Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie 6 Brygada Powietrznodesantowa Kraków -skoki na Pustynię Błędowską


    Polecamy

    Już ponad 2000 skoków spadochronowych wykonali żołnierze Brygady w tym roku.

    W ciągu ostatnich trzech tygodni w powietrzu nad Pustynia Błędowska często gościli spadochroniarze głównie z 16 i 6 batalionów powietrznodesantowych, dla których jest to element przygotowania do czekających je ćwiczeń batalionowych. Skoki wykonywano ze śmigłowców W-3 Sokół i samolotu C-130 Hercules. Z tego ostatniego typu statku powietrznego wykonano w sumie ponad 300 skoków.
    Więcej o skokach przeczytasz w portalu Lotnicza Polska.
    Czasze nad Pustynią

    Ponad siedemnaście tysięcy skoków spadochronowych wykonali w 2010 roku żołnierze 6 Brygady Powietrznodesantowej.
    Skoki spadochronowe w Brygadzie muszą wykonywać wszyscy żołnierze – tak stanowią obowiązki wpisane do kart opisu każdego stanowiska. W ramach obowiązkowej normy każdy skoczek musi wykonać minimum pięć skoków zgodnie z wykazem zadań, które określają warunki w jakich odbywa się desantowanie (dzień, noc) oraz wyposażenie w jakie musi być wyposażony żołnierz. W 2010 roku wszystkie skoki w ramach tej podstawowej normy wykonywane były z zasobnikiem na wyposażenie indywidualne. Podstawowym samolotem z jakiego wykonywano skoki była transportowa CASA C-295 ale wiele skoków wykonano także z śmigłowca W-3 Sokół, samolotu An-2 czy wreszcie po raz pierwszy z transportowca C-130 Hercules. W 2010 roku grono wojskowych spadochroniarzy poszerzyło się o 209 nowych żołnierzy, którzy wykonali skoki zgodnie z zadaniami przewidzianymi do zdobycia tytułu skoczka wojsk powietrznodesantowych oraz otrzymali prawo do noszenia symbolizujacej to odznaki czyli popularnej "gapy".
    Zapraszamy do oglądnięcia fotogalerii Tadeusza Brodalki z desantowania z samolotu C-130 Hercules.
    17901
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 14-04-2011 o 23:41 Powód: Scalenie 2 tematów w jeden ogólny.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Ciekawe czemu nie skakali z rampy. Woleli w ten sposób przećwiczyć czy mogło wystąpić jakieś obostrzenie?

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Prawdopodobnie skakali z bocznych drzwi, z rampy brak doświadczenia.

  4. #4
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Nie podoba mi się ta nowa nazwa Brygady....
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie

    A co w niej jest nie tak? Wg mnie powrót do korzeni.
    pozdrawiam
    Nuras

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Zgadzam się z nurkiem 6BPD wróciła do dawnej nazwy.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 15-04-2011 o 11:48 Powód: Int.

  7. #7
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurekogorek Zobacz posta
    A co w niej jest nie tak? Wg mnie powrót do korzeni.
    Cytat Zamieszczone przez tabro Zobacz posta
    Zgadzam się z nurkiem 6BPD wróciła do dawnej nazwy
    Nie mówię, że coś jest nie tak. Powietrzno-Desantowa była Pomorska Dywizja - a Brygada przez lata była Desantowo-Szturmowa(tak wiem - przez krótki czas była też powietrzno-desantowa) i ta nazwa bardziej mi się podobała.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Prawdopodobnie skakali z bocznych drzwi, z rampy brak doświadczenia.
    Przez wiele lat skakało się z rampy np. z AN-26,AN-28 oraz w ostatnich latach z CASY.
    Trudno tutaj mówić o braku doświadczenia. Spadochrony D-5 używane dawniej były przystosowane do skoków z AN-26,AN-12 i An-2 bez potrzeby modernizacji.Po wejściu do użytku samolotów CASA-295 wystąpiła potrzeba przystosowania spadochronów do tego typu samolotu.Podobnie jest z wykorzystaniem tych spadochronów do skoków z C-130.
    Krystek.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Na czym polega takie dostosowanie do konkretnego typu samolotu?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dominoll Zobacz posta
    Na czym polega takie dostosowanie do konkretnego typu samolotu?
    Przykładem może być dostosowanie odpowiedniej długości liny ściągającej osłonę czaszy. Tak było w przypadku skoków z CASY i tak prawdopodobnie jest w przypadku C-130 gdzie trzeba zastosować odpowiednią line wyciągającą. Spadochrony AD-95 oraz zapasowe AZ-95 to zmodyfikowana wersja radzieckich spadochronów desantowych D-5 i Z-5 produkowanych przez AIR-POL.
    Krystek.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •