Takie zdjecie (thx MH!):
http://www.airliners.net/photo/Qatar...ter/1559021/M/
Wydaje mi sie, ze okreslenie "awesome" w komentarzach pod nim jest troche przesadzone, ale w sumie ten Globemaster wyglada fajnie. I wlasnie, w nawiazaniu do komentarzy pod tym zdjeciem: ciekawe, ile osob moglby przewozic taki C-17 w wersji pasazerskiej. Pewnie rzeczywiscie musialby (albo: moglby) byc dwupokladowy (Ojcie_c sie zalamie ) plus ladownia. Ciekawe, jaki mialby zasieg.
Ciekawe tez, jakie jest przeznaczenie tego samolotu w QR: Cargo? Salonka (jak to niektore komentarze sugerują)? Ale w tym drugim przypadku to chyba za malo okien by bylo?
W topie na airliners jakiś czas temu chyba było
Na początku myślałem, że cywilny, ale gdzieś pisało, że do sił powietrznych
Jakby go linie jakieś brały to tylko cargo, gdzie tam go przerabiać
Troche jak z dawnym Aerofłotem?...
Ha! Ciekawe, czy jakas linia to rozwazala. I zreszta, czy samolot zaprojektowany jako transportowiec wojskowy sprawdzilby sie w cywilnym cargo. BTW, czy regularne uzycie przez linie lotnicze wymagaloby oddzielnej certyfikacji?Zamieszczone przez michał
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-08-2009 o 11:17
Nic nie trzeba przerabiać, istnieje konfiguracja "pasażerska" C-17 i latają w niej m.in. samoloty zaopatrujące amerykańską bazę badawczą McMurdo na Antarktydzie. Na potrzeby takich lotów ładuje się do Globemaster'a bodajże 10 palet z regularnymi fotelami lotniczymi. W takiej konfiguracji maszyna może zabrać do 90 pasażerów dodatkowo, którzy będą podróżować w o wiele lepszych warunkach, niż 54 pasażerów na standardowych siedzeniach skoczków, w które wyposażony jest każdy C-17. Choć to i tak nie wynagradza braku widoku z okien.
http://www.afrc.af.mil/photos/mediag...galleryID=5259
A ten katarski samolot, tak jak napisał Bery, należy do Sił Powietrznych Kataru i będzie pewnie głównie transportował pojazdy, helikoptery, etc. A ma malowanie Qatar Airways, bo to narodowa linia; osobiście mi się nie podoba trochę przesadzili... Ale nie ma wątpliwości, nikt nie pomyli tego samolotu z amerykańskim C-17 i go np. nie zestrzeli
Quatarczycy odświeżyli stary pomysł.
Lotnictwo transportowe ZSRR występowało w barwach AEROFŁOT-u. Iły-76 były zapleczem wojsk desantowych latały w bałoniebieskich barwach sowieckich linii lotniczych.
My nie byliśmy gorsi - An-12 (SP-LZA, SP-LZB) i An-26 (SP-LWA, SP-LWB) latające w barwach LOT-Cargo też były wojskowe (13 PLT / 13 eltr). An-26 w "cywilnych" barwach latał nie tylko podczas czarterów dla LOTu - tak pomalowany latał m.in. z pomocą humanitarną, bodajże do Rwandy.
Był też epizod z Mi-8 z 36 SPLT, które latały w barwach LOT-u (ale bez cywilnych regów) w 1979 r. podczas I pielgrzymki JPII.
Zakładki