Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 178
Like Tree43Likes

Wątek: Suchoj T-50 ujawniony

  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    w tej chwili w rosji powstają 2 samoloty IV/V generacji - Suchoj T-50 PAK FA, średni samolot przeznaczony dla rosyjskich SP i Mikojan LMFS, lekka maszyna tworzona głównie z myślą o eksporcie, zainteresowanie którą wyraziły indie. Właśnie przy tej okazji była całą rozróba z zakwalifikowaniem T-50, kiedy to ci sami przedstawiciele suchoja, którzy obiecywali stworzenie rosyjskiej odpowiedzi na F-22 przekonywali, że T-50 to maszyna bardzo lekka, lżejsza od MiG-a 1.44 i o charakterystyce podobnej do F-35, i że w związku z tym LMFS jest absolutnie niepotrzebny. Wszystko poszło o to że jakiś człowiek z kręgu osób odpowiedzialnych za program PAK FA ogłosił, że komisja może zmienić ofertę na Mikojanowską, oraz że w ostateczności można do uzbrojenia przyjąć oba samoloty, co zważywszy na sytuację w rosyjskich sp jest śmieszne....

  2. #22

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Chcialbym odswizyc temat.

    Z tego co sie orientuje, to PAK FA ma byc rozwijany wspolnie z Indiami (50% finansowania i wspolne technologie) i jest obecnie na etapie uzgadniania konceptu.

    Wynika z tego ze raczej nie ma powaznych planow rozwijania jakiegokolwiek czysto rosyjskiego projektu.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    A tymczasem Japonia obrażona o odmowę sprzedaży Raptorów na dobre otwiera swój własny projekt myśliwca V Generacji :P
    No to mamy już porządną konkurencję
    (a za 30 lat w polsce i tak wybiorą to co amerykańskie )
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  4. #24

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Znowu podrzucam temat do gory. Dziwi mnie troche ze nie ma zainteresowania tym tematem. Radzieckie (a teraz rosyjskie) konstrukcje zawsze wzbudzaly emocje. Sam poszukale w dostepnych mi zrodlach i wyglada na to ze PAKFA sie problemami natury techicznej i politycznej i data wprowadzenia do sluzby zostala przesunieta w przyszlosc.

    Z tego co rozumiem, wyglada na to ze prototyp ktory bedzie zblizony do wersji produkcyjnej bedzie oblatany okolo 2012. Wyglada na to ze Rosja nie ma odpowiedniego know-how dotyczacego materialow kompozytowych i jezeli chodzi o strone technologiczna jest to najpowazniejszy problem.

    Przede wszystkim, podpisanie kontraktu o wspolnym rozwoju z Indiami, spowodowalo ze projekt (ponownie) wrocil do fazy ustalania zalozen, poniewaz Indie maja nieco odmiene wymagania niz Rosja.

    W sieci mnozna znalezc wiele materialow o T-50, ale prawie wszystko to wytwor wyobrazni pasjonatow.

    Zastanawiam sie czy forumowicze ktorzy maja latwy dostep do rosyjskich materialow moga dodac cos wiecej....

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Przede wszystkim, podpisanie kontraktu o wspolnym rozwoju z Indiami, spowodowalo ze projekt (ponownie) wrocil do fazy ustalania zalozen, poniewaz Indie maja nieco odmiene wymagania niz Rosja.
    Zabawne, przecież Indie skłaniały się raczej ku MiG-owi LMFS...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  6. #26

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Przede wszystkim, podpisanie kontraktu o wspolnym rozwoju z Indiami, spowodowalo ze projekt (ponownie) wrocil do fazy ustalania zalozen, poniewaz Indie maja nieco odmiene wymagania niz Rosja.
    Zabawne, przecież Indie skłaniały się raczej ku MiG-owi LMFS...
    Z tego co rozumiem, Sukhoi jest jedyna firma w Rosji, ktora moze byc w stanie doprowadzic taki projekt do konca, dlatego w efekcie udzialu Indii postanowiono znowu zmienic zalozenia T-50 (czyli cofnac wszystko do fazy projektowej).

    Nota bene, opoznienie T-50 oznacza ze Su-35 ma praktycznie zapewnione zamowienia jako nastepca Su-27 w Rosyjskich silach powietrznych. Tak naprawde Sukhoi skorzysta na tym finansowo.

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Sukhoi
    Może facet starej daty ze mnie i się czepiam. Ale Suchoj to chyba bardziej po naszemu.

    A co do T50, to pewnie skończy w sklepie modelarskim na półce obok F19 I MIGa37.

    Po Rosji bym się wiele nie spodziewał.


  8. #28

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni
    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Sukhoi
    Może facet starej daty ze mnie i się czepiam. Ale Suchoj to chyba bardziej po naszemu.

    A co do T50, to pewnie skończy w sklepie modelarskim na półce obok F19 I MIGa37.

    Po Rosji bym się wiele nie spodziewał.
    Slusznie sie czepiasz, na swoja obrone mam tylkoo to ze nie bylem pewien jak poprawnie powinno byc po polsku. Obiecuje poprawe.

    Od ostatnich dwoch lat wladze rosyjskie zaczynaja powaznie traktowac rozwoj militarny. Co z reszta widac -- strategiczne lotnictwo bombowe zaczelo latac i przechodzi modernizacje, flota zaczyna wyruszac na rozne eskapady, byli w stanie efektywnie rozegrac konflikt w Gruzji, itd. T-50 jest jak najbardziej realnym projektem na ktory sa zapewnione finanse (przynajmniej czesciowo). Tym bardziej jest to ciekawe jaki bedzie rezultat, bo w pewnym sensie jest to barometr technologicznego potencjalu Rosji.

  9. #29

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Znowu podrzucam temat do gory. Dziwi mnie troche ze nie ma zainteresowania tym tematem.
    A czemu miało by być?

    Ostatni ciekawy samolot to MiG MFI - a T-50 zapewne nigdy nie powstanie.

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Z tego co rozumiem, Sukhoi jest jedyna firma w Rosji, ktora moze byc w stanie doprowadzic taki projekt do konca, dlatego w efekcie udzialu Indii postanowiono znowu zmienic zalozenia T-50 (czyli cofnac wszystko do fazy projektowej).
    Kogo masz na myśli pisząc Suchoj?

    Suchoj Corporation dopowiedzialną za T-50, powiązaną z zakładami w Kosmolsku nad Amurem (kiedyś Su-27S/P, obecnie Su-27SK, Su-30MKK i okolice, rozwój Su-35) i w Nowosybirsku (kiedyś Su-24, obecnie Su-34).

    czy

    IRKUT Corporation wspólpracującą z Indiami nad Su-30MKI i powiązaną z zakładami w Irkucku (kiedyś Su-27UB, obecnie Su-30MKI/MKM/MKA) i Taganrogu (łodzie latające Beriew).

    ?

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Nota bene, opoznienie T-50 oznacza ze Su-35 ma praktycznie zapewnione zamowienia jako nastepca Su-27 w Rosyjskich silach powietrznych. Tak naprawde Sukhoi skorzysta na tym finansowo.
    Ta, jasne - radzę się zapoznać z rosyjskimi realiami.

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    T-50 jest jak najbardziej realnym projektem na ktory sa zapewnione finanse (przynajmniej czesciowo). Tym bardziej jest to ciekawe jaki bedzie rezultat, bo w pewnym sensie jest to barometr technologicznego potencjalu Rosji.
    Spróbuj znaleźć kwoty jakie są rezerwowane na rozwój T-50 i porównaj z kwotami jakie kosztował rozwój już nawet nie F-22 czy F-35 ale np Gripena.

    Większość tych pieniędzy idzie na projekty "podwójnego zastosowania" tzn. oficjalnie projektowane pod kątem T-50 ale skończą w Su-35, bo T-50 nigdy nie powstanie. Przykład? Saturn AL-41.

  10. #30

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Chodzilo mi o Suchoj Corporation, bo to oni wygrali przetarg na rozwoj PAK FA. Choc trzeba jasmo zaznaczyc ze to znaczy ze oni sa 'integratorem systemow' a nie wylacznym wygranym.

    Moje informacje na temat PAK FA sa szczatkowe, ale o ile wiem to jedyny projekt ktory jest finansowany przez budzet panstwa. Jest duzo nieporozumienia czy Indie biora w nim udzial czy w innym projekcie (Indie maja wylozyc 5 miliardow USD (tyle samo Rosja). Biorac pod uwage, ze Rosji nie stac na 2 takie projekty, odpowiedz nasuwa sie sama.

    Rosyjskie realia sie zmieniaja.

    Corran -- z najnowszych doniesien eysuje sie obraz ze T-50 bedzie celowo opozniany ze wzgledu ze Rosja nie jest w stanie technologicznie sprostac wyzwaniu -- ale PAK FA nie zaostanie zawieszony. Nalezy sie spodziewac prototypu -- ale ma byc on jednak daleki od ostatecznej formy T-50. Co w praktyce oznacza, ze bedzie nastepny demonstrator bez wartosci jako maszyna bojowa.

  11. #31
    Awatar nomad_fh

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK/Jaworzno

    Domyślnie

    Rosyjskie realia się zmieniają - ale na gorsze (stety lub niestety, bo sam chętnie bym T-50 latającego zobaczył).

    Szczątkowe zamówienia, fabryki mające nawet problem z produkcją na eksport. Do tego - często to co idzie na eksport zaraz wraca do naprawy, albo zamówienia są odwoływane ze względu na niewywiązywanie się firm rosyjskich z umowy.

    Gattone: Co do zapowiedzi - te są szumne (ale tylko zapowiedzi - niczym takie, że my będziemy za chwilę druga Japonią), realia są takie, że obecnie wchodzą do uzbrojenia 2-3 samoloty rocznie. Co do lotnictwa strategicznego - bardziej jest to straszak i ukierunkowana propaganda na swoje wewnętrzne cele. Ostatnio kilka osób - i to raczej rusofilów zafascynowanych tym krajem, podawało jak wygląda stan faktyczny - można powiedzieć, że to co lata jako straszak - to jedne z nielicznych działających egzemplarzy.
    Do tego duży brak załóg dla tych samolotów.
    Grzesiek "Nomad_FH"

    "Patrzyła tak, bo robiłeś głupiutkim kompaktem (jak to napisałeś). Gdybyś robił teleobiektywem wiedziała by kim jesteś. Szajbusem, który nazywa się spotter." - tekst by Pletwa

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Wydawalo mi sie, ze od paru ;at rosyjskie realia jednak sie poprawiaja. Remonty TU-160M, wprowadzenie Su-34, Su-35, Ka-52, itd. Trzeba przyznac, ze trudno mowic o jakichkolwiek powaznych zmianach stanu rzeczy, jednakze to juz nie jest stagnacja jaka byla przez wiele lat.

    Wyszkolenie zalog i obslugi naziemnej musi byc katastrofalne po tak dlugim okresie stagnacji.

    Technologicznie Rosja stracila 20 lat, ktore byly bardzo intensywnie wykorzystane na zachodzie. Osobiscie watpie czy Rosja jest w stanie podolac takiemu projektowi jak samolot bojowy piatej generacji. Ostatnio ministerstwo obrony Rosji przyznalo ze rosyjski przemysl nie jest w stanie stworzyc UAV i planuje uzbroic wlasne lotnictwo za granica -- najprawdopodobniej bedzie to Izrael.

    Do tego wyglada ze swiatowy kryzys dotknie Rosje bardzo silnie.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zostali w tyle, mają problemy z integracją awioniki na samolotach bojowych, jakoś nie słychać o zupełnie nowych produktach (samolotach i śmigłowcach).

    dranio

  14. #34

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Wydawalo mi sie, ze od paru ;at rosyjskie realia jednak sie poprawiaja. Remonty TU-160M,
    A wiesz ile w ogóle mają tych Tu-160? I w jakim stanie? Ja tam nie wiem ale jak widzę kilka samolotów obok siebie z których farba schodzi płatami to mam pewne wątpliwości co do ich sprawności.

    Wyremontowane Tu-160 można policzyć na palcach jednej ręki.

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    wprowadzenie Su-34,
    To wyposażyli wreszcie drugiego seryjnego?

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Su-35
    Tych maszyn nie ma. Są tylko prototypy (nie dawno oblatano drugi prototyp Su-35), według założeń chcą (przy użyciu tylko Rosyjskich technologii) zbudować coś przewyższającego Su-30MKI - daleko im jeszcze brakuje.

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Ka-52, itd.
    Z zakupów Ka-50/52 zrezygnowano na korzyść Mi-28, jako że prace nad tym drugim trwają, postanowiono wykończyć zaczęte płatowce. Ka-50 i Ka-52 stanowią wyposażenie jednego pułku (19 Ka-50s, 10 Ka-52, i więcej nie będzie).

    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Wyszkolenie zalog i obslugi naziemnej musi byc katastrofalne po tak dlugim okresie stagnacji.
    Słyszał o Su-27 który spadł na Litwie z braku paliwa bo pilot się zgubił i nie wiedział jak wrócić do domu?

  15. #35

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corran
    Ja tam nie wiem ale jak widzę kilka samolotów obok siebie z których farba schodzi płatami to mam pewne wątpliwości co do ich sprawności.
    Daj fotkę, wszyscy pooglądamy

    Cytat Zamieszczone przez corran
    Słyszał o Su-27 który spadł na Litwie z braku paliwa bo pilot się zgubił i nie wiedział jak wrócić do domu?
    W swojej rewolucyjnej gorliwości zapędzasz się do granic śmieszności. Czy katastrofa naszej CASY świadczy o katastrofalnym poziomie wyszkolenia personelu latającego? Przecież ktoś może napisać, że mieli lepiej, niż ten pilot Su-27, który się zgubił... Znaleźli lotnisko, tylko nie potrafili wylądować, mając na pokładzie najnowsze zdobycze zachodniej myśli technicznej. Nie ośmieszaj się koleżko, bo mdło się robi od takich postów.
    Łatwo jest sądzić po jednostkowych przypadkach. Po troglodycku

  16. #36

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    W swojej rewolucyjnej gorliwości zapędzasz się do granic śmieszności. Czy katastrofa naszej CASY świadczy o katastrofalnym poziomie wyszkolenia personelu latającego? Przecież ktoś może napisać, że mieli lepiej, niż ten pilot Su-27, który się zgubił... Znaleźli lotnisko, tylko nie potrafili wylądować, mając na pokładzie najnowsze zdobycze zachodniej myśli technicznej.
    Ale nie do końca potrafili te zdobycze obsługiwać, przeczytaj raport komisji badającej katastrofę, piloci nie byli przeszkoleni na wersje PO 02 samolotu (latali na konfiguracji PO 01 - pierwszych 8 maszyn), co stanu bazy też były zastrzeżenia (ILS nie działał) i choć żadne z tych uchybień nie zostało uznane za bezpośrednią przyczynę katastrofy buta i wyciąganie tej katastrofy są bardzo nie na miejscu.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...8,5078051.html
    Według raportu warunki atmosferyczne były na tyle niekorzystne, że dowództwo nie powinno wydać zgody na lot. Jednak bezpośrednią przyczyną tragedii były złamanie procedur związanych z lądowaniem. Błędy popełnili pilot i obsługa naziemna lotniska w Mirosławcu.

    Nie ośmieszaj się koleżko, bo mdło się robi od takich postów.
    Łatwo jest sądzić po jednostkowych przypadkach. Po troglodycku
    Kolegą twoim nie jestem, może zanim zaczniesz pouczać od czego robi się "mdło" sam się zastanowisz czy wciąganie tragicznie zmarłych do pyskówki jest na miejscu?

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    W swoim poście [mod]NIEkoleżko[/mod] ukazałem [mod]debilizm twojego postu, a mianowicie[/mod] przesądzanie o stanie całości Sił Powietrznych na podstawie pojedynczego przypadku - bez wgłębiania się w detale. Mogłem podać każdy inny przykład, w którym utracono samolot u nas i wyciągnąć takie właśnie wnioski - "o katastrofalnym poziomie wyszkolenia".

    Nie baw się w kiepską demagogię, bo słabo Ci to wychodzi.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Ekhm...
    Jakkolwiek wolę ,,Jeżyki" od ,,Gromoptaszków":
    Thunderbirds
    -lider: 2100h, w USAF od 1992
    -prawoskrzydłowy: 2200h, w USAF od 1998
    -pierwszy solista: 2000h, w USAF od 1997

    Grupa Striżi:
    -Lider (do 2007): 2100h, w siłach pow. od 1986
    -lewoskrzydłowy (wcześniejszy prawoskrzydłowy) : ,,ponad" 700h, w wiłach pow. od 1989
    -prawoskrzydłowy (wcześniejszy): 1600h, w Siłach pow. od 1986
    -zamykający: 1400h, w siłach pow. od 1986
    -zamykający lewoskrzydłowy: 580h, w siłach pow. od 1992
    -zamykający prawoskrzydłowy: 650h, w siłach pow, od 1994
    -solista 1: 610h, w sił. pow. od 1990
    -(jeden z pilotów zapasowych?): 450h, w sił. pow. od 1995.

    Takie drobne zestawienie nalotów elit USAF i WWS. Ja przepraszam, ale jeśli przeciętny pilot Strizhi - czyli elity pokazowej, najlepszych z najlepszych - ma nalot podobny lub mniejszy (przynajmniej z tego co pamiętam) od przeciętnego Polskiego pilota, to moim skromnym niedoświadczonym zdaniem albo jest takim mistrzem (lub był tak solidnie wyszkolony na początku), że częste podtrzymywanie nawyków i ćwiczenia są mu po prostu niepotrzebne, albo coś w WWS jest nie tak...
    Nie mówiąc już o zestawieniu nalotu elity WWS z nalotem elity USAF i porównaniu czasu w jakim ten nalot został wylatany.
    Może też są to pojedyncze przypadki - ale czy grupa pokazowa sił powietrznych nie ma być przykładem możliwości, wyszkolenia i kunsztu całych sił powietrznych? Zresztą, do takich zespołów bierze się raczej najlepszych i najbardziej doświadczonych, prawda?
    Nawiasem mówiąc - porównując pokaz Striżi z Thunderbirds i porównując ich naloty - jednak coś jest w rosyjskich pilotach. Bo w wielu elementach od amerykanów nie odbiegają, w kilku ich przewyższają - a jak widać latają o wiele mniej...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  19. #39
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    coś jest w rosyjskich pilotach. Bo w wielu elementach od amerykanów nie odbiegają, w kilku ich przewyższają - a jak widać latają o wiele mniej...
    Wydaje mi się że niepotrzebnie odnosisz członkostwo w zespole akrobacyjnym z umiejętnościami...
    Miałem okazję słuchać wywiadu z cpt. Mannixem będąc w US w tym roku - stwierdził że to co oni robią (BA), może robić praktycznie każdy we flocie USN. Myślę że specjalnie nie kitował...
    KZ

  20. #40

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie


    Polecamy

    corran:

    Jednak dalej bede sie upieral ze zmieny w Rosji nastepuja -- Tu-160 jednak przechodza modernizacje (wiesz dokladnie ile juz nia przeszlo?), projekty jak Su-35 czy Su-34 jakkolwiek powoli to jednak ida do przodu i sa realne (w odroznieniu od Berkuta czy MiG 1.44).

    nomad_fh:

    Gdzie moge wiecej poczytac o stanie rosyjskich sil powietrznych?

    Zwieroboj:

    Rosja przez ponad 10 lat doslownie glodzila swoje sily zbrojne. Lotnictwo praktycznie nie dostalo zadnego nowego sprzetu, nie bylo zadnych powaznych modernizacji przez ten czas. Nie wiem dlaczego sadzisz ze w takiej sytuacji wyszkolenie rosyjskich pilotow i obslugi naziemnej moglo by byc na przyzwoitym poziomie.

Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-08-2016, 21:13
  2. 14-08-2016, 07:33
  3. 14-08-2016, 03:49
  4. 06-10-2013, 13:28
  5. 04-09-2013, 21:25
  6. 24-08-2013, 06:15
  7. 25-07-2013, 10:12
  8. 24-07-2013, 09:55
  9. 18-02-2013, 14:39
  10. 11-10-2012, 19:33
  11. 28-09-2012, 08:03
  12. 20-09-2012, 22:34
  13. 11-05-2012, 11:30
  14. 17-03-2012, 19:21
  15. 26-02-2012, 19:22
  16. 21-02-2012, 22:58
  17. 18-01-2012, 00:18
  18. 21-11-2011, 21:15
  19. 14-11-2011, 21:39
  20. 23-10-2011, 22:11
  21. 08-10-2011, 17:26
  22. 26-09-2011, 08:03
  23. 22-09-2011, 23:32
  24. 21-09-2011, 19:24
  25. 18-09-2011, 09:06
  26. 22-08-2011, 18:59
  27. 21-08-2011, 16:51
  28. 17-08-2011, 11:29
  29. 07-05-2011, 19:38
  30. 25-03-2011, 23:18
  31. 06-03-2011, 08:06
  32. 15-02-2011, 15:56
  33. 15-02-2011, 00:55
  34. 24-01-2011, 13:58
  35. 09-01-2011, 20:39
  36. 05-01-2011, 17:59
  37. 05-01-2011, 17:54
  38. 08-12-2010, 15:33
  39. 10-10-2010, 01:09
  40. 28-08-2010, 19:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •