Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 126

Wątek: Awarie F-16

  1. #1
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie Awarie F-16


    Polecamy

    Może wiecie coś więcej w tym temacie???

    żródło: http://www.newsweek.pl/wydania/artyk...?Artykul=18753

    Twarde lądowanie F-16
    Awarie myśliwców F-16, do których doszło ostatnio w Krzesinach, o mało nie skończyły się tragicznie.
    Na zaproszenie MON elitarny zespół akrobatyczny amerykańskich sił powietrznych Thunderbirds zaprezentuje pod koniec czerwca możliwości F-16. Ale polscy piloci już teraz wykonują w powietrzu akrobacje, tyle że na skutek awarii sprzętu. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Newsweek", na lotnisku w Krzesinach, gdzie stacjonują polskie myśliwce F-16, dwa razy doszło ostatnio do awaryjnego lądowania tych maszyn. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w samolotach wysiadła cała awionika, czyli system wskaźników w kokpicie. Tylko dzięki umiejętnościom pilotów, którzy zdołali wylądować bez przyrządów, na wyczucie, udało się uniknąć katastrofy.
    Od czasu, gdy w grudniu wojsko rozpoczęło loty na F-16, w samolotach stwierdzono kilkadziesiąt uszkodzeń i usterek podzespołów. Koszty napraw i nowych części musi pokryć polskie wojsko, bo w umowie zakupu amerykańskich maszyn rząd nie zadbał o gwarancję i serwis sprzętu w ramach offsetu. Już dziś resort obrony zamówił części zamienne, które mają wystarczyć do 2010 roku, za 123 mln dolarów.
    To nie jedyny problem z myśliwcami. Brakuje też kompleksowego systemu informatycznego do obsługi F-16. Dziś wojskowi zapisują szczegóły wszystkich lotów F-16 w biurowym arkuszu Excela (z jego pomocą wyliczają zużycie paliwa czy limity wylatanych godzin). - Bez nowego systemu nie można efektywnie zarządzać programem F-16. Mamy dwa wyjścia: albo zespół ekspertów z Sił Powietrznych sam go opracuje, albo rozpiszemy przetarg - zapowiada Jacek Kotas, wiceminister obrony odpowiedzialny za wdrożenie programu F-16. Do tej pory nie ma jednak sztywnego terminu. Nie wiadomo rownież, kiedy Amerykanie zmodernizują nasz symulator F-16. Urządzenie, które nam przekazali, symuluje loty o wiele starszej wersji samolotu i dla polskich pilotów jest bezużyteczne.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeżeli faktycznie sprzęt nie jest objęty gwarancją, to Miller et consortes powinni trafić pod sąd doraźny.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Brakuje też kompleksowego systemu informatycznego do obsługi F-16. Dziś wojskowi zapisują szczegóły wszystkich lotów F-16 w biurowym arkuszu Excela (z jego pomocą wyliczają zużycie paliwa czy limity wylatanych godzin). - Bez nowego systemu nie można efektywnie zarządzać programem F-16. Mamy dwa wyjścia: albo zespół ekspertów z Sił Powietrznych sam go opracuje, albo rozpiszemy przetarg - zapowiada Jacek Kotas, wiceminister obrony odpowiedzialny za wdrożenie programu F-16. Do tej pory nie ma jednak sztywnego terminu. Nie wiadomo rownież, kiedy Amerykanie zmodernizują nasz symulator F-16. Urządzenie, które nam przekazali, symuluje loty o wiele starszej wersji samolotu
    ktoś odpowiedzialny za kontrakt powinien dostać w mocno w dupę.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jesli ten polski Newsweek jest rownie fatalny jak ten amerykanski (ta sama firma?) to te wiadomosci nie sa warte papieru na ktorym zostaly wydrukowane.

  5. #5
    Awatar air2air.net

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Juz tak bardzo przesiaknales amerykanska propaganda saturn5, czy jakos tam inaczej, ze bezkrytycznie myslisz, ze amerykanskie samoloty sa takie dobre?
    Widzialem troche statystyk m. in. awaryjnosci smiglowcow AH-64D i powiem szczerze, ze wola to o pomste do nieba. Istna porazka. Podobnie jest z F-16.
    Nie ma co wierzyc w mity, ze rosyjskie jest 'be', a amerykanskie 'cacy'.
    Z reszta to tak jak amerykanskie samochody. Wyposazone po zeby w elektronike, ale to kompletny badziew. Nie ma jak japonskie auto...

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air2air.net
    wola to o pomste do nieba. Istna porazka.
    Nie wiem czym ty "przesiaknales" ale prawdziwa porazka wolajaca o pomste do nieba jest twoja kompletna ignorancja.

    Akurat twoj komentarz o AH-64D pokazuje jak dziecinne masz pojecie o zawodnosci i naprawach w tej branzy i czego mozna oczekiwac od sprzetu o pewnych parametrach i jak AH-6D porownuje sie z innymi platformami o podobnych osiagach i mozliwosciach bojowych (pewnie masz przyklady czegos podobnego potrzebujacego mniej napraw .. czekamy). Ale pozostan lepiej z okiem przylozonym do teleobiektywu - to twoja 'szeroka' perspektywa, na wiecej cie nie stac.

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Panowie zamiast najezdzac na siebie pokazcie dowody, liczby wiele tu wyjasnia!
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    Awatar wuju

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Świętochłowice

    Domyślnie Awarie F-16

    a już mi sie przypominają pierwsze dni w polsce f-16 jakie to wszystko piekne hehe i w gazetach prawie każdej pokazywanie jak to f-16 jest lepszy w każdym stopniu nad mig-29 nie no sory pokazali że tylko prędkość ma większa . Migi sobie śmigaja już dość długo i dają rade a to dopiero poczatki f-16 ... no ale cóż trzeba ładnie sie podlizywac amerykanom taka prawda
    Rosyjska myśl techniczna FOREVER :)

  9. #9
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    te wiadomosci nie sa warte papieru na ktorym zostaly wydrukowane
    W tym wypadku wyjątkowo się z Tobą zgodze.Już raz był krzyk że efy pomyliły lotniska,wtedy kiedy ćwiczyły podejścia na Okęciu czy Ławicy.
    Pisanie "nieoficjalnie,na wyczucie"to czuste granie na emocjach a nie fakty.Być może ćwiczyły podejście na "obcych"które nie mają odpowiedniego wyposazenia nawigacyjnego,albo lądowanie bez przyrządów

    Jeżeli faktycznie sprzęt nie jest objęty gwarancją, to Miller et consortes powinni trafić pod sąd doraźny.[/quote]

    Zgadzam się(ale razem z wojskowymi)
    Migi sobie śmigaja już dość długo i dają rade a to dopiero poczatki f-16
    Poczekaj ,dopiero w 2008 dwie eskadry mają osiągnąć gotowość operacyjną.Zobaczymy wtedy jak będzie to wszysto wyglądać.
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    I tyle w tym temacie.

  11. #11
    Awatar wuju

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Świętochłowice

    Domyślnie

    ok gazeta gazeta ciekawe co na to powie MON i wojsko
    Rosyjska myśl techniczna FOREVER :)

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A moze to pokutuje te stwierdzenie o "drzwiach od stodoły"?Tylko dlaczego tak drogich w utrzymaniu?

  13. #13
    Awatar air2air.net

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Nie wiem czym ty "przesiaknales" ale prawdziwa porazka wolajaca o pomste do nieba jest twoja kompletna ignorancja.

    Akurat twoj komentarz o AH-64D pokazuje jak dziecinne masz pojecie o zawodnosci i naprawach w tej branzy i czego mozna oczekiwac od sprzetu o pewnych parametrach i jak AH-6D porownuje sie z innymi platformami o podobnych osiagach i mozliwosciach bojowych (pewnie masz przyklady czegos podobnego potrzebujacego mniej napraw .. czekamy). Ale pozostan lepiej z okiem przylozonym do teleobiektywu - to twoja 'szeroka' perspektywa, na wiecej cie nie stac.
    Moja ignorancja? Znasz pojecie tego slowa?

    AH-64D dalem jako przyklad, poniewaz bedac w fabryce w Mesa, Arizona widzialem bardzo ciekawe dokumenty. Nie bede Tobie niczego udowadnial, bo nie zabardzo jest taka mozliwosc. Ja dostaje rozne dokumenty do reki, a Ty mozesz sobie jedynie w takim miejscu o nich poczytac. Z reszta i tak to nic Tobie nie daje, bo nie znajac zadnych faktow potrafisz wypowiadac sie na temat publikacji w Polsce
    Ale jako, ze jestes dziadkiem w podeszlym juz troche wieku, traktuje Twoje farmazony z przymruzeniem oka

    A to co sie dzieje z naszymi EF-ami, to juz inna bajka. Szkoda mi tylko pilotow, ktorzy sa szkoleni pod wielka presja.

    I niewazne co porownujesz. Samolot powinien byc niezawodny i te kwiatki, ktore sie pojawiaja w nowym sprzecie nie powinny miec kompletnie miejsca.

    Z pewnoscia nie masz tez na ten temat pojecia, bo siedzisz zaszyty gdzies w rejonie polnocnej Kalifornii, ale ja oprocz robienia zdjec tez pisze :P

    Powinienes tez wiedziec, zaklada sie, ze stracimy kilka sztuk F-16 w pierwszych latach eksploatacji. Oby te zalozenia nie sprawdzily sie w praktyce.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Co do danych !!! Bardzo Proszę !!!
    MiG-29 jest trzy i pól raza tańszy w eksploatacji od F-16. Po modernizacji jest od niego lepszy o głowę. Ma dwa stosunkowo niezawodne silniki czego nie mozna powiedzieć o hamerykańskim szmelcu. Przykład ? W 2005 roku odbyły sie na Krzesinach ćwiczenia - na 6 maszyn w dwóch w ciągu 4 dni wymieniano 2 silniki.
    Kolejny przykład ? W Danii na 12 samolotów tylko połowa jest zdolna do lotu i po dwóch wylotach sprawnych pozostają tylko 4 samoloty.
    W Belgii mają tak przerażające problemy z tym samolotem , ze czasowo wyeliminowano z użycia 14 samolotów i wysłąno je na dodatkowe przeglądy.
    A w samych Stanach ? Prosze bardzo. W Ilinois w bazie jak informowała tamtejsza prasa było 62 samoloty F - 15 i F - 16 - sparwnych do lotów było zaledwie 21 !!! Mało tego to jak się to ma do Polski ? A no tak , ze my mając 12 sztuk to sprawnych jedynie 4 sztuki a z doświadczenia wiem, ze mniej. Samoloty do ostatich cwiczeń na Krzesinach przygotowywano tydzień !!!! do jednego wylotu aby wszystko grało i aby nie było wstydu - no przecież to jest skandal !!! Ale wszystko co jest MiGiem czy SU jest Beeeeeeee

    Powinni powieśić tego co podjął taką decyzję - szkoda, ze Miler latał F - 16 i nic się nie stało. Może wtedy by odpuścili tą chorą nagonkę na amerykański sprzet.
    Tylko w dżemie siła dzemie

  15. #15
    Awatar bzik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Może by jednak obniżyć trochę temperaturę tej dyskusji i porzucić "odwieczny" spór o wyższość jednej maszyny nad drugą? Tego chyba nie rozstrzygniemy.
    Może warto przyjrzeć się statystykom awaryjności w porównywalnym sprzęcie. Mnie w tym temacie interesuje w jakim stopniu awaryjność naszych "jaszczompi" odbiega od średnich założeń..., no i w jakim stopniu te założenia odbiegają od średniej awaryjności w porównywalnych z f-16 samolotach bojowych.

    Co do sprawności naszych egzemplarzy - od kilku dni zwykle rano i po południu startuje szóstka. Dziś jest podobnie... ląduje również sześć

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Tak i owszem - samolotów jest 15 więc średnia jak widać jest taka jak zwykle - beznadziejna. Pilotów mamy 9 !!!

    A co odwiecznych porównywań. Tak wszystko mozna zostawić i nie szacować, porównywać itd. Ale...
    Te samoloty są porównywalne i to obecnie jedyny samolot z jakim mozna F-16 porównać.

    A co do sprawności. Kolega przsyłał mi nie dawno cenne informacje dot. tych "dziwnych samolotów"

    Na potwierdzenie jaka jest ich sprawność powiem tylko tyle, ze przebazowanie po akcji w Jugosławii w 1999 roku trwało 7 tygodni a samoloty transportowe przywoziły, silniki, moduły a nawet podwozie aby reszta mogła wrócic do domu. W tym samym czasie inne stały juz na miejscu ale też nie sparwne bo wymontowywali z nich części aby przyleciały te co stały uziemione w Aviano...

    jakies pytanie ? - to poprostu jest złom....
    Tylko w dżemie siła dzemie

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No i Wojsko zaprzecza jakoby mialy miejsce takowe zdarzenia,ale jednocześnie potwierdza sprawę BRAKU GWARANCJI na zakupioneF-16!!! .Ja chyba śnię!Niech mnie ktos obudzi!

  18. #18
    Awatar wuju

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Świętochłowice

    Domyślnie

    normalnie nie umia wytrzymać ze śmiechu kupić samoloty za tyle kasy bez żadnej gwarancji jeszcze bodajże dalej nie ma gdzie serwisować heh tylko wysyłać do stanów niewiem czy tak dalej jest czy coś ruszyło w tą strone ?? hehe na samochody KIA dawaja 7 lat a na nasze f-16 nic nie ma ;P to trzeba umieć robić zakupy
    Rosyjska myśl techniczna FOREVER :)

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Z FL360

    Domyślnie

    Ruskie maszny tak sie nie psują chociaż maja tyle lat

  20. #20
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    No nie tak do końca z tym nie psuciem się. Ale usterki są z reguły drobne i naprawiane szybko na miejscu. No z tym, że one mają te -naście lat.

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •