Nie wiem, ale mogę pospekulować.Zamieszczone przez cris
Jak wiadomo (choćby stąd) pierwsze maszyny przekazane do malborka, co ważne bez przechodzenia remontu (na rok) to
4111 / 29+04
4118 / 29+05
4113 / 29+12
4115 / 29+23 (UB)
los pierwszych dwu nie jest mi znany, ale przyjmuje że zgodnie z wcześniejszymi planami zostały wycofane
4113 obecnie jest na Litwie z PKW Orlik 2, domniemuje że przeszedł remont
4115 polatał rok i trafił do Muzeum Lotnictwa Polskiego
10 ex-Niemieckich maszyn które skierowano do remontu (pisała o tym prasa), i potem do 41 elt to:
4116 / 29+01
4101 / 29+07
4103 / 29+16
4104 / 29+17
4120 / 29+18
4121 / 29+20
4122 / 29+21
4110 / 29+22 (UB)
4105 / 29+24 (UB)
4123 / 29+25 (UB)
do tego znane nam maszyny przejęte z Mińska:
66, 70, 92
razem daje to 11 maszyn bojowych i 3 szkolno-bojowe
Warto zauważyć że pozostałych maszyn bojowych przypisanych do 1 elt zostało dokładnie 15 czyli jeśli 1 elt przekaże 41 elt jeszcze dwie maszyny obie eskadry będą miały po 13 maszyn bojowych (bez reanimacji kolejnych Niemców) - co wydaje się być strukturą docelową (13 bojowych i 3 UB).
I wracając do pytania z początku:
Tak, chyba właśnie te dwie, i nie więcej, przynajmniej nie na stałe.Zamieszczone przez cris
Miały iść 3 bojówki i szparka. 3 bojówki już poszły, z tym, że słyszałem, że ma iść 77 do Malborka co by dawało 4 bojówki.... Pewnie dowiemy się co będzie, jak samoloty opuszczą WZL-2....
Do Malborka trafią jeszcze na pewno 77 i albo 65 albo 38. Szparka 15 nie wiadomo czy wogłule wróci do lotów. Jeśli tak stawiam na Mińsk Mazowiecki jako ponadetatowa.
Daje to 13 + 3 dla Malborka
I tym samym zostaje w Mińsku 13+3. NIE 15 !!!
Maszyny 4111 i 4118 po zkończeniu resursu wycofano. To samo 4115 Szparka, którą własnie przejmuje Kraków - do muzeum. Walczą także o 4111.
4113 przeszedł remont i miewa sie dobrze ale jest to jeden z lepiej utrzumanych samolotów niemieckich więc dlatego go skierowano i zakwalifikowano do remontu.
Co do pozostałych maszyn niemieckich chocby je chcieli przyrócic to sie nie da. Raz, ze sa skanibalizowane a dwa, ze struktury płatowców sa popękane i tylko rosjanie mogliby cos z tym zrobic ale w tym przypadku doliczajac brakujące częsci i remont u producenta lepiej byłoby kupic nowy samolot.......
Pozdro
Dla Mińska policzyłem 15 maszyn przed przekazaniem 77 i 65. 15 - 2 = 13 Wszystko się zgadza.Zamieszczone przez Adam MM
Czemu maszyny dla Mińska również nie będą przeskalowane (przy okazji remontów)?
Ciekawe dlaczego maszyny przekazywane do 41 ELT z Mińska Mazowieckiego nie zmieniają numerów na czterocyfrowe? Skoro już zdecydowano się na dodawanie numeru "41" ( od eskadry ) dla maszyn poniemieckich to trzeba było to kontynuować. A tak jest małe zamieszanie.
Są.
40 dla F-16
41 dla MiG-29 (starym nie zmieniano bo to dopiero by wprowadziło burdel)
61 dla Mi-8MTW
66 dla SW-4
nowe bryzy dostają 02 (kontynuacja numerów wcześniej nadawanych, ale wcześnie one były od seryjnych a obecnie już nie bo to 3 seria produkcyjna)
Przy okazji - z portugalskiego Discovery Channel
http://www.youtube.com/watch?v=lIX79IeBAjw
Wreszcie pojawił się ten spocik, o którym swego czasu mówiło się w sieci. Pułkownik Kozak a la Tom Cruise. Szkoda, że film taki krótki, no i dlaczego z edycji portugalskiej ( w polskiej chyba w ogóle go nie wyświetlano )?Zamieszczone przez corran
Podczas remontów i planowej modernizacji maszyn Mińskich nie przeskalowauje sie urządzeń, ponieważ tak zadecydował sztab Sił Powietrznych.
Jest to faktycznie troche dziwne ale nie z tego powodu co kolega napisal tylko z innego. W przypadku jak maszyny z 1 i 41 elt bedą brały udział w jednej misji to albo piloci na gorąco bedą przeliczac podczas misji albo kontroler bedzie podawał dwa komunikaty.
podczas przebazowania 1 elt do Malborka nie pytałem jak oni to rozwiązują. Szkoda ale zapomniałem.
Pozdro
To Mińsk ma już jakąś maszynę pod drugim remoncie? Bo wracają, ale te co są do przekazania do Malborka.
Zakładki