W czasopiśmie (już nie ukazującym się - "MILITARIA - Magazyn historyczno modelarski") Vol. 1 nr 3 ukazał się ciekawy artykuł autorstwa K. Wielgusa dotyczący prac nad odrestaurowaniem samolotu Sopwith "Camel" w MLP Kraków.
Fragment tekstu:
"Do pokrycia Camela użyto 100 % płótna lnianego o grubości własnej 0,23 mm (z lakierem = ok. 0,85 mm). Masa 1 m takiego płótna w stanie surowym wynosiła 125 g, po impregnacji lakierem nitrocellulozowym - 198 g, zaś po 3-krotnym malowaniu aż 546 g."
Ekspertyza wykonana: Balcerowski W. "Wyniki badań parametrów struktury tkanin powlekanych lakierami, pobranych z samolotów w Muzeum Lotnictwa w Krakowie", Instytut włókiennictwa w Łodzi, 1990.
Ale "Camel" był jednopłatowcem, więc nie wiem czy się przyda ...
Zakładki