Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
Like Tree4Likes

Wątek: Odbudowa P.11

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie Odbudowa P.11


    Polecamy

    Witam Serdecznie,
    Wszystkich sympatyków Lotnictwa, osoby ściśle związane z powietrzem i troszeczkę mniej z radością chciałbym poinformować o rozpoczęciu procesu odbudowy samolotu … PZL P.11 oraz remontu/renowacji Li -2 przez Fundację Legendy Lotnictwa .
    Jeśli jesteście Państwo w stanie wspomóc nasze działania w jakikolwiek sposób (nie tylko finansowo).
    Serdecznie Zapraszam.
    Jeśli jednak postanowicie wspomóc finansowo realizację ODBUDOWY P.11 to podajemy nr konta Fundacji:
    VOLKSWAGENBANK POLSKA S.A.
    35 2130 0004 2001 0528 4401 0001

    Każdy kto wspomoże (nawet przysłowiową złotówką) realizację odbudowy
    P.11 otrzyma od Fundacji „Certyfikat” oraz zostanie umieszczony na stronie internetowe Fundacji w zakładce „PARTNERZY” , ale co ważniejsze przyczyni się do szybszego zakończenia prac nad tym pięknym samolotem.
    www.legendylotnictwa.pl
    W imieniu Fundacji Bardzo Dziękuję za wsparcie
    Tomasz Czekajło
    Prezes Fundacji Legendy Lotnictwa
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 06-11-2010 o 00:04 Powód: Poprawiłem P-11 na P.11

  2. #2
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Ta "jedenasta" rozumiem, ze bedzie budowana od podstaw ?

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Zgadza się

  4. #4
    Awatar Jacski

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    A czy da się już określić jakieś ramy czasowe odbudowy?

    A także, może się czepiam, ale czy nie powinno być P.11 a nie P-11?

    A tak w ogóle to super, że jest szansa, że taka wspaniała maszyna znowu będzie latać.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Wstępnie zakładamy około 36 m-cy, ale jeśli pojawią się jakieś nieprzewidziane większe środki, to będzie można znacznie przyśpieszyć.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Najpierw budowa repliki P.11, potem restauracja Li-2, czy obydwa projekty beda realizowane rownolegle? Litke mozna gdzies obejrzec?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Witam,

    priorytetem jest P-11, co do Li-2 mamy dostęp do dokumentów samolotu, można określić go jako "zarezerwowany". Stoi jeszcze za naszą granicą i czeka... kwestia kosztów hangarowania w Polsce, P-11 jest nr 1.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Witam.

    A która wersja silnika Bristol Mercury bedzie użyta do napędu i skąd będzie pochodzić?

    Pozdrawiam.
    Radek 75 likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Ja się Pan zapewne domyśla, to będzie największy problem, jeśli się nie uda zdobyć silnika który był używany w "jedenastkach" to zlecimy budowę takowego znanej australijskiej firmie budującej repliki silników, bardzo byśmy chcieli tego uniknąć( koszty ) z powodu próby zachowania jak największej wierności historycznej P-11

  10. #10
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    witam!!
    na stronie fundacji na zdjęciu jest nie Li-2 ale C-47A Dakota charakterystyczny ogon litka miała ścięty w górnej części inny kształt widelca podwozia no i znaki SP-LC. ostatniej litery nie odczytałem
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Domyślam się, że budowa repliki dotyczy wersji PZL-P.11c. Czy istnieje już projekt malowania tej maszyny, a jeśli tak to z jakiej eskadry?

    Pozdrawiam
    Adam N.

  12. #12
    Awatar Charger

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Szczecin, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Legendy Lotnictwa Zobacz posta
    Witam,

    priorytetem jest P-11, co do Li-2 mamy dostęp do dokumentów samolotu, można określić go jako "zarezerwowany". Stoi jeszcze za naszą granicą i czeka... kwestia kosztów hangarowania w Polsce, P-11 jest nr 1.

    A gdzie dokładnie znajduje się Li-2? O ile to nie tajemnica

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    witam!!
    na stronie fundacji na zdjęciu jest nie Li-2 ale C-47A Dakota charakterystyczny ogon litka miała ścięty w górnej części inny kształt widelca podwozia no i znaki SP-LC. ostatniej litery nie odczytałem
    No i zwalniaj na zakrętach : )

    Co do zdjęcia, jest to oczywiście, jak to się mówi " zdjęcie poglądowe " chodziło bardziej o pokazanie malowania. Tak na marginesie, okazało się, że Li-2 to przeogromny problem jeśli chodzi o późniejszą eksploatację (brak części zamiennych). Po rozmowie z kolegami z Węgier pomału dochodzimy do wniosku, że Dakota to może nie jest taki "głupi" pomysł.

    Cytat Zamieszczone przez Charger Zobacz posta
    A gdzie dokładnie znajduje się Li-2? O ile to nie tajemnica
    Oczywiście, że nie, jeśli chodzi o Li-2 to stoi ona w Słowacji, jeśli o Dakotę to pod Chicago...

    Cytat Zamieszczone przez Adam N. Zobacz posta
    Domyślam się, że budowa repliki dotyczy wersji PZL-P.11c. Czy istnieje już projekt malowania tej maszyny, a jeśli tak to z jakiej eskadry?

    Pozdrawiam
    Adam N.
    Witam ,

    Nie mamy jeszcze ustalonej wersji ( uzależnione to jest od zdobytego silnika), najprawdopodobniej będzie to "Jedenastka" w wersji "c", malowanie jest kwestią otwartą...
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 20-09-2010 o 13:44

  14. #14

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Solec Kujawski

    Domyślnie

    A co z oryginałem z Krakowa?..czy jego nie da sie doprowadzić do stanu lotnego?

  15. #15
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Zbyt cenny to eksponat, aby doprowadzać go stanu lotnego. Dobrze jest, że można uruchomić silnik i wykonać kołowanie. Jedyna jedenastka na świecie, więc trzeba na nią chuchać i dmuchać. Jest bezcenna.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Czy wątpliwości co do wyboru wersji "jedenastki" do odbudowy nie wynikają także z rodzaju dokumentacji technicznej ("co ciekawe w oryginalnej fabrycznej wersji") do jakiej Fundacja ma dostęp? Chodzi mi o to, dla jakiej konkretnie wersji jest ta dokumentacja - "a" czy "c".

    Pozdrawiam.

  17. #17
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie Bristol Merkury

    Witam, silnik lub elementy silnika Bristol Merkury należy szukać w Finlandii gdzie trafiły polskie silniki po 1939,oraz w Szwecji.
    Merkury w różnych odmianach był bardzo popularnym silnikiem i używano go na pewno na Fokkerach XXI, Gladiatorach oraz w szwedzkich Ju-86.
    Proponuję tam poszukać. Do niedawna Ju-86 był wykorzystywany na jednym ze szwedzkich lotnisk jako samolot do ćwiczeń straży pożarnej. Niestety miał zdemontowane silniki, sam samolot też był mocno zdewastowany.

    http://www.burgschleinitz.at/museum/flyg/23.htm

    Na tym zdjęciu jest prezentowany pod samolotem interesujący was silnik. Być może nawet jest to polski Merkury - pozostałość po Kampanii Wrześniowej.

  18. #18
    Awatar Neoman

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Świetna wiadomość. Trzymam kciuki za powodzenie projektu. Zobaczyć w locie P.11 (najlepiej jeszcze w parze z Bf109) to moje marzenie.

  19. #19
    Awatar Sherman

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Witam
    Nie uzyskaliśmy odpowiedzi, więc zapytam jeszcze raz- do jakiej dokumentacji (i do jakich wersji samolotu) ma dostęp Fundacja?

    Pozdrawiam

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Sherman Zobacz posta
    Witam
    Nie uzyskaliśmy odpowiedzi, więc zapytam jeszcze raz- do jakiej dokumentacji (i do jakich wersji samolotu) ma dostęp Fundacja?

    Pozdrawiam
    Witam,
    Dysponujemy pełną wersją dokumentów o nazwie "Opis techniczny płatowca P.11c" z 1936 r. oraz znaczną ilością "blueprintów" wersji PZL p.11f z Tur. i Rom., jeśli jesteście Państwo w jakikolwiek zainteresowani pomocą w tej materii .Serdecznie Zapraszam.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 16-04-2018, 14:47
  2. 04-12-2015, 22:02
  3. 06-11-2014, 22:02
  4. 20-08-2014, 01:00
  5. 30-06-2014, 13:39
  6. 10-06-2014, 09:29
  7. 06-04-2014, 13:46
  8. 13-02-2014, 19:56
  9. 06-12-2013, 09:25
  10. 29-07-2013, 16:34
  11. 09-03-2013, 16:01
  12. 07-03-2013, 14:34
  13. 06-03-2013, 21:32
  14. 04-03-2013, 00:52
  15. 22-02-2013, 12:29
  16. 08-01-2013, 14:01
  17. 23-12-2012, 15:12
  18. 13-12-2012, 07:08
  19. 08-12-2012, 13:07
  20. 08-12-2012, 12:25
  21. 08-12-2012, 07:07
  22. 17-11-2012, 12:11
  23. 16-11-2012, 12:26
  24. 10-11-2012, 20:01
  25. 05-11-2012, 18:55
  26. 09-10-2012, 16:25
  27. 03-10-2012, 14:34
  28. 30-09-2012, 09:46
  29. 22-09-2012, 13:50
  30. 17-09-2012, 17:43
  31. 01-09-2012, 22:18
  32. 09-08-2012, 10:14
  33. 06-08-2012, 12:08
  34. 28-07-2012, 14:38
  35. 04-07-2012, 17:38
  36. 15-06-2012, 16:04
  37. 10-04-2012, 13:33
  38. 09-04-2012, 17:08
  39. 16-03-2012, 02:21
  40. 08-03-2012, 18:17
  41. 26-02-2012, 18:21
  42. 12-02-2012, 15:50
  43. 11-02-2012, 15:28
  44. 03-02-2012, 00:28
  45. 28-01-2012, 19:59
  46. 26-01-2012, 11:32
  47. 10-12-2011, 10:16
  48. 08-12-2011, 19:00
  49. 07-12-2011, 10:47
  50. 05-12-2011, 22:35

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •