Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Zamiast CSAR-X - HH-60U


    Polecamy

    Po anulowaniu programu CSAR-X, na początku września 2011 USAF odebrało następce, albo inaczej - uzupełnienie starzejących się HH/MH-60G - HH-60U, wersja CSAR oparta na modelu "M", wygląda dość "skromnie" - rzuca się w oczy brak sondy do tankowania w locie.






  2. #2
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolejne podejście:
    Przetarg na następców HH-60G

    19 października, na stronie informującej o zamówieniach rządu USA, ogłoszono formalnie przetarg na śmigłowce poszukiwawczo-ratownicze dla amerykańskich wojsk lotniczych. Są one zainteresowane 112 wiropłatami.


    Pierwotny przetarg na śmigłowce CSAR (uzbrojone poszukiwawczo-ratownicze) wygrał Boeing i model oparty o dwuwirnikowym CH-47. Konkurenci, Lockheed Martin/AgustaWestland z US-101 i Sikorsky Aircraft z S-92 - skutecznie oprotestowali jednak wyniki przetargu, a sam program CSAR-X został skasowany. W konsekwencji w ub.r. przedstawiciele USAF zapowiedzieli rozpisanie nowego postępowania (Dwa przetargi, 2011-04-27).
    Nowy program, nazwany Combat Rescue Helicopter, został oficjalnie rozpoczęty ogłoszeniem wstępnego zapytania ofertowego (RfP) z 19 października. W opublikowanym dokumencie poinformowano, że USAF poszukuje dostawcy łącznie 112 nowych śmigłowców. 8 z nich powstanie w okresie badawczo-rozwojowym, 18 w produkcji niskoseryjnej, wreszcie 85 – seryjnej.
    Potencjalni oferenci mają czas do 3 stycznia 2013 na złożenie odpowiedzi. W trzecim kwartale przyszłego roku spodziewany jest wybór zwycięzcy, a w czwartym - podpisanie finalnej umowy. Tak krótki okres wyboru wynika z faktu, że przyszły użytkownik zna już szczegóły poprzednich ofert w programie CSAR-X, a HH-60G wymagają natychmiastowego zastąpienia. Przynajmniej w odniesieniu do śmigłowców znajdujących się w najgorszym stanie technicznym. Specyfikacja techniczna została utajniona w załączniku, który mogą otrzymać jedynie zainteresowane i upoważnione do tego podmioty.
    Realizację całego programu dostaw – łącznie z pakietem szkoleniowym i logistycznym – przewidziano na 14 lat. 2027 określa więc ostateczną datę wycofania ze służby ostatnich Pave Hawków.
    Przetarg na następców HH-60G - Altair Agencja Lotnicza

    Jeszcze o następcach HH-60

    Na program zakupu 112 śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych dla USAF zarezerwowano 6,8 mld USD. To mniej niż oczekuje przemysł. Jego przedstawiciele wątpią także w sprawną realizację programu.


    Mimo, że od opublikowania zapytania ofertowego o nowych śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych dla wojsk lotniczych upłynął jedynie nieco ponad tydzień (Przetarg na następców HH-60G, 2012-10-23), znane są już kolejne szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. Pentagon zarezerwował na zakup 112 maszyn ok. 6,8 mld USD. Przedstawiciele przemysłu twierdzą, że nie jest to imponująca kwota. Faktem jest bowiem, że wartość poprzedniego postępowania, w zarzuconym programie CSAR-X, wyceniano na 15 mld USD. Musi to także świadczyć o znacznym ograniczeniu wymogów przyszłego użytkownika.
    Co więcej, przedstawiciele potencjalnych oferentów wypowiadali się nieoficjalnie, że nie wierzą w zrealizowanie zamierzeń resortu, w formie przedstawionej w zapytaniu ofertowym. Po pierwsze, są bardzo sceptyczni odnośnie możliwości finansowych Pentagonu, szczególnie w obliczu niemal już przesądzonej kolejnej już i bardzo dużej redukcji wydatków wojskowych USA.
    Wiąże się z tym zapowiadane przeniesienie punktu ciężkości działań wojskowych z Bliskiego na Daleki Wschód, co zmniejsza zapotrzebowanie na śmigłowce. Zdaniem producentów, obie przesłanki stwarzają poważne ryzyko modyfikacji wymagań USAF w czasie trwania postępowania, szczególnie w odniesieniu do zmniejszenia liczby zamawianych maszyn.
    Mimo tego znane są już pierwsze przemysłowe sojusze. Stworzenie grupy zapowiedzieli już przedstawiciele Sikorsky`ego i Lockheed Martina. AgustaWestland sprzymierzy się prawdopodobnie z Northrop Grummanem, oferując odmianę AW101. Boeing z kolei wystąpi raczej samodzielnie, proponując dedykowane modele ciężkiego śmigłowca CH-47 lub samolotu hybrydowego V-22 Osprey. Jedynie przedstawiciele EADS nie ujawnili swojego stanowiska, informując o analizowaniu zapytania ofertowego.
    Jeszcze o następcach HH-60 - Altair Agencja Lotnicza
    Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 07-11-2012 o 03:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •