Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa/Dęblin

    Domyślnie Ministerstwo Obrony oszczędza na pilotach ?


    Polecamy

    Ministerstwo Obrony oszcz?dza na pilotach? - - Polska - Fakty w RMF24 - naj?wie?sze wiadomo?ci

    "Ze względu na cięcie finansowe, w tym roku lotnicy nie będą mogli wykonywać zaplanowanych zadań - wynika z pisma szefostwa Sił Powietrznych do których dotarła "Rzeczpospolita". MON kolejny raz zaniżyło lotnictwu limity na paliwo w stosunku do zgłaszanych potrzeb.

    Każdy wojskowy pilot według wcześniejszych planów miał w tym roku spędzić w powietrzu ponad 40 godzin. Z dokumentu wynika, że brakuje ponad 11 tys. ton paliwa lotniczego oraz 75 ton benzyny lotniczej. Jak przestrzegają lotnicy, to może zaszkodzić szkoleniu.
    Okazuje się też, że w tym roku zabraknie ok. 220 mln zł na remonty samolotów. W przyszłym według dokumentu może brakować na to aż 330 mln zł - ujawnia "Rz"."
    LME_Spotters

  2. #2
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nic nowego, koszty tnie się na "dole" aby "góra" mogła się bawić i np. wypoczywać z rodzinami (za darmo) w WOSzK
    Sprzęt lotniczy, którego brakuje - oddaje się wolną ręką na pomniki i inne "pomoce naukowe" bo szkoda wydawać pieniądze na remont. Lepiej "pozyskać" (czytaj: odebrać złom) od sojuszników i chwalić się NOWOCZESNYM I W PEŁNI ZAWODOWYM LOTNICTWEM.
    "Bez nalotu - bez kłopotu"
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  3. #3
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Nie chcę się czepiać, ale jaka jest różnica pomiędzy paliwem lotniczym a benzyną lotniczą? Poza tym... 40 godzin nalotu rocznie... normalnie szaleństwo... wstyd nawet o tym wspominać...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    Poza tym... 40 godzin nalotu rocznie... normalnie szaleństwo... wstyd nawet o tym wspominać...
    Mniej niż potrzeba do PPLki. A to były plany które wg tego artykułu obcięto. Jak jest niecałe 40h rocznie na podtrzymanie nawyków to mniej dziwią raporty jak ten po wypadku Bryzy na Babich Dołach...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    jaka jest różnica pomiędzy paliwem lotniczym a benzyną lotniczą?
    Zasadnicza,w temperaturze odparowania przy rafinacji ropy naftowej.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Mam pytanie; mówi się o nalocie rocznym 40 godzin, wydaje mi się, że ten nalot w ubiegłych latach nie był jakoś rewolucyjnie większy ( jaki konkretnie był ten nalot), po drugie, te 40 godzin chyba nie będą dotyczyć pilotów f-16, piloci Migów - 29 też chyba będą latać więcej niż te 40 godzin ale oczywiście nie zmienia to faktu, że na pewnych rzeczach chyba nie wolno oszczędzać. NIe chciałbym wyciągać daleko idących wniosków ale katastrofa bryzy powinna być jakąś przestrogą.
    Orlik

  7. #7
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    - Zaplanowane na 2010 r. w Siłach Powietrznych limity dotyczące tzw. nalotu, czyli czasu spędzonego przez maszyny i ich załogi w powietrzu, pozwolą na bezpieczne szkolenie i doskonalenie umiejętności pilotów - przekonuje resort obrony.


    Według środowej "Rzeczpospolitej", MON kolejny raz zaniżyło lotnictwu limity na paliwo. Gazeta podała, powołując się na pismo szefostwa Sił Powietrznych, że ze względu na cięcia finansowe lotnicy w tym roku nie będą mogli wykonać zaplanowanych zadań.

    - Nikt nikomu nic nie obciął; na ten rok plan (nalotów-PAP) jest jeszcze większy - przekonywał w środę na konferencji prasowej w Warszawie rzecznik MON Janusz Sejmej. Jak podał, dokument przywoływany przez Rzeczpospolitę dotyczył dodatkowej ilości paliwa. - Nie była to prośba w związku z obcięciem limitów na cokolwiek; była to prośba o dodatkowe, jeśli będzie taka możliwość, paliwo, by ponadnormatywnie szkolić pilotów - podał rzecznik.

    Ministerstwo informuje, że nalot ogólny Sił Powietrznych planowany na ten rok wynosi ponad 39 tys. godzin i jest większy o ponad 2 tys. godzin niż nalot w roku 2008 i o ponad 1,7 tys. niż w roku 2009. Resort obrony zapewnia, że pozwoli to na bezpieczne szkolenie lotnicze i doskonalenie umiejętności pilotów.

    Według informacji Sił Powietrznych średni nalot w 2010 roku na każdego pilota będzie kształtował się na poziomie ok. 160 godzin dla pilotów F-16 przygotowywanych do działań jako Deployable Forces (siły realizujące zadania poza granicami kraju), a dla pozostałych pilotów F-16 - ok. 100 godzin. Dla pilotów MiG-29 przewidziano ok. 80 godzin, a dla pilotów Su-22 - ok. 70 godzin. Nalot dla pilotów samolotów CASA C-295 zaplanowano na poziomie ok. 240 godzin, a dla pilotów szkolonych na pozostałych typach statków po ok. 100 godzin.
    źródło
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jak jest tak fajnie, tj naloty w granicach 80-240 godzin rocznie, to skąd się bierze ta średnia podana wcześniej (40 godzin rocznie). Nie bardzo rozumiem.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    To zbyt piękne, żeby było prawdziwe, ale...
    Orlik

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Nie mogę znaleźć tych informacji, może ktoś wie na jakich poziomach nalot się kształtuje w innych państwach? Bo 70-100 godzin rocznie na odrzutowcach wydaje mi się małą ilością, ale w sumie nie mam pojęcia jak to wypada w porównaniu do innych.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Swego czasu (w latach 2002-2005) uczono nas podczas szkoleń, że na Zachodzie przyjęto minimalne normy bezpieczeństwa odnośnie nalotu. I tak pilot samolotu odrzutowego winien spędzić w powietrzu MINIMUM 180h - pozostali piloci samolotów i śmigłowców MINIMUM 120h.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nie mogę znaleźć tych informacji,
    W wątku o katastrofie Su w Radomiu, ktoś porobił wyliczenia dla pilotów Białoruskich i dla przykładu Francuskich, i o ile dobrze pamiętam wyszło około 240-260 godzin rocznie dla Pilota Rafaela.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie


    Polecamy

    W Armii 9/2009 zamieszczono wywiad z rzecznikiem prasowym Dowództwa Sił powietrznych majoerem Marcinem Rogusem i tam między innymi, pan rzecznik mówi, tu cytat: " W tegorocznych planach przewidujemy co najmniej wykonanie nalotu minimalnego oraz podtrzymanie nawyków na właściwym poziomie. Dla pilotów bojowyh samolotów odrzutowych oznacza to limit 30 godzin, dla innych statków 40 godzin". Mam pytanie o jaki limit tutaj chodzi, czy jest to jakiś parametr liczony jako wynik uśredniony, bo w świetle tego co pisano wcześniej, nalot roczny ma być dużo wyższy?
    Orlik

LinkBacks (?)

  1. 25-09-2013, 22:19

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •