Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree4Likes
  • 3 Post By maro
  • 1 Post By biver

Wątek: Indie wybrały Rafale

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie Indie wybrały Rafale


    Polecamy

    Wreszcie rozstrzygnięto przetarg na 126 myśliwców, Indie wybrały Rafale.
    Po serii niepowodzeń Dassault może odetchnąć.

    Triumfatorem indyjskiego przetargu na 126 myśliwców wielozadaniowych została francuska Dassault Aviation. Rafale pokonał w ostatecznej rozgrywce Eurofightera, dzięki niższej cenie.

    O zwycięstwie Rafale poinformowali dzisiaj nieoficjalnie przedstawiciele indyjskiego resortu obrony. Potwierdziła to jednak Dassault Aviation w komunikacie, dziękując za wybór swojego samolotu, a nieco później także francuski minister spraw zagranicznych.Szczegóły transakcji nie są jeszcze znane. Planuje się, że po ustaleniu ostatni szczegółów, obie strony szybko podpiszą ostateczną umowę, być może już za dwa tygodnie.Wiadomo jednak, że przyszły użytkownik wymaga, by dostawca przekazała pierwsze 18 samolotów – wyposażenie eskadry – w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy. Kolejne 108 maszyn zostanie zmontowanych w indyjskich zakładach HAL. Wojska lotnicze deklarowały, że możliwym jest wykorzystanie opcji na wyprodukowanie dodatkowych 74 egz., w przypadku opóźnień rodzimych programów lotniczych.Nie ujawniono wartości kontraktu. Indyjski resort obrony zarezerwował wstępnie na ten cel równowartość ponad 16 mld USD. Obecne, nieoficjalne informacje wskazują na niższą kwotę, rzędu 10-12 mld USD, łącznie z pakietem serwisowym i szkoleniowym.Koszty zakupu i użytkowania były podstawowym kryterium końcowej oceny ofert. Poprzednie etapy przetargu – który rozpoczął się formalnie w 2004 – polegały bowiem na określeniu, która z proponowanych konstrukcji spełnia wymagania użytkownika. W ten sposób z wyścigu o lukratywne zamówienie odpadły rosyjski MiG-35, amerykańskie F-16IN i F/A-18IN Super Hornet, wreszcie także szwedzki Gripen.
    Ze względu na indyjskie przepisy przetargowe, w przypadku spełnienia wymagań użytkownika, decydującym kryterium jest porównanie kosztów. Tymczasem już w listopadzie ubiegłego roku informowano nieoficjalnie, że cena jednostkowa Rafale jest mniejsza od Eurofightera. Określano je wtedy odpowiednio na ok. 80 i 110 mln USD. Kolejne tygodnie zajęły obliczenia wszystkich składowych kosztów, w tym za użytkowanie i serwisowanie obu konstrukcji w okresie 40 lat (6 tys. h lotów) oraz koszty transferu technologii.
    Ujawnienie informacji o wyborze myśliwca Dassault Aviation wywołało gwałtowną reakcję giełdową. Wartości akcji tej spółki wzrosła o 20%.
    Altair - Indie wybrały Rafale
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 31-01-2012 o 20:23 Powód: Dodałem cytat
    Darecki, Rafalik and Drzemi like this.

  2. #2
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Indie chyba będą pierwszym zagranicznym użytkownikiem Rafale.Wreszcie ktoś docenił ten doskonały samolot.

  3. #3
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Chyba raczej, ktoś docenił jego cenę. Należy uważnie czytać oświadczenie.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    Chyba raczej, ktoś docenił jego cenę. Należy uważnie czytać oświadczenie.
    Chyba jednak najpierw docenił samolot.

    Poprzednie etapy przetargu – który rozpoczął się formalnie w 2004 – polegały bowiem na określeniu, która z proponowanych konstrukcji spełnia wymagania użytkownika. W ten sposób z wyścigu o lukratywne zamówienie odpadły rosyjski MiG-35, amerykańskie F-16IN i F/A-18IN Super Hornet, wreszcie także szwedzki Gripen.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  5. #5
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Typhoon tez byl ofercie. Dzis od rana w UK histeryczne komentarze. BAE ma juz zamiar zwolnic ludzi z zakladow. Zeby bylo weselej UK pomaga krajowi kwota 279m rocznie.Teraz chca wstrzymac ta pomoc. Jak to napisali w Tabloidzie. Typhoon wygral w kazdym tescie ,ale przegral jesli chodzi o cene.
    Come on Arsenal--))

  6. #6
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biver Zobacz posta
    Chyba jednak najpierw docenił samolot.
    Jeśli przetarg zakładał, że producent robi jedną eskadrę a reszta jest robiona w indiach to nic dziwnego że MiG i eFy odpadły.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    Jeśli przetarg zakładał, że producent robi jedną eskadrę a reszta jest robiona w indiach to nic dziwnego że MiG i eFy odpadły.
    A to bardzo ciekawe stwierdzenie.
    Jeśli przetarg zakładał że samoloty będą produkowane w Indiach to producenci wyrazili na to zgodę zgłaszając się do walki. Rafale i tak okazał się lepszy.
    Jeśli natomiast przetarg nie zawierał wymogu produkcji w Indiach (i zostało to określone później) to...Rafale okazał się lepszy.

    No chyba że źle rozumuję.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  8. #8
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Przeczytaj depeszę jeszcze raz.

    eFy i MiGi odpadły bo nie spełniały założeń przetargu, założenia spełniły tylko rafale i typhoon. W przypadku spełnienia założeń jedynym kryterium jest CENA.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Chyba doszedłem dlaczego się nie rozumiemy.

    Wg. mnie trzeba "docenić" Rafale nie za to że wygrał przetarg, a za to że doszedł aż do ostatecznego wyboru jednego z dwóch samolotów. Możemy przyjąć że pobił MiG-a i eFy i nie jest złą konstrukcją. Jest konstrukcją równorzędną EF i dalej liczy się tylko cena.

    Patrząc powyższe, cytat poniższy nabiera innego znaczenia, czyż nie ?
    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Wreszcie ktoś docenił ten doskonały samolot.
    Rafalik likes this.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  10. #10
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez biver Zobacz posta
    Chyba doszedłem dlaczego się nie rozumiemy.

    Wg. mnie trzeba "docenić" Rafale nie za to że wygrał przetarg, a za to że doszedł aż do ostatecznego wyboru jednego z dwóch samolotów. Możemy przyjąć że pobił MiG-a i eFy i nie jest złą konstrukcją. Jest konstrukcją równorzędną EF i dalej liczy się tylko cena.

    Patrząc powyższe, cytat poniższy nabiera innego znaczenia, czyż nie ?
    Przyznałbym ci pełną rację względem tego postu, w przypadku braku istnienia doniesień na temat 'montowania samolotów w Indiach'. To zmienia kontekst bo niektórzy producenci nigdy na to nie pójdą, mimo że oferują technologicznie lepszy sprzęt.

    Nie twierdzę, że rafale to kiepski samolot, no ale come on... Jeśli to taki genialny samolot, to czemu jest to pierwszy przetarg który wygrał ? Po prostu snucie teorii o doskonałości tego samolotu na podstawie przetargu wygranego tylko na podstawie elementów gospodarczo-ekonomicznych jest nieco na wyrost.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Do tego jak kojarzę informację prasowe z ubiegłych lat, jednym z warunków przetargu na MMRCA był właśnie transfer technologii. I np. Amerykanom się to nie uśmiechało (czyt. nie było na to zgody)?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    Przeczytaj depeszę jeszcze raz.

    eFy i MiGi odpadły bo nie spełniały założeń przetargu, założenia spełniły tylko rafale i typhoon. W przypadku spełnienia założeń jedynym kryterium jest CENA.
    Moim subiektywnym zdaniem(chociaz na forum nie ma miejsca na spekulacje),cena nie była chyba najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę.Dywersyfikując dostawy uzbrojenia wybrano Francję.Pamietajcie,że Indie stawiają na lotniskowce,a jest już produkowana taka wersja Rafala.Typhon takiej wersji nie ma.Nie wierzę natomiast w to,że rosjanie odpadli,bo nie chcieli dać transferu technologii.Przecież produkują Su-30MKI,od 2004r,produkowali MIG-a 27M od 88r.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Pamietajcie,że Indie stawiają na lotniskowce,a jest już produkowana taka wersja Rafala
    W tym celu Indie zakupiły Mig-29K. Myślę że wybór Dassault jest powiązany z modernizacją indyjskich Mirage 2000.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maro Zobacz posta
    W tym celu Indie zakupiły Mig-29K
    MiG-29K/KUB są dla Admirała Gorszkowa/Vikramaditya-i. Dla lotniskowców ich własnej produkcji które mają wejść do służby po 2020 chcą kupić nowy typ.
    Cytat Zamieszczone przez hideto Zobacz posta
    Jeśli to taki genialny samolot, to czemu jest to pierwszy przetarg który wygrał
    Z jednej strony bo ma (miał aż do teraz?) pecha (Libia, ZEA, Brazylia), z drugiej strony - bo jako że był rozwijany tylko przez Francję i z mniejszymi nakładami finansowymi w ostatnich latach, jego wyposażenie elektroniczne jest mniej zaawansowane niż np. Eurofighter-a.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Poza wszystkimi powodami ekonomicznymi i technicznymi nie sposób nie pamiętać, że w dostawach sprzętu dla Indii tradycyjnie czołową rolę odgrywają Francja i Rosja/ZSRR. Dokonany wybór jest przejawem zachowania jakiejś ciągłości w tej materii.

  16. #16
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Poza wszystkimi powodami ekonomicznymi i technicznymi nie sposób nie pamiętać, że w dostawach sprzętu dla Indii tradycyjnie czołową rolę odgrywają Francja i Rosja/ZSRR. Dokonany wybór jest przejawem zachowania jakiejś ciągłości w tej materii.
    A może ciagłość symetrii?.Po dużych zakupach w Rosji(montaż,produkcja w Indiach),pora na Francję.To w uproszczeniu,ale generalnie chodzi chyba o to,aby nie uzależnić się od jednej strony(ew. opcji politycznej).Ewentualne embargo z jednej strony,pozwala na wsparcie drugiej strony.Indie stac na to,aby użytkowac sprzęt z dwóch różnych żródeł.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Po dużych zakupach w Rosji(montaż,produkcja w Indiach),pora na Francję.
    Mozna tez powiedziec po ostatnich duzych zakupach w USA gdzie wydali okolo $7 mld na rozny wojskowy sprzet latajacy. Jest to spora sumka biorac pod uwage ze ten kontrakt na mysliwce jest uwazany za olbrzymi jak na Indie i opiewa na okolo $11 mld.
    Tak, maja tez zamowienia w Rosji ale tutaj wartosci dolarowe kontraktu sa raczej w miare mizerne w absolutnych cyfrach (i tez trudne do ocenienia) gdyz Indie maja z Rosja rozne barterowe uklady (cos-za-cos), czesto siegajace jeszcze starych czasow i sprzet wojskowy jest czescia jakiegos rozliczenia.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •