Uwaga anonimowe zdjęcie anonimowego internauty Caracala dla Polski.
http://www.livemint.com/rf/Image-621...r--621x414.jpg
Przekonary? Nie o to chodzi. Nie grają z nami na zasadach nam wydających się za oczywiste. Zgodnie z naszą buraczaną mentalnością. Czekali cierpliwie i zamiescali oświadczenie. Co myśmy wtedy robili? Gdzie byliśmy i jaki cyrk organizowaliśmy. Właśnie tak robi się interesy z klasą.
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Rozumiem że nad morze puścisz S-70I nie wyposażonego w systemy ratunkowe, bez możliwości tankowani w locie, bo to wersja cywilna, bez wyciągarki - bo to mielecki standard montażowy ale za to pomalowanego na szaro, z wielkim napisem ZOP lub SAR i z PKMem jako broń przeciwko okrętom?
A zamiast radiolokatora z dużym zasięgiem będzie urządzenie które robi "png" jak w Monty Pythonie?
I to będzie wersja specjalna? Chcesz mieć lepsze możliwości rozwoju systemu uzbrojenia śmigłowca morskiego czy mniejsze?
Źródło: Uzbrojony Black Hawk. Nowy ĹmigĹowiec PZL Mielec | Konflikty.pl
Eustachy dlaczego ta maszyna ma głowicę optoelektroniczną?
Co widać na tej reklamie Lockheed Martin PZL Mielec? Można reklamować w Polsce śmigłowiec który na tym zdjęciu ewidentnie jest niebezpieczny dla załogi? Stanowi zagrożenie dla desantu?
Można, mąjąc takich profesjonalistów w MON. Brakuje tylko napisu "tu celować".
Rafalik, oczywiście, jest to przypadkowe zdjęcie Super Pumy. Jeżeli kogoś innego wprowadziłem w błąd, to nie było to moim zamiarem. Jeżeli to głupie, proszę o usunięcie. Ja tego już zrobić nie mogę. To było bezpośrednim nawiązaniem do poprzedniego postu odnośnie anonimowych przecInków.
Zgadzam się z user4, że Airbus reprezentuje swoje interesy. I nie bronię Francuzów za wszelką cenę. Nie uważam ich za Świętych Mikołajów rozdających prezenty za darmo. Ale uważam, że postępują z klasą i możemy się od nich uczyć.
#USER4
Wiesz tylko z paru stron ta transakcja z francuzami była dla nich i dla nas obopólnym interesem. Nie oszukujmy się ze obecne generacje śmigłowców kończą się i w przeciągu 10-20 lat zostaną zastąpione przez śmigłowce hybrdowe (ala V22 czy S97). Dlatego Francuzi na bardziej spokojnie mogliby pójść na pewne ustępstwa w stosunku do nas. Ale to wątek długi mniej istotny. Kolejna sprawa jak wiadomo Carracale nie są tylko montowane we Francji. Zresztą popatrzcie sobie jak wyglądała by zapowiedz naszej morskiej "nowej" floty -> Morska wersja H225M - Altair Agencja Lotnicza
Ale co szczerbatemu z sucharów. Wracając do głównego przetargu przewiduję opcję wcale nie SF. Z Blacków może nie nie wyjść. Skoro mają być oryginalne amerykańskie to zą miliard złotych będzie ich 2-3? W wersjach specjalistycznych! Słowacy za swoje swoje 9 sztuk zapłacili około 450 mln$ w wielkim przybliżeniu 2 miliardy złotych (SĹowacja kupuje Black Hawki. ZastÄ piÄ maszyny Mi-17 | DEFENCE24). I z tego co kojarzę nie były to jakieś wielkie specjalistyczne wersje. Zakup chyba bez offsetu który też swoje kosztuje. Naprawdę realnie patrząc może się okazać o ile francuzi nie dadzą dobrej oferty (pomijam fakt startu w przetargu) że wygra AW149! Które w użytkowaniu okaże się . . .
Airbus Helicopters: Bojowe caracale startujš… w Brazylii - Przemysł Obronny - rp.plBojowe śmigłowce caracal wykreślone z listy zbrojeniowych zakupów w Polsce z powodu niespełnienia warunków offsetowych przez Airbus Helicopters startują właśnie w Brazylii.
Brazylijskie Caracale â siĹa wielozadaniowoĹci - Magnum-x
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Źródło: Źródło: http://airway.uol.com.br/marinha-recebe-primeiro-helicoptero-h225m-armado/
MORSKA WERSJA H225M
Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 października 2016
Brazylijskie przedsiębiorstwo Helibras ujawniło pierwszy śmigłowiec H225M przystosowany do zwalczania jednostek nawodnych.
Helibras i Airbus Helicopters oficjalnie zaprezentowały w zakładach w brazylijskim mieście Itajubá pierwszy śmigłowiec H225M w konfiguracji przystosowanej do działań na morzu.
Opracowana i zmontowana w Brazylii przez Helibras, lokalną spółkę zależną Airbus Helicopters, nowa wersja H225M została zaprojektowana dla Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii).
Wiropłaty tego typu mają wykonywać misje zwalczania jednostek nawodnych i obserwacji morza (Airbus Helicopters o negocjacjach offsetowych, 2016-10-11).Głównym elementem morskiego H225M jest opracowane przez Helibras wyposażenie misji, obejmujące radar obserwacyjny APS-143 oraz urządzenia samoobrony i rozpoznania źródeł promieniowania.
Śmigłowiec jest też przystosowany do przenoszenia 2 przeciwokrętowych kierowanych pocisków rakietowych MBDA Exocet AM39 Block 2 Mod 2. W ładowni zabudowano konsolę operatora, umożliwiającą dowódcy misji przegląd sytuacji taktycznej.
Automatyczny system identyfikacji jednostek morskich (AIS) pozwala członkom załogi na gromadzenie informacji o jednostkach pływających (Pierwszy etap integracji Exocetów z H225M, 2015-12-04)
"Jestem szczególnie dumny prezentując dzisiaj tę nową wersję H225M – powiedział prezes Helibras Richard Marelli. – Ta najnowsza i unikatowa wersja H225M to świadectwo ciężkiej pracy naszych zespołów wykonanej tu, w Brazylii, w bliskiej współpracy z brazylijskimi siłami zbrojnymi. Pokazuje to także nasze zdolności do skutecznego przekazania technologii, umiejętności i wiedzy w Brazylii i nasze zobowiązanie do wsparcia rozwoju krajowego przemysłu lotniczego" – dodał Richard Marelli.
Śmigłowiec zaprezentowany w Itajubá będzie pierwszym H225M wersji morskiej, który zostanie dostarczony Marinha do Brasil w 2018, po zakończeniu prób i uzyskaniu wojskowego certyfikatu typu.
Lotnictwo marynarki wojennej Brazylii odbierze 8 H225M przystosowanych do przenoszenia Exocetów.Siły zbrojne Brazylii zamówiły 50 H225M, z których dostarczono już 26.
Marinha do Brasie, Força Aérea Brasileira (FAB, wojska lotnicze) i Exército Brasileiro (wojska lądowe) odbiorą po 16 H225M, oznaczanych przez Brazylijczyków jako H-36 Caracal. Dodatkowo do FAB trafią 2 śmigłowce, przystosowane do transportu VIP-ów.
Zakończenie dostaw zaplanowano w 2020.
Źródło: Morska wersja H225M - Altair Agencja Lotnicza
Źródło: http://defense-update.com/20141027_gripen_brazil.html
Brazylijczycy biorą to co Polakom nie pasuje - Gripen, Caracal i zdaniem co poniektórych Polska lepiej na tym wyszła...
Co za straszne "upokorzenie" dla Brazylii brać udział w takich projektach...W Polsce na szczęście rządzą mądrzy ludzie i do takich rzeczy nie dopuszczają.
My Polacy takiemu rozwijaniu lotnictwa wojskowego mówimy stanowcze "NIE" !
Odpowiadając na zadane dwie strony wcześniej pytanie o rampę przy Caracalu, to służy ona do sewisu belki ogonowej, a podczas lotu nie jest wykorzystywana ze względu na otwarcie tylko po stronie wewnętrznej, a także ze względu na umieszczany w tyle maszyny dodatkowy zbiornik paliwa, który podczas misji normalnie zasłania ten otwór.
Najgorsze jest to Bartku, że odchodzą ludzie, którzy spędzili w akcjach SAR czy ZOP setki godzin :-(
Spokojnie, przyjdą "nowi", właściwie "ukierunkowani światopoglądowo", bo teraz najważniejsze.
Ostatnio edytowane przez ojcie_c ; 28-10-2016 o 18:33
Trochę mi się nie chce dyskutować o śmigłowcach, bo już dawno straciłem cierpliwość: Wiadomo: nowe maszyny potrzebne są. Gdyby wybrał je PiS - PO nie zostawiła by na przetargu suchej nitki, a ponieważ wybrała PO, PiS-uary szaleją - ze szkodą dla Armii. Nie o to wszak chodzi:
Mam ja gdzieś w domu NTW z opisem warunków jakie wg. decydentów z MON-u miał spełniać nóż dla wojska. Komentarz autorstwa p. Sergiusza Mitina czytuje sobie czasem dla poprawy nastroju. A przecież wcześniej/ później / równocześnie odbywały się przetargi na:
- Samolot wielozadaniowy - znany szerzej jako "przetarg na F-16" jako że z góry było wiadomo kto wygra...
- Samolot transportowy - wygrał samolot niezdolny do przewożenia większości pojazdów WP
- pocisk rakietowy p -panc- zadymę wokół izraelskich ITD, pardon - N-TD pamiętamy wszyscy
- Transporter opancerzony - który w świetle wymagań był... BWP , a to - podobno co innego
i nie chce mi się wyliczać dalej. Jedyny - jak dotąd chwalebny wyjątek to samolot AJT - M-346 Master, gdzie przetarg przeprowadzono sprawnie, bez skandalu i tylko maszyny coś nie mogą do Dęblina dolecieć. Szkoda ,że efektem takiego unowocześniania polskiej armii jest epitet "polski przetarg" który zaszczytu nie przynosi. Jest w tym sporo zasługi naszych wojaków, którzy mają duże problemy w określeniu swoich potrzeb. Ale czego spodziewać się po ludziach dla których problemem było napisanie sensownych wymagań na nóż dla żołnierzy?
A politycy? Ci najczęściej w ogóle nie mają zielonego pojęcia o czym mówią. Ich nawet nie będę oceniał , bo na poważnym forum brzydkich słów się nie używa. Najgorsze jest to, że dostawa nowych maszyn dla armii przesuwa się na czas przyszły - nieokreślony.
Nie ma co się smucić tym co się w mediach słyszy, z tamtąd jest tak zakrzywiony obraz rzeczywistości że jakby tak rzeczywiście było to rzeczywistość była by całkiem nie rzeczywista .
Jak ktoś chce usłyszeć rzeczywistość rzeczywistą to mogę zarzucić kilkoma linkami z nagrań z tegorocznego mspo, które nasza grupka zrobiła tam będąc.
Jest tam między innymi wywiad z pilotem/specem od Caracali z pytaniami nt. rampy, nagrania z konferencji wojskowych i cywilnych (3? 4 konferencji?) nt. szeroko pojętej modernizacji (kilka w formie video, jedno w formie audio), o nowym planie modernizacji, o koncepcji na przyszłość, o przetargach, o OP pietra którego rzadko się słyszy itp..
Jednakże nie wiem jaka jest polityka dla nowych użytkowników odnośnie wrzucania materiałów z google drive. Wobec tego narazie jak ktoś by chciał usłyszeć lub oglądnąć to proszę napisać mi wiadomość, a w odpowiedzi prześlę linki do wybranych materiałów. Myślę że tak by było na początek najwłaściwiej zwłaszcza, że nie koniecznie wszystkie chciałbym udostępniać od razu publicznie. Czy to ze względu na amatorskość, czy też w pzypadku audio ze względu na może zbytnią bezpośredniość pytań w stosunku do pana generała ds. przetargów.
Oczywiście dla formalnosci tylko dodam, że w przypadku przetargu na śmigłowce wymagania były określone. To m.in. na ich podstawie do testów w powietrzu został zakwalifikowany tylko jeden z 3 startujacych śmigłowcow. Następnie zgodność z tymi wymaganiami została potwierdzona w testach.
Z innej beczki co do samego przetargu. Zaangażowana w nim była olbrzymia liczba ludzi. W różnych miejscach i na różnych stanowiskach. Na rozmowach spędzono tysiace godzin. Wśród osób zaangażowanych w negocjacje znalazły się takie, które traktowały swoja obecność nie tylko jako obowiązek służbowy, ale miały świadomość, że uczestniczą w czymś naprawdę ważnym, w czymś co się zdarza raz na 40 lat. Byli poprostu dumni, że widząc nowy śmigłowiec, czy to ratujący życie na Bałtyku, czy popisujacy się na pokazach moga powiedzieć: to dzieki mnie jest teraz możliwe. Włożyli dużo wysiłku w twarde negocjacje. Byli tacy, co zjedli zęby na śmigłowcach, a teraz dodatkowo nauczyli się robić interesy. Byli też bardzo dobrzy biznesmeni, prawnicy itd., kórzy zdobyli wiedzę o samych śmigłowcach. Wszyscy zdobyli ogromne doświadczenie w międzynarodowych i krajowych negocjacjach i tworzeniu planów na przyszłość. I uwierzcie, jak usłyszeli o zerwaniu rozmów, poczuli się jakby w mordę dostali. A jak dodatkowo padły argumenty uzasadniające tą decyzję, to już było kopanie leżącego. Dochodziły sygnały, że tak to się wszystko skończy. Ale przecież dali z siebie wszystko, zapieli na ostatni guzik, nie będzie racjonalnych powodów, żeby to przerwać.I w tym momencie przedewszystkim chodzi o więdzę tych osób, która została spuszczona w kiblu. Części osób obecna władza w bardziej lub mniej delikatny sposób podziękowała. Część się wypaliła. A przecież na tapecie zaraz będzie Kruk. I co od nowa wszystko budować i się uczyć? Czy od razu mieć to w głębokim poważaniu, bo i tak merytoryka nie będzie miała znaczenia. Skutecznie podcięto skrzydła na przyszłość. Zaorano wszystko, co zostało mozolnie przez kilka lat budowane.
Fragment komunikatu MON:
Dostawy pilnie potrzebnych śmigłowców rozpoczną się już w roku 2017 (niezależnie od dostawy 2 śmigłowców szkoleniowych). W tym samym okresie rozpocznie się też tworzenie w polskich zakładach potencjału serwisowego oraz całkowicie nowego łańcucha dostaw szeroko uwzględniającego możliwości polskiego przemysłu i polskiej myśli technicznej.
Czyli te szkoleniowe to jak rozumiem BH? Kto będzie na nich latał? To przejdzie do historii.
Zakładki