Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Bird of prey

  1. #1
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie Bird of prey


    Polecamy

    Natrafiłem przypadkowo:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Bird_of_Prey
    http://www.boeing.com/news/releases/...r_021018m.html
    Był to demonstrator na ktorym testowano nowe technologie stealth, ktore zostały wykorzystane w F-22...
    Pierwszy lot: 1996
    Ostatni lot: 1999
    Cały projekt został odtajniony w 2002...ciekawe co tam teraz testują

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o Bird of Prey, ciekawe jest co innego.
    po pierwsze, o istnieniu samolotu, nazywanego także Switchblade wiedziano (lub podejrzewano że istnieje) już na początku lat 90 (czyli dopiero kiedy powstawał projekt). Drugą sprawą jest natomiast to, że w internecie i różnych książkach pojawiały się amatorskie grafiki i opisy samolotu jako dużej, ciężkiej maszyny o zmiennej geometrii skrzydeł, które to, inaczej niż w obecnych samolotach, miały się składać do przodu. Uważano że wykorzystuje się 3 konfiguracje skrzydeł: proste, do wolnych lotów, w kształcie litery Y (trochę jak w Su-47), która zapewniała super manewrowość, i złożenie zupełne do szybkości powyżej 3 Ma.
    tymczasem samolot odtajniono i okazało się, że jedyne w czym owi tropiciele tajnych samolotów się nie mylili, to sam fakt istnienia samolotu, natomiast cała reszta była praktycznie wyssana z palca...

    tu małe porównanie:
    wyobrażenie samolotu (i kilak innych bzdur) http://www.area51zone.com/aircraft/switchblade.shtml

    i samolot takim jaki jest: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...22/Bop-001.jpg

    po odtajnieniu samolotu, gdy okazało się że praktycznie żadne z przypuszczeń się nie potwierdziło, środowiska tropicielskie zaczęly bronić się argumentami typu że możliwe jest że przypadkowo połączyli 2 projekty, i że właściwy switchblade wciąż jest tajny a maszyna boeinga nie ma z nim nic wspólnego, albo że Bird of Prey jest.... przykrywką dla właściwej, o wiele bardziej rewolucyjnej maszyny....

  3. #3
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    na tych wyobrażeniach (marnych) opierali się chyba twórcy filmu (marnego) pt. "Stealth". wole wersję oficjalną

    swoją drogą to ciekawe jak wg tej teorii miały być zamocowane skrzydła żeby zapewnić taki zakres ruchów skrzydeł i jeszcze pogodzić to z wytrzymałością konstrukcji i obecnymi mechanizmami zmiany geometrii

  4. #4
    Awatar grzegorzz4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    troche odbiegne od tematu,słyszałem że nasz PZL 230 SKORPION posłuzył jako wzór dla GLOBAL HAWKA,niestety są to tylko wiadomości zasłyszane od ludzi z "branzy" na ILA 2004,a czy to jest prawda tyo nie mam pojęcia

  5. #5
    Andzin
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzegorzz4
    troche odbiegne od tematu,słyszałem że nasz PZL 230 SKORPION posłuzył jako wzór dla GLOBAL HAWKA,niestety są to tylko wiadomości zasłyszane od ludzi z "branzy" na ILA 2004,a czy to jest prawda tyo nie mam pojęcia


    Wystarczy spojrzeć na zdjęcia jednego z drugim, by wiedzieć, że to nie możliwe. Grzegorzz4 z jakiej "branży" byli ci ludzie?

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    tu małe porównanie:
    wyobrażenie samolotu (i kilak innych bzdur) http://www.area51zone.com...itchblade.shtml

    i samolot takim jaki jest: http://upload.wikimedia.o.../22/Bop-001.jpg
    Hyhy, nawet nie wymyślili właściwego producenta W ogóle Ci wszyscy tropiciele UFO, wierzący że w Groom Lake lądują kosmici to są śmieszni.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Warto przypomnieć, że podobna sytuacja z ,,drobną" niedokładnością ich informacji miała miejsce kiedy wciąż utajniony był F-117 Nighthawk- wtedy to nazwali go F-19, a paru gości stworzyło wizję samolotu ze skrzydłem w kształcie udziwnionej delty, inni zaś samolotu który od spodu miał kształt kropli (potem w oparciu o pierwszą wizję model samolotu zrobiło Italeri, a drugą Testor corporation), do tego nazywano go myśliwcem przechwytującym.
    Gdy zaś ujawniono istnienie samolotu, oraz w ogóle projektu Harvey, a w tym samym czasie także B-2 (jak już przy nim jesteśmy to warto powiedzieć że wojskowi USA twierdzą że cały program Aurora był to właśnie bombowiec B-2) od razu prasa i ,,specjaliści" połączyli oba projekty w jeden.

    Testor F-19 - www.fantastic-plastic.com/EatonF-19Main.jpg
    Italeri F-19 - www.military.cz/usa/air/future/f19/F-19_2.jpg
    F-117 Nighthawk właściwy ( jeśli ktoś nie wie jak wygląda) - http://www.lizdas.lt/aviacija/amerika/1986_2005/f_117/f-117(b).jpg

    p.s. frik, oni nie wierzą że tam ląduje UFO. oni wierzą, że tam się trzyma ich ciała i eksperymentuje z ich statkami

    swoją drogą, odrywając się nieco od tematu: jak ktoś kiedyś powiedział: ,, nawet jeśli przyjąć szansę 0,1 % że gdzieś na ziemi w tajnych bazach są statki obcych, to nie będziemy mieli z nich dużego pożytku. Po prostu to jest tak, jak gdybyśmy przesłali naukowcom z XIX wieku B-2. mogliby go podziwiać, ale nie byliby w stanie pojąć jak działa ani do czego służy"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •