Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 215
Like Tree239Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #81

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jaro1000 Zobacz posta
    Rozumiem, że PiS jest prymitywny a idealna ścieżka rozwoju to odczekanie z jakimikolwiek zakupami do 2030, bo tyle pewnie zajmie reforma rekrutacji i weyfikacji? Ciekawe poglądy macie panowie
    Generalnie polityka i politycy są prymitywni, teraz to my tutaj piszemy o kilku partiach, a Oni wszyscy mają 'wywalone' na obywateli i tak...
    Kazor, pawel_dyda, hub and 4 others like this.

  2. #82

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Po tylu latach zaniedbania nie ma teraz dobrych rozwiązań. Pytanie jest czy wylewamy nadal na to żale, czy mamy być mniej więcej ukontentowani, jakby to powiedzieć tak delikatnie może "dynamicznymi" zmianami w tym temacie?

    Bo to, że komuś się pali pod d to przecież każdy widzi, to że jakoś tak hurra co jest na rynku na już to kupujemy to też chyba?

  3. #83

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    z dwóch generałów SPRP w stanie spoczynku,
    Raczej soft sprzed sprzed 1989 roku.

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    nie ma już nic do roboty w F-16 i idzie do cywila, czyli do GA albo do linii, gdzie biorą takich ludzi z pocałowaniem ręki.
    jak uzyska uprawnienia cywilne to może.

  4. #84
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    do linii, gdzie biorą takich ludzi z pocałowaniem ręki.
    to już nie te czasy gdy wojskowi emeryci w wieku 35 lat szli do Lotu z mierną znajomością angielskiego
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #85
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Aż tak źle z tym angielskim u ex F-16?

  6. #86

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Aż tak źle z tym angielskim u ex F-16?
    Z angielskim to może nie ale z uwzględnieniem nalotu do ATPL(A) frozen (które to uprawnienie sobie musi zasponsorować sam) to jest już ciężej bo to nie przelicznik 1:1

  7. #87
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Aż tak źle z tym angielskim u ex F-16?
    wtedy nie było F16 tylko MiG 21
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  8. #88

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Jeśli ktoś ma nalatane w wojsku 1200-2200 godzin na Su-22 i F-16 oraz innych typach (jakieś Ts-11, Orlik itd.), a kilka osób poznałem z taką karierą, to pójście do cywila kosztuje go naukę do ATPL oraz koszt szkolenia CPL, IR, MEP(L) (łącznie 50 tys.). Nalot z wojska zaliczają do nalotu łącznego. Taki gość idzie do cywila i tam w linii robi 500-800 godzin rocznie. Jeśli jest zapotrzebowanie to większość z nich po 3 latach zostaje kapitanami.
    Najtrudniejsza decyzja to ruszenie się z wojska i nauka do zdania ATPL, a później już z górki.
    Znajomość angielskiego na poziomie ICAO lvl. 4 nie jest żadnym problemem, a piloci którzy szkolili się w USA na F-16 mówią dużo lepiej.

    Co do szkolenia. Potrzebny jest sprzęt bo z jednej strony trudno o obsadę na samoloty, a z drugiej ludzie po szkole nie mają, gdzie iść bo mie ma sprzętu. Spotkałem kilka miesięcy temu gościa, instruktor na Mig-29. Byłem w szoku bo gość parę lat młodszy ode mnie. Wylatane miał 650h w tym 300 na Migu i już był instruktorem. Tu są dwa problemy.
    1. Szkolenie jest nieatrakcyjne bo perspektywa pracy po szkole to chodzenie do jednostki, siedzenie za biurkiem i sporadycznie lot, nalot ok. 40 godzin rocznie (powinno być ok. 120), instruktorzy siłą rzeczy więcej. Nie latają więcej bo nie ma sprzętu (sprawnego). Liczba samolotów na stanie to jedno, a liczba samolotów, które można poderwać w powietrze to drugie i rozjazd jest ogromny.
    2. Niskie wynagrodzenie w połączeniu z powyższym powoduje, że chęć odejścia jest ogromna i niejedna osoba nawet mie czeka do nabycia uprawnień emerytalnych.
    3. Problem z retencją ludzi to brak doświadczonych instruktorów.

    Nie będzie sprzętu to nie będzie ludzi i vice versa. Te działania trzeba prowadzić współbieżne tak, aby było gdzie kierować ludzi po szkole.
    Kacper12, orlik050, frik and 6 others like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  9. #89

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Jeśli ktoś ma nalatane w wojsku 1200-2200 godzin na Su-22 i F-16 oraz innych typach (jakieś Ts-11, Orlik itd.), a kilka osób poznałem z taką karierą, to pójście do cywila kosztuje go naukę do ATPL oraz koszt szkolenia CPL, IR, MEP(L) (łącznie 50 tys.). Nalot z wojska zaliczają do nalotu łącznego. Taki gość idzie do cywila i tam w linii robi 500-800 godzin rocznie. Jeśli jest zapotrzebowanie to większość z nich po 3 latach zostaje kapitanami.
    Najtrudniejsza decyzja to ruszenie się z wojska i nauka do zdania ATPL, a później już z górki.
    Znajomość angielskiego na poziomie ICAO lvl. 4 nie jest żadnym problemem, a piloci którzy szkolili się w USA na F-16 mówią dużo lepiej.
    Tak. Zależy co się komu podoba. Obecnie lotnictwo liniowe jest jakie jest. ATPL(A) frozen plus uprawnienia to kasa i czas. Generalnie w kraju językowo się mocno podszkolono czy cywilnie czy wojskowo.
    Nie mniej jednak piloci w randze oficerów przechodząc w stan spoczynku cały czas są oficerami rezerwy.

  10. #90

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Mamy 3 eskadry, których sprzęt jest do likwidacji (lub przekazania Ukrainie) - Malbork, Mińsk i Świdwin
    Ja tylko zadziałałem jak korespondent wojenny - zrelacjonowałem wypowiedź generała SPRP z podcastu. Nie zapisuję setek podcastów, jakich wysłuchuję w skali miesiąca. Gdybym pamiętał, w którym to było podkaście to bym go podlinkował.

    Dlatego możesz mieć rację, a możesz i nie, trudno powiedzieć. Czas pokaże. Generał SPRP jasno powiedział, że SPRP nie chcą na nowo kupowanych samolotach bojowych pilotów z nawykami ze sprzętu sowieckiego. Dlatego nazwał tych pilotów nieperspektywicznymi dla eskadr taktycznych. Może przejdą na instruktorkę, może przejdą na CASY, albo na śmigłowce, albo pod kapelusz. Realia i zmieniające się ekipy MON są takie, że licho wie, co tak naprawdę z tymi ludźmi się stanie. Na razie z tego co się mówi w wojsku żaden pilot z MiG-ów i Su nie przejdzie na FA-50PL.

  11. #91

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Komentarz sprzed godziny gen. Drewniaka do zakupu FA-50.

    Od 35:32.
    https://www.youtube.com/watch?v=4mC1Y-HUvz0

  12. #92

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    No to ciekawy komentarz z Link16, skoro od początku jest podawane, że mają to w standardzie co mnie tez trochę dziwiło...

  13. #93

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Dziś polazłem na piwo jak często o 18ej. Kilku ludzi było jak zwykle w tym barman który sukcesywnie drze łacha z każdego i każdego historie drze po całej okolicy. Koło 18:30 wpadam do pubu i mówię do barmana: dawaj mnie tu _____ browara i nie pierdol. Zrobiło się gorąco krzykliwie i z grożbami jak nigdy. Sytuację z zakupem FA50 w miarę rozumiem mocno A sytuacji z barmanem którego znam kilkanaście lat nie bardzo
    P4blo and kosi like this.

  14. #94

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    To znaczy co ostrzegasz przez wybieraniem się na browara wieczorem do okolicznego pubu? Ja np. byłem około 17:00 na bezalkoholowym (może dlatego?) i nic takiego nie zaobserwowałem.

  15. #95
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Dlatego możesz mieć rację, a możesz i nie, trudno powiedzieć. Czas pokaże. Generał SPRP jasno powiedział, że SPRP nie chcą na nowo kupowanych samolotach bojowych pilotów z nawykami ze sprzętu sowieckiego. Dlatego nazwał tych pilotów nieperspektywicznymi dla eskadr taktycznych. Może przejdą na instruktorkę, może przejdą na CASY, albo na śmigłowce, albo pod kapelusz. Realia i zmieniające się ekipy MON są takie, że licho wie, co tak naprawdę z tymi ludźmi się stanie. Na razie z tego co się mówi w wojsku żaden pilot z MiG-ów i Su nie przejdzie na FA-50PL.
    Może takie było podejście za kadencji Drewniaka jako Inspektora SP (odszedł do rezerwy 5 lat temu). Co więcej za jego kadencji WSZYSCY piloci w SP mieli nawyki ze sprzętu z Układu Warszawskiego, bo Mastery weszły do służby dopiero pod koniec 2017. Rozumiem, że kilka lat temu nie uważano za opłacalne przeszkalanie pilotów na drugi typ bojowy, ale to jest inna sytuacja. Ja wiem, że to Polska i różne decyzje są podejmowane, ale trudno mi uwierzyć by mając trzy eskadry samolotów do obsadzenia i deficyt pilotów wysłano pod kapelusz pilotów z trzech eskadr dlatego, że latali na sowieckim sprzęcie. Piloci ukraińscy szkolący się na zachodnich maszynach też przecież mają doświadczenie tylko ze sprzętem sowieckiej produkcji.
    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    No to ciekawy komentarz z Link16, skoro od początku jest podawane, że mają to w standardzie co mnie tez trochę dziwiło...
    Koreańczycy mają dostęp do Link16, to jest system NATOwski, ale dostęp mają do niego także państwa spoza sojuszu (m.in. Korea, Japonia, Izrael, Brazylia czy Szwecja).
    mammecyje likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #96

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Lokalny czyli 3 bloki obok. Zawsze jaja rozmowy luzik żarty i bez napinek . Dziś mówiąc dawaj i lej k.....a browara coś się nie spieło jak nigdy .

  17. #97
    Awatar 12wit

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    Lokalny czyli 3 bloki obok. Zawsze jaja rozmowy luzik żarty i bez napinek . Dziś mówiąc dawaj i lej k.....a browara coś się nie spieło jak nigdy .
    Może węgiel w PGG próbuje kupić.
    lukaszjb likes this.

  18. #98

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Może takie było podejście za kadencji Drewniaka jako Inspektora SP (odszedł do rezerwy 5 lat temu). Co więcej za jego kadencji WSZYSCY piloci w SP mieli nawyki ze sprzętu z Układu Warszawskiego, bo Mastery weszły do służby dopiero pod koniec 2017. Rozumiem, że kilka lat temu nie uważano za opłacalne przeszkalanie pilotów na drugi typ bojowy, ale to jest inna sytuacja. Ja wiem, że to Polska i różne decyzje są podejmowane, ale trudno mi uwierzyć by mając trzy eskadry samolotów do obsadzenia i deficyt pilotów wysłano pod kapelusz pilotów z trzech eskadr dlatego, że latali na sowieckim sprzęcie. Piloci ukraińscy szkolący się na zachodnich maszynach też przecież mają doświadczenie tylko ze sprzętem sowieckiej produkcji.
    Koreańczycy mają dostęp do Link16, to jest system NATOwski, ale dostęp mają do niego także państwa spoza sojuszu (m.in. Korea, Japonia, Izrael, Brazylia czy Szwecja).
    O tym, że SPRP nie chcą pilotów z MiG-ów i Su na jakikolwiek nowy samolot bojowy mówił po wybuchu wojny na Ukrainie gen. Rajchel, nie Drewniak. Obu generałów nie lekceważyłbym, bo obaj nie są jakimiś starcami, obaj dobrze znają PiS, obaj odeszli z SPRP za obecnego PiSu, czyli nie przed wiekami, a dodatkowo Drewniak był w Korei, zapoznawał się z T-50/FA-50 i latał którymś z klonów tej konstrukcji. Obaj są w Stratpoints i nigdy nie stracili kontaktu ani z SPRP, ani z ludźmi SPRP.

    We wczorajszym podkaście – fakt – Drewniak być może pomylił się, że FA-50 nie ma linku 16, a może się nie pomylił. To, że coś nazywa się „Link 16” jeszcze o niczym nie świadczy, tak jak o niczym nie świadczy to, że coś nazywa się „F-16”, bo niby ten sam F-16 USAF może zrobić więcej rzeczy niż teoretycznie identyczny F-16 np. Izraela, o czym to państwo boleśnie przekonało się podczas ataku na irański reaktor atomowy Osirak. Dlatego „ile jest Linku 16” w Linku 16 dla Korei Południowej to opinia publiczna nigdy się nie dowie.

    Wczorajszy podcast Drewniaka jest perfekcyjny. Generał wychodził z siebie, żeby posługiwać się językiem dyplomatycznym, tylko że w technice i lotnictwie takiego języka nie ma, ponieważ tam albo coś do czegoś się nadaje, albo się nie nadaje; prosta zero-jedynkowa sytuacja. Drewniak suchej nitki nie zostawił na FA-50 i fakcie zakupu tych samolocików. Warto posłuchać tego materiału.

    Wstyd tylko dla gen. Pszczoły, że tak dramatycznie, serwilistycznie podlizuje się PiSowskiej szumowinie i wygaduje brednie, że „30-minutowego briefingu potrzebuje pilot F-16, żeby polecieć FA-50”. Dobrze, że gen. Drewniak wspomniał wczoraj te kłamstwa i bzdury Pszczoły. „30-minutowy briefing” to miałem chyba jak przechodziłem z Muchy na Pirata. Pszczoła tylko się kompromituje.

    Cytat Zamieszczone przez Kacper12 Zobacz posta
    Czyli wygląda na to że całe 1 Skrzydło Lotnictwa Taktycznego przesiądzie się na lekkie samoloty bojowe.
    Na razie to na nic nie wygląda, bo po najbliższych wyborach nowa władza anuluje kontrakt na FA-50.

    I ktoś wyląduje za ten kontrakt jak nie przed sądem to przed Trybunałem Stanu. PiS sam sobie zapisał w Strategicznym Przeglądzie Obronnym (pod kierunkiem Tomasza Szatkowskiego), że SPRP mają kupować wyłącznie albo F-16, albo F-35, a nie takie shit nie wiadomo, do czego, jak FA-50.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 04-08-2022 o 11:11
    Tomek Z likes this.

  19. #99
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Na razie to na nic nie wygląda, bo po najbliższych wyborach nowa władza anuluje kontrakt na FA-50.
    Najbliższe planowe wybory parlamentarne są dopiero w listopadzie 2023, a pierwsze dostawy FA-50 mają być do końca 2023. Do tego wynik wyborów wcale nie jest przesądzony (i uprzedzam, że dywagacje na ten temat w tym wątku będą lecieć), a nawet przy zmianie władzy wątpliwym jest zrywanie istniejącego kontraktu w momencie gdy samoloty będą już dostarczane (zostaniemy z karami umownymi, za to bez samolotów), zwłaszcza że podpisane mamy także z Koreańczykami umowy na czołgi i haubice, w których ma być współpraca i transfer technologii do polskich zakładów.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #100

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Najbliższe planowe wybory parlamentarne są dopiero w listopadzie 2023, a pierwsze dostawy FA-50 mają być do końca 2023.
    Tak, to ma być ta pierwsza dwunastka tych najsłabszych i w ogóle niepolonizowanych jakichś FA-50 kompletnie niedefiniowalnych obecnie przez kogokolwiek z AU. I po odbiorze tego towaru będzie szansa dla nowego rządu na skasowanie reszty tego przestępczego kontraktu. A że kary umowne będą... no będą. Lepsze one niż 48 samolotów, o których gen. Drewniak powiedział wczoraj, że to „samolot nie do wchodzenia nad terytorium przeciwnika”. Takich samolotów nam nie potrzeba, bo takie już/jeszcze mamy.

Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •