Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie Hindusi na Red Flag


    Polecamy

    Dość interesująca relacja z wypowiedzi pilota USAF na temat ostatniej wizyty hindusów na Su-30 MKI na Red Flag... Wygląda na to że dostali baty ;-)

    http://www.flightglobal.com/articles...ty-tricks.html
    KZ

  2. #2
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Może jakieś tłumaczonko? 8)

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    To może najbardziej interesujące (F-15 vs. Su-30) fragmenty:

    The F-15 pilots used their simulated combat experience against the thrust vectoring capability of the Lockheed Martin F-22 to exploit a vulnerability of the Su-30 in a hard turn, the pilot said.“So we start to pull in on him, and then all of a sudden you start to see the [Su-30’s aft-] end kick down and he starts doing vectored thrust,” the pilot says.

    “But now he starts falling out of the sky. He’s falling out of the sky so fast that you don’t even have to go up,” the pilot adds. “You just have to pull back on the stick a little bit, pull the throttle, go to guns and come in and drill his brains out.” Even so, the professionalism and skill of the IAF pilots at Red Flag gained the respect of the USAF pilots.
    Piloci F-15 wykorzystali swoje doświadczenia z symulowanych walk z F-22, wyposażonych w silniki z wektorowaniem ciągu, aby wykorzystać słabości Su-30 w głebokich zwrotach. "Dochodzimy do niego, a wtedy nagle widzisz jak tyłek [Su-30] leci w dół i on zaczyna używać wektorowania ciągu", mówi pilot.

    "Ale wtedy on zaczyna opadać. Opada tak szybko, że nawet nie musisz iśc w górę", dodaje pilot. "Wystarczy podciągnąc drążek, ściągnąć manetkę, odpalić działko i wywiercić mu mózg na wylot". Jednakże profesjonalizm i wiedza pilotów IAF na Red Flag wzbudziła szacunek pilotów USAF.

    The Su-30MKI deployment to Mountain Home AFB, Idaho, for the exercise was complicated by the low-reliability of the Russian made engines, the pilot adds.

    “One of the things the Indians were very disappointed in, was when they FOD’d an engine out, the Russians make them send the engine back to Russia, and then they’ll send them a new one,” the pilot says. “So, not the perfect situation for them being here in the United States with those engines.”
    Wysłanie Su-30MKI na ćwiczenia do Mountain Home AFB w Idaho komplikowała zawodność silników rosyjskiej produkcji, dodał pilot.

    "Jedną z rzeczy, na której Hindusi bardzo się zawiedli, była reklamacja silników; Rosjanie zażądali wysyłki silnika do Rosji po to, by im tylko wysłać nowy zamiennik", powiedział pilot. "Więc nie była to dla nich zbyt idealna sytuacja, będąc tutaj w Stanach".

    Aha, na samym początku artykułu jest mowa o tym, że po uzupełnieniu braków w wyszkoleniu, Hindusi będą w stanie pokonać F-15 bez żadnego problemu. Jest też mowa o tym, jak francuskie Rafale są zdolne do ukrycia swoich fal radarowych i obserwacji ćwiczeń i akcji F-15 nie będąc w ogóle wykrytym. Jest też wzmianka o tym, jakoby Mig-21 wyposażony w radar z aktywną anteną produkcji izraelskiej jest prawie niewykrywalny dla mechanicznych radarów F-15 i F-16.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Słupsk/Warszawa/Dęblin

    Domyślnie

    “One of the things the Indians were very disappointed in, was when they FOD’d an engine out, the Russians make them send the engine back to Russia, and then they’ll send them a new one,” the pilot says. “So, not the perfect situation for them being here in the United States with those engines.”
    Zdaje się, ze przy tłumaczeniu fragmencik się zawieruszył?

    Ja bym spróbował atak:

    "Jedną z rzeczy z której Hindusi byli niezadowoleni, to kiedy silnik został uszkodzony w wyniku zassania ciała obcego, Rosjanie wymagają od niech aby wysłali silnik z powrotem do Rosji, a oni potem odeślą im nowy" - powiedział pilot. "Więc nie jest to doskonała sytuacja dla nich z tymi silnikami w czasie pobytu tutaj w Stanach Zjednoczonych "

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Wyglada na to ze wektorowy ciag (zgodnie z wczesniejszyi analizami) nie daje przewagi przy walce manewrowej.

    Jezeli chodzi o Rafale, to mowa jest o tym ze Francuzi nie brali czynnego udzialu w cwiczeniach tylko uzywali wszystkich mozliwych czujnikow zeby zdobyc jak najwiecej informacji o Su-30 i F'ach.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pit664
    “One of the things the Indians were very disappointed in, was when they FOD’d an engine out, the Russians make them send the engine back to Russia, and then they’ll send them a new one,” the pilot says. “So, not the perfect situation for them being here in the United States with those engines.”
    Zdaje się, ze przy tłumaczeniu fragmencik się zawieruszył?

    Ja bym spróbował atak:

    "Jedną z rzeczy z której Hindusi byli niezadowoleni, to kiedy silnik został uszkodzony w wyniku zassania ciała obcego, Rosjanie wymagają od niech aby wysłali silnik z powrotem do Rosji, a oni potem odeślą im nowy" - powiedział pilot. "Więc nie jest to doskonała sytuacja dla nich z tymi silnikami w czasie pobytu tutaj w Stanach Zjednoczonych "
    A... no tak. Nie skojarzyłem, że FOD'd to "Foreign Object Damage". Ci jankesi i te ich skróty...

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Wyglada na to ze wektorowy ciag (zgodnie z wczesniejszyi analizami) nie daje przewagi przy walce manewrowej.
    Daje, daje. Trzeba tylko mieć silniki o odpowiednim ciągu (vide F-22).

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Wyglada na to ze wektorowy ciag (zgodnie z wczesniejszyi analizami) nie daje przewagi przy walce manewrowej.
    Daje, daje. Trzeba tylko mieć silniki o odpowiednim ciągu (vide F-22).
    Przeciwnicy, czy raczej sceptycy, twierdza ze koszty zwiazane z tym rozwiazaniem nie uzasadniaja korzysci. Mam tu na mysli przede wszystkim dodatkowa mase, ktora obniza inne parametry. Natomiast wszystkie te popisowe figury akrobatyczne przy malych predkosciach przy dog-fight w praktyce oznaczlyby ze wytraciwszy predkosc taki akrobata staje sie nieruchomym celem.

    Jakakolwiek dyskusja na ten temat jest raczej akademicka, jedynie przecieki z takich imprez jak Red Flag moga rzucic troche swiatla na problem.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •