Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    node
    Goście

    Domyślnie Grozba konca produkcji Eurofighter'a?


    Polecamy

    Wyglada na to ze Wlochy i Wielka Brytania chca zrezygnowac z czesci zamowien na Eurofighter'a. Gdyby rzeczywiscie tak sie stalo, calkiem realny bylby koniec produkcji Eurofighter'a. Przyznam ze byloby to dosc nieoczekiwany koniec.

    Ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii chce przeznaczyc zaoszczedzone w ten sposob pieniadze na zakup JSF.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie Re: NIE TO NIE MORZE BYć PRAWDA

    Szkoda, naprawde szkoda
    Tak się ładnie zapowiadało, nadodatek takie piękne maszyny

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Kto wie czy taki sam los nie czeka Rafale, gdyby Maroko zdecydowało sie na F-16

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Swindon

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patriot
    Kto wie czy taki sam los nie czeka Rafale, gdyby Maroko zdecydowało sie na F-16
    Wydaje mi się to mało prawdopodobne. Francja od wielu lat prowadzi własną polityke, nie zawsze patrząc się na USA lub UE, a taki samolot jak Rafale jest bardzo ważnym narzędziem tej polityki z dwóch powodów:
    1. Posiadanie w siłach zbrojnych myśliwca własnej produkcji pozwala na możliwość przeprowadzenia operacji wojskowych samodzielnie, bez obawy o brak części zamiennych itd.
    2. (i najważniejsze) Projektowanie i produkcja tak zaawansowanego samolotu napędza wiele dziedzin gospodarki, daje ogromnie duzo nowych miejsc pracy. Tego niestety nie rozumieją nasi politycy i wolą kupno gotowego produktu, które zawsze wychodzi drożej.

    Produkcja Eurofightera też zapewne będzie kontynuowana nie zależnie od decyzji Wlk Brytanii i Włoch. Dla Niemiec nie ma innej alternatywy, Tornado wkrótce będą wycofywane, a raczej nie możliwe jest, aby dostali lecencje na F-35 lub F-22.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Christopher
    1. Posiadanie w siłach zbrojnych myśliwca własnej produkcji pozwala na możliwość przeprowadzenia operacji wojskowych samodzielnie, bez obawy o brak części zamiennych itd.
    Rafale powstal dlatego, ze Francja za mocno chciala wplywac na Eurofighter'a (czy raczej jego protoplaste) i w efekcie projekt upadl. Inne panstwa postanowily kontynuowac bez Francji. Dlatego mamy Rafale i Typhoon'a.

    Ten argument nie dotyczy panstw UE -- to praktycznie jest jeden organizm panstwowy i nie ma realnej mozliwosci az tak powaznego wewnetrznego konfliktu, ktory doprowadzilby do sankcji gospodarczych. Do tego firmy zbrojeniowe sa juz europejskie a nie brytyjskie, francuskie czy niemieckie.

    Cytat Zamieszczone przez Christopher
    2. (i najważniejsze) Projektowanie i produkcja tak zaawansowanego samolotu napędza wiele dziedzin gospodarki, daje ogromnie duzo nowych miejsc pracy. Tego niestety nie rozumieją nasi politycy i wolą kupno gotowego produktu, które zawsze wychodzi drożej.
    To jest trafny argument. Ale jezeli chodzi o know-how. Bo jezeli konstrukcja nie sprzedaje sie na zewnatrz, jest to raczej malo efektywny sposob napedzania gospodarki. W koncu placi sie za to z wlasnych podatkow. Zaryzykowalbym stwierdzenie, ze europejski podatnik placi (czesciowo) np. za flote A380 Emiratow...

    Jezeli chodzi o Polske, to Polski przemysl nie jest w stanie produkowac tego typu konstrukcji.

    Cytat Zamieszczone przez Christopher
    Produkcja Eurofightera też zapewne będzie kontynuowana nie zależnie od decyzji Wlk Brytanii i Włoch. Dla Niemiec nie ma innej alternatywy, Tornado wkrótce będą wycofywane, a raczej nie możliwe jest, aby dostali lecencje na F-35 lub F-22.
    F-35 jest tworzone z udzialem UK, Holandii i paru innych panstw. Z reszta, tak czy inaczej UK potrzebuje jago na swoje nowe lotniskowce. Nie wspomniawszy o tym ze F-35 to inna klasa niz Typhoon. F-22 nie jest w Europie potrzebny, Typhoon jest jego odpowiednikiem.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Swindon

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gattone

    Jezeli chodzi o Polske, to Polski przemysl nie jest w stanie produkowac tego typu konstrukcji.
    Pewnie! Lepiej kupić złom z pustyni.
    Zaprojektować taką konstrukcje to napewno, ale produkować (zaczynając od montażu) moznaby.


    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Z reszta, tak czy inaczej UK potrzebuje jago na swoje nowe lotniskowce.
    O właśnie, podobno nie będzie F-35 w wersji pionowego startu i lądowania, więc niewielka róźnica między nim, a Eurofighterem.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Christopher
    Cytat Zamieszczone przez gattone
    Z reszta, tak czy inaczej UK potrzebuje jago na swoje nowe lotniskowce.
    O właśnie, podobno nie będzie F-35 w wersji pionowego startu i lądowania, więc niewielka róźnica między nim, a Eurofighterem.
    Na temat polskich F-16 juz wszystko chyba powiedziano, wiec nie bede podejmowal tematu.

    Jest fundamentalna roznica miedzy Typhoon'em a F-35. F-35 to samolot od poczatku projektowany jako samolot wielozadaniowy, a Typhoon przewagi powietrznej. Fakt, ze Eurofighter stal sie wielozadaniowy, ale tylko teoretycznie. To rozpaczliwa proba finansowego ratowania projektu, ktory powstal na potrzeby zimnej wojny i nagle zapotrzebowanie na tego typu konstrukcje drastycznie zmalalo.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Christopher
    O właśnie, podobno nie będzie F-35 w wersji pionowego startu i lądowania,
    skad ta wiadomosc ?

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Swindon

    Domyślnie


    Polecamy

    Gdzieś czytałem, ale nie moge znaleźć gdzie i nie ma nigdzie potwierdzenia, więc nie ma tematu.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •