Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    przedmieście Szczecina

    Domyślnie Remont Migów 29


    Polecamy

    Wiadomo, które Migi trafią po remoncie do Malborka
    70 już w Malborku, 92? już niedługo trafi po remoncie do Malborka
    Wydaje mi się że 77 jest na remoncie
    Niedługo powinny trafić tam (może już trafiły) 65,66,67
    A może jeszcze szparka

    Mowi się ze docelowo eskadry beda miały 13+3?

    4111,4113,4115,4118 latają?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Nie jest do końca tak jak piszesz. Do Malborka trafią trzy samoloty bojowe i jedna Szparka. Samoloty przeznaczone na remont 70 trafił 92 jest malowany, nastepnym bedzie 15 Szparka a ostanim 77 ( ten poszedł na remont dopiero dwa miechy temu )

    A docelowo w Malborku ma byc:
    G - 4101, 4103, 4104, 4113, 4116, 4120, 4121, 4122
    A 70, 92 i 77.
    GT - 4123, 4105, 4110 i 4115, który oczekuje na decyzje co dalej - wycofac czy remont głowny a na razie ma go zastąpic 15 z Mińska

    A pozostałe 5 samolotów ex niemieckich na razie stoi i czekają na decyzje. Trzy inne są jako szkolne - jeden w WZL a dwa w Deblinie.

    Słyszałem głosy, ze te 5 samolotów ma byc remontowanych.
    Na razie walczą o to aby remonty przeszły samoloty 4111 i 4115.

    Jak dla mnie to kapa. mając sprzet i mozliwosci nie remontowac 29tych to jest skanadal.

    Widzę swiatło w tunelu bo..... wiem, ze trwają rozmowy o modernizacji ale na razie ciszzzzzaaaa....
    Tylko w dżemie siła dzemie

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Eee.... A co to jest szparka?

  4. #4
    Awatar bielik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    maszyna dwumiejscowa, szkolno-bojowa

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Che he he dobre ...!!

    To popularna nazwa samolotu szkolno - bojowego. W tym przyapdku Miga - 29 UB ( w wersji niemieckiej MiG-29GT - german trening bo takie oznaczenia wbrew temu co piszą różne pisamki obowiązaują na tych samolotach pozyskanych z Niemiec
    Tylko w dżemie siła dzemie

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Dzięki

  7. #7
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Oddzieliłem dyskusję o "szparce" do FPP.

  8. #8
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    4114 który sobie czekał w WZL 2 w środę 24 października przetransportowali na WAT w Warszawie

    http://www.wat.edu.pl/

  9. #9

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrona
    Nie jest do końca tak jak piszesz. Do Malborka trafią trzy samoloty bojowe i jedna Szparka..
    Ja słyszałem z kolei wersję, że do Malborka przekazywane są cztery samoloty ( w wersji bojowej ) z pierwszej dostawy MiGów z 1989 r. ( z ZSRR ) czyli 65, 66, 67 i 70 ( podobno gwoli tradycji miały zmienić numery taktyczne na 4165 do 4167 i 4170 ). 92 i 77 miały zostać w Mińsku. Poza tym nic nie słyszałem o przekazywaniu żadnej mińskiej "szparki" ( chyba, że egzemplarz "15" przejściowo ) ale pewnie macie bardziej ode mnie aktualne informacje ( często się zmieniają ). Jak tak dalej pójdzie to tak wymieszają te mińskie i malborskie MiGi, że już nic nie będzie wiadomo. Przecież wersje A i G całkiem sporo różnią się od siebie. Potrzebne są remont, modernizacje, przeskalowanie przyrządów itd. Czy eks. niemieckie MiGi są rzeczywiście w tak kiepskim stanie, że nie opłaca się wyremontować i przygotować do lotu więcej egzemplarzy. Pytam, bo malborskim "29" nie miałem okazji dokładnie się przyjrzeć , co innego tym z 1 ELT.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Potrzebne ..., przeskalowanie przyrządów itd. .
    Cześć. A w jakim celu przeskalowywać przyrządy?
    ...i córko!

  11. #11

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez o matko!
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Potrzebne ..., przeskalowanie przyrządów itd. .
    Cześć. A w jakim celu przeskalowywać przyrządy?
    Polskie i eks-czeskie MiGi z 1 ELT mają przyrządy wyskalowane w kilometrach na godzinę i metrach, poniemieckie z 41. ELT w węzłach i stopach.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Wreszcie tak jak powinno być, po co to zmieniać. Cały cywilizowany świat lata właśnie w tych jednostkach
    p.s. o polskich F16 nie wspominam nawet.
    ...i córko!

  13. #13
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Remont MIG'ów w bydgoskich WZL-2

    http://www.flickr.com/photos/13638668@N02/2040449663/

    Pozdrawiam
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  14. #14
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Remont MIG'ów w bydgoskich WZL-2
    Tym razem silnik RD33.

    http://www.flickr.com/photos/13638668@N02/2044277788/

    Pozdrawiam
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  15. #15
    abc
    abc jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Polska południowa

    Domyślnie

    Witam użytkowników forum. Jest to mój pierwszy post na forum i muszę wprowadzić małe sprostowanie do postu Corsarza. Na zdjęciu do którego jest link powyżej nie ma silnika RD-33. Jest to silnik, a wlaściwie prawa strona silnika AL-21F3, napędzającego m.in. SU-22. Na zdjęciu widoczne są od góry: zbiornik oleju, czujnik temperatury oleju, siłownik zmiany kąta ustawienia przedniej grupy aparatów kierujących sprężarki i u dołu rozrusznik TS-21.

  16. #16
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    abc
    No proszę ; pierwszy post i jakie mocne wejście
    Dziękuję bardzo za sprostowanie i oczywiście przepraszam za błędny wątek oraz wprowadzenie wszystkich oglądających w błąd.
    Dzięki
    „Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kompozycje, a artysta o światło.”

  17. #17
    abc
    abc jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Polska południowa

    Domyślnie

    Corsarz, więcej tak nie będę robił , a na poważnie jak masz ochotę pytaj śmiało o Su- 22, w miarę możliwości udzielę odpowiedzi.

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Polskie i eks-czeskie MiGi z 1 ELT mają przyrządy wyskalowane w kilometrach na godzinę i metrach, poniemieckie z 41. ELT w węzłach i stopach.
    To nie do końca tak.

    Zaznaczam że jest tu sporo moich przypuszczeń i będę wdzięczny jeśli ktoś wyprostuje moją wiedzę.

    Program modernizacji Niemieckich MiGów był wielostopniowy i w pewnym momencie go przerwano.

    Chodziło o przystosowanie MiGów do lotów w przestrzeni NATO po przez wyposażenie ich w zachodnie systemy IFF, radio VHF/UHF, wyskalowanie kokpitu, system nawigacji TACAN, światła anty kolizyjne i GPS (na 7 maszynach). Tyle że z tego co mi wiadomo nie wszystkie dostały wszystkie wymienione tu elementy.

    Drugą częścią modernizacji było zajęcie się elementami konstrukcyjnymi - wprowadzenie obsługi według stanu (co miało wydłużyć czas eksploatacji), zmniejszenie ciągu silników co miało sprawić że zwiększą się okresy między remontowe (jak powiedział mi jeden z piszących tu nie dało to spodziewanych efektów) oraz instalacja zbiorników podskrzydłowych (na o ile pamiętam na 9 maszynach).

    Sprawa jest o tyle ciekawa że w pełni wyposażone według powyższego schematu było tylko kilka maszyn.

    Do tego wiadomo że nasze MiGi również wyposażenie NATOwskie (TCN-500, trimble GPS, IFF) - a by było jeszcze ciekawiej są to zupełnie inne systemy niż na maszynach Niemieckich - niektóre lepsze, niektóre gorsze. By dopełnić obrazu chaosu - przez 41 elt przewinęło się 14 ex-Niemieckich maszyn i jestem pewien że na pewno nie były one wszystkie wyposażone według jednego wzorca, poza tym maszyny polsko-czeskie po drugim remoncie (czyli na razie tylko 70, ale będzie więcej) również mają zmiany w wyposażeniu (np przeskalowane przyrządy) oraz nie mam potwierdzenia czy aby na pewno wszystkie eksploatowane maszyny polsko-czeskie dostały pakiet "NATOwski" (przypuszczam że nie).

    Z tego wyłania się obraz naszych migów w którym jak widać mamy niezły mętlik wyposażenia, stąd potrzeba jego ujednolicenia - i tak zrobiono, tak więc maszyny po pełnych remontach (wszystkie) będą reprezentować z grubsza zbliżony poziom funkcjonalności (choć zastosowane TACAN, GPS, IFF, panel od radia, czy zegary będą się różnić) - i tak jest na eksploatowanych w 41 elt maszynach (w tym 70) i ma być na maszynach 1 elt (pozostawionych w służbie).

    Tyle że znów zamieszania dodaje propozycja głębszej modernizacji MiGów (chyba nie doczekamy "ujednolicenia" wyposażenia) - Słowacka modernizacja (pakiet minimum) kosztowała 5 mln $ od sztuki, ale pakiet jak niektórzy sobie mażą może wynieść i kilkanaście mln $ od sztuki (przypominam że fabrycznie nowy F-16 Jaszczomb :P który może latać jakieś 3-4x więcej godzin niż MiG po remoncie, nie wspominając różnic w parametrach jak zasięg, zdolności pow-ziemia itp) kosztuje 40-45 mln $.

    Do purystów od oznaczeń (A, G, UB, GT):
    rozczulanie się nad oznaczeniami w sytuacji jak opisałem wyżej nie ma sensu, przy okazji przypominam że nie ma czegoś takiego jak MiG-29A (tzn było to oznaczenie zubożonej wersji z systemami z MiG-23 które nie weszło do produkcji - w SP takich maszyn nie mamy).


    Dodano:

    Cytat Zamieszczone przez waciak
    Niedługo powinny trafić tam (może już trafiły) 65,66,67
    66 stoi w WZL-2 i chyba jest wycofany z eksploatacji.


    Jeśli chcesz coś dodać w przeciągu 60 minut (na tyle ustawiony jest czas możliwości edycji własnych postów po wysłaniu) od napisania posta, proszę użyj opcji edytuj, żeby nie pisać postów jeden pod drugim.

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Czy centrale aerodynamiczne w samolotach z Minska i Malborka sa innego typu lub modyfikacji?

    Andrzej

  20. #20
    Awatar cris

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki

    Domyślnie


    Polecamy

    a co cie dzieje z mig-29 numer boczny 67 ????

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •