Filmik godny.
A co do DOLu to na razie nie odwołano ich istnienie
Kto wie, jak piloci nauczą się porządnie na eFkach latać to i może DOLe wrócą do kalendarza... oby.
Ktoś mówił, że wykonywanie startów i lądowań na F-16 z drogowego odcinka lotniskowego jest niemożliwe.
Na Tajwanie można wszystko. Trzeba tylko chcieć.
Ćwiczenia odbyły się 15 maja 2007
MIRAGE 2000-5
Na koniec filmik
http://www.youtube.com/asia1mage
Jak drogowcy nauczą się porządnie sprzątać.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Tam lądowali na autostradzie. Na naszych DOLach raczej tak równiutko już nie jest. Poza tym n autostradzie jak widać mieli ładne podejście niczym na lotnisko. U nas leci się nad drzewami by w pewnym momencie "w dół wpaść" na poszerzony kawałek drogi w lesie. Zdarzało się czasem, że po niektórych kangurach przy lądowaniu na Sukach już się chciano z nimi żegnać. Pamiętam, że kiedyś chyba Koreańczycy "sprawdzali" wytrzymałość podwozia przy kangurkach... Po kangurze i kręgu przy lądowaniu podwozie się rozjechało.
Ale w końcu mamy mieć te autostrady... :P No i zawsze może ktoś odkurzaczem innym od F-16 przejechać...
Ja pamietam (troche na temat) ze jak sie jedzie od Wrocławia w strone środy śląskiej jeszcze przed zakładem coca coli. Jest conajmniej jedno miejsce sugeruje ze to jest wlasnie do ladowan bo:
1. Mój tato tak mowi
2. A tak poza tym pobocze jest dosc mocno poszerzone w tym miejscu nie wiem czy nie ma aby nawet pasów tam narysowanych
DOL'ów w Polsce jest masa, trzeba by tylko sie zebrać i odpowiednio to wyremontować
drogowcy niech się najpierw nauczą porządnie drogi robić, sprzątanie to już potem pryszcz
Na początek trzeba by zacząć od zmiany polskiej doktryny obronnej. Szwecja np jest państwem neutralnym (czyt. niezaangażowanym), jej doktryna obronna ma charakter defensywny czyli dopuszcza użycie sił zbrojnych jedynie w przypadku ataku zewnętrzmnego.
Dlatego Szwedzi (Fini też) mają modelowy przykład koncepcji DOLu. Istnieje tam cała sieć takich odcinków dróg, które w razie wojny staną się mini bazami lotniczymi.
Tajwan as well, jest to państwo cały czas obawiające sie agresji ze strony CHRL, dlatego obok dużych łatwych do trafienia baz, istnieje też taka sieć rozproszonych DOLi. I my mieliśmy podobnie za czasów Układu Wszawskiego, ale po rozpadzie ZSRS i wstąpieniu do NATO zniknęło realne zagrożenie i koncepcja ta przestała być po prostu potrzebna a stała sie tylko kosztowna. Do niedawna istniało jeszcze kilka czynnych DOLi m.in. w Kliniskach, ale tylko w celu podtrzymania nawyków u pilotów, za czasów gen. Targosza ostatecznie zarzucono tą koncepcje .
Patriot - masz 100% racje. Mozna dorzucic tu tez Szwajcarie (neutralna) ktorej F-18 notorycznie startuja/laduje na odcinkach autostrad.
Zamieszczone przez bielik
O ile wiem, sprawnych DOL-ów w Polsce jest JEDEN
sprawnych owszem, ale chodziło mi o to, że gdyby rzeczywiście ktoś myślał o powrocie do tej koncepcji, trzeba by było tylko wyremontowac stare, a nie budować noweZamieszczone przez Speagle
na wikipedii jest spis wszystkich KOL'i w Polsce, sam byłem zdziwiony, że tyle tego było
Niestety nie zanosi sie w najbliższej przyszłości miano powrócić do DOLi . Jeżeli już, to pewnie będzie to jedno ćwiczenie w roku i tyle :/
Panowie. Ja powiem tak. Przez najbliższe kilka(nascie) lat zapomnijmy o DOL-u przynajmniej z udziałem F 16. Po pierwsze ten DOL na zdjęciu był położony na szczerym polu, więc z zachowaniem czystości nie ma problemu a i pilotom ląduje się duzo duzo łatwiej. Szczególnie jak patrzę na ilośc pasów do jazdy, to zapewne on jest szerokości przynajmniej jak pas na lotnisku. a na naszym DOL-u skrzydła suki po rozłożeniu juz są prawie równo z progiem pasa. Nie wspomnę o lądowaniu An-26 bo owe tez były na naszym DOL-u (96r)
Nasz DOL ( mowa tu o Kliniskach, bo tylko ten póki co wchodzi w grę i chyba tylko ten) jest położony w środku lasu i już nie jest tak łatwo z czystością.
Witek Ty byłes to wiesz i pewnie widziałeś też jak zachowuje się podwozie w sukach czy MiGach 29 ( ale w tych mniej ) i ja nie chciałbym widzieć kiedy nasz "odkurzaczek" wpada w tzw lej po bombie jakim często towarzyszy lądowanie na DOL-u.
Szkoda ale nieestety chyba to prawda, ze DOLu szybko nie zobaczymy.
Pozdrawiam
__________________________
Kosmodrom Mirosławiec 8 SQN
21 DOL-i tak dla uściślenia...Zamieszczone przez Quantas
__________________________
Kosmodrom Mirosławiec 8 SQN
Policz dokładniej: http://pl.wikipedia.org/wiki/DOL
Na google coś widać, ale pas w większości jest rozebrany.
Lotnisko jest położone w okolicy miasta w miejscowości Łysiny. Zostało ono przejęte przez Armię Radziecką w 1956 roku od Wojska Polskiego. Od tego czasu służyło ono jako lotnisko zaopatrzeniowe, nie pełniło więc bezpośrednich zadań operacyjnych. Ponadto znajdowała się tutaj przy lotniskowa baza paliw o pojemności 2,5 tysiąca metrów sześciennych. Obecnie lotnisko popadło w ruinę (pozostałości budynków koszarowych). Część terenu przeznaczono pod zalesienie przekazano Nadleśnictwu. Pozostałe służy jako wysypisko śmieci. Powierzchnia lotniska wynosiła 361 hektarów. Zostało ono przekazane stronie polskiej 25 sierpnia 1992.
Drogowe Odcinki Lotniskowe w Polsce
1 Brzezie N5349 E01659 RWY 11/29
2 Chociw 66. Lpsz
3 Dębnica Kaszubska DOL 28. Plm
4 Granowo k Grodziaka Wlkp 62\3 Plm
5 Jarosławiec
6 Kliniska 16x2000 m najstarszy
7 Komorniki Środa Śląska 11. plm
8 Koronowo N5319 E 01801 RWY 09/29
9 Leszno - Rydzyna
10 Lipniki N5336, E01827 RWY 07/25
11 Łukęcin k Pobierowa
12 Machliny k/Nadarzyc
13 Mieszkowice N5245, E01431 RWY16/34
14 Mirosławiec - Nowe Laski
15 Mostowo
16 Ostrowy k Kłobucka
17 Rossoszyce k/Łasku
18 Rumia k Gdyni N5436 E01827 RWY 09/27
19 Słupia k Debrzna N-NE N5334 W01716 RWY 06/24
20 Wielbark
21 Września 7. plbr 27x2100 m najmłodszy,
__________________________
Kosmodrom Mirosławiec 8 SQN
Zakładki