Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie F-22 dla Japonii


    Polecamy

    Wiadomość może nie pierwszej świeżości, ale z pewnością ciekawa/interesująca/szokująca (jak kto woli ;p).

    Altair - F-22 dla Japonii jeszcze droższe

    Jeden egzemplarz zubożonej wersji (z podliczonymi wszystkimi kosztami projektu, ale bez dodatkowego wyposażenia) kosztować ma 250 mln$. Dla porównania, jeden egzemplarz "pełnego" F-22A kosztuje USAF 300mln$.

    Tokio jest na pewno w niebo wzięte

    Podejrzewam, ze rozwój rodzimego myśliwca stealth w kraju kwitnącej wiśni jest prawie pewny. Kwestia dyskusyjna jest to, czy Japonia ma odpowiednie technologie i czy ich stać na przeprowadzenie takiego projektu. Eurofighter, czy tez zmodernizowane F-15 to raczej nie jest alternatywa.

    o ATD-X można poczytać tutaj: Altair - SP 03/2008 - Duch zKomaki Minami

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Z tego co wiem, F-22 ma totalny ban eksportowy. Japonia usilnie ubiega sie i lobbuje o wyjatek dla nich, ale z wielu zrodel w USA jest dosc stanowcze nie.

    Nota bene, wiele sie dzieje w kwestii F-22, F-35 i starszych modeli w USA. DoD planuje porzadki w projektach lotniczych. Jest plan (bardzo realny) ograniczenia zamowien F-22 dla USAF do 187 maszyn, co oznacza koniec produkcji w 2011. Najprawdopodobnie, bedzie to z korzyscia dla F-35 (ten sam plan przewiduje przyspieszenie produkcji) i prawdopodobnie wznowienie produkcji starszych modeli (F-15, F-16 i F-18) -- oczywiscie z odpowiednio zwiekszonymi mozliwosciami.

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    Nota bene, wiele sie dzieje w kwestii F-22, F-35 i starszych modeli w USA. DoD planuje porzadki w projektach lotniczych. Jest plan (bardzo realny) ograniczenia zamowien F-22 dla USAF do 187 maszyn, co oznacza koniec produkcji w 2011. Najprawdopodobnie, bedzie to z korzyscia dla F-35 (ten sam plan przewiduje przyspieszenie produkcji) i
    Tu się wszystko zgadza. Przy okazji Obama ubił helikopter dla siebie i chce ubić F-136 do F-35 (głupota maksymalna)

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    prawdopodobnie wznowienie produkcji starszych modeli (F-15, F-16 i F-18) -- oczywiscie z odpowiednio zwiekszonymi mozliwosciami.
    A to nie wiem skąd Ci się wzięło... Nawet USAF wysłał Boeinga na drzewo z tym śmiesznym Silent Eaglem. Nie wiem które F-18 masz na myśli - Super Hornet będzie póki co cały czas produkowany, ale o Hornecie to raczej nie ma ani mowy ani potrzeby...
    KZ

  4. #4
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Tak na marginesie to Super Horror dostaje nowe silniki (na razie jest to oferta eksportowa, dla Indii, ale Boeing celuje również w USN): Boeing's Super Hornet seeks export sale to launch 20% thrust upgrade

    20% ciągu, nie do pogardzenia, zwłaszcza przy obecnym T/W ratio (mało imponującym, w porównaniu z F-15, czy SU-27/30).

    A Australia pewnie sobie pluje w brodę, bo pewnie ich maszyny się nie załapią i zostaną zmontowane ze starymi silnikami.

  5. #5
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ogar Zobacz posta
    A Australia pewnie sobie pluje w brodę, bo pewnie ich maszyny się nie załapią i zostaną zmontowane ze starymi silnikami.
    Już są montowane, pierwsze silniki opuściły Lynn w zeszłym roku...
    Co do tych 20% - na razie zachowałbym spokój, bo najpierw musi się znaleźć funding dla producenta silnika, który - z bardzo nielicznymi wyjątkami - nie rozwija wojskowych silników za własną kasę...
    KZ

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Po pierwsze pamitajmy, ze ostateczne decyzje nie sa podjete.

    F-16 -- USAF bardzo intensywnie uzywalo tego typu podczas ostatnich lat i pojawia sie 'fighter gap' -- luka pomiedzy emerytura obecnych F-16 i mozliwosciami produkcyjnymi dla F-35. Stad mozliwosc koniecznosci zakupu nowych F-16.

    F-15 -- problem ma z nimi bardziej NG (Gwardia Norodowa). Ichnie F-15 powinny przechodzic na emeryture, a nie moga byc zastapione F-15 USAF, bo te sa wyeksploatowane tak samo jak F-16. Wbrew pozorom F-15SE ma realne szanse ze zostanie zakupiony wlasnie na potrzeby NG. Zwlaszcza ze to mialoby sens -- F-22 do patrolowania wlasnej przestrzeni powietrznej jest niepotrzebnie zaawansowany i drogi.

    F-18 -- Z tego co pamietam, USN i USMC maja ten sam problem jak USAF i zanim wejda do do sluzby F-35B/C, zakup dodatkowych F-18 moze byc konieczny. Dodatkowych -- poza obecnie zamowionymi (wiekszosc w wersji G, nie zas E/F). To akurat jest bardziej kwestia jak rozwinie sie sprawa z F-35, bo wiele zalezy od tego czy F-35 bedzie na czas i bedzie spelnial oczekiwania.

    Ogolnie to mialoby sens z ekonomicznego i strategicznego punktu widzenia -- platformy "5 generacji" sa w obecnej sytuacji na wyrost.
    Ostatnio edytowane przez gattone ; 05-07-2009 o 20:46 Powód: literowki, skladnia

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    Po pierwsze pamitajmy, ze ostateczne decyzje nie sa podjete.

    F-16 -- USAF bardzo intensywnie uzywalo tego typu podczas ostatnich lat i pojawia sie 'fighter gap' -- luka pomiedzy emerytura obecnych F-16 i mozliwosciami produkcyjnymi dla F-35. Stad mozliwosc koniecznosci zakupu nowych F-16.
    I dlatego odstawia stare F-16 na pustynie albo przerabia na latające cele ? Coś Ci się mocno pomyliło...

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    F-18 -- Z tego co pamietam, USN i USMC maja ten sam problem jak USAF i zanim wejda do do sluzby F-35B/C, zakup dodatkowych F-18 moze byc konieczny. Dodatkowych -- poza obecnie zamowionymi (wiekszosc w wersji G, nie zas E/F).
    G to zupełnie inna bajka (przed wszystkim to nie jest fighter więc nie ma nic wspólnego z ich shortfall'em), a zamówionych Super Hornetów jest kilkadziesiąt w tej chwili...
    Natomiast Ty pisałeś o wznawianiu produkcji czyli Hornecie który po pierwsze jest zupełnie innym samolotem niż Super Hornet, po drugie nikt nie ma najmniejszego zamiaru wznawiać jego produkcji. Super Hornet jest aktualnie produkowany.
    KZ

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Niektore samoloty wysyla sie na pustynie dlatego ze ich 'service life' dobiega konca, a ne dlatego ze nie sa juz potrzebne. To sie stane z duza czescia floty F-15 i F-16 w USA.

    Pisalem o wznowieniu produkcji odnosnie do trzech wymienionych typow, nie precyzujac liter. Tak samo mozna sie przyczepic do F-15, ktore jest wciaz w produkcji. Wyrazilem sie nieprecyzyjnie, chodzilo o wznowienie produkcji poza planowane zamkniecie linii produkcyjnych po wypelnieniu obecnych zobowiazan.

    Dwa linki (z zeszlego roku). Na poczatku tego roku wiele sie zmienilo, i tym bardziej odwaznie mowi sie o zakupie nowych 'starych' modeli.

    Officials: Fighter gap could reach 800 planes - Air Force News, news from Iraq - Air Force Times
    Navy Struggles With 'Fighter Gap' - Defense News

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    Pisalem o wznowieniu produkcji odnosnie do trzech wymienionych typow, nie precyzujac liter. Tak samo mozna sie przyczepic do F-15, ktore jest wciaz w produkcji.
    Ale nie w wersjach które służą w USAF i produkcja również nie dla USAF...

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    Wyrazilem sie nieprecyzyjnie, chodzilo o wznowienie produkcji poza planowane zamkniecie linii produkcyjnych po wypelnieniu obecnych zobowiazan.
    Prawda, ale to dotyczy praktycznie tylko Raptora i C-17.

    Cytat Zamieszczone przez gattone Zobacz posta
    Dwa linki (z zeszlego roku). Na poczatku tego roku wiele sie zmienilo, i tym bardziej odwaznie mowi sie o zakupie nowych 'starych' modeli.
    Osobiście nie słyszałem w kwestii zakupu przez USAF jakichkolwiek starszych modeli...
    KZ

  10. #10
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Już są montowane, pierwsze silniki opuściły Lynn w zeszłym roku...
    No to pozamiatane.

    Co do tych 20% - na razie zachowałbym spokój, bo najpierw musi się znaleźć funding dla producenta silnika, który - z bardzo nielicznymi wyjątkami - nie rozwija wojskowych silników za własną kasę...
    Żeby było ciekawiej, to ewentualnych producentów nowego silnika jest dwóch.

    General Electric ze wspomnianym wariantem rozwojowym F414 (20% wzrost ciągu)

    Pratt & Whitney z nowym PW7000, oferującym 25% wzrost ciągu.

    USN urged to re-engine F/A-18E/F -24/04/2001-Flight International

    Ja to widzę tak: jeśli Indie/Brazylia zdecydują się na Super Horneta, to raczej na pewno z którymś z tych silników.
    __________________________________________________ _________________

    BARDZO sceptycznie podchodzę do zakupu F-16, F-15 i klasycznych F-18. TO było by marnotrawstwo. Na dłuższą metę lepiej zredukować liczbę maszyn, ale za wszelka cenę pozyskiwać nowe typy 5 generacji.

    F-18E/F/G będą jeszcze kupowane i nie SA "zagrożone" przez F-35, bo to nie te samoloty zastępuje F-35C w marynarce. Pewna furtkę widzę dla F-15E w Silach Powietrznych (podkreślam, E, czyli wersja szturmowa), bo w klasycznych misjach szturmowych w warunkach dominacji w powietrzu przewaga tej maszyny nad F-22 / F-35A jest ogromna (w szczególności przy atakach na cele ufortyfikowane, przy użyciu super ciężkich bomb).

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Z dedykacją dla Gattone : Force shakeup - Air Force News, news from Iraq - Air Force Times

    "The core of the plan is the retirement of 254 fighter aircraft..."

    Co innego oczywiście marynarka która narzeka że ma mało samolotów, ale pisanie o wznowieniu produkcji F-16 i F-15 dla USAF - to jak widać na załączonym artykule - straszna bzdura.
    KZ


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •