Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie Śmigłowiec NH-90 zaoferowany polskiej armii


    Polecamy

    Europejskie firmy zbrojeniowe zaoferują Polsce wojskowy śmigłowiec transportowy NH-90. Zapowiedź taką złożył we wtorek w Kielcach Matthew Harvey, szef polskiego przedstawicielstwa firmy AgustaWestland, współtworzącej konsorcjum NHIndustries.
    - To będzie silna oferta i stuprocentowo europejskie rozwiązanie, śmigłowiec opracowany, by sprostać wymogom NATO - powiedział Harvey. W produkcji NH-90 uczestniczą firmy z Niemiec, Francji, Włoch i Holandii. Dotychczas sprzedano ponad 500 egzemplarzy do 14 krajów, w tym 11 europejskich. NH-90 oferują Polsce wspólnie należące do konsorcjum firmy AgustaWestland i Eurocopter (które niedawno konkurowały w przetargu na śmigłowiec ratowniczy) oraz Stork Fokker.

    Dzień wcześniej minister obrony Bogdan Klich, przedstawiając plany modernizacji armii, poinformował, że wojsko zamierza kupić ok. 50 śmigłowców dla wojsk lądowych, marynarki i sił powietrznych. Samodzielny zakup dla wojska oznacza zarzucenie koncepcji narodowego programu śmigłowcowego, zapowiadanego przez rząd PiS. W ramach tego programu miano wybrać wspólną platformę śmigłowców na potrzeby wojska, służb MSWiA. Własny przetarg na śmigłowiec rozstrzygnęło już Lotnicze Pogotowie Ratunkowe.
    NH-90 może przewozić do 20 żołnierzy z pełnym ekwipunkiem lub siedmiu ludzi i lekki pojazd albo ładunek na paletach. Może też pełnić funkcje poszukiwawcze, ratownicze i ewakuacyjne. Konsorcjum NH zawiązano w 1992 r., pierwszy lot odbył się w 1995 roku. NH-90 używają m.in. Francja, Niemcy, Włochy, Szwecja, Finlandia, Grecja i Australia.

    Źródło: www.gazeta.pl

  2. #2
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Nowe śmigła dla polskiej armii

    10 miliardów złotych chce przeznaczyć Bogdan Klich na zakup 50 nowych śmigłowców dla polskiej armii. Przetarg na helikoptery ma zostać rozpisany do końca kadencji rządu - zapowiada "Dziennik".

    Polska stanie przed dylematem. Wybór producenta to jednocześnie wybór sojusznika w modernizacji polskiej armii. Wybór wpływający na relacje wewnątrz NATO, determinujący stosunki i z Unią, i z USA. - To jest decyzja kluczowa, która bezpośrednio dotyczy naszego bezpieczeństwa narodowego, musimy zadać sobie pytanie, kto jest naszym strategicznym partnerem - zapowiadał już były minister obrony Aleksander Szczygło.

    Decyzja polityczna

    - Gdy tylko rząd ogłosi rozpoczęcie przetargu, do Polski rozpoczną się pielgrzymki premierów Francji, Włoch, kanclerz Niemiec. Może nawet wpadnie z roboczą wizytą nowy amerykański prezydent. Taki przetarg to łakomy kąsek dla każdego i to te rozmowy, a nie parametry śmigłowca, zdecydują o tym, jakimi maszynami będą latać nasi żołnierze - podkreśla jeden z ekspertów w rozmowie z "Dziennikiem". - Zdecydują względy polityczne, a nie cenowe czy techniczne - uważa były szef Bumaru Roman Baczyński.

    Wygra najlepszy śmigłowiec

    Politycy deklarują jednak, że nie będzie to decyzja polityczna. - Wygra po prostu najlepszy śmigłowiec, kraj jego produkcji nie będzie miał żadnego znaczenia - przekonuje członek sejmowej komisji obrony Paweł Graś. - Kryteria przetargu mają być jasne: jakość, cena, przydatność dla armii, a także offset zaproponowany przez producenta - zapewnia polityk PO

    Amerykanie faworytami?

    Szczygło, minister obrony w rządzie PiS-u, nie ma wątpliwości, że Stany Zjednoczone to nasz partner strategiczny, a do tego USA wydają najwięcej na świecie na obronność.

    Także w PO wielu polityków w roli faworyta obsadza producenta zza oceanu. - Razem walczymy w Iraku i Afganistanie, mamy ich myśliwce F-16, podpisaliśmy umowę o instalacji tarczy. Nasze armie więcej łączy - tłumaczy jeden z prominentnych polityków partii Tuska. A inny dodaje: - Amerykański producent - Sikorsky - ma mocny atut w ręku, bo już jest obecny w naszym kraju.

    TVN 24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  3. #3
    Awatar spexpl

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Czyli będzie co?
    NH-90 vs ??

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Dębica

    Domyślnie

    S-92 ? Ale wszystko okaże się w swoim czasie.

  5. #5
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    A nie UH-60 International Black Hawk ?

  6. #6
    Awatar jubell

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPSY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kiper
    S-92 ? Ale wszystko okaże się w swoim czasie.
    Całkiem przypadkowo jeden prezentował się w Mielcu, a teraz przebywa w WAW.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jubell
    Cytat Zamieszczone przez Kiper
    S-92 ? Ale wszystko okaże się w swoim czasie.
    Całkiem przypadkowo jeden prezentował się w Mielcu, a teraz przebywa w WAW.
    To jako następca Mi-8/Mi-17. Black Hawk składany w Mielcu będzie startował na następcę Mi-2/Sokołów raczej.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar Majus

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Mierzęcice

    Domyślnie

    Czyli rozumiem że 50 helikopterów NH - 90 lub S - 92 zastąpią Mi 8/17.
    Black Hawk'i Mi 2/Sokoły. A ile sztuk? Stać nas na to? Choć pewnie to będzie za kilka lat.

    A Sokoły nie są za "młode" na wymianę? I nie opłaca się ich dokupić?

    A jak rodzimy przemysł stoi z pomysłami na helikoptery?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Majus
    Czyli rozumiem że 50 helikopterów NH - 90 lub S - 92 zastąpią Mi 8/17.
    Black Hawk'i Mi 2/Sokoły. A ile sztuk? Stać nas na to? Choć pewnie to będzie za kilka lat.
    To raczej moje rozważania, bo NH-90 a Mi-2 to troszkę innej wagi maszyny. Poza tym to wszystko jest czas przyszły w trybie przypuszczającym. Na razie mówią że będzie przetarg. Jak będzie to będzie można mówić o konkretach.

    Gabec: S-70 International Black Hawk, UH-60 to oznaczenie Amerykanów
    Cytat Zamieszczone przez Majus
    A jak rodzimy przemysł stoi z pomysłami na helikoptery?
    Z nowymi pomysłami? Leży raczej. Chyba że jako rodzime pomysły traktujemy AgustęWestland, wszak kawałek kadłuba którejś Agusty nowej zaprojektowany w Świdniku i tam też robią kadłuby.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Black Hawk składany w Mielcu będzie startował na następcę Mi-2
    Mi 2 to chyba już jest zastąpywany przez SW4.

  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    z ULCu

    Domyślnie

    A w ogóle które śmigłowce Polska chce wycofać prócz Mi-17 , Mi-8 i Mi-2 ? Tak się zastanawiam do kiedy polatają Anakondy bądź Mi-24 .

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil1231
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Black Hawk składany w Mielcu będzie startował na następcę Mi-2
    Mi 2 to chyba już jest zastąpywany przez SW4.
    W Dęblinie tak, innych zadań realizowanych przez Mi-2 nie zastąpią SW-4.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Swego czasu pisano o tym, że Mi-2 był taki średni-do niektórych celów (np. szkolenie, loty łącznikowe, rozpoznanie) za duży, a do innych (transport) ciasnawy. Według tych opinii miał być właśnie zastąpiony duetem SW4 + W3 do odpowiednio podzielonych zadań. W sumie w realiach eskadr transportowo-łącznikowych sens to ma. Gdy trzeba przewieźć np. 6-8 oficerów leci Sokół, do szkolenia i jakichś zadań z mniejszymi ładunkami-SW4. Miałem okazję niedawno w EPMI z bliska obejrzeć SW4, 5 osób spokojnie może latać a maszynka jest wygodna: http://www.jetphotos.net//viewphoto....6347981&nseq=7
    Pozdrawiam!
    Maciek


LinkBacks (?)

  1. 26-09-2012, 23:52
  2. 04-09-2012, 19:12
  3. 16-06-2012, 15:41
  4. 21-05-2012, 16:38
  5. 20-05-2012, 09:51
  6. 16-05-2012, 15:14
  7. 07-05-2012, 17:25
  8. 01-05-2012, 18:18
  9. 20-04-2012, 17:11
  10. 31-03-2012, 18:24
  11. 15-03-2012, 14:50
  12. 29-02-2012, 08:56
  13. 22-02-2012, 19:52
  14. 11-02-2012, 19:29
  15. 07-02-2012, 09:30
  16. 01-02-2012, 16:06
  17. 24-01-2012, 02:26
  18. 13-01-2012, 17:06
  19. 11-01-2012, 23:28
  20. 08-01-2012, 00:18
  21. 26-12-2011, 10:39
  22. 30-10-2011, 19:38
  23. 25-10-2011, 23:48
  24. 12-09-2011, 22:18
  25. 31-08-2011, 23:21
  26. 26-08-2011, 12:34
  27. 23-06-2011, 22:26
  28. 15-06-2011, 16:28
  29. 10-06-2011, 19:23
  30. 21-05-2011, 10:06
  31. 14-05-2011, 08:08
  32. 14-05-2011, 01:10
  33. 09-05-2011, 18:18
  34. 08-05-2011, 17:08
  35. 03-05-2011, 07:12
  36. 14-04-2011, 19:33
  37. 22-02-2011, 21:17
  38. 07-02-2011, 23:23

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •