litrów na godzinę coś mi się wydaję... a jeśli chodzi o zbiorniki myśliwców-tym razem już sam poszukaj googlami danych technicznych, na pewno będzie i o tym. I podaj na forum
    Pozdrawiam!
    Maciek


  11. #31

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    in myspace

    Domyślnie nooo jasne..

    Chyląc oczywiście czoła i z poważaniem dla całej Twojej rozległej wiedzy w tym zakresie.. - chyba Ci się źle wydaje.. - albo też ten który wyskoczył z kokpitu tego stwora w konstrukcji dwu-płata, sam dobrze nie wiedział co gada.. No wg mnie to on mógł mieć "większą" rację.. bo nawet na chłopski rozum.. patrząc na tamten silnik który jest jednak mniejszy niż te w "miś-liwcach" typu fighter i ma raczej znacznie mniej koników bo to turysstyczny a nie fighter to chyba raczej nie może więcej palić.. - przyjmijmy jednak kompromis.. 80 - 100 - 120 litrów w zalezności od otwarcia przupystnicy / na godzinę pracy..

    No jeśli ktoś sypnie dokładnymi danymi to co innego.. ale wszelkie "moim zdaniem" sa już tu chyba w wystarczającej ilośći i nie na miejsu..
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 01-04-2009 o 21:58

  12. #32
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez IRONShark Zobacz posta
    przyjmijmy jednak kompromis.. 80 - 100 - 120 litrów w zalezności od otwarcia przupystnicy / na godzinę pracy
    ok. 160l/h.

  13. #33
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez IRONShark Zobacz posta
    patrząc na tamten silnik który jest jednak mniejszy niż te w "miś-liwcach" typu fighter i ma raczej znacznie mniej koników bo to turysstyczny a nie fighter
    Asz-62 ma większą pojemność i moc mniejszą o ok. 10% od Merlina II.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 01-04-2009 o 21:58
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #34
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    Fajnie miec wlasnego Spita... ale nie moc nim latac bedac pilotem to juz mniej fajnie.

    Brad Pitt's Airplane of Choice Comes Straight from the Skies of World War II || Jaunted
    AllOver

  15. #35
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    O przeszkolenie na którymś z dwumiejscowych już na pewno łatwiej niż kupić własnego Spita

    Ciekawe którą wersję kupił, który egzemplarz. Za ok. 2 miliony funtów był na sprzedaż MJ730.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #36

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Gdzieś opisywano jeszcze mini - Spitfire'a - coś w sam raz dla mniej posażnych miłośników tego samolotu. Pogooglowałem sobie tu i ówdzie i proszę:
    Supermarine Spitfire Mk 26 - Wikipedia, the free encyclopedia
    Też nie taniocha, ale przy odrobinie uporu... i ten motorek 200 lub nawet 300 KM - to nie paliwożerny Merlin ale te 420 km/godz pociągnie.. Także bracie - jak już zbudujesz sobie coś takiego to daj się kajtnąć choć raz wkoło lotniska.
    Ale -pilotowanie takiej zabawki było podobno bardzo trudne i niestety czasami kończyło się tak:

    Pilot killed in replica Spitfire plane crash at Salisbury in Adelaide's northern suburbs | News.com.au

    No i jeszcze dość ciekawe malowanie takiej zabawki:
    [IMG][/IMG]

    Czy ktoś wie coś o pilocie tej maszynki?

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •