Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 70

Wątek: Airbus A400M

  1. #1
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Airbus A400M


    Polecamy

    Airbus wyprodukuje transportowiec wojskowy.

    Airbus jest gotów rozpocząć produkcję pierwszego samolotu transportowego dla wojska. Produkcja transportowca będzie przeznaczona dla krajów europejskich.- podaje agencja Associated Press.

    Dzięki samolotom Europa będzie bardziej samodzielna w radzeniu sobie z kryzysami militarnymi. Obecnie stary kontynent nie jest w stanie podjąć żadnej akcji wojskowej bez wsparcia Stanów Zjednoczonych.

    Airbus rozpoczął prace nad transportowcem w latach 90-tych. Wówczas wartość projektu szacowano na 24 mld USD . Kiedy wybuchł konflikt w Jugosławii okazało się, że Europa nie jest w stanie sama zrobić porządku na ”własnym podwórku”. Siły pokojowe musiały być przetransportowane w rejon konfliktu amerykańskimi samolotami, ponieważ żaden z krajów europejskich nie dysponował odpowiednim sprzętem.

    Początkowo pomysł tworzenia transportowców specjalnie dla Europy był ostro krytykowany przez ówczesną administrację USA jako niepotrzebna duplikacja sprzętu w ramach NATO.

    Wojna z terroryzmem wykazała jednak, że własne transportowce są Europie niezbędne.

    - Wszyscy wiedzą, że Europa jeśli chce prowadzić efektywne działania zbrojne jest zmuszona do korzystania z pomocy USA - powiedział Nick Witney, szef Europejskiej Agencji Obrony.

    A 400M to pierwszy samolot wojskowy produkowany przez europejskie konsorcjum Airbusa. Prototyp ma wzbić się w niebo nie później niż w przeciągu roku. Na początku 2009 r. już 200 transportowców ma latać pod banderami ośmiu krajów europejskich.

    Choć samolot wyglądem ma przypominać amerykańskiego C-130 Hercules, to będzie on niemal dwukrotnie większy i będzie dostępnych więcej wersji.
    Gazeta Wyborcza

    Fot. AP
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 11-12-2009 o 15:10

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Samolot transportowy produkowany przez koncern Airbus Military jako wspólny, ogólnoeuropejski wszechstronny transportowiec wojskowy.

    Do programu budowy samolotu zaangażowały się firmy Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed i MBB, ale był wielokrotnie opóźniany przez brak zgody co do wymaganych parametrów technicznych maszyny. Ze współpracy rezygnował Lockheed, który rozpoczął program modernizacji swoich Herculesów - A400 miał być jego następcą. Później wycofały się Włochy.
    2 lata temu do programu dołączyła się RPA
    Teraz miejmy nadzieję, że nie będzie więcej opóźnień. A400M stanie się pierwszym samolotem Airbusa produkowanym z odgórnym przeznaczeniem na rynek wojskowy.

    Moje pytanie: jakie kraje zamówiły A400M (oprócz tych, które wymieniłem)?
    Ja słyszałem o: Niemcach, W.Brytanii, Francji, Hiszpanii, Belgii, RPA i Malezji...
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  3. #3
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    To oczywiscie strasznie stara wiadmosc ale dobrze zeby to forum o tym sie dowiedzialo ...

  4. #4
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    To oczywiscie strasznie stara wiadmosc
    A no stara, pierwsze zamówienia są już sprzed 4-ech lat.
    Ale lepiej zamieścić na forum późno niż wcale
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  5. #5
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    To oczywiscie strasznie stara wiadmosc ale dobrze zeby to forum o tym sie dowiedzialo ...
    ile oni maja opoznienia na A400, 2 lata czy wiecej,orientuje sie ktos dokladniej?

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    A400 zlapie dodatkowe opoznienia z powodu problemow z silnikami. Pierwszy lot odbedzie sie w czwartym kwartale tego roku, dostawy przewidziane sa na koniec 2009 - trzy lata pozniej niz planowano

    The target date for the first flight of the Europrop International (EPI) TP400-D6 turboprop has slipped into the fourth quarter of this year after the engine consortium was forced to redesign some mechanical components that encountered higher than expected loads during bench testing.

    A development engine suffered oil contamination during ground testing earlier this year, but the source of the problem could not be traced, it emerged at the Paris air show this week.

    Meanwhile, moving to limit the impact of propulsion system delays to the A400M project, Airbus Military has revealed plans to add a sixth aircraft to compress its previously planned 18-month flight-test campaign for the transport.

    EPI expects to hand over the flight-test engine "before the end of June", says TP400 programme and operations director Jacques Desclaux. "The forecast is to have the first flight between October and December, depending on the integration issues."

    The flight trials are to be performed by Cambridge, UK-based Marshall Aerospace using a modified Lockheed Martin C-130. Under the original schedule EPI had been due to deliver the first flightworthy TP400 in November 2006.

    "Today there is enough of a buffer before impacting the [A400M] first flight," says Desclaux.

    Six TP400s have to date accumulated 400h during ground testing, and EPI is about to begin the 150h endurance trial, which involves simulating 25, 6h flight cycles.

    "We have completed around 80% of the mechanical verification we have to do," says Desclaux.

    Assembly of the first TP400 for a flight-test A400M began last week at MTU Aero Engines' Ludwigsfelde factory in Germany.

    Airbus Military says it "remains very confident of achieving first flight and first delivery of the A400M on schedule", referring to goals of the first quarter of next year and late 2009 respectively. "The addition of the sixth flight-test aircraft will bring flexibility to the programme."

    Final assembly activities at EADS Casa's Seville site in southern Spain are expected to start later this year, with the work having been postponed from late March as a risk-reduction measure. "We've learnt from the A380 [airliner] programme that you shouldn't start final assembly when there are gaps in the programme," says an Airbus Military source.
    http://www.flightglobal.com/articles...h-quarter.html
    no risk, no fun ;D


  7. #7
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Opóźnią się dostawy wojskowego Airbusa A400M

    Rozpoczęcie dostaw turbośmigłowego wojskowego samolotu transportowego Airbus A400M opóźni się o kilka miesięcy - poinformował w opublikowanym w poniedziałek wywiadzie francuski minister obrony Hreve Morin.
    "Jest niewielkie opóźnienie. Dotrze on do naszych sił zbrojnych w kilka miesięcy później niż planowano" - powiedział Morin francuskiemu dziennikowi ekonomicznemu "La Tribune".

    Według cytowanych przez tę gazetę anonimowych źródeł, francuska agencja zakupów państwowych DGA spodziewa się, że planowane na koniec 2009 roku wejście A400M do służby opóźni się o sześć do dziewięciu miesięcy.

    http://www.pb.pl/Default2.aspx?Artic...d-381b49ca57d6
    Zaorać, buraki posiać...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    a nie prościej wypruć A380 i zrobić do góry dla żołnierzy a na dole 2 komory rakiet atomowych itd. i po ptokach...

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    OT: jak dla mnie to taki europejski C17, tylko z silnikami turbośmigłowymi... nie sądzicie, że jest bardzo podobny? Dziób się troche różni, a reszta bardzo podobna..

  10. #10
    node
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    a nie prościej wypruć A380 i zrobić do góry dla żołnierzy a na dole 2 komory rakiet atomowych itd. i po ptokach...
    Nie, bo A380 nawet nie nadaje sie do przewozu paczek, okolo roku temu zrezygnowano z jego wersjii transportowej. B747-8F okazal sie bardziej praktyczny.

  11. #11
    node
    Goście

    Domyślnie

    Nie ma byka A400M bedzie sie sprzedawal, nie ma byka. Po prostu jest zapotrzebowanie na tego typu taktyczne transportowce.

    A tak na marginesie -- pare miesiecy temu dostalem w email'u zaproszenie na jakas tam prezentacje o A400M, gdze poza glownym watkiem byla dodana notka ze wytlumacza dlaczego nie bedzie opoznien w projekcie... brzmialo to naprawde zabawnie. Prawda jest atka ze Airbus placi za ekstrawagancje z A380.

  12. #12
    Darft
    Goście

    Domyślnie

    Nie da się przystosować samolotu pasażerskiego na wojskowego transportowca.
    Główny problem stanowią skrzydła. Taki samolot musi być górnopłatem by wręga nie przecinała komory ładunkowej a silniki muszą być wyżej bo tu stosuje się silniki turbo-śmigłowe oraz aby nie wciągały pyłu z nieutwardzonych „lotnisk”.
    Zmiana silników z turbo-wentylatorowych czy wzmocnienie zawieszenia wydają się tutaj drobnostką

    Swoją drogą to nie wiem czy zdążą bo na razie silniki nie przeszły testów naziemnych i są wprowadzane modyfikacje.

  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Pierwszy z szesciu testowych egzemplarzy A400 spoczal na wlasnych kolach. Samolot nie ma jednak jeszcze zainstalowanych skrzydel ani silnikow.

    PICTURE: First Airbus A400M flight-test aircraft rests on landing gear
    By Andrew Doyle

    Flightglobal.com has obtained an image of the first Airbus Military A400M flight-test aircraft resting on its own landing gear at the final assembly line near Seville, Spain. The transport is awaiting installation of its composite wing and empennage, together with its four Europrop International TP400 turboprop engines.

    Aircraft MSN001 will be the first of six aircraft being dedicated to flight testing, and should fly by mid-2008, says Airbus parent EADS.

    EADS recently announced a delay of up to a year to first deliveries of A400Ms to the French air force. The programme's seven European launch nations and two export customers have between them ordered 192 aircraft and had originally expected deliveries to start in November 2009.
    http://www.flightglobal.com/articles...ding-gear.html

  14. #14
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wreszcie komplet silników dla A400M

    Europrop International (EPI) ogłosił wczoraj, że dostarczył ostatni z czterech silników TP400-D6, które zostaną zamontowane na pierwszym Airbusie A400M. Zwłoka w przygotowaniu silników jest podstawową przyczyną opóźnień programu europejskiego transportowca.

    Pierwszy silnik TP400-D6 ze śmigłem, którego testy rozpoczęły się w lutym 2006, we francuskich zakładach Snemca, w Isrtes. Od tego czasu program trapiły liczne problemy, które uniemożliwiły rozwój A400M zgodnie z harmonogramem. Producent twierdzi jednak, że największe trudności zostały już pokonane / Zdjęcie: EPI

    Dostawa ostatniego silnika dla prototypu A400M – który ma się wzbić w powietrze do pierwszego lotu latem tego roku – odbyła się w ubiegłym tygodniu. Obecnie w zakładach w Sewilli trwa montaż wszystkich czterech jednostek napędowych i ich integracja ze śmigłami oraz gondolami silnikowymi.

    EPI, wspólne przedsięwzięcie brytyjskiego Rolls-Royce`a (28% udziałów), francuskiej spółki Snemca (28%), niemieckiego MTU Aero Engines (28%) i hiszpańsko-brytyjskiej Industria de Turbo Propulsores (16%), powstało z myślą o budowie silników TP400-D6, który miał być następcą nieudanego Aero Propulsion Alliance TP400-D1.

    Problem polega bowiem na tym, że silniki ciężkich A400M mają dostarczać moc po 11 000 KM, każdy, a więc być najsilniejszymi jednostkami turbośmigłowymi świata zachodniego. Potężniejsze silniki tego typu stworzyli jedynie Sowieci, przy współpracy pojmanych niemieckich naukowców, budując w 1951 Kuźniecowa NK-12M o mocy 12 tys. KM. Finalna wersja tych silników, NK-12MA o mocy 15 tys. KM napędza do tej pory strategiczne bombowce Tu-95, zapewniając im nadzwyczajną prędkość maksymalną 925 km/h.

    Europejski przemysł lotniczy nie ma jednak poważnych doświadczeń w budowie tak potężnych silników turbośmigłowych. Tym bardziej, że mają być one stosunkowo małe i charakteryzować się oszczędnym apetytem na paliwo. Stąd opóźnienie programu A400M, które pogłębiło kryzys finansów całego koncernu Airbusa.

    Niezależni obserwatorzy wątpią w szybkie zakończenie prac nad TP400-D6. Jednak prezes EPI, Nick Durham powiedział, że prace posuwają się sprawnie. Obok montażu czterech silników na prototypie A400M, inna jednostka przechodzi naziemne próby wibracji w specjalnie przebudowanym C-130 w brytyjskim ośrodku Marshall Aerospace, w Cambridge. Pozostałe są testowane w laboratoriach EPI. Łącznie silniki TP400-D6 wypracowały już 1000 h.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    oje pytanie: jakie kraje zamówiły A400M (oprócz tych, które wymieniłem)?
    Ja słyszałem o: Niemcach, W.Brytanii, Francji, Hiszpanii, Belgii, RPA i Malezji...
    jeszcze Turcja (10 szt.), Chile (3 szt.) i Luksemburg )1 szt.)
    Cytat Zamieszczone przez KubaN
    OT: jak dla mnie to taki europejski C17, tylko z silnikami turbośmigłowymi... nie sądzicie, że jest bardzo podobny? Dziób się troche różni, a reszta bardzo podobna..
    Trochę nie ta klasa, malutki jest To raczej europejski C-130
    Si vis pacem, para bellum

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    W sumie to A400M jest czymś pomiędzy jednym i drugim, można by go porównać do An-70.
    A europejski Hercules to raczej C-160 Transall
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    A-400 to maszyny idealnie trafiająca w nasze potrzeby - 30 ton udźwigu pozwala bez bólu (bez zmniejszania zapasu paliwa) zabrać Afgańskiego Rosomaka (26-27 ton). Przydała by się nam z eskadra.

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Fakt, przydały by nam się takie. Zamiast się pchać w te Herculesy...
    Si vis pacem, para bellum

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Ale Herculesy będziemy mieć zaraz. A na Airbusa musielibyśmy czekać ładnych parę lat i jeszcze ho ho ho... (bo w kolejce pewnie bylibyśmy ostatni...)
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja już nie wiem co to znaczy "zaraz", bo o tych C-130 to mówią od ładnych paru lat. Pożyjemy, zobaczymy...
    Si vis pacem, para bellum

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •