Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree11Likes

Wątek: Piloci F-22 odmawiają latania swoimi maszynami

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Piloci F-22 odmawiają latania swoimi maszynami


    Polecamy

    W związku z powszechnie znanymi problemami z tlenem w kabinie. Sprawy wyglądają dość poważnie, tym bardziej z uwagi na potencjale naloty na Iran.


    Air Force Leader: Some Pilots Want to Avoid F-22 - ABC News

    Some of the nation's 200 F-22 Raptor pilots want to be moved into other jobs because of oxygen-deficit problems with the stealth fighter, an Air Force leader said Monday.

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jeśli ktoś nie ma nic do dodania, co by było związane z tematem, a tylko miałoby na celu porównywanie faworyzowania amerykańskich lub rosyjskich maszyn, to niech lepiej nic nie dodaje.
    wrzesinski1, frik and 777Sebek like this.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Po wypadku w 2010 r. i kilku incydentach związanych z niewydolnością układu tlenowego zamontowano dodatkowy system, jednak nie odkryto przyczyny tych problemów. Wczoraj miał miejsce kolejny incydent, na Hawajach - pilot poczuł że "odpływa", włączył ww. dodatkowy dopływ powietrza, wylądował bez dalszych przeszkód.

    Hawaii Air National Guard F-22 pilot has brief oxygen deficit; lands safely, cleared for duty - The Washington Post

  4. #4
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Pojawił się ciekawy artykuł w Raporcie WTO 06.2012 pana Bartosza Głowackiego "Raptory wciąż groźne dla pilotów". Na tą chwilę z 200 pilotów uprawnionych do latania 36 uległo wpływowi nieznanych toksyn. W artykule zawarto kilka hipotez, opisano środki zapobiegające i ich skuteczność. Opisano modernizację fotela ACES II.
    Podobno te problemy występują od 2000 roku. Dopiero niedawno je ujawniono.

    "...Podczas jednego z lotów szkolnych, w lutym 2011, poczułem że tracę panowanie nad samolotem. Kilka razy w trakcie lotu próbowałem się skoncentrować i wykonać naprawdę proste zadania. Podczas szkolenia na ziemi mówiono nam, że jeżeli dzieje się coś podejrzanego, należy włączyć awaryjną instalację tlenową i skierować się na macierzyste lotnisko.
    Gdy podjąłem decyzję o pociągnięciu za uchwyt instalacji awaryjnej, nie mogłem go znaleźć. Po prostu nie pamiętałem w której części kabiny się znajdował..."

    Wypowiedź kpt. Johna Wilsona z 94 FS, który po locie trafił do komory hiperbarycznej.

    Czy dysponuje ktoś na forum zdjęciami kompletnego ubioru stosowanego przez pilotów F-22 do lotów na dużych wysokościach?

    Płatowiec F-22 nie ma z czym porównać. To klasa sama dla siebie.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie


    To jest kombinezon typowy dla pilotów amerykańskich myśliwców. Można w nim latać do pułapu 19km.

  6. #6
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Wydawało mi się że strój jest bardziej hermetyczny, taki jak dla wysokościowych wersji F-4 i F-15. Czy operacje na wysokości powyżej 19.000 m nie wymagają takich strojów jak Standard Full-Pressure Suits?




    Jak to się ma do konieczności opuszczenia samolotu na tej wysokości ze względu na niskie ciśnienie i temperatury tam panujące?

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    To co pokazujesz to stroj do SR-71, zreszta na zdjeciu w tyle jest chyba SR-71, piloci bojowi tego nie nosza, prawdopodobnie wszystko sie rozbija o czas spedzany na tych ekstremalnych wysokosciach, bo jakkolwiek teoretycznie powiedzmy samolot bojowy moze wejsc na te 19 km to i tak bedzie to duza rzadkosc kiedy sie tam znajdzie.

  8. #8
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Słuszne spostrzeżenie - do SR-71 i U-2 oraz lotów wysokościowych w F-15 i F-4. Stąd pytanie.

    Wydawało mi się że kombinezon ciśnieniowy pokazany przez Orlika to standard dla maszyn wielozadaniowych i myśliwców do 15000m. Artykuł opisuje jedną z teorii - przenikania toksyn przez skórę pilota. Stąd moje zainteresowanie kombinezonem do lotów.
    Operacje F-22 odbywają się często na wysokościach około 15 - 19 tyś. m.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    zreszta na zdjeciu w tyle jest chyba SR-71,
    U-2

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Wydawało mi się że kombinezon ciśnieniowy pokazany przez Orlika to standard dla maszyn wielozadaniowych i myśliwców do 15000m.
    A nie jest tak że zwykle piloci latają tylko w spodniach anty-G (CSU-13B/P)?
    Na zdjęciu które podrzucił Orlik widać rurkę równoległą do rury maski. Jest to najprawdopodobniej podłączenie do kamizelki anty-G (CSU-17/P) czyli właśnie coś co odróżnia pilotów F-22 (system Combat Edge).
    Poza tym to jest chyba full wypas wersja morska. Widoczny jest poziomy podgumowany zamek błyskawiczny, więc to pewnie CWU-62/P.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  10. #10
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Według autora artykułu piloci latają w CSU-23/P Adwanced Technology Anti-G Suit oraz wspomnianą wyżej kamizelkę Combat Edge.
    Przy ok. 19000m na zewnątrz jest około -50/-60 st.C. Każda odkryta część ciała ulegnie odmrożeniom w wypadku opuszczenia samolotu, o ile system ratowniczy wykatapultuje żywego pilota przy prędkościach z jakimi się porusza maszyna(ponaddźwiękowe) na tych wysokościach.

    Standard Full-Pressure Suit izoluje ciało pilota od środowiska kabiny pilota i zapewnia przeżycie w okolicach 19000m i powyżej tzw. Strefy Amstrąga(piękna nazwa). Ciekawe czy prowadzono badania przy użyciu tego kombinezonu. Po lekturze artykułu to pierwszy wniosek jaki się nasuwa czytelnikowi.
    Standard Full-Pressure Suit to zamknięte środowisko. Wtedy jedynym elementem F-22 wpływającym na stan pilota jest instalacja tlenowa. Tak sądzę, jak jest inaczej to proszę o wyprowadzenie z błędu.


    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Manhigh_01.jpg

    Tak wyglądał Kittinger wykonujący testowe skoki z dużych wysokości. Pierwszy skok wykonał z 23 300m, kolejny z 22 800m a rekordowy z 31 300m. O ile strój jest przedpotopowy to warunki na tych wysokościach są wciąż te same. Stąd moje przemyślenia w temacie ubioru i jego wpływu na stan pilota w kabinie F-22 jak i poza nią.

  11. #11
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    A z jakiego kraju ten kombinezon 'adwanced' ? I nie do końca wiem co to jest ta strefa amstronga

    Ja rozumiem różne rzeczy, wiele mogę w ciszy przeboleć... ale nie wiedzieć jak się pisze nazwisko pierwszego człowieka który postawił stopę na księżycu ? i to na takim forum ?
    martineho likes this.

  12. #12
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    @hideto
    Adwanced Technology - znany tajwański producent odzieży lotniczej. Fabryka mieści się obok Didasa Sportsvear.
    AmStrąg - nielegalna odżywka proteinowo-hormonalna popularna wśród polskich strągmenów (wym. ajmstrąg).


    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Czy dysponuje ktoś na forum zdjęciami kompletnego ubioru stosowanego przez pilotów F-22 do lotów na dużych wysokościach?
    Nie wiem czy to konkretnie do dużych wysokości, źródła milczą na temat innego stroju.
    Wizja artysty:


    i foto (dajmy coś ładnego wreszcie - p. kpt. Jammie Jamieson)
    N077GL likes this.

  13. #13
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Płatowiec F-22 nie ma z czym porównać. To klasa sama dla siebie.
    Czy moglbys rozwinac mysl? Bardzo prosze. Sadze, ze poza technologia stealth az takiej klasy to on nie ma.

    Zdravim

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zicherka Zobacz posta
    Sadze, ze poza technologia stealth az takiej klasy to on nie ma.
    Zle sadzisz.
    Dodaj szybkosc (supercrusing), manewrowosc (Herbst,Kulbit, katy natarcia >60) przy roznych szybkosciach, unikalne sensory zintegrowane ze skorupa do prowadzenia walki ofensywno-defensywnej (dla przykladu ALR-94 daje ci pelne pokrycie 360 stopni we wszystkich pasmach, ALR-94 funkcjonuje razem z radarem APG-77). O unikalnych elektronicznych mozliwosciach moznaby ksiazke napisac. Piloci F-22 wymieniaja tez przewage wysokosci tego samolotu jako czesto decydujaca w walce. Do tego oczywiscie dochodzi stealth (poprawiony okolo 250 razy w porownaniu do F-117). To nie jedna pojedynczy czynnik a ich kombinacja robi z tego samolotu jak narazie platforme bojowa nie do pokonania.

  15. #15
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    AVE
    Dzieki za odpowiedz
    Nasza dyskusje powinnismy przeniesc do innego tematu. Ja sadze, ze obecy Su-35 i "przyszlosciowa PAKFA" tez to maja (35-bez stealth), ale... to przeca ruskie i jeden jako prototyp, drugo to generacja 4+, Do tego dochodzi chinski J-20 (gen. 5).
    Zdravim

  16. #16
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zicherka Zobacz posta
    AVE
    Dzieki za odpowiedz
    Nasza dyskusje powinnismy przeniesc do innego tematu. Ja sadze, ze obecy Su-35 i "przyszlosciowa PAKFA" tez to maja (35-bez stealth), ale... to przeca ruskie i jeden jako prototyp, drugo to generacja 4+, Do tego dochodzi chinski J-20 (gen. 5).
    Zdravim
    Ech... jest bardzo ładny artykuł o F-22 opisujący wszystkie odmiany i modernizacje na tyle dokładnie na ile jest to możliwe. Nie pamiętam czy w Lotnictwie czy w Raporcie WTO.
    Na razie bardzo ciekawią mnie ubiory tych panów.


    PS. Amstrąga nie zdążyłem poprawić, przepraszam, jak i części postu. Adwancet - to samo.

    Strefa Amstronga, Linia Amstronga - od 18,9 do 19,35 tyś m.
    martineho likes this.

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    nie zdążyłem poprawić, przepraszam, jak i części postu.
    Strefa Amstronga, Linia Amstronga - od 18,9 do 19,35 tyś m.
    I tego tez nie zdarzyles poprawic??
    Syrenek, chyba tego Amstronga to na twoim grobowcu bedzie trzeba wyryc.

  18. #18
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Nie da się z tym nic zrobić, nawet inwazyjnie, jeśli wiesz co mam na myśli. Pozostaje Word.

  19. #19
    Awatar hideto

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Włocławek/Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zicherka Zobacz posta
    Do tego dochodzi chinski J-20 (gen. 5).
    Zdravim
    To ci się żarcik udał ;-)

    Po co ci word ? masz w przeglądarce opcje sprawdzania pisowni. W każdej to jest, nawet IE teraz to posiada...

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Nie da się z tym nic zrobić, nawet inwazyjnie, jeśli wiesz co mam na myśli.
    No tak, na ponad godzine po fakcie nie poprawisz. Ale chyba najzabawniejsze jest ze jeszcze dwukrotnie napisales to nazwisko z bledem nawet po tym jak ci to wytknieto.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •