Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 58
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie Ehh te nasze pismaki


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    "Pierwszy raz słyszę, że to są te śmigłowce, których nie chciał odebrać Irak - twierdzi z kolei generał broni Waldemar Skrzypczak, dowódca Wojsk Lądowych."

    www.onet.pl

    Widać Pan Generał nie czyta prasy

    Mnie interesuje co innego. Może ktoś wie dlaczego w Polsce te śmigłowce trafiły do remontu (jaki zakres?) do WZL-2 w Bydgoszczy (taka informacja była niedawno w Skrzydlatej Polsce) a nie do WZL-1 Łódź. Czy Bydgoszcz ma cokolwiek wspólnego ze śmigłowcami? Z tego co wiem, to nie. Jak ktoś wie coś więcej to proszę i informację
    Tomek

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    w dzisiejszym "Dzienniku Łódzkim" jest wzmianka na ten wlasnie temat:

    Mi-24 z Łodzi do Afganistanu
    Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 w Łodzi modernizują śmigłowce, które dowództwo planuje wysłać do Afganistanu w razie zaostrzenia sytuacji i wydłużenia misji. Już w czerwcu Wojskom Lądowym przekazany zostanie pierwszy z 16 zmodernizowanych Mi-24, zwanych latającymi czołgami.

    W Łodzi maszyny otrzymują nowoczesne środki łączności i nawigacji oraz są przystosowywane do lotów nocnych. - Tak kompleksowej modernizacji jeszcze nie robiliśmy - mówi Jan Piętowski, dyrektor WZL nr 1.

    Decyzją prezydenta RP, polski kontyngent w Afganistanie, liczący około 1200 żołnierzy, będzie pełnił misję do października. Należy się jednak spodziewać, że zostanie ona przedłużona. (sow)
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  4. #4
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    Podobno ta modernizacja, jest dziwna, bo każda maszyna przychodzi inaczej wyposażona. Także już widzę konsternację obsługi technicznej jak jedno nie będzie pasować do drugiego :P

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    cos sie dzisiaj ze mna dzieje nie tak :/

    nie zauwazylem ze chodzi o helikoptery "transportowe", od rana sadzilem, ze chodzilo o Mi-24
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  7. #7
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Polskie wojsko będzie latać na poradzieckich śmigłowcach
    NIE CHCIAŁ ICH IRAK, ZAKUPIŁ JE POLSKI MON


    Polscy żołnierze w Afganistanie będą latać na poradzieckich śmigłowcach. Bumar sprzedał je w 2004 roku Irakowi. Irakijczycy ich nie odebrali, uznając je za złom. Bumar sprzedał je ponownie, tym razem Ministerstwu Obrony Narodowej - pisze "Dziennik".

    Przez prawie dwa lata śmigłowce stały w Sankt Petersburgu, w firmie SPARK, należącej do Jurija Borisowa, który jako major armii radzieckiej uczestniczył w inwazji ZSRR na Afganistan. Pod koniec 2006 roku siedem takich śmigłowców Bumar sprzedał polskiemu MON.

    - Tak, to są te śmigłowce, których nie odebrali Irakijczycy - przyznaje prezes Bumaru Roman Baczyński - w 2004 roku planowaliśmy, że wyremontujemy w Sankt Petersburgu wszystkie 24, ale po tym, jak strona iracka nie odebrała pierwszych siedmiu, zarzuciliśmi dalsze remonty. Irakijczycy dopłacili dwie trzecie ceny i zamówili nowe maszyny - dodaje.

    - MON chciał mieć śmigłowce w ciągu dwóch miesięcy. Na nowe trzeba było czekać blisko dwa lata, bo producenci są obciążeni zamówieniami - mówi Baczyński. Jednocześnie tłumaczy, że helikoptery są lepsze od tych, które obecnie posiada polska armia. Zapewnia, że w Sankt Petersburgu śmigłowce przeszły generalne remonty i mogą latać 600 godzin do następnego przeglądu. Kolejny remont czeka je za 12 lat.

    Dlaczego MON kupiło maszyny? - Jako przedstawiciel rządu spełniałem jego obietnicę, że żołnierze dostaną to, czego potrzebują do bezpiecznego wykonania misji - mówi były szef MON Radosław Sikorski. - Pierwszy raz słyszę, że to są te śmigłowce, których nie chciał odebrać Irak - twierdzi z kolei generał broni Waldemar Skrzypczak, dowódca Wojsk Lądowych.

    Za siedem śmigłowców typu Mi-17 MON zapłaciło 60 mln zł. Trzy mają 29 lat, jeden 28, trzy kolejne 25 lat.

    Jak mówi "Dziennikowi" dyrektor pierwszego zakładu Alfred Załużny - Sześć śmigłowców jest modernizowanych w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy, a jeden w WZL nr 1 w Łodzi. Według Departamentu Prasowo - Informacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej zakup podyktowany był "pilną potrzebą operacyjną". Śmigłowce są wyposażone w systemy łączności i nawigacji, GPS, systemy osłony przed rakietami przeciwnika, co najmniej cztery zyskają dodatkowe opancerzenie. Dzięki czemu śmigłowce dostosowane są do działań zarówno w dzień jaki i w nocy. Modernizacja będzie kosztować ok. 60 mln. zł. Czyli wartość jednego śmigłowca to 17 mln zł. - tyle, ile kosztuje nowy Mi-17.

    Afera z tymi śmigłowcami to ciąg dalszy skandalu, jaki wybuchł w związku z kontraktami Bumaru z armią iracką, wartych 400 mln dolarów. W ich zawieraniu brał udział ówczesny wiceminister obrony Iraku Ziad Cattan, legitymujący się polskim, irackim i niemieckim paszportem. Po objęciu urzędu przez Ibrahima Dżaferiego, Catttan został zdymisjonowany. Nowe władze oskarżyły go o defraudację pieniędzy irackiego MON. Zarzucano mu też kupowanie przestarzałego sprzętu, w tym śmigłowców od Bumaru.

    Jak donosi "Associated Press" (2005 r.), Cattan był podejrzewany o wyprowadzenie z resortu 300 a następnie 700 mln dolarów. Bumar zapewniał, że na linii Bumar - pośrednicy, sprawy finansowe były w jak najlepszym porządku.

    TVN 24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Radość

    Domyślnie

    Szanowni Czytający!
    Niestety „Dziennik” jest gazetą w której według mnie nie warto czytać o lotnictwie, gdyż w sposób udający profesjonalny artykuł (opracowanie na konkretny temat powołujące się na ekspertów) podaje informacje nieprawdziwe stwarzając u czytelnika wrażenia ważnych i sprawdzonych faktów.
    Przykłady osobiście przeczytane:
    „nie powinno być kłopotów z niebezpieczeństwem zassania czegoś z pasa przez F-16, gdyż od lat lotnictwo nasze eksploatuje samoloty MiG-29, które posiadają dwa takie wloty powietrza i nie było nigdy problemu” – mam nadzieje że już Wam jest wesoło, i następne w innym artykule o modernizacji MiG-29:
    „modernizacji poddana też zostanie łączność gdyż obecnie jeśli te samoloty chcą się porozumieć pomiędzy sobą muszą to robić za pośrednictwem wieży” no i pełnia szczęścia ze znajomości zagadnienia….
    Cytaty nie są dosłowne – nie mam już tych gazet, ale w najmniejszym stopniu nie zmieniają sensu wypowiedzi. Jakość tych artykułów jednoznacznie mi określa poziom tej gazety. Tu było bardzo łatwo wychwycić bzdury, ale jeśli równie profesjonalnie pisane są inne informacje o lotnictwie to ja dziękuje. Ja na pewno będę do tej gazety podchodził z dużą rezerwą i odradzał jako źródło informacji.
    Zgodnie z tytułem tego wątku: „ehhh te nasze pismaki”
    Ukłony
    SQPIEN
    SP5VJS
    SP-0330-Wa

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sqpien
    [...]Przykłady osobiście przeczytane:
    „nie powinno być kłopotów z niebezpieczeństwem zassania czegoś z pasa przez F-16, gdyż od lat lotnictwo nasze eksploatuje samoloty MiG-29, które posiadają dwa takie wloty powietrza i nie było nigdy problemu” – mam nadzieje że już Wam jest wesoło, i następne w innym artykule o modernizacji MiG-29:
    „modernizacji poddana też zostanie łączność gdyż obecnie jeśli te samoloty chcą się porozumieć pomiędzy sobą muszą to robić za pośrednictwem wieży” no i pełnia szczęścia ze znajomości zagadnienia….[...]

  10. #10
    Qna
    Goście

    Domyślnie

    tylko czlowiek nie bardzo zorientowany, przeczyta i uwierzy... moze za kazdym razem trzeba pisac do takiej gazety ze sa bledy (kto wie moze komus zaproponuja posade eksperta ), tak ja to bylo ze zdjeciami na interii.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Radość

    Domyślnie

    no tak, tylko oni za te pisanie biora pieniadze, a my nic z tego nie mamy slac sprostowania. To moze tak na najblizsze pokazy taka gazeta komus z nas zorganizuje akredytacje prasowa w zamian za opis imprezy i zdjecia - nakresla wymagania i mysle ze podolamy i bedziemy lepszym wykorzystaniem mozliwosci plynacych z posiadanej akredytacji niz znudzony dyletant ktory i tak pewnie nie wie czemu to to lata i F-16 od MiG-29 nie odrozni....
    Ukłony
    SQPIEN
    SP5VJS
    SP-0330-Wa

  12. #12
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tematy lotnicze w prasie typu "Fakt" czytam tylko po to, żeby się pośmiać .... z autorów.
    Słać sprostowań mi się nie chce, bo chyba bym musiał nic innego nie robić, tyle tego jest.
    W gazacie "Przegląd" z 6 sierpnia 2006 był czadowy artykuł o F-16, MiG-29 itd. Jako, że jednym z autorów był jakiś pan płk WP, to nie wytrzymałem i napisałem do redakcji dłuuugie sprostowanie.
    Ani nie wydrukowali, ani nie odpowiedzieli.
    Jeśli ktoś chce się pośmiać, to gdzieś bym odkopał ten artykuł. 8)

    Pozdrawiam!
    Tomek

  13. #13
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Jeśli ktoś chce się pośmiać, to gdzieś bym odkopał ten artykuł. 8)
    Ależ ja z chęcią się pośmieję
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  14. #14
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    i ja również 8)

  15. #15
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie wesoły artykuł

    Tak jak obiecywałem, oto artykuł :

    http://www.przeglad-tygodnik.pl/inde...tykul&id=11050

    Pomijając szalone tezy stawiane przez autorów, zwróćcie uwagę na ilość jednozancznych błędów merytorycznych.
    Miłej lektury

    P.S. Żeby nie było wątpliwości : nie jestem wrogiem F-16 choć wolałbym szachownicę na Gripenie
    Tomek

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek
    Tak jak obiecywałem, oto artykuł :

    http://www.przeglad-tygod...rtykul&id=11050
    khrkhrkhr, inwencja emerytowanych pułkowników nie zna granic.

    McDonnella Douglasa, którą następnie przejął Boeing, był samolot F-16 Falcon.
    Hm, proszę proszę...
    super-étendarty - bardzo sprawne i wielokrotnie sprawdzone maszyny o bardzo dobrych parametrach i wyjątkowo mocnym podwoziu
    No tak, skoro ma mocne podwozie to wiadomo że najlepszy. To chyba argument typu "ergonomiczna obudowa" przy sprzedaży komputerów
    Dla F-16 trzeba wybudować zupełnie nową infrastrukturę.
    Wszak wiadomo, że każdy inny samolot nie potrzebuje żadnej infrastruktury, tylko F-16 jest taki be, że trzeba bazę przystosować do niego
    Węgry wyleasingowały F-18 Horneta, a Czechy prawdopodobnie, bo do transakcji jeszcze nie doszło, JAS-39 Gripena.
    tja...
    Rosja natomiast wprowadza SU-35 i SU-36
    Ile Su-35 jest w służbie? I co to jest Su-36?
    to samoloty już nie przyszłości, ale jutra.
    Wow! Takiej konstrukcji to dawno nie czytałem, znaczy że wczoraj jest przyszłością?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Uprzedzałem, że będzie śmiesznie
    Tomek

  18. #18
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek
    Uprzedzałem, że będzie śmiesznie
    Poczekaj, aż ja przeczytam (koło 16)
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    a ja sie nie ustosunkuje

    ten artykul wyglada jakby byl "zlozony" przez redaktora z kilku innych napisanych w latach 1990-2006
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Errm... Mirage F1? Super Etendardy?? Hmm... to ja mam koncepcje (rownie serio): moze by tak Phantom, albo jeszcze lepiej... Tomcat? Daloby sie przeciez zalatwic z sojusznikami sciagniecie parunastu sztuk z Tucson Juz widze te pielgrzymki z calego swiata pod plotami polskich baz

    Ale fakt ze to podwozie w Super Etendardzie to faktycznie jest niezle... podejrzewam ze takiego "jebut" i ugiecia goleni, jakie on robi przyziemiajac na lotniskowcu, to chyba zaden inny sprzet by nie wytrzymal (nie to zebym widzial jakis zwiazek z tematem )

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •