@tangier
nie rozumiesz, bo nie chcesz zrozumieć
Napiszcie mu wprost, bo wszyscy używacie niedopowiedzeń i/lub sarkazmu, a kolega chyba nie doinformowany.
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Dobrze wie, o co chodzi, ale jest z Mielca i sam specjalnie używa niedopowiedzeń. Przecież wkleiłem link do posta z wyjaśnieniem, bo sam kiedyś pytałem, czym się te śmigłowce różnią. Nawet na wikipedii o tym piszą:
S-70i nie jest certyfikowany na rynek cywilny, ale odmianą UH-60M Black Hawk oferowaną na eksport. W porównaniu do UH-60M jest lżejszy o ok. 500 kg przez brak wyposażenia zastrzeżonego dla amerykańskich sił zbrojnych. Część systemów jak urządzenia łączności i GPS zastąpiono urządzeniami bez ograniczeń eksportowych. Oba śmigłowce napędzają te same silniki, ale w S-70i zastosowano układ sterowania z T700-GE-701C. Wirnik główny S-70i pochodzi z wersji UH-60L. Śmigłowce wykorzystują wspólną awionikę z czterema wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, ale w wersji S-70i została uproszczona. Pozostałe elementy struktury wiropłatu i układ dynamiczny są wspólne, a PZL Mielec produkuje elementy tj. kabiny, pylon, stożek ogonowy do UH-60M.
Czyli Black Hawki "odleciały", tak???
Pozdrawiam,
Norbert
Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
Wytłumaczcie mi jaki jest sens pakowania się w konstrukcje z rodowodem z lat '50?
Zarówno Venom jak i Viper wywodza się przecież z UH-1 Huey. Ja wiem, że one były poważnie modernizowane ale Amerykanie mogli sobie na to pozwolić, bo mieli/maja całe zaplecze do tych śmiglaków. Poza tym jedynie Marines je użytkuja.
Przecież te śmigłowce będa u nas przez 30-40 lat, a więc spokojnie na obchody 100-lecia oblotu prototypu.
Rozumiem jeszcze CH-47 albo CH-53, bo sa to mocno niszowe maszyny i nie maja konkurencji, ale na rynku medium size utility jest w czym wybierać.
A306, A313, A318, A319, A320, A20N, A321, A330 (23), A343, A359, A388, AT72, B712, B737 (23478), B757 (23), B763, B777 (2W), B787 (89), CRJ7, CRJ9, CRJK, DHC3, DHC8, ER4, E70, E75, E90, E95, F50, F70, PZL104, RJ85
Przepraszam, nie doczytałem...
Nie będzie żadnych śmigłowców!!!
Spokojnie, będą, będą - już Italeri zwiększyła produkcję UH-1 wszelkiej maści
Zakładki