Strona 4 z 25 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 498

Wątek: Loty F-16

  1. #61

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kryniu
    A jak się czyta takie teksty: "Ten 31-letni przystojniak o blond włosach i słowiańskim typie urody to Krystian Zięć. Porucznik Krystian Zięć. Stoi na pasie startowym lotniska Krzesiny w Poznaniu. "
    Coś w stylu: maj nejm is Bond. Dżejms Bond

  2. #62
    Awatar fly_jabko

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Grodzisk Wlkp

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    Jest to silnik dwuprzepływowy z dyszą regulowaną hydraulicznie.
    chyba nie hydraulicznie... a pneumatycznie, stad gwizdy przy lądowaniu

  3. #63
    Awatar Firefly

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    W sinikach turboodrzutowych dysza zwykle regulowana jest hydraulicznie przy pomocy tzw zwieracza.Jest to najczęściej pierscień poruszany siłownikami który przmieszcza się po krzywkach zamontowanych na segmentach dyszy.
    Np. w Migu 23 czynnikiem roboczym w siłownikach zwieracza dyszy było zwykłe paliwo lotnicze czyli nafta lotnicza.
    Mowa tutaj o dyszy wewnętrznej bo samolot może jeszcze mieć dyszę zewnętrzną czyli tzw dyszę ejekcyjną która zmniesza lub zwięsza swój przekrój w zalezności od parametrów ciśnieniowych gazów wylotowych i wraz z dyszą wewnetrzną tworzy tunel de Lavala.
    Tak to jest na większości samolotów -wiec chyba i na efie powinno być podobnie ,ale moze sie mylę
    A świst ladującego samolotu nie ma nic wspólnego z dyszą

  4. #64
    Awatar fly_jabko

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Grodzisk Wlkp

    Domyślnie

    zgadza sie, tak jest na większości typów, w efie na silniku GE też tak jest ale jak zostało to juz szerzej wyjasnione na http://forum.31blot.mil.pl/ w silnikach naszych efów (PW) jest to pneumatyczne rozwiązanie, stąd biorą sie te dziwne gwizdy przy np. lądowaniu naszych samolotów

  5. #65
    Awatar Firefly

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    Skoro tak jest ,to widocznie tak być musi
    Ja swoją edukację lotniczo techniczną zakończyłem na MiG-u 29 [i to też tak nie do końca bo już nie dane mi było na nich pracować] wiec ef jest dla mnie znakiem zapytania.
    Przyznam że z tym pneumatycznym układem sterowania dyszą to takie trochę dziwne rozwiązanie -no może nie dziwne ale raczej mało typowe.
    Większość samolotów pogwizduje przy przyziemieniu ale ma to związek raczej ze zmianą parametrów gazodynamicznych silnika przy przejściu z obrotów wyższych na obroty małego gazu.
    W sumie to parę razy widziałem siadające efy ale jakoś nie zwróciłem uwagi na jakiś nadzwyczajny świst.
    Nawiasem mówiąc prawdziwie dziwne odgłosy to wydaje z siebie F-15 podczas zmiany przekroju wlotów powietrza-odnosi się wrażenie ze zaraz silniki dostaną pompażu z barku powietrza

  6. #66
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    F-16 będą latać nocą

    W poniedziałek w 31 Bazie Lotniczej na poznańskich Krzesinach piloci rozpoczną nocne ćwiczenia samolotów F-16. Loty będą odbywać się od ok. godz. 19:00 do godz. 22:00. Nocne loty F-16 będą się odbywać 4-5 dni w miesiącu.
    Według wyjaśnień wojska, loty odbywające się nocą są niezbędne, ponieważ piloci nie mogą ograniczyć się jedynie do lotów przy dobrej widoczności. Muszą być gotowi do startów w każdych warunkach - i w dzień, i w nocy.

    - Lądowania będą odbywać się bez dodatkowych imitacji podejścia do pasa, tak że mieszkańcy okolicznych osiedli nawet nie zauważą, iż nasze samoloty już zakończyły loty. W dniach, kiedy odbywać się będą loty nocne, nie będą planowane poranne zmiany lotne, w związku z powyższym ilość lotów w ciągu dnia się nie zmieni – poinformował oficer prasowy bazy kpt. Waldemar Krzyżanowski.

    Przeciwko lotom protestują mieszkańcy okolicznych osiedli. Część z nich domaga się odszkodowań w związku z hałasem wywołanym przez samoloty F-16 startujące z pobliskiej bazy wojskowej. W Poznaniu-Krzesinach stacjonuje obecnie 27 samolotów tego typu.

    W grudniu F-16 został wybrany na nowy wielozadaniowy samolot bojowy dla wojska. Polska zamówiła łącznie 48 F-16, w tym 36 jedno- i 12 dwumiejscowych. Dostawa całej partii zakończy się w przyszłym roku. Pełna zdolność operacyjną wszystkich samolotów przewidywana jest rok 2012. Utworzą trzy eskadry stacjonujące w dwóch bazach.

    Przylot pierwszych dwóch F-16 do Polski blisko rok temu opóźnił się o z powodu usterek o 2 dni. Zlokalizowano je m.in. w systemie tankowania w locie i w radarze. Z tego powodu samoloty zawróciły znad Atlantyku. Przy kolejnych dostawach stwierdzono kolejne usterki np. w zapasowym systemie sterowania.

    Na początku października MON poinformowało, że z 27 samolotów niesprawne są cztery, trzy czekały na części zamienne z USA, w jednym stwierdzono błędy w oprogramowaniu. Zdaniem niektórych ekspertów, usterki w zupełnie nowym modelu (wersja specjalnie skonfigurowana na polskie zamówienie) nie są niczym nadzwyczajnym. Inni uważają, że Amerykanie niedostatecznie testują samoloty przed dostawami. Polska stara się, by ośrodek serwisowania F-16 ulokować w Polsce, w Wojskowych Zakładach Lotniczych w Bydgoszczy.

    TVN 24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  7. #67
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    W rozmowie z dziennikarzami „Polski Zbrojnej” dowódca 2 BLT gen. bryg. pil. Włodzimierz Usarek mówił m.in. o zmianach w 31 Bazie Lotniczej i ciągłym poszukiwaniu pilotów na F-16.

    – Dowódcy eskadr czekają na te zmiany i chcą, żeby nastąpiły jak najszybciej. Zgodnie z najnowszymi tendencjami w lotnictwie nie szkolimy się już w lotach w składzie eskadr, jak to robią w pozostałych bazach. Stworzyliśmy jedną grupę szkoleniową i grupę obsługi tak, jak jest to zorganizowane na Zachodzie. Stworzyłem etat takiej grupy, w skład której wchodzą eskadry i baza, i według tego etatu już się szkolimy. Teraz będziemy go wprowadzać do nowej bazy lotnictwa taktycznego. W tej sprawie spotkaliśmy się już z przedstawicielami Sztabu Generalnego WP i przedstawiliśmy im nasze propozycje, które są według nas funkcjonalne. Mieliśmy aprobatę dowódcy sił powietrznych, który – podobnie jak my – uważa, że to dobre rozwiązanie ułatwiające pracę. Myślę, że z przedstawicielami Sztabu Generalnego osiągnęliśmy w tej sprawie porozumienie – mówi gen. Usarek.

    O napływie do eskadr pilotów, którzy mieliby latać na naszych Jastrzębiach, a wcześniej latali na samolotach Su-22 i MiG-29, dowódca 2 BLT mówi, że jest już grupa, która przechodzi badania i została zakwalifikowana do szkolenia na F-16 od połowy przyszłego roku. – Pilotów bowiem wciąż brakuje i będziemy ich potrzebowali jeszcze przez dłuższy czas. Podobnie zresztą jak techników i inżynierów personelu naziemnego. Szczególnie zaś trudno nam pozyskać sierżantów i chorążych ze znajomością języka angielskiego. Moglibyśmy na przykład latać już większą liczbą samolotów F-16, ale musiałbym wtedy wstrzymać szkolenie personelu technicznego. Nawet cały roczny nalot zrobilibyśmy w pół roku, ale kosztem szkolenia techników i inżynierów obsługi.

    Żołnierz Polski
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #68
    Awatar Firefly

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    Czyli Pan Włodek reformuje reformę !
    Po co w takim razie było rozwalać pułki !?
    Mieliśmy dobrze działający pod wzgledem organizacyjnym system -co najważniejsze sprawdzony- to zachciało się zmian w hamerykańskim stylu-teraz wracamy do starego pod inną nazwą

  9. #69

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Firefly
    Czyli Pan Włodek reformuje reformę !
    Po co w takim razie było rozwalać pułki !?
    Mieliśmy dobrze działający pod wzgledem organizacyjnym system -co najważniejsze sprawdzony- to zachciało się zmian w hamerykańskim stylu-teraz wracamy do starego pod inną nazwą
    Norma! To się nazywa reforma dla reformy. Zdobywamy argument, że jesteśmy potrzebni i coś robimy. Bo jak wiadomo, trzeba coś robić! Zmieniać, reformować, burzyć, odbudowywać, zmieniać, przekształcać, restrukturyzować............
    Mnie zastanawia co innego. Widziałem etaty elt i BL. I co się okazuje? Że skład osobowy liczy więcej niż niegdysiejsza struktura pułku z jednostkami zabezpieczenia! Samoloty zdziesiątkowali, a etaty rozbuchane pod niebiosa??? Administracja rozrłosła się na wzór centralnej, warszawskiej hydry, wszystko to, co nie ma nic wspólnego z wojskiem i walką. To przykre.

  10. #70
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie

    kolejne dostarczone nam efy trafią już do bazy w Łasku? taka informacja była dziś w programie wojskowym na TVP3 . Dokładnie to na tygodniu 2 lub 3 trafią do Krzesin a Następne dostawy do Łasku. Do tego było info że w Powidzu po przebazowaniu SU mają stacjonować herculesy, których jak wiadmomo obecnie nie posiadamy. nie było mowy o Casach. ile w tym prawdy?
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  11. #71

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kiepstein
    ile w tym prawdy?
    duzo (jesli mnie pamiec nie myli to calosc to prawda )

  12. #72
    Awatar air2air.net

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    http://www.altair.h2.pl/start-249

    Powiem krotko - ten samolot jest BOSKI!!!

    Jak przeszkoleni piloci beda wykorzystywac juz 100% jego mozliwosci, to bedzie calkiem solidna maszyna wojenna.

  13. #73
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air2air.net
    http://www.altair.h2.pl/start-249

    Powiem krotko - ten samolot jest BOSKI!!!

    Jak przeszkoleni piloci beda wykorzystywac juz 100% jego mozliwosci, to bedzie calkiem solidna maszyna wojenna.
    Mariusz, a czy mógłbyś opowiedzieć troche więcej o tym locie, nie wszyscy mają takie możliwości jak Ty (come on ) myśle że nie tylko ja jestem ciekaw, jak wyglada ride polską 16stką.

  14. #74
    Awatar bzik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przyłączam się do prośby Patriota. A fotki, jak zwykle, klasa zawodowa, gratulacje!

  15. #75
    Awatar air2air.net

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Po pierwsze samolot jest nowy. To jest naprawde aspekt baaardzo istotny.
    Porownujac go do tych wersji, ktorymi latalem w USA, te nasze to naprawde najwyzsza półka.
    Samolot w srodku, jak i z zewnatrz pachnie nowoscia :)

    Wyposazenie kabiny jest z XXI wieku. Wyswietlacze MFD sa w pelni kolorowe oraz wysokiej rozdzielczosci. Nie wiem, czy mozna na nich ogladac filmy z Blue-Raya, ale nie zdziwilbym sie ;)

    W drugiej kabinie jest zamontowany monitor z podgladem na HUD pokazujacy jednoczesnie przy pomocy kamery podglad na to co sie dzieje z przodu przed samolotem.

    Piloci juz opanowali pilotaz tym samolotem do perfekcji. Z tego co zauwazylem i za co ich maprawde (pilotow szesnastek) podziwiam, to ilosc opercji jakie musza wykonac przy obsludze tych wszystkich systemow oraz ich (tych systemow) ergonomia. Naprawde wiekszosc mozna obslugiwac intuicyjnie.

    Sam lot tym samolotem jest wygodniejszy niz MiGiem-29. Pozycja pilota nie jest bez znaczenia. O widzialnosci z kabiny nie trzeba wspominac, bo jest ona wzorowa.

    Uwazam, ze nasi piloci dostali sprzet najwyzszej klasy i jestem przekonany, ze niedlugo beda w pelni wykorzystywac mozliwosci Vipera.

    Mozna sie sprzeczac, czy ladniejszy jest eF, czy MiG. Dla mnie te dwa samoloty maja niepowtarzalne charaktery.

  16. #76
    Awatar DanW

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air2air.net
    "niedlugo beda w pelni wykorzystywac mozliwosci Vipera."
    No właśnie, czy wśród pilotów przyjęła sie nazwa Jastrząb, czy jak to często na świecie bywa, piloci nazywają ten samolot Viper?

  17. #77
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DanW
    Cytat Zamieszczone przez air2air.net
    "niedlugo beda w pelni wykorzystywac mozliwosci Vipera."
    No właśnie, czy wśród pilotów przyjęła sie nazwa Jastrząb, czy jak to często na świecie bywa, piloci nazywają ten samolot Viper?
    Z tego co szałem od technika z Bazy to wśród obsługi naziemnej ropowszechniła się nazwa Falcon (falkon), pytany o Vipera pokręcił tylko poziomo głową :P.

  18. #78
    Awatar bzik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    air2air.net,
    Dzięki za relację, cóż można powiedzieć, poza okazaniem życzliwej zazdrości
    Czy pojawi się jakiś reportaż w SP z Twego lotu?

  19. #79
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    I ja podziękowuje za relację, i także sczerze zazdroszcze

    p.s. zdradzisz cyferke z lewego dolnego rogu HUDa po wylądowaniu :P ?

  20. #80
    Awatar air2air.net

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Jesli chodzi Tobie o to o czym mysle to 7 :)
    Ale cyferke 9 mam juz dawno za soba. Nawet dostalem taki fajny certyfikat od IL ANG :)

    Co do Vipera to w USA to jest podstawowe okreslenie na F-16. Ja osobiscie nie znam nikogo za Wielka Woda kto mowilby na F-16 - Falcon. Wszyscy ludzie z ktorymi rozmawiam o tym samolocie uzywaja okreslenia - Viper, albo poprostu - F-16.

    Za wikipedia:
    Although the F-16's official name is "Fighting Falcon", it is known to its pilots as the "Viper", after the Battlestar Galactica starfighter.

Strona 4 z 25 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •