Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie Dywizjon 304 - identyfikacja zdjęć


    Polecamy

    Witam Wszystkich

    Nazywam się Radek, zalogowałem się tutaj z prośbą o pomoc w identyfikacji zdjęć.

    Pracujemy nad pewnym projektem połączonym z wystawą, którego niewielką częścią będzie RAF Sqn Ldr Lesław Międzybrodzki (Dywizjon 302, po kilku lotach przeniesiony do 304). Od jego córki uzyskaliśmy świetne zdjęcia, o części których poszukuję nieco więcej informacji (link poniżej).
    Jedno z nich przedstawia samolot, to chyba Hawker Tempest, nr boczny 946. Czy ktoś mógłby pomóc w jego dalszej identyfikacji? Na dwóch kolejnych też są samoloty, których już nie potrafię zidentyfikować. Pozostałe zdjęcia wrzucam jako ciekawostkę, za jakiekolwiek informacje na ich temat z góry dziękuję. Jednocześnie dżentelmeńsko proszę o nie rozprowadzanie tych zdjęć w żaden sposób.

    Zdjęcia: https://www.dropbox.com/sh/no9jipv3y84wm2c/gefCko0WIp

    Więcej informacji o Lesławie Międzybrodzkim (w jęz. angielskim): Squadron Leader Leslaw Miedzybrodzki, AFC, RAF | Scottish Saltire Branch | Aircrew Association

    Strona naszego projektu: Polish Scottish Heritage ÂŤ

    We wpisie z książki lotów przy dacie 4 maj 1944 znajduje się informacja o ataku na dwie łodzie podwodne w Zatoce Biskajskiej (znajduje się o tym wzmianka w przytoczonym tekście, jedno ze zdjęc z przestrzelonym statecznikiem zostało zrobione po tym locie). Zastanawia mnie, co oznacza symbol N-330 przy nazwie samolotu. Czy to jest po prostu numer boczny? Niestety jego zdjęcia nie posiadam.

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Na pierwszym planie De Havilland DH 100 Vampire,a z tyłu Gloster Meteor

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez radekone Zobacz posta
    Zastanawia mnie, co oznacza symbol N-330 przy nazwie samolotu. Czy to jest po prostu numer boczny?
    Numer boczny w sensie dosłownym raczej to nie jest, gdyż w RAF - o ile mi wiadomo - nie używano numerów w takim formacie.
    Nie znam się na niuansach prowadzenia brytyjskich książek lotów, ale na podstawie Morgały przypuszczam, że "N" to jest litera w dywizjonie, a "330" to końcówka numeru ewidencyjnego samolotu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •