Polecam stronke PZL Mielec
http://www.pzlmielec.pl/index1.php
Podstawowe dane:
Prędkość przelotowa 335 km/h
Prędkość maksymalna 350 km/h
Prędkość startu 135 km/h
Prędkość lądowania 140 km/h
Prędkość opadania 4 ÷ 20 m/s
Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu 8 m/s
Długość startu 410 m
Zasięg 1230 km
Wysokość przelotowa 3000 m
Maksymalny pułap 6000 m
Maksymalna masa startowa 7000 kg
Masa pustego samolotu 4350 kg
Masa handlowa 1750 kg
WYMIARY
Długość samolotu 13,1 m
Wysokość samolotu 4,9 m
ZESPÓŁ NAPĘDOWY
Wyposażony jest w dwa silniki turbośmigłowe TWD-10B, trzyłopatowe śmigła AW24AN lub silniki PZL-10S i 5-cio łopatowe śmigła firmy Hartzell.
Podstawowe parametry silnika TWD-10B lub PZL-10S:
* typ silnika - turbośmigłowy ze swobodną turbiną i wysuniętym reduktorem śmigła
* moc startowa na wale śmigła 960 KM (705 kW)
* moc nominalna na wale śmigła 780 KM (574 kW)
* warunki eksploatacji - temperatura otoczenia -50°C ÷ 40°C
Podstawowe parametry śmigła
* typ śmigła - ciągnące z automatycznie i przymusowo zmiennym skokiem, przestawiane w chorągiewkę i na rewers
* średnica - 2,8 m
WYPOSAZENIE RADIOWO-NAWIGACYJNE
Wyposażenie firmy Bendix/King, umożliwia jego eksploatację wg wymagań VFR i IFR w dzień i w nocy w każdych warunkach atmosferycznych.
INSTALACJA PALIWOWA
Zbiorniki paliwa, wraz z dwiema pompami paliwowymi zasilającymi w każdym zbiorniku oraz dajnikami paliwomierzy znajdują się w obu skrzydłach doczepnych oraz w centropłacie. Zbiorniki paliwowe mają następujące pojemności:
* zbiorniki w skrzydłach doczepnych - 1340 l (353 US gal.)
* zbiorniki w centropłacie - 620 l (163 US gal.)
Całkowita pojemność instalacji paliwowej wynosi 1960 litrów (516 US gal). Zbiorniki w skrzydłach doczepnych i zbiorniki w centropłacie mogą być napełniane przez wlewy lub ciśnieniowo (centralnie). Instalacja ciśnieniowego napełniania posiada podwójny system zabezpieczenia przez przepełnieniem zbiorników, z możliwością ręcznego sterowania stopnia napełniania zbiorników.
Zakładki