Jeśli ktoś nie ma nic do dodania, co by było związane z tematem, a tylko miałoby na celu porównywanie faworyzowania amerykańskich lub rosyjskich maszyn, to niech lepiej nic nie dodaje.
W związku z powszechnie znanymi problemami z tlenem w kabinie. Sprawy wyglądają dość poważnie, tym bardziej z uwagi na potencjale naloty na Iran.
Air Force Leader: Some Pilots Want to Avoid F-22 - ABC News
Some of the nation's 200 F-22 Raptor pilots want to be moved into other jobs because of oxygen-deficit problems with the stealth fighter, an Air Force leader said Monday.
Jeśli ktoś nie ma nic do dodania, co by było związane z tematem, a tylko miałoby na celu porównywanie faworyzowania amerykańskich lub rosyjskich maszyn, to niech lepiej nic nie dodaje.
Po wypadku w 2010 r. i kilku incydentach związanych z niewydolnością układu tlenowego zamontowano dodatkowy system, jednak nie odkryto przyczyny tych problemów. Wczoraj miał miejsce kolejny incydent, na Hawajach - pilot poczuł że "odpływa", włączył ww. dodatkowy dopływ powietrza, wylądował bez dalszych przeszkód.
Hawaii Air National Guard F-22 pilot has brief oxygen deficit; lands safely, cleared for duty - The Washington Post
Pojawił się ciekawy artykuł w Raporcie WTO 06.2012 pana Bartosza Głowackiego "Raptory wciąż groźne dla pilotów". Na tą chwilę z 200 pilotów uprawnionych do latania 36 uległo wpływowi nieznanych toksyn. W artykule zawarto kilka hipotez, opisano środki zapobiegające i ich skuteczność. Opisano modernizację fotela ACES II.
Podobno te problemy występują od 2000 roku. Dopiero niedawno je ujawniono.
"...Podczas jednego z lotów szkolnych, w lutym 2011, poczułem że tracę panowanie nad samolotem. Kilka razy w trakcie lotu próbowałem się skoncentrować i wykonać naprawdę proste zadania. Podczas szkolenia na ziemi mówiono nam, że jeżeli dzieje się coś podejrzanego, należy włączyć awaryjną instalację tlenową i skierować się na macierzyste lotnisko.
Gdy podjąłem decyzję o pociągnięciu za uchwyt instalacji awaryjnej, nie mogłem go znaleźć. Po prostu nie pamiętałem w której części kabiny się znajdował..."
Wypowiedź kpt. Johna Wilsona z 94 FS, który po locie trafił do komory hiperbarycznej.
Czy dysponuje ktoś na forum zdjęciami kompletnego ubioru stosowanego przez pilotów F-22 do lotów na dużych wysokościach?
Płatowiec F-22 nie ma z czym porównać. To klasa sama dla siebie.
To jest kombinezon typowy dla pilotów amerykańskich myśliwców. Można w nim latać do pułapu 19km.
Wydawało mi się że strój jest bardziej hermetyczny, taki jak dla wysokościowych wersji F-4 i F-15. Czy operacje na wysokości powyżej 19.000 m nie wymagają takich strojów jak Standard Full-Pressure Suits?
Jak to się ma do konieczności opuszczenia samolotu na tej wysokości ze względu na niskie ciśnienie i temperatury tam panujące?
To co pokazujesz to stroj do SR-71, zreszta na zdjeciu w tyle jest chyba SR-71, piloci bojowi tego nie nosza, prawdopodobnie wszystko sie rozbija o czas spedzany na tych ekstremalnych wysokosciach, bo jakkolwiek teoretycznie powiedzmy samolot bojowy moze wejsc na te 19 km to i tak bedzie to duza rzadkosc kiedy sie tam znajdzie.
Słuszne spostrzeżenie - do SR-71 i U-2 oraz lotów wysokościowych w F-15 i F-4. Stąd pytanie.
Wydawało mi się że kombinezon ciśnieniowy pokazany przez Orlika to standard dla maszyn wielozadaniowych i myśliwców do 15000m. Artykuł opisuje jedną z teorii - przenikania toksyn przez skórę pilota. Stąd moje zainteresowanie kombinezonem do lotów.
Operacje F-22 odbywają się często na wysokościach około 15 - 19 tyś. m.
U-2
A nie jest tak że zwykle piloci latają tylko w spodniach anty-G (CSU-13B/P)?
Na zdjęciu które podrzucił Orlik widać rurkę równoległą do rury maski. Jest to najprawdopodobniej podłączenie do kamizelki anty-G (CSU-17/P) czyli właśnie coś co odróżnia pilotów F-22 (system Combat Edge).
Poza tym to jest chyba full wypas wersja morska. Widoczny jest poziomy podgumowany zamek błyskawiczny, więc to pewnie CWU-62/P.
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
http://smlzl.vot.pl/
Według autora artykułu piloci latają w CSU-23/P Adwanced Technology Anti-G Suit oraz wspomnianą wyżej kamizelkę Combat Edge.
Przy ok. 19000m na zewnątrz jest około -50/-60 st.C. Każda odkryta część ciała ulegnie odmrożeniom w wypadku opuszczenia samolotu, o ile system ratowniczy wykatapultuje żywego pilota przy prędkościach z jakimi się porusza maszyna(ponaddźwiękowe) na tych wysokościach.
Standard Full-Pressure Suit izoluje ciało pilota od środowiska kabiny pilota i zapewnia przeżycie w okolicach 19000m i powyżej tzw. Strefy Amstrąga(piękna nazwa). Ciekawe czy prowadzono badania przy użyciu tego kombinezonu. Po lekturze artykułu to pierwszy wniosek jaki się nasuwa czytelnikowi.
Standard Full-Pressure Suit to zamknięte środowisko. Wtedy jedynym elementem F-22 wpływającym na stan pilota jest instalacja tlenowa. Tak sądzę, jak jest inaczej to proszę o wyprowadzenie z błędu.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Manhigh_01.jpg
Tak wyglądał Kittinger wykonujący testowe skoki z dużych wysokości. Pierwszy skok wykonał z 23 300m, kolejny z 22 800m a rekordowy z 31 300m. O ile strój jest przedpotopowy to warunki na tych wysokościach są wciąż te same. Stąd moje przemyślenia w temacie ubioru i jego wpływu na stan pilota w kabinie F-22 jak i poza nią.
A z jakiego kraju ten kombinezon 'adwanced' ? I nie do końca wiem co to jest ta strefa amstronga
Ja rozumiem różne rzeczy, wiele mogę w ciszy przeboleć... ale nie wiedzieć jak się pisze nazwisko pierwszego człowieka który postawił stopę na księżycu ? i to na takim forum ?
@hideto
Adwanced Technology - znany tajwański producent odzieży lotniczej. Fabryka mieści się obok Didasa Sportsvear.
AmStrąg - nielegalna odżywka proteinowo-hormonalna popularna wśród polskich strągmenów (wym. ajmstrąg).
Nie wiem czy to konkretnie do dużych wysokości, źródła milczą na temat innego stroju.
Wizja artysty:
i foto (dajmy coś ładnego wreszcie - p. kpt. Jammie Jamieson)
FOTO > http://www.zicher.net | RADAR > http://www.radar.zicher.net | ACARS > http://www.acars.zicher.net
Zle sadzisz.
Dodaj szybkosc (supercrusing), manewrowosc (Herbst,Kulbit, katy natarcia >60) przy roznych szybkosciach, unikalne sensory zintegrowane ze skorupa do prowadzenia walki ofensywno-defensywnej (dla przykladu ALR-94 daje ci pelne pokrycie 360 stopni we wszystkich pasmach, ALR-94 funkcjonuje razem z radarem APG-77). O unikalnych elektronicznych mozliwosciach moznaby ksiazke napisac. Piloci F-22 wymieniaja tez przewage wysokosci tego samolotu jako czesto decydujaca w walce. Do tego oczywiscie dochodzi stealth (poprawiony okolo 250 razy w porownaniu do F-117). To nie jedna pojedynczy czynnik a ich kombinacja robi z tego samolotu jak narazie platforme bojowa nie do pokonania.
AVE
Dzieki za odpowiedz
Nasza dyskusje powinnismy przeniesc do innego tematu. Ja sadze, ze obecy Su-35 i "przyszlosciowa PAKFA" tez to maja (35-bez stealth), ale... to przeca ruskie i jeden jako prototyp, drugo to generacja 4+, Do tego dochodzi chinski J-20 (gen. 5).
Zdravim
FOTO > http://www.zicher.net | RADAR > http://www.radar.zicher.net | ACARS > http://www.acars.zicher.net
Ech... jest bardzo ładny artykuł o F-22 opisujący wszystkie odmiany i modernizacje na tyle dokładnie na ile jest to możliwe. Nie pamiętam czy w Lotnictwie czy w Raporcie WTO.
Na razie bardzo ciekawią mnie ubiory tych panów.
PS. Amstrąga nie zdążyłem poprawić, przepraszam, jak i części postu. Adwancet - to samo.
Strefa Amstronga, Linia Amstronga - od 18,9 do 19,35 tyś m.
Nie da się z tym nic zrobić, nawet inwazyjnie, jeśli wiesz co mam na myśli. Pozostaje Word.
Zakładki