Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1
    Awatar kevin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa (Stegny)

    Domyślnie Szpieg nad Polską


    Polecamy

    "Rosyjski samolot szpiegowski podpatrywał ćwiczenia polskiego wojska. Nasza armia nagrała film z lotem intruza. "Gazeta" zdobyła to nagranie

    Do nieujawnionego przez nasz MON incydentu doszło latem ubiegłego roku w okolicy poligonu w Wicku Morskim koło Ustki. Armia ćwiczyła strzelanie rakietowe.

    Samolot, najpierw jako kropka na radarze, zbliżał się do polskiej strefy powietrznej (około 20 km od wybrzeża). Leciał bardzo nisko, na wysokości 300 m nad wodą.

    Żołnierze uruchomili radar pracujący na zasadzie termowizji, czyli wykrywający ciepło wytwarzane w locie przez samolot. W tym czasie pilot obcego samolotu zrobił zwrot i ustawił się bokiem do radaru.

    Maszyna spokojnie leciała dalej wzdłuż wybrzeża, ocierając się o polską strefę powietrzną. Po kilkudziesięciu sekundach jej pilot zorientował się, że jest namierzany przez polski radar. Wtedy natychmiast odleciał poza jego zasięg. Wszystko to widać na filmie, który nagrała polska armia.

    Co to był za samolot? Wojskowi od razu sprawdzili, że nie była to polska maszyna. Przestrzeń wokół poligonu była wtedy zamknięta, bo odbywało się przecież strzelanie rakietowe. Nie był to także samolot sojuszniczy, zaprzeczyli temu m.in. Duńczycy i Niemcy. A także Szwedzi.

    Armia przeanalizowała nagranie. Obcy samolot ma 24 m długości, kształtem nieco przypomina cygaro, a jego silnik znajduje się na jednej trzeciej długości maszyny, licząc od ogona. Film z nagraniem analizowały nasze służby wywiadu i kontrwywiadu wojskowego.

    Wojskowi są przekonani, że to maszyna rosyjska - niemal na pewno szpiegowski Su-24MR. Tego typu samoloty stanowią trzon lotnictwa rozpoznawczego rosyjskiej armii. Są przystosowane do lotów na niewielkich wysokościach i np. obserwowania i niszczenia stacji radiolokacyjnych wroga nawet głęboko na jego terytorium.

    Su-24MR osiąga prędkość ponad 2 tys. km na godzinę, jest samolotem tzw. średniego zasięgu (3 tys. km).

    Wojsko jest przekonane, że rosyjski samolot namierzał polskie radary. Chciał poznać ich rozmieszczenie i charakterystykę, by w przypadku ewentualnego ataku zniszczyć je z daleka.

    Obiektem podobnych operacji szpiegowskich byli niedawno także Słowacy. Tyle że tam rosyjskie samoloty zapuszczały się w głąb kraju, aż do Koszyc.

    Wojskowi, z którymi rozmawialiśmy, są przekonani, że to tylko jeden z wielu przypadków szpiegowania Polski przez rosyjskie samoloty. - Nie przypominam sobie takiego incydentu - powiedział nam wczoraj szef MON Bogdan Klich. W ministerstwie usłyszeliśmy, że wciągu ostatniego półtora roku zwiększyła się aktywność Rosjan w obserwowaniu naszego kraju."

    Źródło: Gazeta Wyborcza
    Szpieg nad Polską
    26 marca pobiegnę w 12. Półmaratonie Warszawskim. Chcę, aby mój start był czymś więcej niż tylko wyścigiem. Możesz mi w tym pomóc wspierając ze mną Fundację Rak’n’Roll. Wesprzyj cel charytatywny, na który biegnę i pomóż tym, którzy potrzebują naszej pomocy!

    https://rejestracja.maratonwarszawsk...l/charity/2141

  2. #2
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nobla geniuszowi, który na tych nagraniach rozpoznał sylwetkę Su-24 i to w dodatku konkretnej wersji MR.
    Reszty aż się nie chce komentować.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Sądzę że zgarnąłby go dziennikarz Czy Bryza bis na przykład nie ma urządzeń opto-elektronicznych, w tym termowizji? Co do wersji, to tutaj można się domyśleć, że jak ktoś wysyła maszynę celem rozpoznania, to najpewniej wersję rozpoznawczą Przy czym mnie najbardziej ubawił "sensacyjny" tytuł, po czym w tekście jasno pada, że nawet nad polskimi wodami terytorialnymi nie leciał ten samolot

    Przy okazji, jak wygląda sprawa z naszym poligonem morskim? Wykracza on poza wody terytorialne, natomiast po prostu w wypadku strzelań publikuje się informację o ćwiczeniach i zamyka się (kto zamyka?) przestrzeń?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Pytanie z serii co by było gdyby: rosyjski samolot wleciał w przestrzeń zastrzeżoną i został zestrzelony

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Przy czym mnie najbardziej ubawił "sensacyjny" tytuł, po czym w tekście jasno pada, że nawet nad polskimi wodami terytorialnymi nie leciał ten samolot
    Moim zdaniem jeszcze lepszy jest fragment o Słowacji, do której z najbliższego rosyjskiego lotniska (pod Kaliningradem ) jest jakieś 600 z hakiem kilometrów, a z Rosji "właściwej" około 1000. Musi Rumuni swoje strategiczne bazy udostępnili ruskim szpionom, żeby ci do Koszyc mogli polecieć. Albo nasz wypróbowany przyjaciel, co to Banderę ma za największego bohatera wszechczasów.

    Cytat Zamieszczone przez Bourne Zobacz posta
    Pytanie z serii co by było gdyby: rosyjski samolot wleciał w przestrzeń zastrzeżoną i został zestrzelony
    Gdybaniem na podstawie medialnego bełkotu może jednak nie będziemy się zajmować? Uważamy się za ludzi poważnych, a ten artykuł GW jest dla kompletnych idiotów.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-02-2010 o 11:00 Powód: połączenie postów

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Film przecież jest Ale dlaczego w takim wypadku Migów z Malborka nie wysłali ? Nie trzeba by się było domyślać co to...
    KZ

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ale dlaczego w takim wypadku Migów z Malborka nie wysłali ?
    Weź na spoko. Gdyby było trzeba, to by wysłali. Zresztą może i wysłali, tego nie wiemy.
    Nawet na onecie się śmieją z tych pismaczych wypocin

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Ale przeciez to nie nowosc, rosyjskie loty wzdluz wybrzeza. Czerniachowsk musi z czegos zyc
    Czesto w swoim czasie obserwowalismy takie loty, czekajac czy przekrocza granice morska.

  9. #9
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    W.P napisała że szpiegował ,,polskie niebo,, ,więc o co wam chodzi. Pewnie nowa ,,gwiazda,, od słońca Peru ,,rozbłysła,, to i się zainteresowali.Ot co...

  10. #10
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Nawet na onecie się śmieją z tych pismaczych wypocin
    Co by nie było na Onecie z wszystkiego się śmieją... Na WP jest też dużo "profesjonalnych" komentarzy... Oczywiście dostało się naszym eF'om, które znowu spały i są technologią sprzed kupy lat, itp. itd. (aż szkoda pisać)

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Artur_32 Zobacz posta
    Ale przeciez to nie nowosc, rosyjskie loty wzdluz wybrzeza. Czerniachowsk musi z czegos zyc
    No właśnie jest nowość, że aż nad Słowację dolatują wzdłuż tego wybrzeża.

    Cytat Zamieszczone przez sniffer Zobacz posta
    Co by nie było na Onecie z wszystkiego się śmieją...
    Ale tym razem mam wrażenie, że głównie się śmieją z głupot, jakie wypisał "redaktor".
    Druga możliwość przychodzi mi do głowy taka, że tekst jest sponsorowany przez środowisko "pro-PATRIOT-yczne". A może obie opcje jednocześnie? Bo są tak grubymi nićmi szyte te bzdury, że aż mi trudno uwierzyć, iż chodzi tylko o idiotyzm dziennikarza.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 20-02-2010 o 11:53 Powód: połączenie postów

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    To jest tylko głupota, niewiedza i łowienie sensacji aby tylko czytać, im więcej odwiedzin na stronie tym więcej pieniędzy dla portalu z reklam.

  13. #13
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Druga możliwość, oprócz idiotyzmu dziennikarza, przychodzi mi do głowy taka, że tekst jest sponsorowany przez środowisko pro-"Patriot"-yczne
    A to też ciekawa opcja... zwłaszcza, że upubliczniają "wideo" z radaru, żeby wszyscy mogli poczuć rękę Wielkiego brata "na własnej skórze"

  14. #14
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Nie będę komentował tej "szpiegowskiej afery" bo jest ona idiotyczna. W starych czasach gdy "szpion zachodni" zbliżał się do naszych granic były podrywane pary dyżurne i wiadomo było kto to. Z racji "towarzystwa" nikomu do głowy nie przyszły głupoty i było wszystko OK. Dziś z przelotu robi sie sensacje.

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    To jest tylko głupota, niewiedza i łowienie sensacji aby tylko czytać, im więcej odwiedzin na stronie tym więcej pieniędzy dla portalu z reklam.
    Być może masz rację, ale żeby red. Marcin G. z "Gazety Wyborczej" był za darmo aż tak ekstremalnie głupi, to mi naprawdę trudno uwierzyć. Nie znam człowieka, więc nie przesądzam ostatecznie.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Co innego na świeżo ale ta informacja jest sprzed prawie roku to nie jest szukanie sensacji na siłę ?.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie

    Proponuję wiadomość i jej autora - zwłaszcza,że szeroko ją rozpowszechnia, umieścić na liście największych głupot tego roku i spuścic juz nad nią zasłonę milczenia.
    Czekamy na dalsze rewelacje.
    Może któryś z kolegów ma możliwość pogratulowania autorowi profesjonalizmu.
    Warto otworzyć na tego typu rewelacje specjalny temat
    ad

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Albo nasz wypróbowany przyjaciel, co to Banderę ma za największego bohatera wszechczasów.
    Wyprobowany z wzajemnoscia.

  19. #19
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Weź na spoko. Gdyby było trzeba, to by wysłali. Zresztą może i wysłali, tego nie wiemy.
    Nawet na onecie się śmieją z tych pismaczych wypocin
    Nie wysłali, to wiem na pewno. Pozdrawiam

  20. #20
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie


    Polecamy

    To musiała być jakaś grubsza sprawa. Na pewno wiele jest takich przypadków, ale ten musiał być unikatowy skoro media tak o tym szumiały. Moim zdaniem to jest też polityka. Wielki brat gra swoją nutę a my nie chcemy mu zakłócać spokoju. Według mnie to nienormalne. Leciał 300m nad poziomem morza ponoć namierzył nasze radary swoimi, w tym czasie przeprowadzali nasi próby rakietowe, to przecież mogliby go zestrzelić a przynajmniej postraszyć. Ja tam Rosjan nie lubię ale takie działania powinny zostać podjęte. Fakt, nie jestem wojskowym ani do wojska nie zamierzam się wybierać, nie znam procedur jakie obowiązują w takich sytuacjach ale niechby tak w rejon ćwiczeń rakietowych Rosji, Chin, USA czy niemiec takie coś wleciało to oni by się nie cackali. Parę by jakąś wysłali, zbadali sprawę i jakby nic nie można było by zrobić to FIRE and TARGET DESTROYED. A my cichaczem, spokojnie, aż podleci zniszczy co tam chce to my wtedy GROMEM zaczniemy interweniować i po sprawie. PRZYLECIAŁ ZNISZCZYŁ ALE MY SIĘ BRONILIŚMY, jak by co. Nie chodzi mi o to by reagować agresywnie, ale o swoje musimy zadbać bo NATO nam nic nie da. To tylko papier podpisany, a jak co do czego to wtedy najpierw dyplomacje, dyplomacje a już ostatecznie nie wtrącają się. Wracając do INCYDENTU zgodzę się, że najpierw rozpoznanie bo po co zestrzeliwać samolot od razu, jeżeli nie wiadomo po co tu jest, co planuje, bo wszyscy rozumiemy że potem jak by to wszystko haotycznie zrobił to incydenty dyplomatyczne, pogorszenie stosunków międzynarodowych z Rosją itp.
    ( To jest tylko moje zdanie na ten temat)
    Pozdrawiam, Mikołaj

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •