Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Qatar Air Force C-17 malowanie jak cywilny


    Polecamy

    Takie zdjecie (thx MH!):
    http://www.airliners.net/photo/Qatar...ter/1559021/M/
    Wydaje mi sie, ze okreslenie "awesome" w komentarzach pod nim jest troche przesadzone, ale w sumie ten Globemaster wyglada fajnie. I wlasnie, w nawiazaniu do komentarzy pod tym zdjeciem: ciekawe, ile osob moglby przewozic taki C-17 w wersji pasazerskiej. Pewnie rzeczywiscie musialby (albo: moglby) byc dwupokladowy (Ojcie_c sie zalamie ) plus ladownia. Ciekawe, jaki mialby zasieg.

    Ciekawe tez, jakie jest przeznaczenie tego samolotu w QR: Cargo? Salonka (jak to niektore komentarze sugerują)? Ale w tym drugim przypadku to chyba za malo okien by bylo?

  2. #2
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Takie zdjecie (thx MH!):
    Photos: Boeing C-17 Globemaster III Aircraft Pictures | Airliners.net
    Wydaje mi sie, ze okreslenie "awesome" w komentarzach pod nim jest troche przesadzone, ale w sumie ten Globemaster wyglada fajnie. I wlasnie, w nawiazaniu do komentarzy pod tym zdjeciem: ciekawe, ile osob moglby przewozic taki C-17 w wersji pasazerskiej. Pewnie rzeczywiscie musialby (albo: moglby) byc dwupokladowy (Ojcie_c sie zalamie ) plus ladownia. Ciekawe, jaki mialby zasieg.

    Ciekawe tez, jakie jest przeznaczenie tego samolotu w QR: Cargo? Salonka (jak to niektore komentarze sugerują)? Ale w tym drugim przypadku to chyba za malo okien by bylo?
    On nie jest cywilny. Nalezy do Qatar Emiri Air Force. Ponoc ma byc wykorzystywany do misji charytatywnych oraz do zabezpieczania podrozy wladcy Kataru
    Ostatnio edytowane przez Bery ; 05-08-2009 o 11:27
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    W topie na airliners jakiś czas temu chyba było
    Na początku myślałem, że cywilny, ale gdzieś pisało, że do sił powietrznych


    Jakby go linie jakieś brały to tylko cargo, gdzie tam go przerabiać

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    On nie jest cywilny. Nalezy do Qatar Emiri Air Force.
    Troche jak z dawnym Aerofłotem?...

    Cytat Zamieszczone przez michał
    Jakby go linie jakieś brały to tylko cargo, gdzie tam go przerabiać
    Ha! Ciekawe, czy jakas linia to rozwazala. I zreszta, czy samolot zaprojektowany jako transportowiec wojskowy sprawdzilby sie w cywilnym cargo. BTW, czy regularne uzycie przez linie lotnicze wymagaloby oddzielnej certyfikacji?
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-08-2009 o 11:17

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Nic nie trzeba przerabiać, istnieje konfiguracja "pasażerska" C-17 i latają w niej m.in. samoloty zaopatrujące amerykańską bazę badawczą McMurdo na Antarktydzie. Na potrzeby takich lotów ładuje się do Globemaster'a bodajże 10 palet z regularnymi fotelami lotniczymi. W takiej konfiguracji maszyna może zabrać do 90 pasażerów dodatkowo, którzy będą podróżować w o wiele lepszych warunkach, niż 54 pasażerów na standardowych siedzeniach skoczków, w które wyposażony jest każdy C-17. Choć to i tak nie wynagradza braku widoku z okien.

    http://www.afrc.af.mil/photos/mediag...galleryID=5259

    A ten katarski samolot, tak jak napisał Bery, należy do Sił Powietrznych Kataru i będzie pewnie głównie transportował pojazdy, helikoptery, etc. A ma malowanie Qatar Airways, bo to narodowa linia; osobiście mi się nie podoba trochę przesadzili... Ale nie ma wątpliwości, nikt nie pomyli tego samolotu z amerykańskim C-17 i go np. nie zestrzeli

  6. #6
    Awatar TomSon

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    zewsząd

    Domyślnie

    Quatarczycy odświeżyli stary pomysł.
    Lotnictwo transportowe ZSRR występowało w barwach AEROFŁOT-u. Iły-76 były zapleczem wojsk desantowych latały w bałoniebieskich barwach sowieckich linii lotniczych.

  7. #7
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    My nie byliśmy gorsi - An-12 (SP-LZA, SP-LZB) i An-26 (SP-LWA, SP-LWB) latające w barwach LOT-Cargo też były wojskowe (13 PLT / 13 eltr). An-26 w "cywilnych" barwach latał nie tylko podczas czarterów dla LOTu - tak pomalowany latał m.in. z pomocą humanitarną, bodajże do Rwandy.

    Był też epizod z Mi-8 z 36 SPLT, które latały w barwach LOT-u (ale bez cywilnych regów) w 1979 r. podczas I pielgrzymki JPII.

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, ale w naszym przypadku to były sprawy krótkoterminowe, malowania cywilne samoloty otrzymywały tylko na czas wykonywania danych usług. W lotnictwie ZSRR i aktualnie Rosji samoloty transportowe wojskowe latają w cywilnym malowaniu non stop.

LinkBacks (?)

  1. 24-03-2013, 23:30
  2. 15-08-2012, 15:44

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •