Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 303
Like Tree309Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #221

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Jestem prawie pewien że miejsce produkcji znajdowałoby się w Jueseju. Tak mi się wydaje, prawdopodobnie, chyba może tak by było.

  2. #222

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    To proszę podać jakieś informacje źródłowe... skąd to niby miało być? kiedy by mogły być dostarczone? i reszta......
    Pisano o sześciu latach. Brzmi rozsądnie. Zresztą - mamy infrę, pilotów możemy szkolić, więc jak dojadą to będzie prawie od ręki w linii. I jeszcze jedno - o ile będziemy mieli pilotów, to samoloty się znajdą. Tak jak znalazł się szpej dla ukrainy, która nawet nie jest w nato. Z tym że u nas będzie zanim pierwszy kacap granicę przekroczy. Chyba że zaczną od razu od nuków z zaskoczenia albo po prostu skończą na zielonych ludzikach, ale wtedy samoloty to akurat mało przydatne.

    Na dzień dzisiejszy problemem jest bardzie nie brak samolotów, a brak pilotów i ogólny rozpierdol w armii (lotnictwo zapewne nie jest wyjątkiem - ze dwa lata temu ptaszki ćwierkały że lotnych to jest jakaś połowa naszych efek). Jeśli osiągniemy taki stan, że jedynym problemem będzie brak skrzydeł, to skrzydła się znajdą w razie W. Gorzej jak "gdybyśmy mieli samoloty to byśmy latali, ale nie mamy kim i nie wiemy jak".

  3. #223

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Pisano o sześciu latach. Brzmi rozsądnie. Zresztą - mamy infrę, pilotów możemy szkolić, więc jak dojadą to będzie prawie od ręki w linii. I jeszcze jedno - o ile będziemy mieli pilotów, to samoloty się znajdą. Tak jak znalazł się szpej dla ukrainy, która nawet nie jest w nato. Z tym że u nas będzie zanim pierwszy kacap granicę przekroczy. Chyba że zaczną od razu od nuków z zaskoczenia albo po prostu skończą na zielonych ludzikach, ale wtedy samoloty to akurat mało przydatne.

    Na dzień dzisiejszy problemem jest bardzie nie brak samolotów, a brak pilotów i ogólny rozpierdol w armii (lotnictwo zapewne nie jest wyjątkiem - ze dwa lata temu ptaszki ćwierkały że lotnych to jest jakaś połowa naszych efek). Jeśli osiągniemy taki stan, że jedynym problemem będzie brak skrzydeł, to skrzydła się znajdą w razie W. Gorzej jak "gdybyśmy mieli samoloty to byśmy latali, ale nie mamy kim i nie wiemy jak".
    Ja zupie Ty o du.....e. Czy to jest aż tak trudne odpowiedzieć na moje pytanie? Zamiast odpowiedzi klasyczny elaborat piszesz po raz kolejny o niczym.....

  4. #224

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Ja zupie Ty o du.....e. Czy to jest aż tak trudne odpowiedzieć na moje pytanie? Zamiast odpowiedzi klasyczny elaborat piszesz po raz kolejny o niczym.....
    Pisałeś o tykającym zegarze. Jak dojdzie do północy to problemem będzie brak pilotów i kompetentnego szczebla dowodzenia a nie samolotów.

    Zresztą kacapy też w pieć lat się nie odbudują. Po krymie się niemal dekadę zbierali... Więc żaden argument czy będą za dwa lata czy sześć. Tym bardziej że i tak będą za sześć i nie wiadomo nawet co dostaniemy (z tym zastrzeżeniem, że wiadomo, że raczej g..., co najwyżej owinięte ładanie w papierek).

    FA50 to dobry (być może bardzo) samolot szkolny. Bojowy - powiedzmy że może zastąpić suki (które nie mają żadnej wartości bojowej). Czyli działać w wyimaginowanym środowisku, gdzie lecimy z misją szturmową nad terytorium wroga i mamy tam przewagę powietrzną i brak wrogiej WRE. Czyli nigdzie nie polecą a jeśli już to w jedną stronę.
    Kazor, Radek 75, 12wit and 1 others like this.

  5. #225

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Gdzieś się znowu naczytał tych bajań o ataku Rosji na Polskę ? W którym opracowaniu naukowym jakiegoś liczącego się think tanku pisali o zbliżającym się ataku ? Tylko nie myl gier wojennych z opracowaniem.
    Jakież to straty w 2014 ponieśli Rosjanie zajmując Krym ? Bez wieści przepadło co ?
    nawet straty gruzińskie wojsk rosyjskich były nikłe. Zresztą te obecne są podawane za ukraińską propagandą. Może dla kogoś kto się strategią wojskową nie interesuje są one realne do osiągnięcia. Ale nawet dla średnio rozgarniętego człowieka który tam był i obserwował z daleka ten konflikt straty ogłaszane przez Kijów są bardzo mocne przesadzane. Szczególnie w sile żywej i technice pancernej. Natomiast o lotniczych stratach to ciężko uznać że publikuje je ktoś trzeźwy.
    Kazor and Valdi like this.

  6. #226
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    o lotniczych stratach to ciężko uznać że publikuje je ktoś trzeźwy.
    Gość którego tu przytaczałem, pisze iż ,, jest pułk bombowy w którym co 4 /czwarta/ załoga została zestrzelona, a to nie koniec strat ,, także tak . jedni i drudzy łżą jak psy ,łacznie z naszymi banderowskimi fascynatami .

    Ruskie , jak to oni, szukają winnego tego iz od lutego ukrowe lotnictwo lata a obrona powietrzna działa. Fajne sa te wpisy dlaczego nic nie mozemy zrobic , przeciez mamy siły, srodki i technologie by ich zniszczyć, lecz ktoś na wysokim szczeblu pewnie nie ma informacji o tym i nie zarządza totalnej wojny z lotnictwem i O/P ukrainy. Kuglarze wyzszej klasy...

  7. #227
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    W październiku zakończenie eksploatacji MiG-29 w MM. Czy zasoby ludzkie z tej lokalizacji lecą niezwlocznie na szkolenie do Korei?

  8. #228
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    W październiku zakończenie eksploatacji MiG-29 w MM. Czy zasoby ludzkie z tej lokalizacji lecą niezwlocznie na szkolenie do Korei?
    To pewne info ? Zasoby ludzkie podobno sa juz wytypowane...
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  9. #229

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    A co Szanowny Pan by zakupił w obecnej sytuacji "geopolitycznej" Polski i sytuacji tzw. światowej oraz uwarunkowanej (ogólnie)? Nie będzie to Panu na szczęście to nigdy dane i bardzo słusznie. Pragnę nadmienić że najprawdopodobniej pewien zegar już tyka........
    Samoloty bojowe. Jeszcze w maju tego roku na Defence24Day (3 miesiące po wybuchu wojny) była mowa tylko o F-16 i F-35. Ani słowa o FA.

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    To proszę podać jakieś informacje źródłowe... skąd to niby miało być? kiedy by mogły być dostarczone? i reszta......
    FA-50PL mają być w 2026.
    Bułgaria właśnie zamówiła (kolejne) 8 F-16 block 70/72, dostawy w 2027 (wcześniejsze 8 w 2025).
    Szwajcaria właśnie (w połowie września 2022) zamówiła 36 F-35A, dostawy 2027-2030.

    "tykający zegar" to wymysł.

    Jak ma być szybciej, to jest np. Rafale. Francuzi dostarczyli Grecji samoloty z wyposażenia własnych Sił Powietrznych (trochę podobnie jak mają być FA-50 dla nas), ale co różni te sytuacje to, że Rafale to prawdziwy samolot bojowy. Jest Super Hornet. Są używane Gripeny C do wzięcia od zaraz. Są używane Typhoony Tranche I do wzięcia od ręki. Jest tyle opcji, że głowa boli i każda lepsza.

    Już pomijam sprawę, że gdyby planowano na przód, to w ogóle by nie było tego problemu. Co jest najbardziej przykre to fakt, że ostatecznie 3 zniszczone MiG-29 (pożar silnika, lądowanie w lesie i tragedia) dały nam ewidentnie polityczny zakup F-35, co gdyby tych wypadków nie było, i nie kupiono tych maszyn? Gdzie byśmy byli?

    Trzeba być kompletnym ignorantem by ich nie znać i wierzyć w "niedasizm". FA-50 albo nic.

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Z tym, że "od ręki" dostaniemy 12 sztuk block10. .
    To są TA-50 budowane dla SP Korei. TA-50, nie FA-50. Czy to są samoloty bojowe?
    Ostatnio edytowane przez frik ; 09-10-2022 o 21:42

  10. #230
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    To jak będzie wyglądało szkolenie na T-50 w Polsce? Czy stworzą nieetatowy ośrodek przeszkoleniowy w MM ? Czy będzie szkolil Dęblin? Ale jak? Bielik później T-50,czy przeniosą do D kilka T-50? Ktoś coś i może się podzielić?

  11. #231
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    To jak będzie wyglądało szkolenie na T-50 w Polsce? Czy stworzą nieetatowy ośrodek przeszkoleniowy w MM ? Czy będzie szkolil Dęblin? Ale jak? Bielik później T-50,czy przeniosą do D kilka T-50? Ktoś coś i może się podzielić?
    Dośc odważne założenie, że jest to w tej chwili ustalone. Na razie pewnie wyślą paru pilotów do Korei, oni będą szkolić innych w Janowie. Co będzie za parę lat jak mają dotrzeć pozostałe FA-50 to pewnie nie wiadomo, skoro nie wiadomo czym te FA-50PL mają dokładnie być.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #232

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/pols...czeka-na-fa-50
    Wywiad z dowódcą bazy w Mińsku.

  13. #233
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez buzz Zobacz posta
    Jestem lajkonikiem, ale tu dowódca leje wodę / leci w bambuko ...

    Ja tylko chciałbym podkreślić jedną kwestię, bo mnóstwo błędnych informacji wciąż krąży w internecie. Te maszyny nie będą uzbrojone tak, by wykonywać walki w powietrzu. Bo takich rzeczy nie robi się w Air Policing. To są misje prowadzone w czasie pokoju lub kryzysu, nie wojny. Dlaczego mielibyśmy toczyć walki? Nie mam pojęcia skąd się wzięło to przekonanie. Air Policing to misja patrolowa – podlatujemy do samolotu, sprawdzamy go, ewentualnie robimy zdjęcia. I tyle. On nie narusza naszej przestrzeni powietrznej, jak to się czasem podaje w mediach. Zwykle „spotykamy się” nad wodami międzynarodowymi. A głównym naszym zadaniem jest manifestowanie sprawności natowskiego systemu obrony. FA-50 jest idealny do takich zdań. Oczywiście będzie uzbrojony, nawet bardzo dobrze uzbrojony. Ale nie możemy porównywać go do samolotów, które mają walczyć o przewagę w powietrzu.


  14. #234
    hub
    hub jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Wiadomo, że chciałby jeździć ścigaczem a dostaje skuter, ale co ma facet mówić, w tej firmie, w której pracuje?

  15. #235

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Czyli można do Flarisa podpiąć ze dwie rakietki i też się nada? Zdjęcia też się z niego zrobi...
    A na poważnie - nie będą uzbrojone do walk w powietrzu, ale będą bardzo dobrze uzbrojone. I to wszystko w jednym akapicie.
    No i ten dziwny tekst "dlaczego mielibyśmy toczyć walki".
    Coś rzeczywiście się miota Pan Dowodca.
    12wit likes this.

  16. #236

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Może dowodcy chodzi o te pierwsze kilka/kilkanaście sztuka w tej koreańskiej wersji block 10 która ma stanąć w dyżury i zastąpić w tym migi?

  17. #237

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Nie rozumiem gdzie tu widzicie sprzeczności. Do Air Policing i tak uzbraja się w uzbrojenie krótkiego zasięgu bo wymagana jest identyfikacja wizualna. Więc nie jest to setup do "walki w powietrzu". A Sidewinder normalnie już Block 10 obsługuje...

    Więc fragment "FA-50 jest idealny do takich zdań" jest tak naprawdę sednem całej sprawy. FA-50 spełnia wymagania do pełnienia zadań Air Policing i co mnie niezmiernie cieszy (co jest według mnie nowością w podejmowaniu decyzji w naszym pięknym kraju) będzie TANIO! Przynajmniej mam takową nadzieję bo o ile zakup można tak chrzanić że taniej by było zamówić nówki F-16V albo F-15EX to eksploatacji raczej nie da się tak bardzo popsuć aby wychodziło drożej niż latanie F-16.
    buzz and Kazor like this.

  18. #238

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    FA-50 spełnia wymagania do pełnienia zadań Air Policing
    Jeżeli rzeczywiście Air Policing to tak na prawdę tylko takie "pozorowanie" jak piszecie, to pełna zgoda.
    Po prostu inaczej sobie wyobrażałem te zadania.

  19. #239

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Zresztą wiesz jakbyś był powiedzmy kierowcą zawodowym to byś był zadowolony jakby Ci pracodawca wymienił np. Stara 266 na powiedzmy najtańszego DAF-a/Renault/Iveco czy byś narzekał, że to nie Scania V8?

  20. #240
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez MarkPol Zobacz posta
    Jeżeli rzeczywiście Air Policing to tak na prawdę tylko takie "pozorowanie" jak piszecie, to pełna zgoda.
    Pozorowanie czego? Jak padło w wywiadzie, Air Policing to zadania czasu pokoju, wymagają wzrokowej identyfikacji naruszyciela.
    Cytat Zamieszczone przez MarkPol Zobacz posta
    Po prostu inaczej sobie wyobrażałem te zadania.
    Jak je sobie wyobrażałeś?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •