Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7
Pokaż wyniki od 121 do 131 z 131
Like Tree181Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #121

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Te samoloty są nieporównywalne z FA-50, ponieważ są różne koncepcyjnie, technicznie i operacyjnie, poza tym wywodzą się z różnych epok myślenia o tym, czym ma być wojskowy samolot szkolenia zaawansowanego. W kontekście rozważań o polskim FA-50 np. o niczym nie świadczy fakt, że Hawki Zimbabwe atakowały jakichś partyzantów rwandyjskich i ugandyjskich, bo nie takiego wroga miałyby polskie FA-50 w razie „W”. Tak samo w kontekście rozważań o FA-50 o niczym nie świadczyłby fakt, że marokańskie Alpha Jety atakowały różnej maści obdartusów na Saharze Zachodniej. Z kolei Taliban używał Albatrosów w Afganistanie przeciwko jemu podobnym obdartusom z Sojuszu Północnego i to też ma się nijak do tego, czego potrzebuje Polska, bo tu się nie będzie walczyło z gościem w pakolu i z Lee Enfieldem w garści.
    Może i tak. Dodaj do tego Czechów z ich wynalazkiem

  2. #122

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    A z tym LINK16 to mnie zastanawiało od zawsze. Jak to się komunikuje, że nie zdradza pozycji? Czy jak się wystawia na odległość wykrycia to się przechodzi tylko w odbieranie informacji bez potwierdzenia odebrania?

  3. #123

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Smok Eustachy Zobacz posta
    Koncepcja jest taka że jeden F 35 będzie matkował nawet 4 FA 50. Wykorzysta on swoje zdolności stealth (niewykrywalności dla radarów) aby namierzyć cele które porażą FA 50 będące poza zasięgiem wykrycia przez wroga
    Czyja to „koncepcja”? Twoja? Poza bzdurą, że F-35 ma „matkować” takiemu czemuś, jak FA-50, to w rzeczywistości nie istnieje taka „koncepcja” już choćby dlatego, że będzie technicznie niewykonalna. Głównym zadaniem F-35 nie jest współpraca nawet z F-16. To wszystko było w Polsce tłumaczone przez management Lockheeda. Zadaniem F-35 jest współpraca z innymi F-35 oraz z F-22, B-2 (w przyszłości z B-21) i z U-2.

    I może spróbuj powstrzymać tę Twoją promocję idei, że jakoby F-35 jest stealth, ponieważ nie jest.
    pwaos likes this.

  4. #124
    CRC
    CRC jest teraz aktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    To ma F-35 na pokładzie urzadzenia kryjące sie pod nazwą Link-16 P/N.... czy też został/zostanie tenże Link-16 zastapiony np.systemem ACARS?. Oczywiście będzie można wybrać strefe.

  5. #125

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta

    Po drugie – powiedział, że piloci MiG-ów-29 i Su-22 są dla SPRP nieperspektywiczni i po wycofaniu tych samolotów nie przejdą type ratingu na żaden inny typ nowego samolotu bojowego używanego w SPRP.
    Przepraszam, ale po co w takim razie utrzymujemy te suki? 29 to jeszcze rozumiem, jakąś tam wartość bojową mają. Suki z tego co mi się wydawało latały tylko po to, żeby piloci mieli nalot do papierów i nie utracili zdolności lotnych. Czyli przez lata utrzymywaliśmy typ samolotów "szkoleniowych", ba całą bazę lotniczą tylko po to, żeby stwierdzic, że te szkolenia były nieperspektywiczne i zamykamy cyrk?
    frik, andrew23 and myszygon like this.

  6. #126

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Przepraszam, ale po co w takim razie utrzymujemy te suki?
    Dla jednego czynnika. Dlaczego przez lata tolerowano organizację przestępczą w 36. SPLT fałszującą uprawnienia lotnicze? Dla świętego spokoju w środowisku wojskowym. Tak się ten czynnik nazywa.
    pwaos likes this.

  7. #127

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    To ma F-35 na pokładzie urzadzenia kryjące sie pod nazwą Link-16 P/N.... czy też został/zostanie tenże Link-16 zastapiony np.systemem ACARS?. Oczywiście będzie można wybrać strefe.
    Nikt dziś nie odpowie, czym będzie docelowy system „łączności” w F-35, bo po pierwsze to informacja niejawna; po drugie trwają nad tym prace B+R; po trzecie trudno to nazwać klasyczną „łącznością” lub przesyłem danych. Po coś jednak F-35 ma niskoemisyjny radar i jest to część tego samego zjawiska, o które tutaj chodzi.

    Tego, co F-35 docelowo będzie miał trudno nazwać systemem „łączności”, ponieważ z założenia ma to być samolot zeroemisyjny, a w najgorszym przypadku niskoemisyjny, żeby był niewykrywalny jako emitujący cokolwiek w eter. W sensie jakichkolwiek emisji w eterze F-35 ma być stealth, jeśli zadanie bojowe na to pozwala, a nie stealthy, jak jego płatowiec. Pilot F-35 nie ma być dawcą jakichkolwiek sygnałów elektromagnetycznych, a ma być wyłącznie biorcą informacji ze środowiska sieciocentrycznego.

    Tutaj właśnie widać śmieszność wypisywanych andronów, że F-35 będzie „AWACSem” dla żałosnych polskich samolocików FA-50, a pilot F-35 będzie „doradcą” albo „dowódcą” jakichś formacji polskich FA-50. Zadaniem pilota F-35 jest siedzieć cicho, realizować zadanie z briefingu przedlotowego i bez potrzeby nie generować jakichkolwiek transmisji elektromagnetycznych. Ten samolot ma być wyłącznie odbiorcą sygnałów z samolotów AWACS, ELINT, COMINT, SIGINT i na podstawie tego komputer misji co najwyżej sam skoryguje pilotowi już w powietrzu zadanie, albo całkowicie je zmieni, a pilot nie będzie mówił przez kodowane radio „Okay, zrozumiałem, wykonuję”, jak się niektórym wydaje.

    Na razie F-35 ma Link 16, ale na razie, bo docelowo nie będzie go miał. Ponieważ teraz jest dużo aktywnych samolotów 4. generacji, więc F-35 będzie miał system hybrydowy, niskoemisyjny, ale umożliwiający pewne (bezpieczne dla F-35) formy komunikacji z samolotami 4. generacji, ale tylko w razie jakiejś konieczności.

  8. #128

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Ale przecież jedna para F-35 może być z przodu i działać w trybie pasywnym/odbioru. A druga para może być z tyłu aktywnie czesać radarem i nadawać te informacja to pobliskich samolotów. Tak samo FA-50 może być z przodu w trybie pasywnym i powinny być wstanie odpalić rakiety bazując na danych z F-35 zanim zbliżą się na tyle do wroga aby nie zdążyły uciec/wymanewrować rakiet aktualnie planowanego wroga. Są różne możliwości przecież. A to, że F-35 może z czasem nie będzie miał LINK-16 to nie jest powiedziane, że nasze go nie będą miały. Przecież jakby chcieć dostosować wszystie zainteresowane jednostki do nowego standardu to w naszych warunkach zajmie dekady i raczej prędzej zamówimy F-135 niż zmodyfikujemy na naszych przyszłych (jeśli w końcu będą) F-35 na coś innego.

  9. #129
    CRC
    CRC jest teraz aktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    To ma małe znaczenie czy będą nisko emisyjne, muszą emitować z awaksow,sigintow i tam co jest u amerykanów.Po za ten muszą wskazać konkretny samolot gdzie info z tego rozpoznania/dowodzenia ma trafić.A to przeciwnikowi powie gdzie i kto jest, co prawda niezbyt dokładnie ale pozwoli uruchomić wszystko by wykryć gościa.A co z IFF?

  10. #130

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    A to przeciwnikowi powie gdzie i kto jest, co prawda niezbyt dokładnie ale pozwoli uruchomić wszystko by wykryć gościa.
    A jakie maszyny rosyjskie potrafią wykryć taką transmisję?

  11. #131
    CRC
    CRC jest teraz aktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    A czemu akurat rosyjskie?Z ziemi nie da rady?

Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •