Ciekawe czemu nie skakali z rampy. Woleli w ten sposób przećwiczyć czy mogło wystąpić jakieś obostrzenie?
Czasze nad PustyniąJuż ponad 2000 skoków spadochronowych wykonali żołnierze Brygady w tym roku.
W ciągu ostatnich trzech tygodni w powietrzu nad Pustynia Błędowska często gościli spadochroniarze głównie z 16 i 6 batalionów powietrznodesantowych, dla których jest to element przygotowania do czekających je ćwiczeń batalionowych. Skoki wykonywano ze śmigłowców W-3 Sokół i samolotu C-130 Hercules. Z tego ostatniego typu statku powietrznego wykonano w sumie ponad 300 skoków.
Więcej o skokach przeczytasz w portalu Lotnicza Polska.
17901Ponad siedemnaście tysięcy skoków spadochronowych wykonali w 2010 roku żołnierze 6 Brygady Powietrznodesantowej.
Skoki spadochronowe w Brygadzie muszą wykonywać wszyscy żołnierze – tak stanowią obowiązki wpisane do kart opisu każdego stanowiska. W ramach obowiązkowej normy każdy skoczek musi wykonać minimum pięć skoków zgodnie z wykazem zadań, które określają warunki w jakich odbywa się desantowanie (dzień, noc) oraz wyposażenie w jakie musi być wyposażony żołnierz. W 2010 roku wszystkie skoki w ramach tej podstawowej normy wykonywane były z zasobnikiem na wyposażenie indywidualne. Podstawowym samolotem z jakiego wykonywano skoki była transportowa CASA C-295 ale wiele skoków wykonano także z śmigłowca W-3 Sokół, samolotu An-2 czy wreszcie po raz pierwszy z transportowca C-130 Hercules. W 2010 roku grono wojskowych spadochroniarzy poszerzyło się o 209 nowych żołnierzy, którzy wykonali skoki zgodnie z zadaniami przewidzianymi do zdobycia tytułu skoczka wojsk powietrznodesantowych oraz otrzymali prawo do noszenia symbolizujacej to odznaki czyli popularnej "gapy".
Zapraszamy do oglądnięcia fotogalerii Tadeusza Brodalki z desantowania z samolotu C-130 Hercules.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 15-04-2011 o 00:41 Powód: Scalenie 2 tematów w jeden ogólny.
Ciekawe czemu nie skakali z rampy. Woleli w ten sposób przećwiczyć czy mogło wystąpić jakieś obostrzenie?
Prawdopodobnie skakali z bocznych drzwi, z rampy brak doświadczenia.
A co w niej jest nie tak? Wg mnie powrót do korzeni.
pozdrawiam
Nuras
Zgadzam się z nurkiem 6BPD wróciła do dawnej nazwy.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 15-04-2011 o 12:48 Powód: Int.
Przez wiele lat skakało się z rampy np. z AN-26,AN-28 oraz w ostatnich latach z CASY.
Trudno tutaj mówić o braku doświadczenia. Spadochrony D-5 używane dawniej były przystosowane do skoków z AN-26,AN-12 i An-2 bez potrzeby modernizacji.Po wejściu do użytku samolotów CASA-295 wystąpiła potrzeba przystosowania spadochronów do tego typu samolotu.Podobnie jest z wykorzystaniem tych spadochronów do skoków z C-130.
Krystek.
Na czym polega takie dostosowanie do konkretnego typu samolotu?
Przykładem może być dostosowanie odpowiedniej długości liny ściągającej osłonę czaszy. Tak było w przypadku skoków z CASY i tak prawdopodobnie jest w przypadku C-130 gdzie trzeba zastosować odpowiednią line wyciągającą. Spadochrony AD-95 oraz zapasowe AZ-95 to zmodyfikowana wersja radzieckich spadochronów desantowych D-5 i Z-5 produkowanych przez AIR-POL.
Krystek.
Zakładki