Strona 132 z 133 PierwszyPierwszy ... 32 82 122 130 131 132 133 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,621 do 2,640 z 2644
Like Tree2350Likes

Wątek: Śmigłowce dla wojska

  1. #2621

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Tomaszów maz

    Domyślnie


    Polecamy

    Twój komentarz totalnie nic nie wnosi do tego tematu, no może trochę ironii i polityki ale nic merytorycznego...
    flugzeugwerke likes this.

  2. #2622
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Twój komentarz totalnie nic nie wnosi do tego tematu, no może trochę ironii i polityki ale nic merytorycznego...
    Jeśli to do mnie, to nie tyle mój komentarz, o ile realiów wokół nas. A jeśli nie widzisz związku między wydatkami MON, a tematem, to nic nie poradzę.
    Jeśli nie do mnie, to sorry.

    Piotr

  3. #2623

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zicherka Zobacz posta
    Tak wyglądał już pół roku temu ""norweski SAR" w Norwegii":
    A tak wygląda dziś:


    To jest najlepszy przykład, że musi być rezerwa w posiadanej liczbie śmigłowców, bo nawet ''najbezpieczniejszy śmigłowiec świata'' można w kilka sekund wyłączyć z eksploatacji (lub nawet skasować). Tutaj szczęśliwie nikomu nic się nie stało, ale wstrzyma to program wdrażania AW101 w norweskim SAR. Przyczyny narazie nieznane.

    Edycja:
    W dziale o wypadkach i incydentach jest rozpoczęty wątek dotyczacy tego zdarzenia, więc tam niech będzie odpowiednie miejsce do dyskusji na temat samego zdarzenia.
    jarekch likes this.

  4. #2624

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    http://wiadomosci.dziennik.pl/polity...erczynski.html

    Wywalani przez AM oficerowie zaczynają udzielać wywiadów...

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
    lukrod68 and pasazernagape like this.

  5. #2625
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    W przyszłym roku zapadnie decyzja, która firma dostarczy Polsce śmigłowce ofensywne, a w tym roku zostanie rozstrzygnięty przetarg na kooproducentów okrętów podwodnych – zapowiedział minister obrony narodowej Antoni Macierewicz w wywiadzie dla portalu wPolityce.pl.

    Pytany, kiedy i jakie śmigłowce ofensywne pojawią się na wyposażeniu polskiej armii szef MON powiedział, że "są wstępne rozmowy, które prowadzimy zarówno z firmą włoską, która złożyła bardzo dobra ofertę, jak i z dwoma producentami amerykańskimi".

    "Jak wiadomo, Boeing dysponuje śmigłowcem, który przez dziesięciolecia uznawany był za najlepszy" – dodał. Zaznaczył, że decyzja zapadnie "w przyszłym roku".
    "Tak jak w tym roku zostanie wybrany koproducent okrętów podwodnych. Co najmniej trzech, a może czterech. W tym roku zamkniemy też kontrakt na następne dwa okręty klasy +Kormoran+" – zapowiedział Macierewicz.

    Dopytywany, kiedy w takim razie na wyposażeniu polskiej armii pojawią się same śmigłowce, przyznał, że "jest to przedmiotem rokowań".
    "Termin zakreślony przez ministra obrony narodowej to rok 2019. Jest to warunek realizacji tego przetargu. Będzie to szesnaście śmigłowców – osiem dla sił specjalnych, cztery do zwalczania okrętów podwodnych i cztery ratownictwa morskiego. Z tym, że 5 polskich śmigłowców Anakonda zostało oddanych ratownictwu medycznemu już w tym roku" – powiedział Macierewicz.

    Szef MON przypomina zarazem, że "pan minister Siemoniak chciał kupić śmigłowce transportowe i na tym polega różnica" (chodzi o unieważniony przetarg na francuskie Caracale).

    "Ten wydatek wielu miliardów złotych miał zostać skierowany na śmigłowce transportowe. Nie jesteśmy Argentyną, Brazylią czy Stanami Zjednoczonymi, gdzie przerzut wojsk jest fundamentalnym problemem, bo operacje prowadzi się na gigantycznych przestrzeniach. My nie będziemy zajmowali terenów syberyjskich"
    – zaznaczył.
    Po rezygnacji z zakupu wielozadaniowych śmigłowców Airbus Helicopters H225M Caracal – przed rokiem rząd uznał ofertę offsetowa za niewystarczającą – w lutym br. MON rozpoczęło postępowania na śmigłowce w wersjach CSAR (combat search and rescue) – poszukiwawczo-ratowniczych, zdolnych do bojowego wtargnięcia na teren przeciwnika – i śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej, wyposażonych w sprzęt medyczny i zdolnych także do prowadzenia akcji poszukiwawczo-ratowniczych (ZOP/SAR).

    W lutym br. MON rozpisało postępowanie na 16 śmigłowców – po osiem w wersjach bojowego poszukiwania i ratownictwa (CSAR) dla Wojsk Specjalnych oraz do zwalczania okrętów podwodnych (ZOP/SAR), wyposażonych dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych.
    W maju Inspektorat Uzbrojenia MON po ocenie wstępnych ofert w postępowaniu na śmigłowce dla sił specjalnych poinformował, że rozpoczyna negocjacje ze wszystkimi oferentami: konsorcjum PZL Mielec i Sikorsky, WSK "PZL-Świdnik" oraz konsorcjum Airbus Helicopters i Heli Invest. Te same podmioty konkurowały w postępowaniu, w którym wybrano Caracale.


    https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/...ow-ofensywnych

  6. #2626

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    I w tym momencie, słuchając słów pana ministra A.M. powinniśmy zwiększyć nakłady na hodowlę koni pociągowych oraz zacząć kształcić fachowców w dziedzinie kowalstwa - kosy na sztorc kuć nie każdy potrafi. WOT górą Ci przynajmniej dadzą radę na piechotę. Totalne szaleństwo jak się tego pana słucha

  7. #2627
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    To że Macierewicz plecie co mu ślina na język przyniesie (co uważa za opłacalne by powiedzieć w danej chwili, niezależnie od faktów) i nie bierze żadnej odpowiedzialności za swoje słowa to nie nowość. W tym wywiadzie pada za to stwierdzenie, że 8 śmigłowców dla specjalsów, 4 ZOP i 4 morski CSAR. To by mogło oznaczać pozytywną wiadomość, że odpuszczają pomysł zamiennych maszyn ZOP/SAR, tyle że trzeba wziąć poprawkę na autora wypowiedzi...
    tangier, Radek 75, PeK and 3 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #2628

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Macierewicz mówi to co opinia publiczna chce usłyszeć. Z racji że wojsko to specjalistyczna "branża" z której rzadko są przecieki do opinii publicznej, mało kto ma możliwość weryfikacji tez, informacji wypowiadanych przez ministra obrony.
    Frik według mnie mylnie zakładasz że przywiązuje w wystąpieniach publicznych wagę do takich szczegółów jak specjalistyczne przeznaczenie śmigłowca.

    Ale zawsze możemy być dobrej myśli. Dla mnie jako cywila, najważniejsze jest zabezpieczenie od strony ratowniczej Morza Bałtyckiego. Aby w razie kolejnej katastrofy marynarze mieli czym i jak ratować ludzi.

    Dla mnie rządy PIS-u, jeżeli mam pisać o sprawach wojskowości, to próby załatania prawie 30-sto letnich zaniedbań, naszych polityków i wojskowych względem obronności. Co prawda są to próby nieudolne - skazane na niepowodzenie z uwagi na ograniczenia budżetowe, ale jednak są

  9. #2629
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    Frik według mnie mylnie zakładasz że przywiązuje w wystąpieniach publicznych wagę do takich szczegółów jak specjalistyczne przeznaczenie śmigłowca.
    Dlatego pisałem w trybie przypuszczającym .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #2630
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    @Betel - hmm szczególnie gdy kasuje się idealny przetarg na śmigłowce.

  11. #2631

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Tomaszów maz

    Domyślnie

    Dla kogo był to idealny przetarg? W pełni zgadzam się ze stwierdzeniem że Antoni mówi to co opinia chce lub powinna usłyszec.

  12. #2632

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Nie wyobrażam sobie, a wiele rzeczy w życiu widziałem, by marynarze na jednym śmigłe mogli wypełniać w pełnym zakresie zadania ZOP i SAR. Ze co, że lecąc na misję SAR będą aparaturę ZOP-owską demontować, by mieć miejsce na pokładzie na specjalistyczną aparaturę ratującą życie - to jakieś Macierewiczowskie jaja. Tym bardziej, iż wg standardów unijnych mają być to śmigłowce CSAR, gdyż samo SAR to zadania cywilne. POWODZENIA A żeby było ciekawie to mogły już latać nad Bałtykiem drogie śmigłowce w/g PiS a teraz będą latać, jeśli w ogóle bardzo tanie w utrzymaniu śmigłowce Ale cóż, kto bogatemu zabroni? Najważniejsze by elektorat był zadowolony.

  13. #2633
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Dla kogo był to idealny przetarg? W pełni zgadzam się ze stwierdzeniem że Antoni mówi to co opinia chce lub powinna usłyszec.
    Dla ratownictwa morskiego albowiem rozwiązywał ich fizyczny problem. AM odwołuje się skutecznie do prostych emocji większości słuchaczy ale przy okazji bezwiednie wykazuje stan swojej wiedzy. Zgadzam się z Frikiem, że najwyraźniej dotarło, że najbardziej prawdopodobną negatywną konsekwencją decyzji ws. Caracali będzie fizyczne załamanie ratownictwa i że dalsze wykazywanie się ignorancją w tym względzie podnosi ewentualną cenę polityczną. Na plus dla AM należy dopisać, że opierał się jak mógł przed deklaracją terminów.

    Piotr

  14. #2634

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Na jaki plus? Dla kogo? Chyba dla samego świra. Ratownictwo ciężkie leży, Anakondy - nie rozwiążą problemu. ZOP ledwo dyszy. Cztery starsze stoją i czekają na decyzję, która z każdym mijającym dniem jest coraz mniej opłacalna. Jak tak dalej pójdzie to za chwilę ubędą i cztery ostatnie. A co z ludźmi?? Kto będzie czekał w nieskończoność na nowy sprzęt. A jak już może zostanie kupiony, oby, to trochę czasu upłynie nim się załogi przeszkolą, nie mówiąc o pełnej gotowości bojowej. Chyba, że zdaniem pana agenta ministra na taką małą kałużę nam śmigłowce nie potrzebne, tak samo jak sobie wymyślił, że Syberii zdobywać nie będziemy więc nam transportowe nie potrzebne. Już widzę uśmiech na twarzy Putina po takiej deklaracji wielkiego ministra wielkiego państwa. Mogą Rosjanie spać spokojnie na Syberię się nie wybieramy
    pasazernagape likes this.

  15. #2635

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Dla kogo był to idealny przetarg?
    Dla wszystkich zainteresowanych stron. A dla kogo nie był?

  16. #2636

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Dla kogo był to idealny przetarg? W pełni zgadzam się ze stwierdzeniem że Antoni mówi to co opinia chce lub powinna usłyszec.
    Dwa lata od zakończenia procedury wyboru Caracala przez wojsko jesteśmy "z niczym". W chwili obecnej wojsko miałoby już pewnie około 10 nowych maszyn. Problem z krytykami kontraktu z Airbusem jest taki, że potrafili tylko zniszczyć to co kto inny ustalił ale sami cokolwiek porządnie zrobić już nie. Na pewno Caracal nie był idealnym wyborem dla wszystkich zainteresowanych formacji ale BYŁ i we wszystkich planowanych zastosowaniach dałby radę.

    Przy okazji bo temat przeszedł cicho w polskich mediach to przespaliśmy temat montowni AH w Łodzi. Macron pojechał za to do Rumunii:

    http://www.defence24.pl/273353,smigl...wane-w-rumunii

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  17. #2637

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    Dla kogo był to idealny przetarg?
    Jak wygrał EC135 dla LPR, to wielu (również tutaj) wieszało na nim psy, lamentując i wyciągając jego wszystkie negatywne cechy. I jaki to AW109 fajny był (ładny jest, fakt).
    I co? I nic. Wentylatorki w pocie czoła pracują i nie słychać narzekań. Znacząco wzrosła dostępność śmigła dla każdego potrzebującego nagłej pomocy.
    Radek 75, kiepstein and nomen82 like this.

  18. #2638

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta

    Przy okazji bo temat przeszedł cicho w polskich mediach to przespaliśmy temat montowni AH w Łodzi. Macron pojechał za to do Rumunii:

    Śmigłowce Airbusa będą montowane w Rumunii | Defence24
    Altair Agencja Lotnicza

    Rok 2015.
    aparat + kilka obiektywów i lampa

  19. #2639
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Będzie tragizm w dodatku o ile będzie, będzie przepłacony. A tak mielibyśmy przetarg jak 6 w totka. Szkoda ze polityczni poprzednicy nie doprowadzili go do końca. I bylibyśmy psudo europejską stolicą śmigłowców.

  20. #2640

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Jak wygrał EC135 dla LPR, to wielu (również tutaj) wieszało na nim psy, lamentując i wyciągając jego wszystkie negatywne cechy. I jaki to AW109 fajny był (ładny jest, fakt).
    I co? I nic. Wentylatorki w pocie czoła pracują i nie słychać narzekań. Znacząco wzrosła dostępność śmigła dla każdego potrzebującego nagłej pomocy.
    Z tą różnicą, że ówczesna opozycja wieszała psy na Eurocopterze ale jak przejęli władzę nie uwaliła przetargu (co śmieszniejsze, Kopaczowa nawet "lansowała się" ze śmigłowcami LPR)

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

LinkBacks (?)

  1. 25-10-2017, 16:24
  2. 07-10-2017, 14:28
  3. 07-10-2017, 12:59
  4. 07-10-2017, 11:59
  5. 07-10-2017, 09:30
  6. 07-10-2017, 08:56
  7. 07-10-2017, 00:31
  8. 06-10-2017, 22:58
  9. 06-10-2017, 21:08
  10. 06-10-2017, 21:01
  11. 06-10-2017, 20:51
  12. 06-10-2017, 20:34
  13. 06-10-2017, 20:29
  14. 06-10-2017, 19:17
  15. 06-10-2017, 18:58
  16. 06-10-2017, 18:22
  17. 06-10-2017, 17:41
  18. 06-10-2017, 17:24
  19. 06-10-2017, 17:09
  20. 06-10-2017, 16:49
  21. 06-10-2017, 16:40
  22. 06-10-2017, 15:45
  23. 06-10-2017, 15:37
  24. 06-10-2017, 15:33
  25. 06-10-2017, 15:06
  26. 06-10-2017, 14:38
  27. 06-10-2017, 14:31
  28. 06-10-2017, 14:28
  29. 06-10-2017, 12:48
  30. 06-10-2017, 12:42
  31. 11-09-2017, 02:33
  32. 10-09-2017, 14:50
  33. 07-09-2017, 13:33
  34. 06-09-2017, 18:08
  35. 04-09-2017, 05:17
  36. 02-09-2017, 21:10
  37. 15-08-2017, 02:17
  38. 11-08-2017, 11:56
  39. 11-08-2017, 10:48
  40. 11-08-2017, 00:41
  41. 10-08-2017, 23:27
  42. 06-08-2017, 22:40
  43. 06-08-2017, 09:20
  44. 05-08-2017, 17:27
  45. 05-08-2017, 13:09
  46. 05-08-2017, 11:48
  47. 04-08-2017, 21:53
  48. 19-07-2017, 09:53
  49. 18-07-2017, 22:37
  50. 18-07-2017, 21:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •