Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 75 z 75
  1. #61
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez icekcz
    Czy można prosić o przywrócenie merytorycznej dyskusji?Please!
    Obawiam sią, że będzie to możliwe nie prędzej, niż za kilka lat :/ A i to zapewne tylko na krótką chwilę i pod warunkiem, że znajdą się na konkretne przekręty twarde dowody.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  2. #62
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    A tutaj jest odpowiedz zarzadu Mielca na "rewelacje" pana Hypkiego. Okazuje sie ze sa tez inni ktorzy uwazaja Hypkiego za "klamce" (ja nie posuwam sie tak daleko - ja twierdze ze ten gosc cierpi na urojenia wlasnej wielkosci co mu dawno odebralo zdolnosci obiektywnego myslenia). Doprawdy taka SP spada na psy jesli drukuje takie nonsensy.

    http://www.mielec.pl/artprasowy.php?id=1339

  3. #63
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    Powiem w ten sposób. Artykuł pełny pięknych słów, ale ... no właśnie. Napisali, że Hypki jest BEEEEE i nic poza tym. Nie zadali sobie trudu aby obalić chociaż jeden z jego argumentów. Jak dla mnie sprawa jest ciągle otwarta, a artykuł Mielca uważam za sprytnie ułożona "polityczną" reakcję na oczywisty atak ze strony "Skrzydlatej Polski". Jednym słowem - nihil novi :/

  4. #64
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bielik
    Nie zadali sobie trudu aby obalić chociaż jeden z jego argumentów.
    Tak jak karawana na zadaje sobie trudu aby odszczekiwac na szczekajacego psa.
    To tak jak z tymi cytatami z Hypkiego jesli chodzi o to tankowanie w powietrzu F-16 i ich przelotem nad Atlantykiem (inny watek na tym forum) - facet wykazuje tak rozbrajaca ignorancje lotnicza (a to niby "ekspert lotniczy") ze jakby ktos mi kazal polemizowac z tymi wypocinami to nie wiedzialbym z ktorej strony zaczac.

  5. #65
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Sikorsky robi porządki.

    Zakłady Sikorsky Mielec czeka prawdziwa rewolucja. Amerykański właściciel rozpoczął remonty, szykuje podwyżki i wprowadza w zakładach korporacyjny kodeks etyczny



    Centrala Sikorsky Aircraft Corporation w Stratford już w połowie marca zamówiła kabiny wojskowych śmigłowców Black Hawk warte setki milionów dolarów - dowiedziała się "Rz". Pierwsze zamówienie na dostawę nowych kabin do helikopterów UH 60 M dadzą mieleckiej fabryce pracę na najbliższych sześć lat.

    Umowa przewiduje przedłużenie kontraktu o co najmniej kolejnych dziesięć lat. Firma nie ujawnia wartości zamówień, ale w sumie fabryka uruchomi produkcję 3 tysięcy elementów poszycia i instalacji, zamówi też 200 lotniczych komponentów w firmach zewnętrznych. - By zrealizować kontrakty dla amerykańskiej armii, Sikorsky musi w najbliższych latach podwoić produkcję wojskowych helikopterów. Inwestycja w Mielcu to ważny element wyścigu z czasem - twierdzi Adam Stolarz, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu, główny negocjator umowy z Amerykanami.

    W mieleckiej fabryce amerykańskie porządki zaczęły się od poprawy bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska. W halach już widać zmiany: montowane są osłony maszyn, personel ma obowiązek wkładać ochronne gogle. W umowie sprzedaży PZL Amerykanie zobowiązali się zainwestować w rozwój firmy co najmniej 45 mln dolarów. W kwietniu ruszają więc remonty kolejnych hal, potem pojawią się w nich nowe prasy hydrauliczne i trzy nowoczesne centra frezarskie. Pierwsze dwie kabiny black hawka muszą być gotowe już w przyszłym roku. Za trzy lata miałaby ruszyć produkcja kompletnych śmigłowców International Black Hawk - eksportowej wersji jednego z najbardziej rozpowszechnionych śmigłowców wojskowych.

    Już w tym roku Sikorsky chce podwyższyć płace załodze mieleckiej firmy. Na razie o 15 proc. W dwóch kolejnych latach wynagrodzenia mają rosnąć o ok. 7proc. Etatowi pracownicy mogą liczyć na wypłatę 9 tys. zł premii prywatyzacyjnej (w trzech równych ratach przez kolejne trzy lata).

    Sikorsky nie wypowiada się na temat formułowanych publicznie zarzutów, że kupił fabrykę w Mielcu okazyjnie, zwiększając przy tym swoje szanse w planowanym rządowym przetargu na śmigłowce dla armii, służb MSWiA i ratownictwa. Zorganizowanie takiego przetargu (potrzeba ok. 150 śmigłowców za prawie 4 mld dol.) potwierdził ostatnio premier Jarosław Kaczyński.

    - Zrobiliśmy dobry interes. PZL Mielec groziła upadłość, na produkowane w zakładach samoloty Skytruck nie było pewnych zamówień, a po wejściu do UE skończył się łatwy dostęp do pomocy publicznej - broni decyzji o sprzedaży fabryki Adam Stolarz, wiceprezes ARP. Według ustaleń "Rz" za państwową firmę Amerykanie zapłacili ok. 65 mln zł. Ponadto spłacili długi PZL wobec ARP (niespełna 50 mln zł), kolejne 25 - 30 mln zł będą ich kosztować gwarancje zatrudnienia i pakiet socjalny uzgodniony ze związkowcami.

    Zbigniew Lentowicz
    Sikorsky zagwarantował, że będzie nadal produkował w Mielcu polskie samoloty Skytruck, ale przyszłość firmy z Podkarpacia to śmigłowce Black Hawk.

    Rzeczpospolita

    Wyniki Sikorsky Aircraft.

  6. #66
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    To teraz ciekawe, co na to mister Hypki 8)

  7. #67
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    A tutaj jest odpowiedz zarzadu Mielca na "rewelacje" pana Hypkiego. Okazuje sie ze sa tez inni ktorzy uwazaja Hypkiego za "klamce" (ja nie posuwam sie tak daleko - ja twierdze ze ten gosc cierpi na urojenia wlasnej wielkosci co mu dawno odebralo zdolnosci obiektywnego myslenia). Doprawdy taka SP spada na psy jesli drukuje takie nonsensy.

    http://www.mielec.pl/artprasowy.php?id=1339
    no ja tutaj Kolege w zupełnosci popieram. Pan Hypki ma spore urojenia tzn. irytuje mnie to, że tak wszystko mu sie nie podoba a nie robi nic w tym kierunku żeby było inaczej a jedynie pisze i krytykuje. W takim razie ja też chce do SP i będę pisał sobie o różnych rzeczach :P

  8. #68

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prokuratura w Tarnobrzegu bada rewelacje red.Hypkiego nt.sprzedazy Mielca.Powoduja się jego artykułem.

  9. #69
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    bosko, teraz pozostaje nam zaczekać kilka lat na wyniki śledztwa :P

  10. #70
    Awatar Pawel_2404

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wszędzie mnie pełno

    Domyślnie

    http://biznes.onet.pl/0,1537266,wiadomosci.html Jednak ktoś tym się zajął

  11. #71
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    W Mielcu kolejna afera?

    Po skandalu z Laboratorium Frakcjonowania Osocza mamy kolejny, związany ze sprzedażą mieleckich zakładów lotniczych. O sprawie zrobiło się głośno po artykule, opublikowanym w marcowym wydaniu branżowego miesięcznika "Skrzydlata Polska”. Tomasz Hypki w swoim artykule, zatytułowanym "Przekręt stulecia w Mielcu” przekonuje, iż oficjalnie informacje podawane przez Agencję Rozwoju Przemysłu, dotyczące sprzedaży mieleckich zakładów lotniczych, są nieprawdziwe. "Mieleckie zakłady sprzedano bez przetargu zarejestrowanej we Francji United Technology Holdings (UTH). Media były zaś informowane, że zakupu dokonał koncern United Technology Co. (UTC) - właściciel wytwórni śmigłowcowej "Sikorsky” - to między innymi pisze Tomasz Hypki w artykule.

    Echo Dnia
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #72
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    United Technology Holdings (UTH). Media były zaś informowane, że zakupu dokonał koncern United Technology Co. (UTC) - właściciel wytwórni śmigłowcowej "Sikorsky” - to między innymi pisze Tomasz Hypki w artykule.
    No i ten francuski UTH jest tak wspanialomyslny ze po tym zakupie oddal Mielec w rece UTC, tak z dobrego serca. Doprawdy geniusz jest ten Hypki. On ze wszystkiego zrobi afere.

  13. #73
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    Jeśli tak było, to jakaś kasa z tego musiała być. Nie ma silnych. Nikt nie kombinuje bez powodu.

  14. #74
    Awatar spexpl

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dziennik podkarpacki
    Sprawa prywatyzacji PZL umorzona

    GOSPODARKA Zdaniem prokuratury, przy sprzedaży PZL Mielec koncernowi Sikorsky Aircraft, nie doszło do nieprawidłowości


    W 2006 roku Agencja Rozwoju Przemysłu sprzedała zakłady PZL Mielec amerykańskiej firmie Sikorsky Aircraft Corporation (cześć koncernu United Technologies). Od razu pojawiły się zarzuty, że cena była zbyt niska. Sprawą zajęła się prokuratura, a doniesienie złożył Władysław Stasiak, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

    Po prawie dwóch latach toczące się w Tarnobrzegu śledztwo zostało umorzone. Śledczy nie dopatrzyli się nieprawidłowości i umorzyli śledztwo. Przypomnijmy, iż zakład został sprzedany za 66 mln zł.

    - Zaledwie dwa lata temu zakład stał u progu upadłości z powodu zaniedbań w sferze inwestycji i niedofinansowania - czytamy w oświadczeniu wydanym przez PZL Mielec. - Od tego czasu poziom inwestycji w modernizację zakładu oraz jego dokapitalizowanie, a także nakłady na tzw. pakiet socjalny dla pracowników, znacznie przekroczyły pierwotne zobowiązania. PZL Mielec przekształca się w światowej klasy firmę, która już produkuje kabiny do słynnych śmigłowców black hawk.

    Mielecka firma zaprzecza też, ażeby doszło do nieprawidłowości przy kontrakcie na zakup przez Ministerstwo Obrony Narodowej samolotów bryza. Zdaniem firmy, MON podpisał kontrakt zakupu samolotów, które będą o wiele bardziej zaawansowane technologicznie niż jakiekolwiek z wcześniejszych samolotów bryza produkowanych przez PZL Mielec. Modernizacja samolotów wymaga zainwestowania poważnych środków, co podnosi koszty. - Pragniemy także z całą mocą odrzucić wszelkie sugestie, pochodzące z niezidentyfikowanych przez autorów źródeł, jakoby jeden z naszych pracowników uczestniczył w negocjacjach kontraktowych w sposób budzący zastrzeżenia - czytamy w tym samym oświadczeniu.

    (RA)

  15. #75

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam.
    Panu Hypkiemu orzeczenie pewnie nie w smak. Jednak sąd nie znalazł potwierdzenia jego obawom o dobro polskiego przemysłu lotniczego. Wydaje mi się, że polskiego przemysłu lotniczego nie ma. Ale w dzisiejszych realiach to taki przykładowo Olympus również nie należy do japończyków. Mają gdzieś kilkadziesiąt % udziałów-nie znam liczb ale pewien przedstawiciel mówił o tym. Przemysłu lotniczego prawdziwie polskiego nie ma, ale zamiast płakać że Amerykance tanio kupili zakład od Państwa, to niech się p.Hypki zainteresuje czemu wojsko nie chciało jakiej bryziny jednej czy dwóch, nie mówiąc o jakiejś konkretnej restrukturyzacji ze strony państwa. oczywiście nie było w budżecie takiej kasy, widocznie kraj jest za biedny na wpompowanie kilkudziesięciu mln dolców do odzyskania (i zarobienia) w perspektywie dłuższej niż 4 lata (a jak wiadomo piankę zbierze opozycja po dojsciu do władzy do czego nie można dopuścić). takich zakładów z innych branż znajdziesz mnóstwo, które jako państwowe mogłyby przynosić zyski, ale po uprzednim wpompowaniu dużej kasy. takich pieniedzy nie ma w budżecie na wszystkie postkomunistyczne zakłady. wobec czego nie pozostaje naprawdę nic innego jak sprywatyzować zakłady. Jeśli mnie nie stać na korzystanie z jakichś dóbr, to je sprzedaję, bo nie używane przynoszą straty - to chyba jaśniej już się nie da tego wytłumaczyć!
    Jeśli nie stać mnie na paliwo do autka, to je sprzedaję, bo nie jeżdżąc nim i tak opłacam OC, przegląd a z roku na rok autko tanieje. Takie państwo ma 100 zakładów, czyli tak jakbym miał 100 używanych aut (dostałem od zbzikowanej ciotki), rozumiecie szanowni forumowicze...
    No dobra, PZL jest sprzedany, bo innego wyjścia nie było. A akurat rządzący chcą nam ;} kupić parę śmigłowców. To co lepiej - kupić wiatraki zagraniczne wytworzone za granicą, czy zagraniczne wytworzone w Polsce? mimo że i tak Ameryka zarobi krocie, to nam coś tam skapnie, a gdy się kupi za granicą to nawet tych skapków nie powąchamy. Cała Polska ma to w nosie, że 2000 ludzi ma stałą i dobrą pracę, ale jeśli pomyśleć że powtarzałaby się taka sprawa w każdej branży, to jest kasa dla ludzi. A jeśli po tych 20 latach pracy na okupanta, wyjdziemy jako kraj na prostą, to nasze państwo zawsze może stworzyć konkurencyjną fabrykę obok i uwierzcie mi. jeśli komfort pracy będzie podobny (i kasa), to każdy Polak pójdzie do polskiej fabryki a nie amerykańckiej. na razie kończę choćbym jeszcze mógł trochę na ten temat pogawędzić...
    na razie poczekam jak przyjmiecie moje zdanie.
    pozdrawiam
    wasz zabong.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •